Αποδομώντας τους ήχους

Αποδομώντας τους ήχους Facebook Twitter
0

Το Destroy Athens Live μελετάει διαδικασίες παραγωγής ήχου και μουσικής, ενταγμένες στο εικαστικό πλαίσιο της Μπιενάλε, που θα παρουσιαστούν ζωντανά στο Destroy Athens. «Δεν πρόκειται για "art bands" και προβολή κάποιας συγκεκριμένης "σκηνής" του Λονδίνου», αναφέρει η Χλόη Βαΐτσου, η οποία έχει επιμεληθεί τις εμφανίσεις των καλλιτεχνών (στο σύνολό τους πρωτοπόροι που πειραματίζονται με διάφορες μορφές ήχου - και όχι μόνο). «Τo Destroy Athens Live προσπαθεί να περιγράψει ένα φαινόμενο: καλλιτέχνες με βάση το Λονδίνο, που δουλεύουν με διαφορετικά μέσα (media artists, μουσικοί, κινηματογραφιστές, συγγραφείς, designers, σχεδιαστές κόμιξ και παιχνιδιών, circuit benders κ.λπ.) δημιουργώντας κολεκτίβες, συνεργασίες και πειράματα μέσων με ποικίλα ηχητικά αποτελέσματα. Από τον πειραματικό πολιτικοποιημένο avant-pop σχολιασμό μέχρι τους hip hop-jazz-electronica αυτοσχεδιασμούς, οι καλλιτέχνες πιστεύουν στην αμεσότητα και σε αυτό που ονομάζουν "αντι-δεξιοτεχνία". Το Destroy Athens Live, πιστό στη θεματολογία και το σκοπό της Μπιενάλε ("Destroy Athens", το rebranding της πόλης), χρησιμοποιεί την Αθήνα ως πηγή για ποικίλα ηχητικά σήματα, τα οποία στη συνέχεια σαμπλάρονται, λουπάρονται, φιλτράρονται, σχολιάζονται, αποδομούνται ή ενισχύονται ηχητικά σε ζωντανό χρόνο. Οι performers χρησιμοποιούν ήχους και εικόνες που έχουν απομονωθεί από στιγμιότυπα της πόλης, από παρεμβάσεις σε τοπικές ραδιοφωνικές μεταδόσεις και "ηχο-χειρουργικές" επεμβάσεις, και αντιδρούν στο υλικό που προκύπτει με διάφορους τρόπους. Οι ελεύθεροι και ανοιχτοί αυτοσχεδιασμοί αποτελούν ιδανική πλατφόρμα για εξέταση της δικής τους άγνοιας για πολλές από τις πτυχές του ηχητικού σήματος που λαμβάνουν: πολιτιστικές, γλωσσολογικές, ιστορικές, ενώ τους επιτρέπει να το συγκρίνουν με τις δικές τους εμπειρίες ως κάτοικοι μιας multi-branded πόλης».

Οι τρεις ομάδες των καλλιτεχνών που συμμετέχουν είναι οι Antifamily, Infinite Livez vs DJ Tendraw και οι 7000 Dirhams.

Antifamily:Λονδρέζικη κολεκτίβα, την οποία συγκρίνουν με τους Faust, τους Crass, τους Ex. Λίγο πριν την παράσταση, μέλη της ομάδας θα κάνουν μια σύντομη βόλτα σε μερικές περιοχές της πόλης για να μαζέψουν εικόνες και σημειώσεις, τις οποίες θα προβάλουν, θα απαγγείλουν ή θα τραγουδήσουν ταυτόχρονα με τη χαμηλών τόνων ζωντανά παιγμένη μουσική τους.

InfiniteLivezvsDJTendraw: Θα συνεργαστούν σε μια αυτοσχεδιαστική παράσταση ηλεκτρονικής μουσικής με στοιχεία χιπ χοπ που θα αναμείξουν με samples από εκπομπές του ελληνικού ραδιοφώνου, κιθάρες και λουπαρισμένους ήχους. Θα δημιουργήσουν ένα ιδανικό περιβάλλον για την... καταστροφή της Αθήνας!

7000 Dirhams[JoelCahen& MiloTaylor]:Θα επικεντρωθούν στην αναγεννητική πλευρά της καταστροφής -περισσότερο σαν διαδικασία μετάλλαξης παρά σαν μορφή αφανισμού. Tα υλικά που θα χρησιμοποιήσουν (αποσπάσματα από ταινίες γυρισμένες σε Super 8, αναμνηστικά σλάιντς και ηχογραφήσεις) θα κοπούν, θα καούν, θα λουπαριστούν ζωντανά στη σκηνή, παρουσιάζοντας το περιβάλλον της Αθήνας φιλτραρισμένο μέσα από τα μάτια δύο εκκεντρικών καλλιτεχνών από το Λονδίνο.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ