Trivia από τα 85 χρόνια του θεσμού

Trivia από τα 85 χρόνια του θεσμού Facebook Twitter
Χιθ Λέτζερ, Τζέιμς Ντιν. Ο πρώτος κέρδισε Όσκαρ μετά θάνατο, ο δεύτερος ήταν υποψήφιος δύο φορές.
0
  • Το αγαλματίδιο είναι επιχρυσωμένο, κατασκευασμένο από χαλκό και κασσίτερο, με ύψος 34 εκατοστά και βάρος 4 κιλά. Απεικονίζει έναν γυμνό άνδρα που καρφώνει ένα ξίφος σε μια κινηματογραφική μπομπίνα. Η μπομπίνα έχει πέντε ακτίνες, έναν για κάθε κλάδο της Ακαδημίας, δηλαδή τους παραγωγούς, τους σκηνοθέτες, τους σεναριογράφους, τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς.
  • Για το όνομα του αγαλματιδίου η εκδοχή που θεωρείται πιο πιθανή είναι ότι μία υπάλληλος της Ακαδημίας, η Μάργκαρετ Χέρικ, μόλις είδε το βραβείο είπε ότι μοιάζει με τον θείο της τον Όσκαρ.
  • Τζορτζ Σκοτ (Πάτον)Στην 85χρονη ιστορία του θεσμού, έχουν αρνηθεί το βραβείο τους: Ο Ντάντλεϊ Νίκολς (Όσκαρ Σεναρίου, The Informer, 1935) εξαιτίας της τότε διαμάχης μεταξύ της Ακαδημίας και του Σωματείου των σεναριογράφων. Ο Τζορτζ Σκοτ (Α' Ανδρικού Ρόλου, Πάτον, 1970) που χαρακτήρισε την απονομή μια «δίωρη παρέλαση κρέατος». Ο Μάρλον Μπράντο (Α' Ανδρικού Ρόλου, Ο Νονός, 1972), εξαιτίας των διακρίσεων προς τους Ινδιάνους από το αμερικανικό κράτος και το Χόλιγουντ. Ο Μπράντο μάλιστα έστειλε μια Ινδιάνα, τη Sacheen Littlefeather να παραλάβει το βραβείο του, ενώ αργότερα αποκαλύφθηκε ότι επρόκειτο για την ηθοποιό Μαρία Κρουζ.
  • Η μεγαλύτερη σε διάρκεια ταινία που έχει τιμηθεί με Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας είναι το Όσα Παίρνει ο Άνεμος (238', ήταν και η πρώτη έγχρωμη) ενώ η μικρότερη το Κόκκινο Μπαλόνι του 1956 (34') που, ενώ θεωρείται μικρού μήκους, τιμήθηκε με Όσκαρ Σεναρίου.
Trivia από τα 85 χρόνια του θεσμού Facebook Twitter
Το Κόκκινο Μπαλόνι
  • Ο Χιθ Λέτζερ έγινε ο δεύτερος ηθοποιός στην ιστορία των Όσκαρ που κέρδισε μετά θάνατο το 2009 για το Σκοτεινό Ιππότη. Πρώτος ήταν ο Πίτερ Φιντς για το ρόλο του στο Δίκτυο. Ο Τζέιμς Ντιν είναι ο μοναδικός ηθοποιός που έχει λάβει δύο μεταθανάτιες υποψηφιότητες, το 1956 για το Ανατολικά της Εδέμ και το 1957 για τον Γίγαντα.
  • Οι βραδιές των απονομών έχουν αναβληθεί τρεις φορές στο παρελθόν: το 1938 λόγω πλημμυρών στο Λος Άντζελες, το 1968 λόγω της κηδείας του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και το 1981 λόγω της απόπειρας δολοφονίας του προέδρου Ρίγκαν.
  • Ο Καουμπόι του Μεσονυκτίου (1969) είναι η μοναδική αυστηρώς ακατάλληλη (X-Rated) ταινία που κέρδισε Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
  • Το 1989 η Ακαδημία αποφάσισε να αντικαταστήσει τη χαρακτηριστική φράση των παρουσιαστών «And the winner is...» με την εξίσου γνωστή πλέον «And the Oscar goes to...»
  • Το Dolby Theatre (πρώην Kodak Theatre) του Λος Άντζελες εγκαινιάστηκε στην τελετή απονομής του 2002 και έκτοτε αποτελεί το «σπίτι» των Όσκαρ.
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ