Δεν είμαι του αντρός μου

Δεν είμαι του αντρός μου Facebook Twitter
0

Πολλέςγυναικείες οργανώσεις διαφωνούν με τονομοσχέδιο και διαδηλώνουν με το σύνθημα«Δεν είμαι του αντρός μου». Πριναπό αρκετά χρόνια οι γυναικείες οργανώσειςδιαδήλωναν με το σύνθημα «Δεν είμαιτου αντρός μου - Δεν είμαι του πατρόςμου - Θέλω να είμαι ο εαυτός μου», αλλάσύντομα οι γυναίκες κατάλαβαν πως ανδεν είχαν ούτε το πατρικό επώνυμο ούτετο
επώνυμο του συζύγου τους θα ήταναναγκασμένες να κυκλοφορούν μόνο με τομικρό τους όνομα και αυτό θα είχε ωςαποτέλεσμα όλοι να τις περνάνε γιαπουτάνες ή για Κύπριες τραγουδίστριες.

Ακόμακαι αν δεν ενοχλούσε τις γυναίκες νατις θεωρούν πουτάνες ή Κύπριεςτραγουδίστριες, πρακτικά θα ήταν αδύνατονα χρησιμοποιούν μόνο το μικρό τουςόνομα γιατί θα υπήρχαν εκατομμύριαΜαρίες και Ιωάννες και θα γινόταν μεγάλομπέρδεμα στις εφορίες και στιςδημόσιες υπηρεσίες. Παράλληλα, οιγιατροί θα μπέρδευαν τις Μαρίες που θαήταν έγκυες με τις Μαρίες που θα είχανανεμογκάστρι και θα γινόταν «τηςΠόπης» με τις ιατρικές εξετάσεις.Μια λύση θα ήταν οι γυναίκες να παίρνουντο επώνυμο της μητέρας τους αλλά και τοεπώνυμο της μητέρας τους είναι το επώνυμοτου παππού τους, που μπορεί μεν να είναιπαππούςτους, αλλά δεν παύει να είναιάντρας και, κατά συνέπεια, είναι κι αυτόςένα φαλλοκρατικό γουρούνι. Από την άλλη,ακόμα και το μικρό όνομα δεν εγγυάταιτην ελευθερία από τον αντρικό ζυγό αφούπολλές φορές τα ζευγάρια δίνουν στηνκόρη το όνομα του παππού - βέβαια, επειδήδεν επιτρέπεται να βαφτίσουν ένακοριτσάκι «Βάγγο», το βαφτίζουν«Ευαγγελία».

Είναιεντυπωσιακά τα άλματα που έχει κάνειτο γυναικείο κίνημα στη χώρα μας, αφούδεν έχουν περάσει πολλά χρόνια από τηνεποχή που το μόνο όνειρο των γυναικώνήταν να βρουν ένα παιδί της σειράς τους-ή και κάπως καλύτερης σειράς- ώστε ναπαντρευτούν και να νοικοκυρευτούν.Είναι απορίας άξιον ποιοι είναι αυτοίπου παρακολουθούν μαζικά στην τηλεόρασηόλες αυτές τις βλακώδεις ελληνικέςταινίες στις οποίες φτωχά πλην τίμιακορίτσια ερωτεύονται πλούσια αγόριακαι η μοναδική τους σκέψη είναι πώς θατα κουκουλώσουν - μάλλον θα τις βλέπουνοι αλλοδαπές που δεν είναι τόσοχειραφετημένες όσο οι Ελληνίδες. Οιγυναικείες οργανώσεις αντιδρούν στονομοσχέδιο που δίνει στις γυναίκες τοδικαίωμα επιλογής επωνύμου επειδήπιστεύουν ότι «αφήνει τη γυναίκαβορά στις πιέσεις του συζύγου και τουοικογενειακού και κοινωνικούπεριβάλλοντος». Δηλαδή, οι κυρίεςπου συμμετέχουν στις γυναικείεςοργανώσεις δεν ανησυχούν για τουςεαυτούς τους αλλά για τις άλλες γυναίκεςπου δεν είναι τόσο δυνατές όσο αυτές.Είναι περίεργο, δε, το ότι, ενώ νοιάζονταιγια τα επώνυμα των Ελληνίδων, δεν τιςαπασχολεί ιδιαίτερα το γεγονός πωςχιλιάδες αλλοδαπές γυναίκες πουλιούνταισήμερα στη χώρα μας για ένα κομμάτι ψωμί- μάλιστα, οι περισσότερες Ελληνίδεςαδιαφορούν παντελώς για τα ονοματεπώνυματων αλλοδαπών γυναικών και τις αποκαλούνόλες «καριόλες».

Μιακαλή λύση για να μην υπάρχουν προβλήματαμε το επώνυμο των παντρεμένων ζευγαριών,είναι το ζευγάρι μετά το γάμο να αποκτάένα νέο σύνθετο επώνυμο που θα προέρχεταιαπό τα επώνυμα των δυο συζύγων. Αν γιαπαράδειγμα ο άντρας λέγεται Μπούρτζοςκαι η γυναίκα Βλάχου να αποκτούν ένανέο επώνυμο που θα περιέχει και τα δυοεπώνυμα: να λέγονται Μπουρτζόβλαχοι, οκύριος Μπουρτζόβλαχος και η κυρίαΜπουρτζόβλαχου. Βέβαια, και πάλι θαυπάρχει το πρόβλημα ποιανού το επώνυμοθα μπαίνει πρώτο στο νέο σύνθετο επώνυμο.Θα σου πει η γυναίκα «Γιατί να λεγόμαστεΜπουρτζόβλαχοι και όχι Βλαχόμπουρτζοι»;Η καλύτερη λύση, για να μην υπάρχειπρόβλημα και για να μη χρειάζεται ηγυναίκα να αλλάξει το επώνυμό της είναινα παντρεύεται κάποιον που έχει το ίδιοεπώνυμο με αυτήν. Οι γυναίκες πρέπει ναψάχνουν να βρουν κάποιον που έχει τοίδιο επώνυμο μ' αυτές. Δεν έχει καμίασημασία αν ο σύζυγος είναι χάλια - τοσημαντικό είναι πως δεν θα χρειαστείνα αλλάξουν επώνυμο. Επίσης, ένας ωραίοςτρόπος για να αποφύγουν οι γυναίκες τηναλλαγή επωνύμου είναι να παντρεύονταιμεταξύ τους. Τέρμα οι άντρες δυνάστες- κάτω η φαλλοκρατία και η πατριαρχικήοικογένεια. Μόνο μια γυναίκα μπορεί νακαταλάβει μια άλλη γυναίκα στο θέμα τουεπωνύμου της.

Το νομοσχέδιο πουπροτείνει οι σύζυγοι να επιλέγουν κοινόεπώνυμο επικαλείται, ως δικαιολογία,τα προβλήματα που δημιουργούνται όταντο ζευγάρι ταξιδεύει στο εξωτερικό -όταν ένα παντρεμένο ζευγάρι ταξιδεύειστο εξωτερικό, δεν φαίνεται πως είναιπαντρεμένο και οι ξενοδόχοι νομίζουνπως ο κ. Σαχλαμάρας και η κυρία Κλασομπανιέραέφυγαν από την Ελλάδα και πήγαν στηνΑυστραλία μόνο και μόνο για να βγάλουντα μάτια τους . Προτείνω λοιπόν νααπαγορεύεται στα παντρεμένα ζευγάριανα ταξιδεύουν στο εξωτερικό, ώστε ναμπορούν οι γυναίκες να διατηρούν τοεπώνυμό τους. Από την άλλη, αφού τοπρόβλημα με τα επώνυμα υπάρχει μόνο στοεξωτερικό, μπορούν οι παντρεμένεςγυναίκες να έχουν διπλό επώνυμο: έναγια την Ελλάδα κι ένα για το εξωτερικό,κάτι δηλαδή σαν τη διπλή ονομασία γιατα Σκόπια. Οι παντρεμένες γυναίκες θαδιατηρούν το επώνυμό τους στην Ελλάδα,αλλά όταν θα ταξιδεύουν στοεξωτερικόθα παίρνουν το επώνυμο του συζύγου τους,ώστε να καταλαβαίνουν οι ξένοι πως είναιπαντρεμένες και όχι τίποτα «παστρικές».Για παράδειγμα, η Φάνη Πάλλη-Πετραλιάστην Ελλάδα θα λέγεται Φάνη Πετραλιά,αλλά όταν θα ταξιδεύει στο εξωτερικόθα λέγεται Φάνη Πάλλη. Από την άλλη, οσύζυγός της -τόσο στην Ελλάδα όσο καιστο εξωτερικό- θα λέγεται κύριοςΠετραλιάς.

Γιακάποιον ανεξήγητο λόγο τα τελευταίαχρόνια εμείς οι Έλληνες, τραβάμε μεγάλοζόρι με τα ονόματα και τις ονομασίες:Θέλουμε να βαφτίσουμε τα Σκόπια, θέλουμεοι λεσβίες να μη λέγονται λεσβίες καιτώρα οι γυναίκες δεν βολεύονται μεκανένα επώνυμο που ανήκει σε άντρα.Είναι ολοφάνερο πως έφτασε πια ο καιρόςοι άντρες στη χώρα μας να παίρνουν ταεπώνυμα των συζύγων τους.

Στήλες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ