Το Λος Άντζελες ψηφίζει «Gravity» και Καρδαμύλη

Το Λος Άντζελες ψηφίζει «Gravity» και Καρδαμύλη Facebook Twitter
Πριν τα Μεσάνυχτα
0

Σπάικ ΤζονζΑδυνατώντας να αποφασίσουν με πυγμή, oι κριτικοί του Λος Άντζελες έσπασαν στα δυο την καλύτερη ταινία, ανάμεσα στο Gravity και το Her, προτιμώντας ωστόσο τον Αλφόνσο Κουαρόν ως σκηνοθέτη, με επιλαχόντα τον Σπάικ Τζόνζ. Ο Τζονζ ήταν και πάλι πρώτος επιλαχών στο σενάριο, όπου κέρδισε η ελληνική περιπέτεια των Ντελπί-Χοκ-Λινκλέιτερ, Πριν Τα Μεσάνυχτα- μια ευχάριστη έκπληξη.

Ο Μπρους Ντερν από το Νεμπράσκα ήταν ο νικητής στους άνδρες, ενώ άλλη μια ισοπαλία συνέβη στην κατηγορία των γυναικών, όπου σφήνα στην επικράτηση της Κέιτ Μπλάνσετ ήρθε η Αντέλ Εξαρχόπουλος, επιβεβαιώνοντας τον θετικό θόρυβο γύρω από την αποδοχή της ερμηνείας της στην Αμερική.

Το Λος Άντζελες ψηφίζει «Gravity» και Καρδαμύλη Facebook Twitter
Ο Τζάρεντ Λίτο στο Dallas Buyers' Club

Η Λουπίτα Νιόνγκο, καταπληκτική στο 12 Χρόνια Σκλάβος, κέρδισε άλλο ένα δεύτερο ρόλο, ενώ στους άνδρες και πάλι μια ισοπαλία μοίρασε το βραβείο ανάμεσα στον Τζάρεντ Λίτο για το ρόλο του τραβεστί στο Dallas Buyers' Club και τον Τζέιμς Φράνκο στο Spring Breakers.

Το Gravity βραβεύτηκε επίσης για τη φωτογραφία και το μοντάζ του και είμαι σίγουρος πως οι Χρυσές Σφαίρες θα το τιμήσουν δεόντως. Αλλά και το Her ανεβαίνει, και συζητείται επίσης αν γίνεται να συμπεριληφθεί η φωνητική ερμηνεία της Σκάρλετ Γιοχάνσον (υποδύεται το κομπιούτερ που ερωτεύεται ο Χοακίν Φίνιξ) στις φετινές υποψήφιες.

Το Λος Άντζελες ψηφίζει «Gravity» και Καρδαμύλη Facebook Twitter
12 Χρόνια Σκλάβος

Χθες δόθηκαν και τα βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας στο Βερολίνο, όπου επικράτησε η Τέλεια Ομορφιά του Πάολο Σορεντίνο. Τιμητικές διακρίσεις απονεμήθηκαν στον Κεν Λόουτς, τον Πέδρο Αλμοδόβαρ και την Κατρίν Ντενέβ.

Το μόνο κοινό ανάμεσα στους κριτικούς του Λος Άντζελες και τα μέλη των Ευρωπαϊκών Βραβείων είναι η προτίμηση τους στο ντοκιμαντέρ του Τζόσουα Οπενχάιμερ, The Act of Killing, μια ευφάνταστη αναπαράσταση των σφαγών της Ινδονησίας, με πρωταγωνιστές τους ατιμώρητους δράστες. Πρόκειται για το καλύτερο ντοκιμαντέρ της χρονιάς, μια απίστευτη ταινία που είδαμε φέτος στο φεστιβάλ Βερολίνου, και παλεύει σώμα με σώμα με τη Σάρα Πόλεϊ για την επικράτηση σε όλες τις βραβεύσεις.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ