Ιστορίες για Αγρίους (Relatos Salvajes)

Ιστορίες για Αγρίους (Relatos Salvajes) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Νταμιάν Σιφρόν

Πρωταγωνιστούν: Ρικάρντο Νταρίν, Όσκαρ Μαρτίνεζ, Νταρίο Γκραντινέντι, Ρίτα Κορτέζε

Βαθμολογία: 3,5/5

Σαν νοερή συνέχεια του εμβληματικού στίχου «Μην κλαις για μένα, Αργεντινή», η ταινία Ιστορίες για αγρίους μας προτρέπει να γελάσουμε με την αγανακτισμένη Αργεντινή, με γλυκόπικρες σκέψεις αλλά και σαρωτικό χιούμορ. Το σπονδυλωτό φιλμ του Νταμιέν Σιφρόν αποτελείται από 6 αυτόνομα κινηματογραφικά κεφάλαια, μικρού και μεσαίου μήκους, που περιστρέφονται γύρω από την εκδίκηση ως απόρροια της αγανάκτησης. Ξεκινάει με μια καταπληκτική φαντασία, διαμαντάκι οικονομίας και αποτελεσματικότητας, όπου οι επιβάτες μιας πτήσης ανακαλύπτουν ότι σχετίζονται, στενά ή χαλαρά, με κάποιον που λέγεται Πάστερνακ και ότι κάποια στιγμή στη ζωή τους τον έχουν αδικήσει σε βαθμό κακοποίησης. Ακολουθούν οι Αρουραίοι που κρύβουν μια αλμοδοβαρικά (ο Πέδρο Αλμοδόβαρ είναι συμπαραγωγός) ανατρεπτική μαγείρισσα, σφήνα στο πρόβλημα μιας σερβιτόρας, η οποία αναγκάζεται να εξυπηρετήσει τον τοκογλύφο πελάτη που οδήγησε τον πατέρα της σε αυτοκτονία. Ο Πιο Δυνατός, το τρίτο μέρος δηλαδή, είναι το αριστούργημα της ταινίας, μια μονομαχία μέχρι τελικής πτώσης δύο οδηγών, που έπεται μιας συνηθισμένης, και πολύ οικείας σ' εμάς, παρεξήγησης στη διαδρομή. Η σκηνοθετική εφευρετικότητα συναγωνίζεται τη σεναριακή ακρότητα και το φινάλε ταιριάζει γάντι σε αυτό το macho γουέστερν. Η Μπομπίτσα, με τον Ρικάρντο Νταρίν, σχολιάζει την κοινωνικοπολιτική κατάσταση της Αργεντινής και θα κάνει τους Έλληνες θεατές να αναστενάξουν από την ταύτιση. Με αυτή την τέταρτη ιστορία η ταινία περνάει σε πιο δραματικό περιεχόμενο, και πιο γενικευμένο. Οι δύο τελευταίες έχουν να κάνουν με ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα που στοιχίζει τη ζωή μιας εγκύου και την ιλαροτραγική διαπραγμάτευση που ακολουθεί, καθώς και με μια εβραϊκή γαμήλια τελετή που καταλήγει σε παθιασμένες, ακραίες αποκαλύψεις για τους νεόνυμφους, με εκτροχιασμένες παρενέργειες. Αν και το χιούμορ ποτίζει ακόμη και τις πιο δυσάρεστες στιγμές, η αλήθεια είναι πως η αρχή ξεχωρίζει στη ζυγαριά, με το είδος της δυσεύρετης σάτιρας που δεν φοβάται να φλερτάρει με το γελοίο, καθώς ο Σιφρόν λούζει με λαμπερό στυλ την αυτοπεποίθησή του στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και τις συνεχείς εναλλαγές – έχει κάνει το «αγροτικό» του στην τηλεόραση κι αυτό φαίνεται στο σταθερό μοντάζ.

Στο Φεστιβάλ Καννών η ταινία ξεχώρισε τόσο πολύ από τη συνήθη συλλογή των υπαρξιακών δραμάτων που χειροκροτήθηκε με εγκαρδιότητα, αν και τελικά δεν συγκίνησε την Κριτική Επιτροπή. Ωστόσο, όπως πολύ σωστά επεσήμανε ο Μπαντ Γουίλκινς στο περιοδικό «Slant», η σφραγίδα του Αλμοδόβαρ ναι μεν φαίνεται, αλλά ο Σιφρόν δεν ξεπερνά το πρώτο επίπεδο της εκδικητικής φαντασίωσης κυρίως ταξικού περιεχομένου, όπως επαναστατικά έκανε ο Ισπανός με τις κωμωδίες, κυρίως της πρώτης δεκαετίας της καριέρας του. Το ταλέντο του Αργεντινού δεν κρύβεται όμως. Οι Ιστορίες για αγρίους παραμένουν μια ξεκαρδιστική κωμωδία με για απαιτητικούς θεατές.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ