Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον: «Το κορίτσι με το φλάουτο» δεν είναι αυθεντικός Βερμέερ

«Ψεύτικος» ο Βερμέερ στην Εθνική Πινακοθήκη στην Ουάσιγκτον, σύμφωνα με ερευνα Facebook Twitter
Φωτ.: National Gallery of Art
0

Μη αυθεντικός ανακηρύχθηκε και επίσημα από την Εθνική Πινακοθήκη της Ουάσιγκτον, ένας πίνακας του 17ου αιώνα που θεωρείτο έργο του Γιοχάνες Βερμέερ.

Ο πίνακας, με τίτλο «Κορίτσι με το φλάουτο»,», πιστεύεται τώρα ότι έγινε από έναν συνεργάτη του Βερμέερ στο στούντιό του, αμφισβητώντας τις μακροχρόνιες εικασίες ότι ο Βερμέερ δούλευε μόνος του.

Η Εθνική Πινακοθήκη ανακοίνωσε τα νέα ευρήματα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου την Παρασκευή ενόψει των εγκαινίων του Σαββάτου μιας έκθεσης που ονομάζεται «Τα Μυστικά του Βερμέερ».

Έκτοτε, το μουσείο ανανέωσε τις πληροφορίες της γκαλερί του για τον πίνακα, περιγράφοντάς τον ως κατασκευασμένο από το «στούντιο του Γιοχάνες Βερμέερ».

«Αν και ο γενικός χαρακτήρας και η εμφάνιση του έργου σχετίζονται στενά με έργα του Βερμέερ, ειδικά το Κορίτσι με το κόκκινο καπέλο, η ποιότητα υπολείπεται των προτύπων του Βερμέερ», αναφέρεται στις σημειώσεις της γκαλερί.

«Ο δημιουργός του έργου Το κορίτσι με το φλάουτο, δείχνει ότι έχει επίγνωση των ιδιότυπων ζωγραφικών διαδικασιών του Βερμέερ -όπως η χρήση ορισμένων ασυνήθιστων χρωστικών μεθόδων -αλλά έλλειψη ικανότητας ή εμπειρίας στην αναπαραγωγή του».

Η Εθνική Πινακοθήκη σημείωσε επίσης ότι κανένα σωζόμενο έγγραφο δεν παρέχει στοιχεία ότι ο Βερμέερ διατηρούσε στούντιο με μαθητές ή βοηθούς που δούλευαν μαζί του.

«Η ύπαρξη άλλων καλλιτεχνών που συνεργάζονται με τον Γιοχάνες Βερμέερ είναι ίσως ένα από τα πιο σημαντικά νέα ευρήματα για τον καλλιτέχνη, που ανακαλύφθηκαν εδώ και δεκαετίες. Αλλάζει ριζικά την κατανόησή μας για τον Βερμέερ», δήλωσε ο Kaywin Feldman, διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης.

«Είμαι απίστευτα περήφανος για τη διεπιστημονική ομάδα του προσωπικού της Εθνικής Πινακοθήκης που συνεργάστηκε για να μελετήσει αυτούς τους πίνακες, βασιζόμενος σε δεκαετίες έρευνας και χρησιμοποιώντας προηγμένη επιστημονική τεχνολογία για να εντοπίσει συναρπαστικές ανακαλύψεις που προσθέτουν νέα γνώση σε όσα γνωρίζουμε για τον αινιγματικό καλλιτέχνη».

Η νέα έρευνα καθόρισε επίσης ότι το «Κορίτσι με το κόκκινο καπέλο», το οποίο εδώ και καιρό αμφισβητείται ότι είναι αληθινός πίνακας του Βερμέερ, στην πραγματικότητα φιλοτεχνήθηκε από τον καλλιτέχνη σε ένα «σημείο καμπής» στην καριέρα του.

Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 8 Ιανουαρίου, περιλαμβάνει δύο ακόμα πίνακες του Βερμέερ καθώς και δύο «πλαστά» έργα του 20ου αιώνα.

Με πληροφορίες του theartnewspaper/washingtonpost

Πολιτισμός
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Πολιτισμός / Πέθανε ο θρυλικός σκηνοθέτης της όπερας Pierre Audi σε ηλικία 67 ετών

Ο κορυφαίος Γαλλο-Λιβανέζος καλλιτεχνικός διευθυντής, επιμελητής και σκηνοθέτης υπήρξε απόλυτα αφοσιωμένος στην τέχνη του και άφησε ένα ανεξίτηλο αποτύπωμα στον κόσμο της όπερας, της μουσικής και του θεάτρου.
LIFO NEWSROOM
Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Πολιτισμός / Η «Ανδρομάχη» της Μαρίας Πρωτόπαππα στην Επίδαυρο

Στη δραματουργική και σκηνοθετική προσέγγιση της «Ανδρομάχης» από τη Μαρία Πρωτόπαππα, η Ερμιόνη και η Ανδρομάχη αντιπροσωπεύουν τα ιδεώδη των χωρών τους, ενώ ο Μενέλαος και ο Πηλέας την πολιτική και την εξουσία
LIFO NEWSROOM
Τιμοτέ Σαλαμέ: Ο ηθοποιός αποσπά υψηλή διάκριση από την Ιταλική Ακαδημία Κινηματογράφου

Πολιτισμός / Τιμοτέ Σαλαμέ: Ο ηθοποιός αποσπά υψηλή διάκριση από την Ιταλική Ακαδημία Κινηματογράφου

Ο Τιμοτέ Σαλαμέ έχει επανειλημμένα εκφράσει τον θαυμασμό του για την Ιταλία και τον πολιτισμό της, ενώ έχει συνεργαστεί με Ιταλούς σκηνοθέτες και έχει συμμετάσχει σε ταινίες που γυρίστηκαν στη χώρα
LIFO NEWSROOM
Η Ρουθ Αζάουα επιστρέφει στο Σαν Φρανσίσκο της μέσα από μια αναδρομική έκθεση

Πολιτισμός / Η Ρουθ Αζάουα «επιστρέφει» στο Σαν Φρανσίσκο της μέσα από μια αναδρομική έκθεση

Το έργο και η ζωή μιας από τις πιο επιδραστικές καλλιτέχνιδες του 20ού αιώνα, που μετέφρασε τα τραυματικά βιώματά της σε τέχνη από σύρμα, ξετυλίγεται μέσα από την έκθεση του Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σαν Φρανσίσκο
LIFO NEWSROOM