Δόξα 65%

Facebook Twitter
0

«Ατου Ηρώδη του Αττικού, τι δόξα είναιαυτή!

Ποιοςάλλος... τα αξιώθηκεν αυτά; - / Κατά πουθέλει και κατά που κάμνει /οι Έλληνες(οι Έλληνες!) να τον ακολουθούν, / μήτενα κρίνουν ή να συζητούν / μήτε να εκλέγουνπια, ν' ακολουθούνε μόνο».

Ναι -και μάλιστα κατά 65%! Ούτε ο Καβάφης,όταν έγραφε για τον Ηρώδη τον Αττικό,δεν είχε προβλέψει τέτοια ποσοστάθεαματικότητας.

Τρίτηβράδυ η πόλη ερημώνει - σαν να παίζεταιντέρμπι Ολυμπιακού - Παναθηναϊκού. ΟΛάκης δίνει ρεσιτάλ στη μικρή οθόνη καιοι Έλληνες (οι Έλληνες!) μαγεμένοι τονπαρακολουθούν και τον ακολουθούν.

Πού;Όπου τους πάει.

Καιπού τους πάει;

Αλίμονο- πουθενά. Αναπαράγεισυστηματικά τις αγκυλώσεις τους, ταστερεότυπα, τις φαντασιώσεις τους, τιςθεωρίες συνωμοσίας, τις φοβίες τους.

Θα μουπείτε: γι' αυτό τον αγαπούν, γιατί δίνεισώμα και υπόσταση σε αυτά που νιώθουν,φοβούνται και ονειρεύονται. Αν τουςέλεγε π.χ. δυσάρεστες αλήθειες για μερικά«εθνικά θέματα», θα εξακολουθούσαννα τον ακολουθούν;

Σίγουραόχι. Και δεν το ρισκάρει. Αλλά είναι ναλυπάσαι τόσο ταλέντο, τόση ευφυΐα, τόσηζωντάνια, να αναλίσκονται σε μία (έστωχαρισματική) ανακύκλωση του προφανούς.Να μη βοηθάνε το κοινό να προχωρήσειέστω λίγα βήματα παρακάτω, να αντικρίσειτις άλλες πλευρές των πραγμάτων, ναανοίξει λίγο τα μάτια και το νου του.

Έπειτα,τις διάφορες γελοίες περσόνες τηςτηλεόρασης, τι τις θέλει; Χρειάζεται οΛαζόπουλος τη Βροχοπούλου; Δεν θα ήτανκαλύτερο να σατιρίσει μερικά από τασκληρά ιερά μας ταμπού;

Κι εγώπαρακολουθώ τον Λάκη και γελάω - πολλέςφορές όμως πικρά. Γιατί βλέπω πώςεξαγοράζει τη δόξα του. Με ευκολίες.Λαϊκίζοντας. Χάθηκε να ήταν πιο αιρετικός;

Κακώςόμως κατακρίνω. Δεν θέλησε τη ρήξη -προτιμάει τη φήμη. Επέλεξε να είναιΣουρής, και όχι Ροΐδης.

ΠάλιΚαβάφης: «Εκεί που έφθασες, λίγοδεν είναι. Τόσο που έκαμες, μεγάλη δόξα».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ