H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
Οι προβολές ξεκινούν το Σάββατο 6 Ιουνίου με το «Pink Flamingos» (1972) του Τζον Γουότερς.
0

Κοιτάζοντας τον προγραμματισμό των εταιρειών διανομής και διαβάζοντας για τα διάφορα κινηματογραφικά events που ετοιμάζονται στις τέσσερις γωνιές του Λεκανοπεδίου, καταλαβαίνεις πως όλοι οι φορείς έχουν βαλθεί να καλύψουν το χαμένο έδαφος. Τα θερινά σινεμά ανοίγουν τις πόρτες τους και περιμένουν το κοινό από 1η Ιουνίου, το drive-in επανέρχεται στη μόδα με διάφορες σχετικές δράσεις, το Αthens Οpen Αir Film Festival θα διεξαχθεί αισίως και φέτος και, μέσα σε όλα αυτά, επιστρέφει και το «Midnight Express».


Η ιδιότυπη κινηματογραφική λέσχη που ξεκίνησε ο κριτικός κινηματογράφου Άκης Καπράνος και σταδιακά απέκτησε ένα πιστό, διαρκώς αυξανόμενο κοινό συνεχίζει τις μεταμεσονύκτιες προβολές έπειτα από ένα διάλειμμα λόγω κορωνοϊού, μετακομίζοντας από τη χειμερινή Ααβόρα όχι σε ένα, αλλά σε δύο θερινά σινεμά, τη Ριβιέρα και το Βοξ. Τον λόγο μάς εξηγεί η διαχειρίστρια των δύο κινηματογράφων, Πέγκυ Ρίγγα.

«Λάβαμε αυτή την απόφαση», μας λέει, «για να καλύψουμε τη ζήτηση του κοινού γι' αυτές τις προβολές. Με δεδομένο ότι φέτος, λόγω κορωνοϊού, θα πρέπει να λειτουργήσουμε τις αίθουσές μας με μειωμένη πληρότητα, δεν θέλαμε να αναγκαστούμε να διώξουμε κόσμο, γιατί υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον για το Midnight Express. Σκέψου ότι τον Μάρτιο, λίγες μέρες προτού ληφθεί η απόφαση να κλείσουν τα σινεμά και όταν ο κόσμος είχε αρχίσει ήδη να είναι επιφυλακτικός, οι μόνες γεμάτες προβολές σε όλη την Αθήνα ήταν εκείνες της ταινίας του Οικονομίδη και η σαββατιάτικη μεταμεσονύκτια του Midnight Express».

Το μόνο βέβαιο είναι πως η θερινή σεζόν θα τραβήξει περισσότερο φέτος, είναι η ευνοϊκή συνθήκη των ανοιχτών αιθουσών, είναι και η ζέστη, που στα μέρη μας τραβάει πολύ. Αυτό σημαίνει περισσότερες ταινίες, περισσότεροι καλεσμένοι, περισσότερος χρόνος μαζί. 


Οι προβολές ξεκινούν το Σάββατο 6 Ιουνίου με το «Pink Flamingos» (1972) του Τζον Γουότερς, ένα ανεπανάληπτο ρεσιτάλ κακού γούστου και αυθάδειας, που μετέτρεψε την αντισυμβατική Ντιβάιν σε σύμβολο της underground κουλτούρας. Το να γράψουμε πως η ταινία καταλύει κάθε πιθανή και απίθανη έννοια πολιτικής ορθότητας θα ήταν ευφημισμός, οφείλουμε να προειδοποιήσουμε, όμως, πως δεν απευθύνεται σε ευαίσθητα στομάχια. Η είσοδος στη συγκεκριμένη προβολή είναι δωρεάν και προλογίζει ο κριτικός κινηματογράφου Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος.

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
Αν πρέπει να δεις πέντε anime στη ζωή σου, αυτό είναι το «Perfect Blue».


Τη σκυτάλη παίρνει το επόμενο Σάββατο (13/06) ο Σατόσι Κον με το «Perfect Blue» (1997) του. Αν πρέπει να δεις πέντε anime στη ζωή σου, αυτό είναι το ένα. Πρόκειται για μια νοσηρή μπαλάντα των αισθήσεων και των παραισθήσεων –κυρίως των δεύτερων‒, που πατάει με το ένα πόδι στο «Images» του Ρόμπερτ Άλτμαν και με το άλλο στον Αρζέντο, για έναν ψυχοσεξουαλικό εφιάλτη που έχει κάτι ενδιαφέρον να καταθέσει πάνω στη διασημότητα και την (αυτο)μυθολόγηση, και αποδεικνύει ότι τα «μικυμάου» δεν είναι απαραίτητα μόνο για παιδιά. Την προβολή προλογίζει η αρθρογράφος Λυδία Πατρινού.


Το Σάββατο 21/6 προβάλλεται το cult πρωταγωνιστικό όχημα του Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ, «Commando» (1985), σε σκηνοθεσία Μαρκ Λέστερ. Το φιλμ είναι ένα όργιο εξωφρενικής δράσης και απενοχοποιημένου mach-ισμού αλά '80s. Οι ατάκες και οι σφαίρες πέφτουν βροχή, κάνει το «Rambo First Blood: Part II» του «αντίζηλού» του, που βγήκε την ίδια χρονιά, να μοιάζει με ταινία του Τζέιμς Άιβορι. Εντάξει, υπερβολή το τελευταίο, αλλά, πραγματικά, για ταινίες (και) σαν αυτή επινοήθηκαν οι μεταμεσονύκτιες προβολές. Προλογίζει ο κομίστας Σπύρος Δερβενιώτης.

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
To «Commando» είναι ένα όργιο εξωφρενικής δράσης και απενοχοποιημένου mach-ισμού αλά '80s.


Το τελευταίο Σάββατο του Ιουνίου (28/6) κλείνει με το ντεμπούτο του Τέρενς Μάλικ, το «Badlands» (1973). Ένα φιλμ άγριας ομορφιάς που δηλώνει με το «καλημέρα» την πρόθεση του άλλοτε ακριβοθώρητου Αμερικανού δημιουργού να διαγράψει τη δική του, ιδιότυπη και ιδιώνυμη πορεία στο ποιητικό σινεμά. Η αναζήτηση για κάτι πέρα από τον υλικό κόσμο –βασική θεματική σύσσωμης της φιλμογραφίας του‒ είναι παρούσα και εδώ, με τους δύο ήρωες να προσπαθούν να προσεγγίσουν τη μυθικότητα με ολέθρια αποτελέσματα. Προλογίζει ο κριτικός κινηματογράφου Αλέξανδρος Παπαγεωργίου.


Όσο για το τι να περιμένουμε στη συνέχεια από το Midnight Express; Απευθυνθήκαμε κατευθείαν στην πηγή για να μάθουμε. «Προς το παρόν, αυτό που μπορώ να αποκαλύψω», μας λέει ο Άκης Καπράνος, «είναι ότι θα προβάλουμε το "Blade Runner" και κάτι πολύ δυνατό από Αρζέντο. Το μόνο βέβαιο είναι πως η θερινή σεζόν θα τραβήξει περισσότερο φέτος, είναι η ευνοϊκή συνθήκη των ανοιχτών αιθουσών, είναι και η ζέστη, που στα μέρη μας τραβάει πολύ. Αυτό σημαίνει περισσότερες ταινίες, περισσότεροι καλεσμένοι, περισσότερος χρόνος μαζί. Η κοινότητα του Midnight Express είναι εκείνη που το κρατάει ζωντανό», καταλήγει, «μια και δεν υπάρχει κάποια σταθερή χρηματοδότηση από πίσω, ούτε κάποια υποστήριξη. Σε κάποιους αυτό θα προκαλούσε ανασφάλεια, σ' εμένα προσωπικά μεγάλη σιγουριά».

H λέσχη του Midnight Express μετακομίζει στα θερινά Facebook Twitter
To «Badlands» είναι το ντεμπούτο του Τέρενς Μάλικ.

Οι προβολές ξεκινούν ταυτόχρονα στη Ριβιέρα (Βαλτετσίου 46) και στο Βοξ (Θεμιστοκλέους 82) στη 1 μετά τα μεσάνυχτα.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ