«Green Post-it»: Μια σελίδα στο Instagram γεμάτη μικρές καθημερινές αλήθειες

Οι Έλληνες influencers: Η Σταυρούλα Κουλίτση ζωντάνεψε ένα πράσινο post it μέσα από τη σελίδα «Green Post it» Facebook Twitter
Η 31χρονη Σταυρούλα Κουλίτση δίνει ζωή σε ένα άψυχο αντικείμενο μέσα από το βλέμμα και τις φωτογραφίες της, μετατρέποντάς το σε έναν μεγάλο πρωταγωνιστή.
0

Η «Green Post-it» είναι μία από τις πιο χαρακτηριστικές σελίδες του Instagram λόγω των πράσινων post-it, πάνω στα οποία αναγράφονται ευφάνταστα και σύντομα μηνύματα που ταξιδεύουν από επιφάνεια σε επιφάνεια, πάνω σε κάγκελα, σε οθόνες, πάνω σε στύλους, ακόμα και στον ουρανό.

Η 31χρονη Σταυρούλα Κουλίτση δίνει ζωή σε ένα κομμάτι χαρτί μέσα από το βλέμμα και τις φωτογραφίες της, μετατρέποντάς το σε μεγάλο πρωταγωνιστή. Κάνει ποίηση με την ευρύτερη έννοια του όρου, δηλαδή δημιουργεί. Δημιουργεί σε ένα κοινωνικό και ψηφιακό περιβάλλον που πολύ συχνά εχθρεύεται την αυθεντική δημιουργία, όσο κι αν συχνά την αγκαλιάζει με διάφορους τρόπους.

Η απήχηση της σελίδας της δείχνει ότι ένα σημαντικό μέρος του κόσμου το καταλαβαίνει αυτό και μπορεί να το αναγνωρίσει.

Θέλω το Green Post-it να υπάρχει ως έννοια. Η φιλοσοφία του, οι αξίες του, ο τρόπος που προσεγγίζει τον κόσμο, ο τρόπος που κάνει χιούμορ. Είναι κάτι εντελώς αφηρημένο και ταυτόχρονα πολύ συγκεκριμένο.

Η Σταυρούλα μεγάλωσε στα Χανιά και ζει στην Αθήνα, «την οποία», μου λέει, «λατρεύει γιατί δεν κρύβεται». Σπούδασε στο Μαθηματικό Αθήνας και δουλεύει ως Sports Betting Analyst. Η καθημερινότητά της είναι γεμάτη αναλύσεις και τέχνη, και αν έπρεπε να αποφασίσει πώς θα περνούσε μια ιδανική μέρα, θα ήταν με τους φίλους της, καλό φαγητό και τη σωστή playlist.

— Σε ποια πλατφόρμα δραστηριοποιείσαι και πότε ξεκίνησες;
Δραστηριοποιούμαι στο Instagram και το account του Green Post-it υπάρχει από τον Αύγουστο του 2021.

— Τι κάνεις και πώς σου ήρθε η αρχική ιδέα;
Το Green Post-it είναι ένα Ιnstagram account. Ταυτόχρονα, όμως, είναι και μια ολόκληρη φιλοσοφία. Μιλάει για τη ζωή, και την πραγματική και αυτή που υπάρχει μέσα στο μυαλό μας, αλλά και για καθετί που συμβαίνει ή θα μπορούσε να συμβεί.

Έχει συχνά τα υπαρξιακά του και ακόμα πιο συχνά θέτει ερωτήματα που δεν έχουν απαραίτητα μια σωστή απάντηση. Κυκλοφορεί στην πόλη σαν να ζούσε από πάντα εκεί, πιστεύει στον ρεαλισμό και φοβάται τους αισιόδοξους και τους κενούς ανθρώπους. Μιλάει χωρίς φίλτρα και προσπαθεί να χωρέσει μεγάλες αναλύσεις μέσα σε πράσινα χαρτάκια. Το αν τα καταφέρνει δεν μπορεί το ξέρει, αλλά μπορεί να σου πει τι σκέφτεται.

Η ιδέα ήρθε τυχαία. Μια μέρα έγραψα αυτό που ήθελα να πω σε ένα πράσινο post-it και το φωτογράφισα. Τις επόμενες μέρες έκανα το ίδιο. Μετά από λίγο καιρό αποφάσισα ότι όλο αυτό θα μπορούσε να είναι ένα ενιαίο πρότζεκτ και έκτοτε προσπαθώ να τα χωρέσω όλα σε πράσινα χαρτάκια. Είναι μια φυσική συνέχειά μου το Green Post-it και το αντιμετωπίζω σαν να είναι ένας ζωντανός οργανισμός που αφουγκράζεται τα πάντα και παραμένει ανήσυχος.

— Παρακολουθείς κάποια άλλα κανάλια στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό, που σε ενέπνευσαν;
Απ' όταν σταμάτησα να είμαι άνθρωπος και έγινα account (είναι ένα αστείο που κάνουμε συχνά με τους φίλους μου) ήρθα σε επαφή με άλλους ανθρώπους που εκφράζονται με αντίστοιχο τρόπο, καλλιτέχνες, γραφίστες, σκιτσογράφους, κειμενογράφους, φωτογράφους. Υπάρχει πολύ ταλέντο εκεί έξω, άνθρωποι που έχουν πραγματικά κάτι να πουν και η έμπνευση συχνά λειτουργεί αμφίδρομα. Είναι σαν να επικοινωνούμε βαθιά, ακόμα κι αν δεν έχουμε μιλήσει ποτέ.

— Τι ανταπόκριση έχεις από τον κόσμο;
Μου στέλνουν για να συμφωνήσουν, να διαφωνήσουν, να δώσουν μια δική τους οπτική. Είναι μια πραγματικά παραγωγική διαδικασία και έχει πολύ ενδιαφέρον. Το να ακούω το «λες αυτά που σκεφτόμαστε» είναι κάτι μαγικό.

— Πόσο χρόνο αφιερώνεις κατά μέσο όρο την ημέρα σε αυτήν τη δραστηριότητα;
Δεν μπορώ να το προσδιορίσω αυτό ακριβώς. Και επειδή στα χαρτάκια γράφω τις σκέψεις μου, είναι ένα πολύ μεγάλο μέρος της ζωής μου πλέον, και πνευματικά και πρακτικά. Ένα χαρτάκι μπορεί να είναι αποτέλεσμα μιας ανάλυσης που επεξεργάζομαι για χρόνια. Δεν ξέρω αν αυτό μετράει ως γκρινποστ-ικός χρόνος!

— Υπάρχει κάτι από το περιεχόμενο που ανεβάζεις το οποίο δεν κάνεις μόνη σου;
Όχι, ό,τι ανεβαίνει στη σελίδα έχει φτιαχτεί από μένα. Τα κείμενα στην ουσία είναι ένα απόσταγμα του οτιδήποτε έχει περάσει από το μυαλό μου και είναι χειρόγραφα γιατί νιώθω ότι αυτό βγάζει μια αλήθεια.

— Ποιο είναι το πιο χρονοβόρο κομμάτι της συγκεκριμένης δουλειάς;
Όταν θέλω να μιλήσω για κάτι που κι εγώ η ίδια δεν έχω δομήσει ακόμα στο μυαλό μου, σίγουρα θα πάρει περισσότερο χρόνο. Επίσης, το κομμάτι της επικοινωνίας με τους ανθρώπους που βρίσκονται σε αυτή την κοινότητα. Γιατί δεν με ενδιαφέρει απλώς να πω τη γνώμη μου και τους προβληματισμούς μου αλλά κυρίως να εκφράσω τις ζυμώσεις και τις συζητήσεις που προκύπτουν μέσα από μια τοποθέτηση ή ένα ερώτημα.

— Πώς σου έρχονται οι ιδέες για το τι θα γράψεις στα post-it;
Επειδή είναι ένα πολύ προσωπικό πρότζεκτ, οι ιδέες προκύπτουν από αυτά που με απασχολούν κάθε μέρα. Μπορεί να είναι το νόημα της ζωής, ένα σημαντικό κοινωνικό ζήτημα ή το γιατί δεν μας αρέσει το φαγητό όταν δεν έχει αλάτι. Αυτό που θέλω είναι να μην περιορίζω τον εαυτό μου, να εκφράζομαι όπως νιώθω σε κάθε χρονική στιγμή και αυτό που παράγεται είναι ταυτόχρονα πολύ εγκεφαλικό και πολύ συναισθηματικό.

— Με τι κριτήρια επιλέγεις το φόντο τους; Έχεις κάποια προτίμηση;
Ιδανικά θα ήθελα όλα τα χαρτάκια να έχουν φόντο ένα αθηναϊκό urban spot. Αλλά επειδή μου αρέσει o ρεαλισμός, χρησιμοποιώ ως φόντο ό,τι έχω διαθέσιμο τη στιγμή που γράφω το χαρτάκι. Είτε είναι ένας φανταστικός τοίχος με γκράφιτι είτε το μωσαϊκό στο μπαλκόνι μου.

— Έχεις μετανιώσει ποτέ για κάτι που έχεις γράψει;
Είχα γράψει κάποια στιγμή το «Μην κρίνεις για να μην κριθείς. Μην κρίνεις, γενικά, ρε φίλε». Αυτό που ήθελα να πω ήταν να μην κρίνουμε χωρίς επεξεργασία πράγματα τα οποία δεν μας αφορούν και δεν μας επηρεάζουν. Τις επιλογές των άλλων ας πούμε. Υπήρξαν αντιδράσεις του στυλ «μας λες να μην έχουμε κρίση» το οποίο ήταν πολύ μακριά από το point μου. Σκέφτηκα πολύ το αν έπρεπε να το έχω εκφράσει κάπως διαφορετικά, ώστε να γίνει σαφές.

— Παίρνεις μια δεύτερη γνώμη πριν δημοσιεύσεις κάτι;
Τις περισσότερες φορές όχι. Όταν όμως έχω να διαχειριστώ κάποιο θέμα που έχει μεγάλη βαρύτητα –και συνήθως αυτό έχει να κάνει με την επικαιρότητα– θα ζητήσω μια γνώμη περισσότερο στο κομμάτι της έκφρασης. Μπορεί να θέλω να χρησιμοποιήσω μια σκληρή λέξη, για παράδειγμα, και να έχω αμφιβολία. Εκεί, ναι, θα χρειαστώ μια καθαρή ματιά από κάποιον που εμπιστεύομαι.

— Θα φοβόσουν περισσότερο αν καταλάβαινες ότι έγραψες κάτι κοινότοπο ή κάτι γλυκανάλατο;
Γλυκανάλατο όχι, όλοι έχουμε μια γλυκανάλατη πλευρά άλλωστε! Κοινότοπο, ναι. Με την έννοια του ότι αν είναι να πω κάτι που έχει ήδη ειπωθεί ή κάτι που δεν έχει να προσφέρει κάτι σε αυτόν που θα το διαβάσει, προτιμώ να μην πω τίποτα.

— Διαβάζοντας αυτά που γράφεις, νομίζω ότι εμπνέεσαι αρκετά από τις απογοητεύσεις στη ζωή. Τι είδους απογοητεύσεις σε εμπνέουν περισσότερο;
Το σημείο στο οποίο βρίσκεται αυτήν τη στιγμή η κοινωνία είναι απογοητευτικό. Πρέπει να κάνουμε ακόμα πολλά βήματα και για να αποδεχτούμε πλήρως ο ένας τον άλλο και για να νιώθουμε όλοι ασφαλείς. Αυτό είναι κάτι στο οποίο εστιάζω. Και καθετί που μας τραβάει πίσω είναι ένας λόγος απογοήτευσης και ένα επιπλέον κίνητρο για να αλλάξουμε, να προβληματιστούμε, να παλέψουμε. Πρώτα απ’ όλα με τον εαυτό μας και μετά με τα υπόλοιπα.

— Ανησυχείς μήπως έρθει κάποια στιγμή που θα σου τελειώσει η έμπνευση;
Σίγουρα. Αλλά επειδή γράφω αυτά που σκέφτομαι, το θεωρώ απίθανο να έρθει μια μέρα που δεν θα έχω σκεφτεί απολύτως τίποτα. Κι αν έρθει αυτή η μέρα, νομίζω πως αυτό που θα πω είναι ότι «σήμερα ήταν η πρώτη μέρα που δεν σκέφτηκα τίποτα».

— Έχεις κάποιο μακροπρόθεσμο πλάνο σε σχέση με τη σελίδα σου;
Θέλω το Green Post-it να υπάρχει ως έννοια. Η φιλοσοφία του, οι αξίες του, ο τρόπος που προσεγγίζει τον κόσμο, που κάνει χιούμορ. Είναι κάτι εντελώς αφηρημένο και ταυτόχρονα πολύ συγκεκριμένο. Θέλω να μη δεσμεύεται από το Instagram και το ίντερνετ γενικότερα, να μη φοβάται να αλλάζει μορφές, να μπορεί να μεταβάλλεται όπως ακριβώς μεταβάλλομαι εγώ, όπως και η κοινωνία.

Ακολουθήστε τη σελίδα Green Post-it στο Instagram

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Έχουμε πάρα πολλούς μέτριους πολιτικούς, μόνο και μόνο επειδή και η οικογένειά τους ήταν στην πολιτική»

LiFO politics / Στάθης Καλύβας: «Έχουμε πάρα πολλούς μέτριους πολιτικούς»

Ο καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στην Οξφόρδη μιλά για την πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα, την αναγκαιότητα για κριτική ικανότητα στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της ελληνικής κοινωνίας που θα μας επιτρέψουν να αντισταθούμε στην ψηφιακή επέλαση.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Όχι άλλο Black Friday και γεμίσαμε μάγκες

Άλλο ένα podcast 3.0 / Όχι άλλο Black Friday, και γεμίσαμε μάγκες

Η Black Friday ξαναξέφυγε, οι «μάγκες» πολλαπλασιάζονται, τα παπούτσια που θες δεν υπάρχουν πουθενά, οι επισκέπτες έρχονται σπίτι με κεράσματα από τη γειτονιά σου και ένα silent restaurant καραδοκεί στη γωνία. Κι όλα αυτά τα ακούς χαλαρά με πιτζάμες στο δικό σου σπίτι.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
«Ήσυχα γουρουνάκι»: Ο Τραμπ και οι γυναίκες δημοσιογράφοι

Θέματα / «Ήσυχα γουρουνάκι»: Ο Τραμπ και οι γυναίκες δημοσιογράφοι

Αυτό το είδος σχολίου αποτελεί μέρος ενός διαχρονικού μοτίβου για τον πρόεδρο, η θητεία του οποίου έχει σημαδευτεί από επανειλημμένες προσπάθειες να προσβάλει και να εξευτελίσει γυναίκες δημοσιογράφους.
THE LIFO TEAM
Fosbloque: «Άλλαξα το όνομά μου για να μην φαίνεται ότι είμαι Αρμένισσα»

Lifo Videos / Fosbloque: «Άλλαξα το όνομά μου για να μην φαίνεται ότι είμαι Αρμένισσα»

Η Φωτεινή (Σβετλάνα), γνωστή σε όλους ως Fosbloque, δεν μιλά σαν άνθρωπος που κάνει «καριέρα στο ίντερνετ»· μιλά σαν κάποια που έφτιαξε από το μηδέν μια ζωή που χωράει την ταυτότητά της, την καταγωγή της, τις ανασφάλειες, την ασθένεια, την υψηλή πίεση του YouTube και τη δημιουργικότητα που, όπως λέει, «της έσωσε τον ψυχισμό».
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το κλίμα της Αθήνας αλλάζει: Νύχτες χωρίς ανάσα, μέρες χωρίς ορίζοντα

H κατάσταση των πραγμάτων / Το κλίμα αλλάζει: Νύχτες χωρίς ανάσα, μέρες χωρίς ορίζοντα

Η κλιματική ταυτότητα της Aθήνας αλλάζει δραματικά και τα σημάδια είναι πλέον ορατά. Οι καλοκαιρινές νύχτες δεν προσφέρουν πια ανακούφιση, η ορατότητα έχει μειωθεί εντυπωσιακά και τα ακραία καιρικά φαινόμενα εντείνονται. Τι αποκαλύπτει το ιστορικό αρχείο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών για την πραγματική έκταση των κλιματικών αλλαγών;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Γιατί να αποκλείουμε τους ανάπηρους από τον εθελοντισμό;

Ζούμε, ρε! / Γιατί να αποκλείουμε τους ανάπηρους από τον εθελοντισμό;

Μπορούν τα ανάπηρα άτομα να είναι εθελοντές; Έχουν οι αντίστοιχες οργανώσεις τη γνώση να τα εντάξουν ισότιμα; Και γιατί η αναπηρία στην τρίτη ηλικία παραμένει τόσο αόρατη;
ΧΡΥΣΕΛΛΑ ΛΑΓΑΡΙΑ - ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΣΑΤΣΟΣ
Αλκοόλ από τα 11; Γιατί οι έφηβοι ξεκινούν να πίνουν τόσο νωρίς;

Ψυχή & Σώμα / Αλκοόλ από τα 11; Γιατί οι έφηβοι ξεκινούν να πίνουν τόσο νωρίς;

Τα παιδιά στην Ελλάδα ξεκινούν να πίνουν από τα 11 ή τα 13, ενώ ένας στους πέντε εφήβους μεθάει πάνω από τρεις φορές τον χρόνο. Τι κρύβεται πίσω από αυτήν τη νέα, ανησυχητική κανονικότητα;
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Επιβιώνεις χωρίς το κινητό σου; Και ΑΙ ρουφιάνοι

Άλλο ένα podcast 3.0 / Επιβιώνεις χωρίς το κινητό σου; Και ΑΙ ρουφιάνοι

Εφιαλτικό 12ωρο χωρίς κινητό, εξτρίμ αφηρημάδα, ένα οδόφραγμα που δεν είδαμε ποτέ να έρχεται, crypto που ποτέ δεν αγοράστηκε και τεχνητή νοημοσύνη που μαθαίνει τις απιστίες σου πριν από σένα. Ναι, όλα αυτά είναι στο ίδιο επεισόδιο.
ΘΩΜΑΣ ΖΑΜΠΡΑΣ
Πώς ζούμε σήμερα στην τουριστική Αθήνα του Airbnb;

Άκου την επιστήμη / Συνηθίσαμε τελικά να ζούμε σαν τουρίστες στην πόλη μας;

Τι αποκαλύπτει για εμάς η σημερινή Αθήνα; Από τα ινσταγκραμικά διαμερίσματα μέχρι την ομογενοποιημένη αισθητική που φέρνει ο παγκόσμιος τουρισμός, οι πόλεις μεταμορφώνονται ασταμάτητα. Ο επίκουρος καθηγητής του ΕΜΠ Εμμανουήλ Σταυρακάκης περιγράφει τον τρόπο που ζούμε σήμερα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Brain drain: «Γιατί τα ελληνικά μυαλά συνεχίζουν να φεύγουν από τη χώρα;»

H κατάσταση των πραγμάτων / Brain drain: Πόσοι μένουν και πόσοι φεύγουν;

Το φαινόμενο της «διαρροής εγκεφάλων» παραμένει ένα από τα πιο σύνθετα και επίμονα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας. Παρότι το τελευταίο διάστημα προβάλλεται έντονα το αφήγημα της «επιστροφής εγκεφάλων», τα πραγματικά δεδομένα δείχνουν μια πιο σύνθετη εικόνα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Υπόθεση Άκη Πάνου: Από τον πατρικό έλεγχο στις φονικές σφαίρες

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Άκη Πάνου: Από τον πατρικό έλεγχο στις φονικές σφαίρες

Ο δημοσιογράφος Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την τραγική ιστορία του μεγάλου μαέστρου του λαϊκού πενταγράμμου, που ένα αυγουστιάτικο μεσημέρι του 1997 έβαψε τα χέρια του με αίμα για χάρη της «μούσας» του.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
«Αυτό που δεν θυμάμαι με τίποτα είναι αν της είπα ότι την αγαπάω»

Lifo Videos / «Αυτό που δεν θυμάμαι με τίποτα είναι αν της είπα ότι την αγαπώ»

Η Κέλλυ Καμπάκη, μητέρα της 21χρονης Έμμας που σκοτώθηκε στο τροχαίο της Θεσσαλονίκης, αφηγείται τη στιγμή που την είδε ζωντανή για τελευταία φορά, τη νύχτα που έμαθε για το δυστύχημα και τον αγώνα της να κρατήσει ζωντανό το φως που άφησε πίσω το παιδί της.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Μαρία Καραμανώφ: «Το μεγαλύτερο πλήγμα στο περιβάλλον το προκαλεί η ίδια η νομοθεσία»

H κατάσταση των πραγμάτων / Μαρία Καραμανώφ: «Το μεγαλύτερο πλήγμα στο περιβάλλον το προκαλεί η ίδια η νομοθεσία»

Η πρόεδρος του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας και επίτιμη αντιπρόεδρος του Συμβουλίου της Επικρατείας, Μαρία Καραμανώφ, εξηγεί γιατί η προστασία του περιβάλλοντος έχει μεταφερθεί από την πολιτική βούληση στις δικαστικές αίθουσες και τι σημαίνει αυτό για τη δημοκρατία και την έννοια της «βιώσιμης ανάπτυξης» στην Ελλάδα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ