Οδηγός Διαπλοκής (American Hustle)

Οδηγός Διαπλοκής (American Hustle) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Ο' Ράσελ

Πρωταγωνιστούν: Τζένιφερ Λόρενς, Κρίστιαν Μπέιλ, Έιμι Άνταμς, Τζέρεμι Ρένερ, Μπράντλεϊ Κούπερ

Βαθμολογία: 3,5/5

Στον Υπέροχο Γκάτσμπι θυμηθήκαμε τον ήρωα χωρίς πρόσωπο σε μια πλαστογραφημένη πορεία προς τον πολυπόθητο πλουτισμό και το χαμένο κορίτσι της νεότητάς του. Ο Τζέι Γκάτσμπι ήταν ένας γρίφος που είχε χτίσει έναν ονειρικό κόσμο, ζηλευτό και άξιο θαυμασμού – η πεμπτουσία του αμερικανικού ονείρου, ανεξάρτητα από την ουτοπική διεκδίκησή του. Για να φτάσει ως εκεί, στο Ζάναντου της χλιδής, έπρεπε να πλαστογραφήσει την ταυτότητά του σε μια χώρα όπου η «επανεφεύρεση», το περίφημο reinvention της προσωπικότητας, αποτελεί δόκιμο φαινόμενο.

Ο ψυχαγωγικός Οδηγός Διαπλοκής διαδραματίζεται τη δεκαετία του '70 και πραγματεύεται τα πολλαπλά προσωπεία και την οργανωμένη απάτη. Ο Ντέιβιντ Ο' Ράσελ, μεταφέροντας ένα έξυπνο (αλλά στοιχειωμένο, καθώς κανένα στούντιο δεν ενδιαφερόταν γι' αυτό) σενάριο του Γουόρεν Σίνγκερ, ξεκινά από ένα ζευγάρι κομπιναδόρων, τον Ίρβιν Ρόζενφελντ και τη Σίντνεϊ Πρόσερ (Κρίστιαν Μπέιλ και Έιμι Άνταμς), οι οποίοι αναγκάζονται να συνεργαστούν με τον ορεξάτο πράκτορα του FBI Ρίτσι Ντι Μάσο (Μπράντλεϊ Κούπερ). Θα τους βοηθήσει ο δημοφιλής και περίπου άσπιλος δήμαρχος του Νιου Τζέρζι, Κάρμιν Πολίτο (Τζέρεμι Ρένερ), να παγιδεύσουν διεφθαρμένους πολιτικούς και μαφιόζους, ανάμεσά τους και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και θα τους ανακατέψει η απρόβλεπτη σύζυγος του Ρόζενφελντ (Τζένιφερ Λόρενς).

Στον Οδηγό Διαπλοκής δεν υπάρχουν λουσάτα παλάτια και τρελά πάρτι. Δεν βρισκόμαστε, άλλωστε, στα '20s και οι ήρωες δεν είναι παράνομοι άρχοντες που επιδεικνύονται αλλά μεσάζοντες με μάσκες όλων των ειδών που θέλουν να κρατήσουν χαμηλό προφίλ: Ο Ρόζενφελντ τακτοποιεί την αραιή χωρίστρα του και ο Ντι Μάσο βάζει ρόλεϊ για να κατσαρώσει τα μαλλιά, ίσως για να φαίνεται πιο σέξι. Η Πρόσερ κρύβεται πίσω από γούνες και μια αινιγματική αγγλική προφορά, ενώ η εν διαστάσει σύζυγος, Ρόζαλιν, χρησιμοποιεί ένα βερνίκι νυχιών που μυρίζει λουλούδια και σκουπίδια ταυτόχρονα και φροντίζει να το πει σε όλους, για να μην παρεξηγηθεί για εντελώς επιδερμική (που είναι...). Παράλληλα, η ντίσκο μόδα στα ρούχα, με τα χαρακτηριστικά κιτσάτα trois pièces για τους άνδρες και τη Χάλστον και Γκούτσι αισθητική, με τις εντυπωσιακές γούνες, τα μαλακά υφάσματα και τα σέξι ντεκολτέ για τις γυναίκες (σαλπάρει για Όσκαρ ο ενδυματολόγος Μάικλ Γουίλμινγκτον), συναγωνίζεται τη μετα-Γουότεργκεϊτ δυσωδία της ευρείας διαφθοράς.

Ο Ράσελ κρατάει και πετάει ό,τι νομίζει από το πραγματικό σκάνδαλο Abscam που έκαψε πολύ κόσμο στα τέλη της δεκαετίας του '70, διασκεδάζει επιδέξια με το υλικό του και δεν θέλει να πει κάτι συγκεκριμένο, παρά να διαπιστώσει πως τα λάθη πληρώνονται, συνήθως ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητάς τους. Ασυζητητί, το σενάριο είναι ένα μικρό διαμάντι δομής και ο Ράσελ έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στη διττή απόδοση των χαρακτήρων: όλοι είναι εξίσου αστείοι και κακομοίρηδες, φιλόδοξοι και τρωτοί. Όπως και στον Οδηγό Αισιοδοξίας, το σύμπαν του Ράσελ κατοικείται από ετοιμόρροπους εκκεντρικούς που φτιάχνονται με μεγάλες ιδέες, πράττουν μικροπρεπώς κι ελπίζουν να βολέψουν τις φιλοδοξίες τους με όποιον τρόπο μπορούν. Ο σκηνοθέτης τούς καταλαβαίνει, αλλά τους φαλκιδεύει. Κατακερματίζει το κόλπο αντί να το κρατήσει σε μια συμπαγή γραμμικότητα – όπως έκανε ο Μπεν Άφλεκ στο Επιχείρηση Αργώ. Γι' αυτό και οι ερμηνείες είναι πιο ενδιαφέρουσες, καθώς οι χαρακτήρες μάχονται και διασταυρώνονται συνεχώς. Όλοι οι ηθοποιοί είναι απολαυστικοί, από τον παραφουσκωμένο Κρίστιαν Μπέιλ μέχρι τον Ντε Νίρο, σε σύντομη εμφάνιση. Ίσως οι γυναίκες ξεχωρίζουν λίγο περισσότερο γιατί εξαρτούν την κοινωνική τους τοποθέτηση από τη συναισθηματική διεκδίκηση του ίδιου άνδρα, δίνοντας έξτρα παράσταση θηλυπρέπειας και κατινιάς – η Έιμι Άνταμς συνεχίζει να εκπλήσσει με τις αλλαγές της και η Τζένιφερ Λόρενς, εκτός από τον δυναμισμό και την ευστροφία της, βγάζει γέλιο ψευτο-τραγουδώντας το «Live and let die» του Πολ Μακάρτνεϊ, ενώ ξεσκονίζει σε μια σκηνή ανθολογίας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ειρήνη Παπά μέσα από 9 ταινίες και 1 ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Ειρήνη Παπά: Οι σημαντικότερες ταινίες της για ένα πενθήμερο στην Ταινιοθήκη

Την αποκάλεσαν «Καρυάτιδα», συνέβαλε στο να φτάσει το αρχαίο δράμα στο Χόλιγουντ, υπήρξε μια αληθινή σταρ. Αυτή την εβδομάδα μπορούμε να δούμε ξανά την «Αντιγόνη», τις «Τρωάδες», το «Ζ» και άλλες ταινίες που η Ειρήνη Παπά σφράγισε με την ερμηνεία της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM