Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter

Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt

0

«Αν είναι γνωστά μου άτομα, θα τους πω “έλα να σε πάρω μια φωτογραφία!”, ενώ, αν δεν τους γνωρίζω, θα τους πω για ποιον ακριβώς λόγο θέλω να τους φωτογραφίσω: ότι μου αρέσει το look τους, ή το χαμόγελο, ή τα μαλλιά τους. Δεν μπορώ να πω σε κάποιον απλώς “μπορώ να σε φωτογραφίσω;”. Γενικά, προσπαθώ να μην ενοχλώ αγνώστους έξω, αλλά, από την άλλη, όταν θέλω να φωτογραφίσω κάποιον πολύ και δεν το κάνω, θα με τριβελίζει τις επόμενες ώρες, οπότε I just go for it».

Κάπως έτσι πλησιάζει ο Spyros Rennt τα άτομα που θέλει να φωτογραφίσει, απαντώντας την απορία που μου προκαλείται μονίμως όταν χαζεύω αυτά τα τόσο οικεία, τόσο ειλικρινή πορτρέτα που καταφέρνει να αποτυπώσει: τι του κινεί το ενδιαφέρον σε έναν άγνωστο και πώς τον προσεγγίζει;

Ο Έλληνας φωτογράφος που μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα σε Αθήνα και Βερολίνο έχει καταφέρει να αναδειχθεί, υμνώντας το αστικό lifestyle, τις υποκουλτούρες, τη nightlife και, βέβαια, την queer αισθητική. Με αφορμή το νέο του zine με τίτλο «Portraits», μια φωτογραφική έκδοση 64 σελίδων που περιλαμβάνει 64 πορτρέτα και συνοδεύει την πρώτη του έκθεση στην Αθήνα με υλικό από την πορεία του στο βιβλιοπωλείο Hyper Hypo, ο Spyros μου περιγράφει περισσότερα για την υπέροχη δουλειά του.

«Δεν νομίζω ότι μου δίδαξε κάτι το Βερολίνο φωτογραφικά, ωστόσο ήταν η ζωή και οι καταστάσεις που ζούσα και οι άνθρωποι που γνώριζα εδώ που με έκαναν να θέλω να γίνω φωτογράφος – για να τα καταγράψω όλα αυτά».

Ο Spyros δεν ακολουθεί κάποια συγκεκριμένη τεχνική, μόνο προσπαθεί τα άτομα που φωτογραφίζει να νιώθουν άνετα με τον ίδιο και με την κατάσταση της φωτογράφισης.

Καθώς παρατηρώ προσεκτικότερα τα πορτρέτα της έκδοσης, κάποια μου φαίνονται εντελώς αυθόρμητα, σαν να προέκυψαν μέσα από τρία κλικ σε διάρκεια λίγων δευτερολέπτων, ενώ άλλα μοιάζουν να τον παίδεψαν περισσότερο.

«Όντως, κάποια πορτρέτα είναι ανθρώπων που είδα έξω, σε κάποιο πάρτι και τους προσέγγισα με σκοπό να τους φωτογραφίσω, επειδή κάτι με τράβηξε πάνω τους. Τρία κλικ θα ήταν καλά! Συνήθως πρόκειται για ένα κλικ, κι αν πέτυχε, πέτυχε. Δεν θα έλεγα ότι κάποια εικόνα από το βιβλίο με παίδεψε περισσότερο, αλλά πράγματι κάποια πορτρέτα προέκυψαν από sessions στο στούντιό μου, όπου έχω περισσότερο χρόνο με το μοντέλο, είμαστε one on one, δοκιμάζουμε διάφορα πράγματα και γενικά το διασκεδάζουμε (τουλάχιστον εγώ)!».

Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt

Ο Spyros δεν ακολουθεί κάποια συγκεκριμένη τεχνική, μόνο προσπαθεί τα άτομα που φωτογραφίζει να νιώθουν άνετα με τον ίδιο και με την κατάσταση της φωτογράφισης. Καθώς κάνω scroll τα spreads που μου έστειλε, παρατηρώ επίσης ότι το γυμνό εναλλάσσεται με πορτρέτα ντυμένων ατόμων εντελώς φυσικά και με οργανικό τρόπο.

Τον ρωτώ πώς το καταφέρνει αυτό, να αντιμετωπίζει δηλαδή το γυμνό σώμα χωρίς την προκλητικότητα με την οποία το έχουμε συνδέσει στο παρελθόν. «Ένα γυμνό σώμα σε μια φωτογραφία από μόνο του δεν προκαλεί. Θέλει να είναι μέρος μιας κατάστασης, να έχει μια συγκεκριμένη στάση ή ο ιδιοκτήτης να έχει μια συγκεκριμένη έκφραση για να θεωρηθεί ερωτικό. Σε μια παραλία γυμνιστών κάποιοι φοράνε μαγιό, οι περισσότεροι όχι, από ένα σημείο κι έπειτα σταματάς να εστιάζεις στη γύμνια – κάπως έτσι και στο “Portraits” έχω γυμνά πορτρέτα, αλλά μη προκλητικά».

Μοναδική queer αισθητική, λοιπόν, από έναν queer φωτογράφο που απαθανατίζει μέλη της queer κοινότητας της Αθήνας και του Βερολίνου. Τι σημαίνει, όμως, queer για τον ίδιο; «Αντισυμβατικό – κάτι που κινείται έξω από τις νόρμες. Με διαολίζει ωστόσο ότι τείνει να σημαίνει πια απλώς gay 2.0.».

Portraits launch/exhibition
Hyper Hypo, Βορέου 10, Αθήνα
17/6, 19:00
Instagram:
@spyressence

Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt
Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt
Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt
Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt
Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt
Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt
Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt
Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt
Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt
Η queer οικειότητα στα πορτρέτα του Spyros Rennt Facebook Twitter
©Spyros Rennt

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Φωτογραφία
0

Αλέξανδρος Διακοσάββας

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας γεννήθηκε το 1987 και μεγάλωσε στη Ρόδο. Σύντομη θητεία στους Ηλεκτρολόγους Μηχανικούς της Πολυτεχνικής Σχολής Πάτρας και συνέχιση σπουδών στη Βιολογία του ίδιου Πανεπιστημίου τον οδήγησαν τελικά στο να θέλει να ασχοληθεί με τη δημοσιογραφία.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM