H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
Οι προβολές ξεκινούν το Σάββατο 6 Ιουνίου με το «Pink Flamingos» (1972) του Τζον Γουότερς.
0

Κοιτάζοντας τον προγραμματισμό των εταιρειών διανομής και διαβάζοντας για τα διάφορα κινηματογραφικά events που ετοιμάζονται στις τέσσερις γωνιές του Λεκανοπεδίου, καταλαβαίνεις πως όλοι οι φορείς έχουν βαλθεί να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Τα θερινά σινεμά ανοίγουν τις πόρτες τους και περιμένουν το κοινό από 1η Ιουνίου, το drive-in επανέρχεται στη μόδα με διάφορες σχετικές δράσεις, το Αthens Οpen Αir Film Festival θα διεξαχθεί αισίως και φέτος και, μέσα σε όλα αυτά, επιστρέφει και το «Midnight Express».


Η ιδιότυπη κινηματογραφική λέσχη που ξεκίνησε ο κριτικός κινηματογράφου Άκης Καπράνος και σταδιακά απέκτησε ένα πιστό, διαρκώς αυξανόμενο κοινό συνεχίζει τις μεταμεσονύκτιες προβολές έπειτα από ένα διάλειμμα λόγω κορωνοϊού, μετακομίζοντας από τη χειμερινή Ααβόρα όχι σε ένα, αλλά σε δύο θερινά σινεμά, τη Ριβιέρα και το Βοξ. Τον λόγο μάς εξηγεί η διαχειρίστρια των δύο κινηματογράφων, Πέγκυ Ρίγγα.

«Λάβαμε αυτή την απόφαση», μας λέει, «για να καλύψουμε τη ζήτηση του κοινού γι' αυτές τις προβολές. Με δεδομένο ότι φέτος, λόγω κορωνοϊού, θα πρέπει να λειτουργήσουμε τις αίθουσές μας με μειωμένη πληρότητα, δεν θέλαμε να αναγκαστούμε να διώξουμε κόσμο, γιατί υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για το Midnight Express. Σκέψου ότι τον Μάρτιο, λίγες μέρες προτού ληφθεί η απόφαση να κλείσουν τα σινεμά και όταν ο κόσμος είχε αρχίσει ήδη να είναι επιφυλακτικός, οι μόνες γεμάτες προβολές σε όλη την Αθήνα ήταν εκείνες της ταινίας του Οικονομίδη και η σαββατιάτικη μεταμεσονύκτια του Midnight Express».

Το μόνο βέβαιο είναι πως η θερινή σεζόν θα τραβήξει περισσότερο φέτος, είναι η ευνοϊκή συνθήκη των ανοιχτών αιθουσών, είναι και η ζέστη, που στα μέρη μας τραβάει πολύ. Αυτό σημαίνει περισσότερες ταινίες, περισσότεροι καλεσμένοι, περισσότερος χρόνος μαζί. 


Οι προβολές ξεκινούν το Σάββατο 6 Ιουνίου με το «Pink Flamingos» (1972) του Τζον Γουότερς, ένα ανεπανάληπτο ρεσιτάλ κακού γούστου και αυθάδειας, που μετέτρεψε την αντισυμβατική Ντιβάιν σε σύμβολο της underground κουλτούρας. Το να γράψουμε πως η ταινία καταλύει κάθε πιθανή και απίθανη έννοια πολιτικής ορθότητας θα ήταν ευφημισμός, οφείλουμε να προειδοποιήσουμε, όμως, πως δεν απευθύνεται σε ευαίσθητα στομάχια. Η είσοδος στη συγκεκριμένη προβολή είναι δωρεάν και προλογίζει ο κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος.

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
Αν πρέπει να δεις πέντε anime στη ζωή σου, αυτό είναι το «Perfect Blue».


Τη σκυτάλη παίρνει το επόμενο Σάββατο (13/06) ο Σατόσι Κον με το «Perfect Blue» (1997) του. Αν πρέπει να δεις πέντε anime στη ζωή σου, αυτό είναι το ένα. Πρόκειται για μια νοσηρή μπαλάντα των αισθήσεων και των παραισθήσεων –κυρίως των δεύτερων‒, που πατάει με το ένα πόδι στο «Images» του Ρόμπερτ Άλτμαν και με το άλλο στον Αρζέντο, για έναν ψυχοσεξουαλικό εφιάλτη που έχει κάτι ενδιαφέρον να καταθέσει πάνω στη διασημότητα και την (αυτο)μυθολόγηση, και αποδεικνύει ότι τα «μικυμάου» δεν είναι απαραίτητα μόνο για παιδιά. Την προβολή προλογίζει η αρθρογράφος Λυδία Πατρινού.


Το Σάββατο 21/6 προβάλλεται το cult πρωταγωνιστικό όχημα του Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, «Commando» (1985), σε σκηνοθεσία Μαρκ Λέστερ. Το φιλμ είναι ένα όργιο εξωφρενικής δράσης και απενοχοποιημένου mach-ισμού αλά '80s. Οι ατάκες και οι σφαίρες πέφτουν βροχή, κάνει το «Rambo First Blood: Part II» του «αντίζηλού» του, που βγήκε την ίδια χρονιά, να μοιάζει με ταινία του Τζέιμς Άιβορι. Εντάξει, υπερβολή το τελευταίο, αλλά, πραγματικά, για ταινίες (και) σαν αυτή επινοήθηκαν οι μεταμεσονύκτιες προβολές. Προλογίζει ο κομίστας Σπύρος Δερβενιώτης.

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
To «Commando» είναι ένα όργιο εξωφρενικής δράσης και απενοχοποιημένου mach-ισμού αλά '80s.


Το τελευταίο Σάββατο του Ιουνίου (28/6) κλείνει με το ντεμπούτο του Τέρενς Μάλικ, το «Badlands» (1973). Ένα φιλμ άγριας ομορφιάς που δηλώνει με το «καλημέρα» την πρόθεση του άλλοτε ακριβοθώρητου Αμερικανού δημιουργού να διαγράψει τη δική του, ιδιότυπη και ιδιώνυμη πορεία στο ποιητικό σινεμά. Η αναζήτηση για κάτι πέρα από τον υλικό κόσμο –βασική θεματική σύσσωμης της φιλμογραφίας του‒ είναι παρούσα και εδώ, με τους δύο ήρωες να προσπαθούν να προσεγγίσουν τη μυθικότητα με ολέθρια αποτελέσματα. Προλογίζει ο κριτικός κινηματογράφου Αλέξανδρος Παπαγεωργίου.


Όσο για το τι να περιμένουμε στη συνέχεια από το Midnight Express; Απευθυνθήκαμε κατευθείαν στην πηγή για να μάθουμε. «Προς το παρόν, αυτό που μπορώ να αποκαλύψω», μας λέει ο Άκης Καπράνος, «είναι ότι θα προβάλουμε το "Blade Runner" και κάτι πολύ δυνατό από Αρζέντο. Το μόνο βέβαιο είναι πως η θερινή σεζόν θα τραβήξει περισσότερο φέτος, είναι η ευνοϊκή συνθήκη των ανοιχτών αιθουσών, είναι και η ζέστη, που στα μέρη μας τραβάει πολύ. Αυτό σημαίνει περισσότερες ταινίες, περισσότεροι καλεσμένοι, περισσότερος χρόνος μαζί. Η κοινότητα του Midnight Express είναι εκείνη που το κρατάει ζωντανό», καταλήγει, «μια και δεν υπάρχει κάποια σταθερή χρηματοδότηση από πίσω, ούτε κάποια υποστήριξη. Σε κάποιους αυτό θα προκαλούσε ανασφάλεια, σ' εμένα προσωπικά μεγάλη σιγουριά».

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
To «Badlands» είναι το ντεμπούτο του Τέρενς Μάλικ.

Οι προβολές ξεκινούν ταυτόχρονα στη Ριβιέρα (Βαλτετσίου 46) και στο Βοξ (Θεμιστοκλέους 82) στη 1 μετά τα μεσάνυχτα.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ