Passengers

0

Δυο επιβάτες ενός διαστημόπλοιου το οποίο κάνει ένα ταξίδι 120 ετών για να τους μεταφέρει σε μια καινούργια ζωή ξυπνούν μυστηριωδώς από τις κάψουλες ύπνωσής τους 90 χρόνια πριν φτάσουν στον προορισμό τους. Προσπαθούν να λύσουν το μυστήριο πίσω από αυτήν τη δυσλειτουργία, ερωτεύονται ο ένας τον άλλο, απειλούνται όμως από την επικείμενη πρόσκρουση του διαστημόπλοιου με τους 5.259 επιβάτες και την ανακάλυψη της αλήθειας που τους ξύπνησε.

Η επιστημονική φαντασία χωράει ακόμα και ρομάντσο και στην περίπτωση του «Passengers», που βασίζεται σε ένα σενάριο από εκείνα που εκτιμώνται αρχικά, αλλά ταλαιπωρούνται χρόνια στα γραφεία των στούντιο, η ερωτική ιστορία ανάμεσα σε δύο επιβάτες ενός διαστημικού σκάφους με προορισμό μια αποικία, δεκαετίες αργότερα από την εκτόξευσή του, ξεπερνάει την τεχνολογική ίντριγκα. Διότι η ταινία του Νορβηγού Μόρτεν Τίλντουμ («Το παιχνίδι της μίμησης») αιωρείται ανάμεσα στην απόκοσμη μοναξιά του «Gravity» και στην πολυπληθή τραγωδία του «Τιτανικού», συνεπώς ο ηρωισμός γειώνεται από την ανθρώπινη αδυναμία. Παρά τα πελώρια σκηνικά με τη θέα στο Διάστημα και την προηγμένη χλιδή, τελικά πρόκειται για ένα πολυτελές πλοίο που βυθίζεται, με δύο ανθρώπους που βρίσκονται εκτός χρόνου, πιο συγκεκριμένα 90 χρόνια πριν από τη στιγμή της προγραμματισμένης προσγείωσης, άρα νεκροί προτού πραγματοποιήσουν τους στόχους και τα όνειρά τους για μια άλλη, μάλλον καλύτερη ζωή.

Ο λόγος που πρώτα ο Κρις Πρατ και αμέσως μετά η Τζένιφερ Λόρενς αναγκάζονται να διακόψουν τον βαθύ ύπνο τους είναι το μικρό κλειδί μιας ταινίας χωρίς μεγάλο μυστήριο. Σημασία έχει η χημεία τους, με δεδομένο πως ο Πρατ βρίσκεται μακριά από τις χιουμοριστικές του συνήθειες και η Λόρενς κάνει πιο πολύ την ωραία σε σχέση με τους τελευταίους της ρόλους ‒ και, μεταξύ μας, δείχνει να ξεκουράζεται περισσότερο, απολαμβάνοντας τα 20.000.000 της αμοιβής της και 30% ποσοστά επί των κερδών. Ανεξάρτητα από το ρεκόρ που έσπασε η Λόρενς, με τον Πρατ έχουν μια αρμονική σύμπλευση, αλλά όχι και την ερωτική σπίθα της επείγουσας συνθήκης που επιβάλλει η υπαρξιακή απόγνωση σε πείσμα της στατικής προοπτικής σε ένα βαρετό διαστημικό υπερωκεάνιο χωρίς προσκεκλημένους ‒ παρεμπιπτόντως, εξαιρετικός ο Μάρτιν Σιν ως ρομπότ-μπάρμαν. Όπως και οι «Σύμμαχοι» των Πιτ-Κοτιγιάρ, το «Passengers» των Λόρενς-Πρατ είναι ένα grand folly, μια τεράστια τρέλα, από εκείνες που παλιά θυσίαζαν για χάρη των σταρ. Μόνο που πλέον το concept έχει σημασία, και εδώ το concept δεν έχει και τόση...

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ