Ο Καντ στην Κερατέα

Ο Καντ στην Κερατέα Facebook Twitter
0

Ομολογώ πως το πρόβλημα της Κερατέας με ξεπερνάει. Δεν καταλαβαίνω πώς εξελίχθηκε σε εξέγερση, ανοιχτή σύγκρουση και ανταγωνισμό βαρβαρότητας. Δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα τελειώσει. Εκεί που φτάσαμε, όποια λύση και αν επιλεγεί, θα έχει αρνητικές συνέπειες.

Οι «ηρωικοί» (το διάβασα κι αυτό) κάτοικοι της Κερατέας έχουν στην πραγματικότητα ένα μόνο επιχείρημα. (Όλα τα άλλα περί αρχαιολογικού χώρου κ.λπ. είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.) Δεν θέλουν τα σκουπίδια στην περιοχή τους. Σε οποιαδήποτε μορφή (ΧΥΤΑ ή ΧΥΤΥ, με εργοστάσιο ή χωρίς, θαμμένα ή επεξεργασμένα. Δεν τα θέλουν.

Μα, είναι νόμος του κράτους. Μα, έχει κυρωθεί από αλλεπάλληλες δικαστικές αποφάσεις. Μέχρι και το φιλο-περιβαλλοντολογικό Συμβούλιο της Επικρατείας δεν είχε αντίρρηση. Μα, δεν θα είναι χωματερή, αλλά βιομηχανική μονάδα.

Δεν εμπιστεύονται κανένα, δεν ακούνε κανένα. Απλώς ΔΕΝ ΤΑ ΘΕΛΟΥΝ!

Έχουν κατσικωθεί μέσα σε μία απόλυτη άρνηση που τελικά δημιουργεί ένα άλυτο πρόβλημα. Ας υποθέσουμε ότι το κράτος κάμπτεται, ακυρώνει νόμους και αποφάσεις, υποχωρεί και σταματάει. Τότε δικαιώνονται η άρνηση και ο εγωισμός. Δημιουργείται προηγούμενο. Γίνεται γενικός κανόνας.

Ποιος θα δεχθεί τώρα σκουπίδια; Και ειδικά στην Αττική, πού θα πάνε; Το Γραμματικό μόνο δεν επαρκεί, η Φυλή κλείνει και χώρος προσιτός και έρημος στην Αττικοβοιωτία δεν υπάρχει. Ας όψονται τα αυθαίρετα, που έχουν ξεφυτρώσει παντού. (Και τα περισσότερα σπίτια της Κερατέας, αυθαίρετα είναι.)

Στη Δυτική Ευρώπη δεν υπάρχει πρόβλημα. Εργοστάσια επεξεργασίας απορριμμάτων λειτουργούν και μέσα στις πόλεις. Αλλά με την καχυποψία των Ρωμιών κανένα δεν θα γινόταν δεκτό - εδώ δεν το θέλουν ούτε στα πέντε χιλιόμετρα.

Νομίζω ότι το αδιέξοδο της Κερατέας οφείλεται στο πιο χαρακτηριστικό νεοελληνικό γνώρισμα: τον απόλυτο και άνευ όρων εγωισμό. « Έξω από τη δική μου αυλή - κι ας πάνε όπου θέλουν!».

Κι εκείνος ο ταλαίπωρος Εμμάνουελ Καντ όρισε ως ύψιστη ηθική αρχή την «κατηγορική προσταγή»: πράττε έτσι, που αυτό που θέλεις να μπορεί να γίνει καθολικός νόμος.

Καθολικός νόμος από την ανάποδη, η βούληση των Ελλήνων. «Κάνε εσύ το δικό σου, κι οι άλλοι ας πάνε να…».

Τελικά, όλοι από την Κερατέα είμαστε…

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ