Ακύρωση υποψηφίου στα Όσκαρ

Ακύρωση υποψηφίου στα Όσκαρ Facebook Twitter
0

Σε μια κίνηση που ελάχιστες φορές έχει γίνει στο παρελθόν, η Ακαδημία διόρθωσε την σκανδαλώδη υποψηφιότητα του τραγουδιού «Alone, Yet Not Alone», από την παγκοσμίως άγνωστη, χριστιανικού περιεχομένου ταινία με τον ίδιο τίτλο, επειδή ο συνθέτης της, Μπρους Μπρότον, έστειλε προσωπικά e-mail σε μέλη του μουσικού κλάδου των Όσκαρ, εκμεταλλευόμενος έστω και έμμεσα τη θέση του ως μέλος του διοικητικού συμβουλίου. Ο Μπρότον, υποψήφιος για τη μουσική του Silverado 29 χρόνια πριν, δήλωσε συντετριμμένος στο Hollywood Reporter, καθώς είπε πως υπενθύμισε απλά και ταπεινά την ύπαρξη του τραγουδιού του στους συναδέλφους του, έχοντας καλές προθέσεις.

 

Η Ακαδημία αναγνώρισε τις καλές προθέσεις αλλά έψαξε και τελικά βρήκε πως η τακτική του δεν συνάδει με τις εγκεκριμένες πολιτικές προώθησης. Επειδή έχει ξανασυμβεί μερικοί υποψήφιοι να έχουν κατηγορηθεί πως υπερβαίνουν τα εσκαμμένα με τον επιθετικό αυτοδιαφημιστικό τους τρόπο, αλλά και με τα πολλά χρήματα που ενδέχεται να ξοδέψουν, όταν έχουν τις πλάτες ενός στούντιο, η υπόθεση φαίνεται πως είναι τεχνητή, διότι από την αρχή, κανείς δεν χώνεψε πως μένουν άλλοι κι άλλοι έξω από την πεντάδα, στην πολύπαθη κατηγορία του καλύτερου τραγουδιού, κι έρχεται από το πουθενά μια παλιά καραβάνα με γνωριμίες και διασυνδέσεις στο κατάλληλο σημείο, για να σφηνώσει, με ένα τραγούδι που μοιάζει με απλοϊκή προσευχούλα σε ένα φιλμ που καταναλώθηκε αποκλειστικά από ευαγγελιστές.

Παλιότερες ακυρώσεις έχουν προκύψει από τυπικά σφάλματα, όπως με την Ουρουγουάη που αποκλείστηκε διότι η παραγωγή δεν τηρούσε τις προδιαγραφές τού αμιγούς εθνικού συνεργείου με την ποσόστωση κάποιων ξένων συνεργατών, ή από καλλιτεχνικές ομοιότητες, όπως στην περίπτωση του Νονού, όπου η υποψήφια για Όσκαρ μουσική του Νίνο Ρότα χρησιμοποίησε ένα δικό του πρότερο θέμα, τη μελωδία από την παλιότερη Φορτουνέλα - βέβαια, για το Νονό μέρος δεύτερο, ο Ρότα πήρε το Όσκαρ δύο χρόνια αργότερα «σφυρίζοντας» τον ίδιο ευδιάκριτο σκοπό, άρα νόημα δεν βγαίνει εντελώς.

Με το ντισκαλιφιέ του πρώτου Νονού επωφελήθηκε ο Τσάρλι Τσάπλιν, ο οποίος κέρδισε το Όσκαρ για τη μουσική του στα Φώτα της Ράμπας, μια ταινία που παίχθηκε στα σινεμά του Λος Άντζελες με 20 χρόνια καθυστέρησης, λόγω των γνωστών προβλημάτων που είχε ο Τσάπλιν με την δικαιοσύνη. Στο απόγειο της καριέρας του, το 1928, η ίδια Ακαδημία αποφάσισε πως δεν είναι σωστό (!) για τους υπόλοιπους να σαρώσει σε όλες τις κατηγορίες (παραγωγής, σκηνοθεσίας, σεναρίου και ερμηνείας) και απέσυρε το Τσίρκο από τον ανταγωνισμό και αντ' αυτού, έδωσε στον Τσάπλιν ένα ειδικό Όσκαρ για την μαεστρία του!

Το πιο αστείο παράδειγμα απόσυρσης ήταν όταν μια κωμωδία με τίτλο High Society μπέρδεψε τους ψηφοφόρους το 1956 και πρότειναν αυτήν αντί για το μιούζικαλ με την Γκρέις Κέλι και τον Μπινγκ Κρόσμπι με τον ίδιο τίτλο, το οποίο είχαν και την πρόθεση να συμπεριλάβουν στην κατηγορία του σεναρίου. Ευτυχώς, οι δημιουργοί της κωμωδιούλας είχαν αίσθηση του χιούμορ, κατάλαβαν την γκάφα των άλλων μελών και αποσύρθηκαν μόνοι τους. Και η πιο ντροπιαστική στιγμή ήρθε όταν την ίδια χρονιά, το Όσκαρ σεναρίου πήγε στον... κανένα, διότι ο Μάικλ Γουίλσον για το Friendly Persuasion του Γουίλιαμ Γουάιλερ βρισκόταν στα μαύρα κατάστιχα της επιτροπής Μακάρθι και εξαφανίστηκε το όνομα του από τους υποψήφιους.

0

NEO VIDCAST

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
ΒΟΥΓΟΝΙΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Βουγονία»: Κριτική για τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου

«Είναι περιπέτεια η "Βουγονία", fun και πιο περίπλοκη απ’ ότι δείχνει» - Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος καταγράφει τις εντυπώσεις του από την παγκόσμια πρεμιέρα της ταινίας στο 82ο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ