«Το ταξίδι της φάλαινας»: Μια οδύσσεια ενηλικίωσης με φόντο τον Βερίγγειο Πορθμό

«Το ταξίδι της φάλαινας»: Μια οδύσσεια ενηλικίωσης με φόντο τον Βερίγγειο Πορθμό Facebook Twitter
Παρακολουθούμε τον Λιόσκα να απολαμβάνει την ελεύθερη ενηλικίωσή του παρέα με τον καλύτερό του φίλο, σε ένα αχανές, ακατέργαστο τοπίο.
0



Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΟΥ κεραυνοβόλου έρωτα μπορεί να χτυπήσει την πόρτα του πιο απίθανου αποδέκτη. Παραδόξως, όσο πιο απροσδόκητη είναι η πιθανότητα προσβολής από το μικρόβιο της επιθυμίας, τόσο πιο πειστική γίνεται η αυταπάρνηση της κατάκτησης του στόχου.

Στην περίπτωση της ταινίας Το ταξίδι της φάλαινας, που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Φίλιπ Γιούριεφ, ο 15χρονος Λιόσκα ζει στην άκρη του πουθενά, σε ένα χωριό φαλαινοθήρων στη γωνιά της Ρωσίας που αγγίζει την Αλάσκα, στη χερσαία περιοχή του Βερίγγειου Πορθμού. Δεν έχει ιδέα ούτε τι μπορεί να σημαίνει το σεξ, όταν κάνει τη διαδικτυακή γνωριμία, στα βουβά, με μια νέα γυναίκα που εργάζεται σε chat room, στο Ντιτρόιτ.


Αυτό ήταν: από εκείνη τη στιγμή η άσκοπη νομοτέλειά του αποκτά νόημα, ο αυτοκτονικός παππούς του, με την καθημερινή εμμονή του θανάτου, του είναι πλέον βάρος, και ο κολλητός του μεταμορφώνεται σε θανάσιμο εχθρό, όταν ο ερωτύλος πρωταγωνιστής παρανοεί και νομίζει πως πάει να του κλέψει μια γκόμενα, η οποία, φυσικά, δεν έχει ιδέα για την ύπαρξη του. Θέλει μανιωδώς να της εκφράσει την αγάπη του, να την κατακτήσει, να ταξιδέψει για να τη βρει, χωρίς να ξέρει με ποιον τρόπο.

Στον Λιόσκα δεν μιλά η μουσική, το σινεμά ή τα σπορ, αλλά μια τυπική πόρνη από μια άλλη άκρη του πουθενά, που δεν του προσφέρει καν φωνή για να τον σαγηνεύσει σαν σειρήνα ή το σώμα της για να τον μαγέψει. Το κόλλημά του μαζί της είναι όαση τρυφερότητας σε ένα περιβάλλον όπου απουσιάζουν τα αισθήματα.

Ουσιαστικά, κινείται από την ανάγκη του να αποδράσει από τον τόπο της προκαθορισμένης μιζέριας που κληρονόμησε, αλλά, εύλογα, δεν έχει τα μέσα ή τα φόντα να το αντιληφθεί, πόσο μάλλον να το εκφράσει. Στο μεταξύ παρακολουθούμε τον Λιόσκα να απολαμβάνει την ελεύθερη ενηλικίωσή του παρέα με τον καλύτερό του φίλο, σε ένα αχανές, ακατέργαστο τοπίο, εκεί όπου οι άνθρωποι είναι πιο εξοικειωμένοι με τα κήτη που τους ζουν παρά με την ανθρώπινη διάδραση και τον αρθρωμένο λόγο.

Έτσι η ιστορία ενός εξωτικού, καταφρονεμένου ανήλικου προλετάριου γίνεται οικουμενική και συμβολική, καθώς το ανεπαίσθητο χώρισμα ανάμεσα στις δυο μεγαλύτερες σε έκταση ηπείρους είναι ένα μικρό, αν και επικίνδυνο ταξίδι σε μια αγρίως διαφορετική κουλτούρα-πειρασμό για τους ομοίους του, όπως και για όλα τα παιδιά από μη προνομιούχο περιβάλλον που θαμπώνονται από τον καλοδιαφημισμένο, λαμπερό «αμερικανισμό».

Στον Λιόσκα δεν μιλά η μουσική, το σινεμά ή τα σπορ, αλλά μια τυπική πόρνη από μια άλλη άκρη του πουθενά, που δεν του προσφέρει καν φωνή για να τον σαγηνεύσει σαν σειρήνα ή το σώμα της για να τον μαγέψει. Το κόλλημά του μαζί της είναι όαση τρυφερότητας σε ένα περιβάλλον όπου απουσιάζουν τα αισθήματα.

Ο πολλά υποσχόμενος Γιούριεφ συλλαμβάνει αυτό το αναπάντητο κάλεσμα του μοναχικού αγοριού και τον τοποθετεί πειστικά στον ανοιχτό ορίζοντα. Δεν πείθει εξίσου στο προτελευταίο στάδιο της μικρής του οδύσσειας, εκεί όπου ο Λιόσκα συναντά τον υποτιθέμενο αρωγό προς την πραγματοποίηση του τρελού του ονείρου. Ωστόσο, κλείνει ωραία και ταιριαστά την περιπέτεια. Και τη θηλυκώνει με τη μνήμη.

 

 

Το «Ταξίδι της Φάλαινας» προβάλλεται online και χωρίς συνδρομή μέσω του ιστότοπου της StraDa Films. Στους θεατές παρέχεται η δυνατότητα να προαγοράσουν virtual εισιτήρια (e-εισιτήρια) και να ενισχύσουν έτσι την αίθουσα της επιλογής τους. 

 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cuties: Η ταινία-«σκάνδαλο» του Netflix είναι μια διεισδυτική ματιά στα προεφηβικά ναρκοπέδια

Πρώτη Προβολή / Cuties: Η ταινία-«σκάνδαλο» του Netflix είναι μια διεισδυτική ματιά στα προεφηβικά ναρκοπέδια

Η γαλλική ταινία με ηρωίδες 11χρονες από τα προάστια του Παρισιού προκαλεί έντονες αντιδράσεις αυτές τις μέρες στην Αμερική, όπου νεοσυντηρητικοί φορείς ξεκίνησαν καμπάνια με σύνθημα #CancelNetflix κάνοντας λόγο για «παιδική πορνογραφία».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ