Ιστορίες για Αγρίους (Relatos Salvajes)

Ιστορίες για Αγρίους (Relatos Salvajes) Facebook Twitter
0

Σκηνοθεσία: Νταμιάν Σιφρόν

Πρωταγωνιστούν: Ρικάρντο Νταρίν, Όσκαρ Μαρτίνεζ, Νταρίο Γκραντινέντι, Ρίτα Κορτέζε

Βαθμολογία: 3,5/5

Σαν νοερή συνέχεια του εμβληματικού στίχου «Μην κλαις για μένα, Αργεντινή», η ταινία Ιστορίες για αγρίους μας προτρέπει να γελάσουμε με την αγανακτισμένη Αργεντινή, με γλυκόπικρες σκέψεις αλλά και σαρωτικό χιούμορ. Το σπονδυλωτό φιλμ του Νταμιέν Σιφρόν αποτελείται από 6 αυτόνομα κινηματογραφικά κεφάλαια, μικρού και μεσαίου μήκους, που περιστρέφονται γύρω από την εκδίκηση ως απόρροια της αγανάκτησης. Ξεκινάει με μια καταπληκτική φαντασία, διαμαντάκι οικονομίας και αποτελεσματικότητας, όπου οι επιβάτες μιας πτήσης ανακαλύπτουν ότι σχετίζονται, στενά ή χαλαρά, με κάποιον που λέγεται Πάστερνακ και ότι κάποια στιγμή στη ζωή τους τον έχουν αδικήσει σε βαθμό κακοποίησης. Ακολουθούν οι Αρουραίοι που κρύβουν μια αλμοδοβαρικά (ο Πέδρο Αλμοδόβαρ είναι συμπαραγωγός) ανατρεπτική μαγείρισσα, σφήνα στο πρόβλημα μιας σερβιτόρας, η οποία αναγκάζεται να εξυπηρετήσει τον τοκογλύφο πελάτη που οδήγησε τον πατέρα της σε αυτοκτονία. Ο Πιο Δυνατός, το τρίτο μέρος δηλαδή, είναι το αριστούργημα της ταινίας, μια μονομαχία μέχρι τελικής πτώσης δύο οδηγών, που έπεται μιας συνηθισμένης, και πολύ οικείας σ' εμάς, παρεξήγησης στη διαδρομή. Η σκηνοθετική εφευρετικότητα συναγωνίζεται τη σεναριακή ακρότητα και το φινάλε ταιριάζει γάντι σε αυτό το macho γουέστερν. Η Μπομπίτσα, με τον Ρικάρντο Νταρίν, σχολιάζει την κοινωνικοπολιτική κατάσταση της Αργεντινής και θα κάνει τους Έλληνες θεατές να αναστενάξουν από την ταύτιση. Με αυτή την τέταρτη ιστορία η ταινία περνάει σε πιο δραματικό περιεχόμενο, και πιο γενικευμένο. Οι δύο τελευταίες έχουν να κάνουν με ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα που στοιχίζει τη ζωή μιας εγκύου και την ιλαροτραγική διαπραγμάτευση που ακολουθεί, καθώς και με μια εβραϊκή γαμήλια τελετή που καταλήγει σε παθιασμένες, ακραίες αποκαλύψεις για τους νεόνυμφους, με εκτροχιασμένες παρενέργειες. Αν και το χιούμορ ποτίζει ακόμη και τις πιο δυσάρεστες στιγμές, η αλήθεια είναι πως η αρχή ξεχωρίζει στη ζυγαριά, με το είδος της δυσεύρετης σάτιρας που δεν φοβάται να φλερτάρει με το γελοίο, καθώς ο Σιφρόν λούζει με λαμπερό στυλ την αυτοπεποίθησή του στην ανάπτυξη των χαρακτήρων και τις συνεχείς εναλλαγές – έχει κάνει το «αγροτικό» του στην τηλεόραση κι αυτό φαίνεται στο σταθερό μοντάζ.

Στο Φεστιβάλ Καννών η ταινία ξεχώρισε τόσο πολύ από τη συνήθη συλλογή των υπαρξιακών δραμάτων που χειροκροτήθηκε με εγκαρδιότητα, αν και τελικά δεν συγκίνησε την Κριτική Επιτροπή. Ωστόσο, όπως πολύ σωστά επεσήμανε ο Μπαντ Γουίλκινς στο περιοδικό «Slant», η σφραγίδα του Αλμοδόβαρ ναι μεν φαίνεται, αλλά ο Σιφρόν δεν ξεπερνά το πρώτο επίπεδο της εκδικητικής φαντασίωσης κυρίως ταξικού περιεχομένου, όπως επαναστατικά έκανε ο Ισπανός με τις κωμωδίες, κυρίως της πρώτης δεκαετίας της καριέρας του. Το ταλέντο του Αργεντινού δεν κρύβεται όμως. Οι Ιστορίες για αγρίους παραμένουν μια ξεκαρδιστική κωμωδία με για απαιτητικούς θεατές.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

The Review / «Civil War»: Γιατί μια ταινία δράσης έχει φρικάρει τόσο τους Αμερικανούς θεατές;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Γιάννης Καντέα-Παπαδόπουλος, κριτικός στο Αθηνόραμα, αναλύουν τη νέα ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ, που μόλις κυκλοφόρησε στις αίθουσες και τρομάζει τους Αμερικανούς θεατές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου μιλούν για την αγαπημένη εκπομπή των booklovers

Οθόνες / «Βιβλιοβούλιο»: Μια διόλου σοβαροφανής τηλεοπτική εκπομπή για το βιβλίο

Ο Μανώλης Πιμπλής και η Σταυρούλα Παπασπύρου ήταν κάποτε «ανταγωνιστές». Και πια κάνουν μαζί την αγαπημένη εκπομπή των βιβλιόφιλων, τη μοναδική που υπάρχει για το βιβλίο στην ελληνική τηλεόραση, που επικεντρώνεται στη σύγχρονη εκδοτική παραγωγή και έχει καταφέρει να είναι ευχάριστη και ενημερωτική.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μην ανοίγεις την πόρτα

Οθόνες / «Μην ανοίγεις την πόρτα»: Το χειροποίητο αλλά καθόλου ερασιτεχνικό θρίλερ των Unboxholics

Η πρώτη τους ταινία είναι λογικό να αποτελεί τη συνισταμένη των επιρροών τους αλλά και τόσο παρήγορο να συνορεύει με ένα λιντσικό σύμπαν ψυχολογικού θρίλερ, αντί να αναπαράγει απότομες τρομάρες και δωρεάν ανατριχίλες. 
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ