Μια μέρα με τον Αργύρη Παπαδημητρόπουλο και τον Σεμπάστιαν Σταν στα γυρίσματα του «Monday»

Μια μέρα στα γυρίσματα του «Monday» Facebook Twitter
Φωτ.: Δέσποινα Σπύρου
0

Εκείνη η πνιγηρή αίσθηση που μου είχε προκαλέσει το Suntan, όταν το είχα πρωτοδεί στο σινεμά το 2016, επέστρεφε κάθε φορά που το ξαναέβλεπα στην τηλεόραση. Η προηγούμενη, αριστουργηματική κατά τη γνώμη μου, ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου –που ωστόσο είχε διχάσει αρκετά και, μεταξύ άλλων, έκανε σταρ μέσα σε μια νύχτα την Έλλη Τρίγγου– μου είχε δημιουργήσει τεράστιες προσδοκίες για το επόμενο βήμα του σκηνοθέτη, που εκτιμούσα ήδη από το Bank Bang και –κυρίως– το Wasted Youth, κι έτσι, μόλις έμαθα ότι τα γυρίσματα του Monday βρίσκονταν σε εξέλιξη στην Αθήνα, έσπευσα να εξασφαλίσω την άδεια για να βρεθώ για μια μέρα στο σετ.

Η ημερομηνία είναι η 20ή Νοεμβρίου 2018 (πέρασαν κιόλας δυόμισι χρόνια!), έχει συννεφιά και ζέστη και το όρντινο περιλαμβάνει πρωινό γύρισμα στο διαμέρισμα του Μίκι στην Κυψέλη, για σκηνές που τοποθετούνται κάπου στη μέση της ταινίας, αφού σχεδόν έχει χειμωνιάσει πια – τα γυρίσματα είχαν ξεκινήσει το καλοκαίρι και περιλάμβαναν και την Αντίπαρο.

Θα ακολουθούσαν εκείνες οι viral εικόνες με τον Μίκι και την Κλόι γυμνούς πάνω σε ένα μηχανάκι στη χριστουγεννιάτικη Αθήνα. Όπου Μίκι, ο Σεμπάστιαν Σταν, γνωστός τότε από τα οσκαρικά I, Tonya και Martian του Ρίντλεϊ Σκοτ και κυρίως ως Winter Soldier στο σύμπαν της Marvel (Captain America, Avengers) – πρόσφατα ανέβασε στο Instagram του μια ανάμνηση από εκείνη την ημέρα, γυμνός στην άδεια Πανεπιστημίου.

Η αποχή του ελληνικού σινεφίλ κοινού τόσους μήνες από τα σινεμά έχει δημιουργήσει μεγάλη προσμονή για μια ταινία που συνδυάζει όσα μας έχουν λείψει: καλοκαίρι, ερωτικές ιστορίες, σεξ, διεθνείς φωτογενείς πρωταγωνιστές, Αθήνα και νησιά επί της οθόνης, και όλο αυτό σε θερινή αίθουσα.

Το στόρι, όπως έχει γίνει γνωστό πια, ακολουθεί τον καλοκαιρινό έρωτα του Μίκι και της Κλόι, δύο Αμερικανών στην Αθήνα, και το «μετά» της Δευτέρας.

Φτάνω στη Φωκίωνος και ανεβαίνω στο διαμέρισμα του πρώτου ορόφου που «φωνάζει» παλιά Αθήνα. Είναι εκπληκτικό πώς ο κάθε χώρος ενός κανονικού σπιτιού, που δεν είναι στούντιο, μεταμορφώνεται μέσα σε λίγη ώρα σε σετ για τις ανάγκες κάθε σκηνής, πώς όλα τα props τοποθετούνται σε συγκεκριμένες θέσεις, πόσο προσεκτικό είναι το ρακόρ, πώς όλοι απομακρύνονται και βρίσκονται σε συγκεκριμένα σημεία πριν από το «action!». Είναι πολύ δύσκολο και είναι η μαγεία του σινεμά.

Μια μέρα στα γυρίσματα του «Monday» Facebook Twitter
Ο διευθυντής φωτογραφίας Χρήστος Καραμάνης, ο μπούμαν Δημήτρης Ρουχίτσας και ο Μανού Τιλίνσκι (δεύτερη κάμερα) με τον σκηνοθέτη Αργύρη Παπαδημητρόπουλο. Φωτ.: Δέσποινα Σπύρου

Το διαμέρισμα του Μίκι, λοιπόν, έχει διακόσμηση «γιαγιάς», με παρκέ, ταπετσαρίες, βαριούς καναπέδες, πολυθρόνες και χαλιά, πικάπ με δίσκους, πολλά βιβλία, στυλ αρ ντεκό.

Και ξαφνικά είναι και οι δύο μπροστά μου. Ένας σταρ του Χόλιγουντ και μια σημαντική Ιρλανδή ηθοποιός (η Ντενίζ Γκαφ, που υποδύεται την Κλόι). Ο Σεμπάστιαν Σταν με casual ντύσιμο και παλιά, λευκά, φθαρμένα Stan Smith. Η κάμερα αρχίζει να γράφει μια διαλογική σκηνή που εκτυλίσσεται στο σαλόνι. O Αργύρης είναι σε άλλο δωμάτιο και παρακολουθεί το μόνιτορ. Επικρατεί απόλυτη ησυχία. Φυσικά, ένα παλιό διαμέρισμα στην Κυψέλη δεν έχει την καλύτερη ηχομόνωση και από κάπου ακούγεται μια γάτα. Το ξαναπάνε. Συνολικά τραβάνε τρεις λήψεις. Cut!

«Δεν είμαστε και λίγοι οι χορτοφάγοι τελικά, είμαστε τουλάχιστον πέντε-έξι» μου λέει ο Αργύρης λίγο αργότερα στο lunch break του, όταν βρίσκουμε λίγο χρόνο για να μου πει δυο λόγια. «Το στόρι εκτυλίσσεται κατά τη διάρκεια κάποιων μηνών, είναι αποσπασματικό και βλέπουμε κυρίως Σαββατοκύριακα από τη ζωή τους. Ο Μίκι είναι ένας DJ που αγάπησε την Αθήνα, έκανε φίλους εδώ και αποφάσισε να μείνει μόνιμα. Ο δρόμος του διασταυρώθηκε με της Κλόι σε ένα πάρτι. Η γνωριμία τους είναι εμπνευσμένη από μια αληθινή ιστορία που έχει συμβεί σε ένα από τα πάρτι μου στο Μάτι. Όταν ξύπνησα την επόμενη μέρα και μου την περιέγραψαν, είπα ότι σίγουρα θα γινόταν ταινία κάποια στιγμή. Με αυτή την ιδέα και κάποιες άλλες, από δικές μου σχέσεις ή φίλων μου, με σκόρπιες σημειώσεις, βρήκα τον σεναριογράφο μου, τον Ρομπ Χέιζ, του τα είπα, έβαλε κι αυτός τα δικά του και φτιάξαμε μαζί το Monday».

Μια μέρα στα γυρίσματα του «Monday» Facebook Twitter
Η γνωριμία τους είναι εμπνευσμένη από μια αληθινή ιστορία που έχει συμβεί σε ένα από τα πάρτι μου στο Μάτι. Όταν ξύπνησα την επόμενη μέρα και μου την περιέγραψαν, είπα ότι σίγουρα θα γινόταν ταινία κάποια στιγμή. Φωτ.: Δέσποινα Σπύρου

Μερικές εβδομάδες πριν ξεκινήσει το γύρισμα, χτύπησε η πολύνεκρη τραγωδία στο Μάτι, όπου διατηρεί σπίτι ο Αργύρης. «Ήταν μαύρες μέρες. Εγώ έχω μεγαλώσει εκεί, δεν είμαι απλώς ένας παραθεριστής. Γεννήθηκα καλοκαίρι, με πήραν από το μαιευτήριο και με πήγαν στο Μάτι. Είναι όλα τα χρόνια της αθωότητας, η παιδική μου ηλικία, οι γονείς μου, οι φίλοι μου, τα τρίμηνα που πέρναγα εκεί κάθε καλοκαίρι με έχουν διαμορφώσει. Τελείως τυχαία έλειπα, κανονικά και εγώ και όλη μου η οικογένεια θα ήμασταν εκεί. Δεν μπορεί να το χωρέσει το μυαλό μας» περιγράφει, καθώς θυμάται τα πρόσφατα τότε γεγονότα και σπεύδω να αλλάξω κουβέντα για να μη βαρύνει κι άλλο το κλίμα.

Τον ρωτώ γιατί επέλεξε η πρώτη του αγγλόφωνη δουλειά να διαδραματίζεται στην Ελλάδα και αν αυτό θεωρεί ότι θα είναι κάποιο είδος μετάβασης προς το εξωτερικό. «Δεν ξέρω αν θα είναι μεταβατικό με την έννοια του αν θα φύγω ή όχι, είναι κάτι που θα γίνει μόνο του και δεν θα με ρωτήσει. Η ιδέα της ταινίας είναι “Μάτι - Κυψέλη - Αντίπαρος”, δηλαδή μέρη που σημαίνουν πολλά για μένα. Αυτό που ήθελα είναι να κάνω την πρώτη μου μεγάλη διεθνή αγγλόφωνη ταινία, πες την όπως θέλεις, αλλά στην πραγματικότητα το βήμα να είναι μόνο η γλώσσα. Κατά τα άλλα, δουλεύω σε ένα περιβάλλον που το ξέρω και με ανθρώπους οι οποίοι είναι δίπλα μου πάντα, αφού έχουμε κάνει μαζί τρεις ταινίες και πεντακόσια διαφημιστικά, έτσι ώστε ό,τι κι αν πάθω, να είμαι σε ασφαλή χέρια.

Η καθοδήγηση των ηθοποιών μου μοιάζει ίδια. Απλώς τους μιλάω σε άλλη γλώσσα. Μπορεί να έχουν μεγάλες καριέρες στο Χόλιγουντ και στην Αγγλία, αλλά ήξεραν από την αρχή σε ποιες συνθήκες έρχονται να δουλέψουν. Δηλαδή ότι κάνουμε μια ανεξάρτητη ελληνοαμερικανική παραγωγή. Επειδή κι εκείνοι έχουν κάνει κι άλλες μικρές ταινίες “δημιουργών” στις χώρες τους, ξέρουν να κάνουν switch πολύ γρήγορα.

Νομίζω ότι έχουν αγαπήσει τον τρόπο που δουλεύουμε εδώ, κανείς δεν πηγαίνει το πρωί στο γύρισμα σαν να πηγαίνει στη δουλειά αλλά με έναν άλλο ενθουσιασμό. Νομίζω ότι τους έκαναν καλό και μερικές μέρες που περάσαμε στη Μεσσηνία, πριν ξεκινήσουν τα γυρίσματα, και μετά, όταν πήγαμε στην Αντίπαρο, που πέσαμε πάνω στην απεργία των πλοίων και μείναμε τρεις μέρες παραπάνω. Όλο αυτό τους βοήθησε να αγαπήσουν τη χώρα. Τώρα που γύρισαν, βλέπουν μια πιο γκρι Αθήνα, με βροχές, που μάλλον δεν είχαν φανταστεί. Εμείς, ως ντόπιοι, μπορεί να βλέπουμε συνέχεια τα κακά της, αλλά αυτό το χάος για τους ξένους είναι συναρπαστικό και πολύ γοητευτικό. Βρίσκουν πολύ σέξι την Αθήνα».

Μια μέρα στα γυρίσματα του «Monday» Facebook Twitter
Ο Αργύρης συνοψίζει: «Είναι μια ταινία που με κάποιον τρόπο πιστεύω ότι θα αγγίξει οποιονδήποτε έχει ζήσει μια έντονη ερωτική σχέση. Έχει κομμάτια από τις σχέσεις πολλών ανθρώπων, συμπυκνωμένα στην ιστορία ενός ζευγαριού». Φωτ.: Δέσποινα Σπύρου

Σε κάποιο επόμενο διάλειμμα ξεκλέβω μερικά λεπτά για να μιλήσω με τον Σεμπάστιαν Σταν. Βρισκόμαστε στην κρεβατοκάμαρα του σπιτιού και ο ίδιος δείχνει πολύ κουρασμένος – το γύρισμα έχει ξεκινήσει από πολύ νωρίς. Φαντάζομαι ότι δεν θα καταφέρω να του πάρω λέξη. «Σε πειράζει να ξαπλώσω όσο μιλάμε;» μου λέει. Κι όμως, μπροστά μου έχω έναν απίστευτο επαγγελματία, που μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα κουρδίζεται, σκάει ένα μεγάλο χαμόγελο και καταλαβαίνει ότι, μερικές μέρες μετά την εμφάνισή του στο σόου του Τζίμι Κίμελ, πρέπει απλώς να μιλήσει, έστω και λίγο, σε έναν Έλληνα δημοσιογράφο. Το εκτιμώ απίστευτα, δεν μπορώ να μη σκεφτώ αυτόματα κάποιους από τους εγχώριους συναδέλφους του.

«Και ο Σεμπάστιαν και ο Μίκι αισθάνονται κουρασμένοι, κατεστραμμένοι και με τζετ-λάγκ. Είναι το ίδιο άτομο αυτήν τη στιγμή» ξεκινά να μου λέει. «Η ελευθερία που νιώθω δουλεύοντας στην Αθήνα είναι το καλύτερο πράγμα για μένα από τη συμμετοχή μου στο Monday. Η φύση της ταινίας είναι ελεύθερη, η δημιουργικότητα είναι το ζητούμενο και αυτό το εκτιμώ τόσο πολύ. Ό,τι κάνουμε μου φαίνεται πολύ αυθεντικό, οι άνθρωποι, οι σχέσεις που έχουμε αναπτύξει… Τα έχω αγαπήσει όλα αυτά. Το μόνο που μου φαίνεται παράξενο είναι το πόσο νεκρές είναι οι Κυριακές εδώ – που στην πραγματικότητα είναι τέλειο, όλοι θα έπρεπε να έχουμε αυτό το προνόμιο, την “Κυριακή στην Ελλάδα”».

Μια μέρα στα γυρίσματα του «Monday» Facebook Twitter
Σεμπάστιαν Σταν και Γιώργος Πυρπασόπουλος. Φωτ.: Δέσποινα Σπύρου

Λίγο αργότερα πετυχαίνω και την Ντενίζ Γκαφ, που προτιμά να βγούμε για λίγα λεπτά έξω και να καθίσουμε σε ένα παγκάκι στη Φωκίωνος. «Όταν είδα το Suntan ήξερα ότι ήθελα πολύ να δουλέψω με τον Αργύρη. Νιώθω μεγάλη ασφάλεια και τεράστιο ενθουσιασμό» μου λέει. Συμφωνεί κι εκείνη ότι οι άνθρωποι στην Ελλάδα είναι φανταστικοί, αλλά μου περιγράφει πόσο δυσκολεύεται επειδή δεν μιλά τη γλώσσα. «Είναι εξοργιστικό, θέλω να μπορώ να καταλαβαίνω τι λένε οι πάντες. Δεν αντέχω να μην μπορώ να επικοινωνήσω».

Τελικά, παρά τις μεγάλες καθυστερήσεις λόγω πανδημίας (το Monday είχε επιλεγεί για το περσινό φεστιβάλ της TriBeCa, που ακυρώθηκε λόγω Covid, έκανε τη διεθνή πρεμιέρα του στο Τορόντο τον Σεπτέμβριο και κυκλοφόρησε στην Αμερική τον Απρίλιο), μάλλον το timing θα λειτουργήσει τέλεια για την πορεία του στην Ελλάδα. Η αποχή του ελληνικού σινεφίλ κοινού τόσους μήνες από τα σινεμά έχει δημιουργήσει μεγάλη προσμονή για μια ταινία που συνδυάζει όσα μας έχουν λείψει: καλοκαίρι, ερωτικές ιστορίες, σεξ, διεθνείς φωτογενείς πρωταγωνιστές, Αθήνα και νησιά επί της οθόνης, και όλο αυτό σε θερινή αίθουσα.

Ο Αργύρης συνοψίζει: «Είναι μια ταινία που με κάποιον τρόπο πιστεύω ότι θα αγγίξει οποιονδήποτε έχει ζήσει μια έντονη ερωτική σχέση. Έχει κομμάτια από τις σχέσεις πολλών ανθρώπων, συμπυκνωμένα στην ιστορία ενός ζευγαριού».

Το «Monday» έρχεται στα θερινά σινεμά στις 24/6 από την Tulip.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Γυμνός στην Πανεπιστημίου: Ο Σεμπάστιαν Σταν γιορτάζει την πρεμιέρα του «Monday» με μια NSFW εικόνα από τα γυρίσματα

TV & Media / Γυμνός στην Πανεπιστημίου: Ο Σεμπάστιαν Σταν γιορτάζει την πρεμιέρα του «Monday» με μια NSFW εικόνα από τα γυρίσματα

Ο πρωταγωνιστής της νέας ταινίας του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου θυμήθηκε τα γυρίσματα στην άδεια Πανεπιστημίου, εν όψει της πρεμιέρας της στην Αμερική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
SIMPLECAST!!! Γυρίζοντας μια ιστορία αγάπης στην Κυψέλη, με πρωταγωνιστή τον Σεμπάστιαν Σταν

Pulp Fiction / Γυρίζοντας μια ιστορία αγάπης στην Κυψέλη, με πρωταγωνιστή τον Σεμπάστιαν Σταν

Ο σκηνοθέτης Αργύρης Παπαδημητρόπουλος μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την ωραία περιπέτεια των γυρισμάτων της ταινίας του, «Monday», που κάνει την αμερικανική της πρεμιέρα στις 16 Απριλίου και θα βγει το καλοκαίρι στις ελληνικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παπαδημητρόπουλος: O σκηνοθέτης του Suntan μιλάει στη LΙFO

Οθόνες / Αργύρης Παπαδημητρόπουλος: O σκηνοθέτης του Suntan μιλάει στη LΙFO

Η χαμένη νιότη, η σαρκική επιθυμία, η μπαναλιτέ της μέσης ηλικίας, η καθημερινότητα και η παγίδα μιας ασφαλούς ζωής είναι τα θέματα που θίγει η τρίτη ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου, που βγαίνει στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα.
ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ Κ*

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ