Οδηγός Διαπλοκής (American Hustle)

Οδηγός Διαπλοκής (American Hustle) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Ο' Ράσελ

Πρωταγωνιστούν: Τζένιφερ Λόρενς, Κρίστιαν Μπέιλ, Έιμι Άνταμς, Τζέρεμι Ρένερ, Μπράντλεϊ Κούπερ

Βαθμολογία: 3,5/5

Στον Υπέροχο Γκάτσμπι θυμηθήκαμε τον ήρωα χωρίς πρόσωπο σε μια πλαστογραφημένη πορεία προς τον πολυπόθητο πλουτισμό και το χαμένο κορίτσι της νεότητάς του. Ο Τζέι Γκάτσμπι ήταν ένας γρίφος που είχε χτίσει έναν ονειρικό κόσμο, ζηλευτό και άξιο θαυμασμού – η πεμπτουσία του αμερικανικού ονείρου, ανεξάρτητα από την ουτοπική διεκδίκησή του. Για να φτάσει ως εκεί, στο Ζάναντου της χλιδής, έπρεπε να πλαστογραφήσει την ταυτότητά του σε μια χώρα όπου η «επανεφεύρεση», το περίφημο reinvention της προσωπικότητας, αποτελεί δόκιμο φαινόμενο.

Ο ψυχαγωγικός Οδηγός Διαπλοκής διαδραματίζεται τη δεκαετία του '70 και πραγματεύεται τα πολλαπλά προσωπεία και την οργανωμένη απάτη. Ο Ντέιβιντ Ο' Ράσελ, μεταφέροντας ένα έξυπνο (αλλά στοιχειωμένο, καθώς κανένα στούντιο δεν ενδιαφερόταν γι' αυτό) σενάριο του Γουόρεν Σίνγκερ, ξεκινά από ένα ζευγάρι κομπιναδόρων, τον Ίρβιν Ρόζενφελντ και τη Σίντνεϊ Πρόσερ (Κρίστιαν Μπέιλ και Έιμι Άνταμς), οι οποίοι αναγκάζονται να συνεργαστούν με τον ορεξάτο πράκτορα του FBI Ρίτσι Ντι Μάσο (Μπράντλεϊ Κούπερ). Θα τους βοηθήσει ο δημοφιλής και περίπου άσπιλος δήμαρχος του Νιου Τζέρζι, Κάρμιν Πολίτο (Τζέρεμι Ρένερ), να παγιδεύσουν διεφθαρμένους πολιτικούς και μαφιόζους, ανάμεσά τους και τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και θα τους ανακατέψει η απρόβλεπτη σύζυγος του Ρόζενφελντ (Τζένιφερ Λόρενς).

Στον Οδηγό Διαπλοκής δεν υπάρχουν λουσάτα παλάτια και τρελά πάρτι. Δεν βρισκόμαστε, άλλωστε, στα '20s και οι ήρωες δεν είναι παράνομοι άρχοντες που επιδεικνύονται αλλά μεσάζοντες με μάσκες όλων των ειδών που θέλουν να κρατήσουν χαμηλό προφίλ: Ο Ρόζενφελντ τακτοποιεί την αραιή χωρίστρα του και ο Ντι Μάσο βάζει ρόλεϊ για να κατσαρώσει τα μαλλιά, ίσως για να φαίνεται πιο σέξι. Η Πρόσερ κρύβεται πίσω από γούνες και μια αινιγματική αγγλική προφορά, ενώ η εν διαστάσει σύζυγος, Ρόζαλιν, χρησιμοποιεί ένα βερνίκι νυχιών που μυρίζει λουλούδια και σκουπίδια ταυτόχρονα και φροντίζει να το πει σε όλους, για να μην παρεξηγηθεί για εντελώς επιδερμική (που είναι...). Παράλληλα, η ντίσκο μόδα στα ρούχα, με τα χαρακτηριστικά κιτσάτα trois pièces για τους άνδρες και τη Χάλστον και Γκούτσι αισθητική, με τις εντυπωσιακές γούνες, τα μαλακά υφάσματα και τα σέξι ντεκολτέ για τις γυναίκες (σαλπάρει για Όσκαρ ο ενδυματολόγος Μάικλ Γουίλμινγκτον), συναγωνίζεται τη μετα-Γουότεργκεϊτ δυσωδία της ευρείας διαφθοράς.

Ο Ράσελ κρατάει και πετάει ό,τι νομίζει από το πραγματικό σκάνδαλο Abscam που έκαψε πολύ κόσμο στα τέλη της δεκαετίας του '70, διασκεδάζει επιδέξια με το υλικό του και δεν θέλει να πει κάτι συγκεκριμένο, παρά να διαπιστώσει πως τα λάθη πληρώνονται, συνήθως ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητάς τους. Ασυζητητί, το σενάριο είναι ένα μικρό διαμάντι δομής και ο Ράσελ έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στη διττή απόδοση των χαρακτήρων: όλοι είναι εξίσου αστείοι και κακομοίρηδες, φιλόδοξοι και τρωτοί. Όπως και στον Οδηγό Αισιοδοξίας, το σύμπαν του Ράσελ κατοικείται από ετοιμόρροπους εκκεντρικούς που φτιάχνονται με μεγάλες ιδέες, πράττουν μικροπρεπώς κι ελπίζουν να βολέψουν τις φιλοδοξίες τους με όποιον τρόπο μπορούν. Ο σκηνοθέτης τούς καταλαβαίνει, αλλά τους φαλκιδεύει. Κατακερματίζει το κόλπο αντί να το κρατήσει σε μια συμπαγή γραμμικότητα – όπως έκανε ο Μπεν Άφλεκ στο Επιχείρηση Αργώ. Γι' αυτό και οι ερμηνείες είναι πιο ενδιαφέρουσες, καθώς οι χαρακτήρες μάχονται και διασταυρώνονται συνεχώς. Όλοι οι ηθοποιοί είναι απολαυστικοί, από τον παραφουσκωμένο Κρίστιαν Μπέιλ μέχρι τον Ντε Νίρο, σε σύντομη εμφάνιση. Ίσως οι γυναίκες ξεχωρίζουν λίγο περισσότερο γιατί εξαρτούν την κοινωνική τους τοποθέτηση από τη συναισθηματική διεκδίκηση του ίδιου άνδρα, δίνοντας έξτρα παράσταση θηλυπρέπειας και κατινιάς – η Έιμι Άνταμς συνεχίζει να εκπλήσσει με τις αλλαγές της και η Τζένιφερ Λόρενς, εκτός από τον δυναμισμό και την ευστροφία της, βγάζει γέλιο ψευτο-τραγουδώντας το «Live and let die» του Πολ Μακάρτνεϊ, ενώ ξεσκονίζει σε μια σκηνή ανθολογίας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Daily / Your Friends & Neighbors: Και ο πλούσιος λευκός πενηντάρης έχει ψυχή

Ο Τζον Χαμ υποδύεται τον επιτυχημένο επενδυτή που χάνει ξαφνικά το έδαφος κάτω από τα πόδια του σ΄αυτή την εκλεκτικά διασκεδαστική, κατά τόπους δραματική και συχνά διεισδυτική σάτιρα ηθών της πλουτοκρατικής ελίτ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Μυθολογίες / «Μου αρέσουν οι ιστορίες εκδίκησης στο σινεμά»: Οι 10+1 αγαπημένες ταινίες του Σπύρου Στάβερη

Από το φιλιππινέζικο σινεμά και τον Ζακ Τατί, μέχρι μια ταινία με μαχητές kung-fu που εξεγείρονται ενάντια στη γραφειοκρατία -και μία που τον ώθησε να ζητήσει από τη Marthe Keller να τον κάνει φίλο στο Facebook- η λίστα του φωτογράφου είναι γεμάτη εκπλήξεις.
ΣΠΥΡΟΣ ΣΤΑΒΕΡΗΣ
Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Κωστής Χαραμουντάνης / Κωστής Χαραμουντάνης: «Για να κάνω σινεμά μένω ακόμα στο πατρικό μου»

Ο 31χρονος σκηνοθέτης νιώθει πως ενηλικιώθηκε μαζί με την πρώτη του βραβευμένη ταινία, «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού», κινηματογραφεί τις αναμνήσεις του και είναι μία από τις πιο μεγάλες ελπίδες του ελληνικού κινηματογράφου.
M. HULOT
«Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Thalia Mavros / «Το γυναικείο σώμα είναι το πρώτο που προσπαθεί να ελέγξει κάθε εξουσία»

Η διεθνώς βραβευμένη παραγωγός και σκηνοθέτις Thalia Mavros μιλά στη LIFO για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνει η «αυτοκρατορία» του Τραμπ, καθώς και για τη θέση της γυναίκας σε έναν κόσμο που αλλάζει - και όχι προς το καλύτερο.
M. HULOT
«The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Οθόνες / «The last of us» - S02 : Να δεις τι σου 'χω για μετά

Το πρώτο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της αγαπημένης σειράς του HBO λειτουργεί ως εισαγωγή, συστήνοντας νέους χαρακτήρες, το περιβάλλον της δράσης, τη σχέση των παλιών χαρακτήρων με αυτό αλλά και μεταξύ τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια ‘σύγχρονη’»

Οθόνες / «Κρίστοφερ Νόλαν, σε εκλιπαρώ, μην κάνεις την Οδύσσεια σύγχρονη»

Ο επιφανής μελετητής του Ομήρου και διευθυντής του New York Times Review of Books, Ντάνιελ Μέντελσον, περιγράφει στην εφημερίδα Telegraph τους τρεις βασικούς κανόνες που ελπίζει να τηρηθούν κατά τη μεταφορά της «Οδύσσειας» στη μεγάλη οθόνη.
THE LIFO TEAM