56' με τον Αποστόλη Τότσικα

56' με τον Αποστόλη Τότσικα Facebook Twitter
1

56' με τον Αποστόλη Τότσικα Facebook Twitter
Φωτ.: Αλέξανδρος Ακρίβος/ LIFO

Ο Αποστόλης Τότσικας βρέθηκε από μικρό παιδάκι ανάμεσα σε ηθοποιούς και καλλιτεχνικές παρέες κι έζησε από κοντά το θέατρο, τις πρεμιέρες και τον κόσμο που τα άλλα παιδιά έβλεπαν από απόσταση στο πανί. «Ήταν ένα δυνατό ερέθισμα όλο αυτό», λέει, «ένα σοκ που μπήκε στο υποσυνείδητό μου και όταν ήμουν στην Γ' Λυκείου αποφάσισα κι εγώ να γίνω ηθοποιός. Έναν μήνα πριν από τις Πανελλήνιες πήγα να δώσω εξετάσεις στο Εθνικό». Ο πατέρας του, Γιάννης Τότσικας, είναι ηθοποιός με ρόλους σε σημαντικές ταινίες του ελληνικού σινεμά, όπως στην Αναπαράσταση του Αγγελόπουλου. «Ο ουσιαστικός λόγος που με οδήγησε στη δραματική σχολή ήταν η παράξενη αίσθηση που είχα νιώσει όταν είχα δει αυτή την ταινία» εξηγεί. «Ήθελα να φτιάξω αυτό τον ρεαλισμό και να τον υπηρετήσω και ταυτόχρονα είχα την ανάγκη να εκτονωθώ και να εκφραστώ».

«Το μετάνιωσες ποτέ;». «Όχι, δεν το μετάνιωσα. Το μόνο που θα με έκανε να το μετανιώσω θα ήταν η επιθυμία μου να γίνω μουσικός. Η μουσική είναι η μεγαλύτερή μου αγάπη, μετά το θέατρο». Από τη στιγμή που τελείωσε τη σχολή ο Αποστόλης είχε την τύχη να παίξει αρκετούς ρόλους στο θέατρο, στο σινεμά και στην τηλεόραση και να γίνει ένας από τους πιο δημοφιλείς ηθοποιούς της γενιάς του. «Πάντα ήμουν τυχερός άνθρωπος», λέει, «αλλά η τύχη έχει σχέση με την ενέργεια που εκπέμπεις. Είναι ο συνδυασμός της σκέψης για κάτι που θέλεις πολύ να κάνεις και του οραματισμού, όταν βλέπεις ότι μπορεί να γίνει. Και χρειάζεται αυτοπεποίθηση, να είσαι σίγουρος ότι θα γίνει».

#quote# 

 

Παρόλο που έγινε γνωστός κυρίως μέσα από τους ρόλους του στην τηλεόραση, δηλώνει κυρίως οπαδός του σινεμά. «Ο κινηματογράφος είναι η μεγαλύτερή μου αγάπη, από πάντα, από μικρός. Έχει την ίδια διαδικασία με αυτήν του θεάτρου και το θέατρο δεν αντικαθίσταται με τίποτε άλλο. Μου αρέσουν οι πρόβες, ο τρόπος που βρίσκεις τα πράγματα, οι ασκήσεις για να γίνεις καλύτερος. Δεν λέω ότι δεν μου αρέσει η τηλεόραση, απλώς είναι ένα μέσο αδικημένο από εμάς τους ίδιους. Δεν την είδα ποτέ ως κάτι εύκολο. Είναι ένα μέσο στο οποίο μπορεί να κάνεις καταπληκτικά πράγματα – βλέπεις σε τι επίπεδο έχουν φτάσει οι ξένες σειρές. Ό,τι τροφή δώσεις στον κόσμο, αυτή θα πάρει, αλλά θα έχει και τις αντίστοιχες αντιδράσεις. Ο κόσμος καταλαβαίνει αν κάτι δεν είναι καλό και δεν το βλέπει. Χρειάζεται να έχεις φαντασία και πατέντα. Αν την αντιμετωπίσεις ως παλιόπραμα, ε, παλιόπραμα θα βγει και το αποτέλεσμα». Μιλάμε για την επιτυχία της καθημερινής σειράς στην οποία πρωταγωνιστεί, το «Μπρούσκο» του ΑΝΤ1 (όπου παίζει τον Σήφη) και τις αντιδράσεις του κόσμου, που σε ταυτίζει με κάποιον ρόλο. «Δεν είναι τόσο δύσκολο να βγεις αλώβητος από την υπερέκθεση και να κρατήσεις την προσωπική σου ζωή για σένα, αρκεί να το θέλεις» λέει. «Μπορείς να προστατευτείς στην τηλεόραση, αν ξέρεις τι θέλεις. Αν είσαι συνεπής με τον εαυτό σου, το καταλαβαίνει και ο κόσμος».

56' με τον Αποστόλη Τότσικα Facebook Twitter
Φωτ.: Αλέξανδρος Ακρίβος/ LIFO

Έχουν απομένει μόνο μερικές μέρες για την πρεμιέρα του έργου Το φιλί της Γυναίκας Αράχνης όπου πρωταγωνιστεί στο θέατρο 104 στο Γκάζι και, παρόλο που πάντα έχει άγχος πριν από την πρεμιέρα, μιλάει με ενθουσιασμό για τον ρόλο του Βαλεντίν: «Παίζω έναν πολιτικό κρατούμενο στο κελί μιας φυλακής. Είναι πραγματικός επαναστάτης γιατί συνέχεια αυτοαναιρείται, συνέχεια προσπαθεί να γίνεται καλύτερος κι έχει μια ποιότητα και μια εντιμότητα. Και είναι πολύ πραγματιστής, προτιμάει να ξεφεύγει με απλά και όμορφα πράγματα, να διαβάζει, να ακονίζει το μυαλό του, να είναι συνεχώς έτοιμος για τον αγώνα του κάνοντας θυσίες – δεν είναι εύκολο. Αλλάζει αρκετά επειδή το θέλει και ο ίδιος, είναι στη φύση του. Είναι ο ορισμός του κομμουνιστή, να μπορείς να είσαι εκεί για τον άλλον. Θεωρώ ότι το έργο είναι πιο επίκαιρο από ποτέ και θα είναι για πάντα, αν δεν αλλάξει η ανθρώπινη αντιμετώπιση από κοινωνικής άποψης απέναντι στα πράγματα. Το έργο αναφέρεται γενικά στο διαφορετικό ή σε αυτό που ορίζουμε ως διαφορετικό. Διαδραματίζεται σε μια φυλακή και σε μια χούντα, είναι πολύ στενά τα πράγματα από κάθε άποψη. Πρόκειται για μια κατάσταση που είναι πολύ ψυχοφθόρα, δεν ξέρεις ποιον να εμπιστευτείς. Δεν φουλάρει το συναίσθημα, είσαι πάντα καταπιεσμένος. Το θέμα είναι τι κάνεις γι' αυτό! Αν ο άνθρωπος θέλει να ξεφύγει, ξεφεύγει».

«Όντως γινόμαστε όλο και πιο συντηρητικοί όσο βουτάμε πιο βαθιά στην κρίση;». «Ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω αυτήν την κοινωνία. Από τη μία έχεις το Ίντερνετ, από την άλλη βλέπεις όλα αυτά που συμβαίνουν και μας πάνε πίσω. Κι όσο πιο μεγάλο το χάος, τόσο πιο άμεση είναι η προβατοποίηση. Είναι περίεργη η κοινωνία. Αφενός το παίζει σκληρή και ηθική και αφετέρου έχουμε διαφημίσεις για το dating. Δεν το κατακρίνω, απλώς δεν έγινε κάτι γι' αυτό, δεν αντέδρασε ποτέ κανένας. Τι να λέμε τώρα, εδώ γίνονται πόλεμοι για το τίποτα».

56' με τον Αποστόλη Τότσικα Facebook Twitter
Φωτ.: Αλέξανδρος Ακρίβος/ LIFO

«Ποια είναι η πιο μεγάλη ελευθερία που καταπατείται σήμερα;». «Η δουλειά-δουλεία είναι μια καταπάτηση της ελευθερίας, το ότι, δηλαδή, πρέπει να δουλεύουμε μόνο για να βγάλουμε λεφτά. Η χειρότερη είναι η καταπάτηση του ιδιωτικού απορρήτου. Δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στα δικαιώματα των ανθρώπων».
«Πόσο διαφορετικός είναι ο Αποστόλης σε σχέση με πέντε χρόνια πριν;». «Πολύ διαφορετικός. Εμπιστεύομαι δύσκολα, αλλά, παρ' όλα αυτά, είμαι άνθρωπος που του αρέσει να είμαι με κόσμο, να συζητάω. Έχω όμως αρχίσει να φιλτράρω περισσότερο φίλους και γνωριμίες και είμαι πολύ καλύτερα. Δεν είναι και ό,τι καλύτερο να είσαι καχύποπτος, αλλά προσπαθώ να βρω μια ισορροπία. Υπάρχουν άνθρωποι που νομίζουν ότι έχεις πιάσει τον παπά απ' τα αρχίδια και εκμεταλλεύονται αυτό που είσαι».

«Θα κατέβαινες υποψήφιος με κάποιο σχήμα για τον Δήμο της Αθήνας;». «Δεν θα κατέβαινα σε καμία περίπτωση – εν είναι η δουλειά μου. Δεν έχω και το μυαλό να το κάνω κι έχω την εντιμότητα να πω ότι είμαι άσχετος και άχρηστος σ' αυτό τον τομέα».

«Στο έργο είσαι ένας μεγάλος επαναστάτης. Εσύ ποια θεωρείς τη μεγαλύτερη επανάσταση, Αποστόλη;». «Η μεγαλύτερη επανάσταση είναι να νοιάζεσαι για τον άλλον, η αγάπη».

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Οι Αθηναίοι / Σεμίνα Διγενή: «Στα χρόνια της τηλεόρασης η ζωή περνούσε δίπλα μου κι εγώ την αγνοούσα»

Η δημοσιογράφος, συγγραφέας, και βουλευτής ΚΚΕ μιλάει για όλα τα μεγάλα κεφάλαια της ζωής της - από τα περιοδικά μέχρι την τηλεόραση, και από τα βιβλία μέχρι την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

The Upfront Initiative / Δήμητρα Δασκαλάκη: «Δεν είναι δυνατόν να αποτελείς κύτταρο της κοινωνίας και να μη στηρίζεις τις γυναίκες και τη μητρότητα»

Η Γενική Διευθύντρια Οργανωσιακής Ανάπτυξης και Επικοινωνίας της METRO ΑΕΒΕ μιλά στη LIFO για την ισότητα στην πράξη και για τα μέτρα στήριξης και ενδυνάμωσης των γυναικών εργαζομένων στην εταιρεία, αλλά και στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

σχόλια

1 σχόλια