Ομάδα Αυτοκτονίας (Suicide Squad)

0

Κυβερνητική πράκτορας, θέλοντας να δημιουργήσει μια ισχυρή ομάδα που δεν θα λέει όχι ακόμη και στις πιο επικίνδυνες αποστολές, ελευθερώνει διαβόητους φυλακισμένους που θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους με αντάλλαγμα την πιθανή ελευθερία τους.

Με την DC να ακολουθεί το εμπορικά πετυχημένο παράδειγμα της Marvel, ερχόμαστε σε επαφή με το δικό της διευρυμένο κινηματογραφικό σύμπαν, με ήρωες δηλαδή που πιθανόν να είχαν δευτερεύοντες ρόλους στα φιλμ των πρωταγωνιστών της εταιρείας (του Batman και του Superman δηλαδή), αλλά τώρα, στη συγκεκριμένη περίπτωση, παίρνουν τη δική τους ευκαιρία. Η πρώτη, όμως, από τις πολλές διαφορές των δύο κόσμων είναι πως οι ήρωες της «Ομάδας Αυτοκτονίας», σε οποιαδήποτε άλλη ταινία της DC, λογικά θα έπαιζαν τον ρόλο του κακού.

Ξεκινώντας από αυτήν τη σύμβαση, ο σκηνοθέτης Ντέιβιντ Άγιερ προσπάθησε να παίξει με τις έννοιες του καλού και του κακού, αφαιρώντας από την ταινία οποιονδήποτε χαρακτήρα θα έμοιαζε απλοϊκά καλός, ώστε να βγάλει ανθρωπισμό και συναισθήματα μέσα από ένα σύνολο ατόμων, ξεκάθαρα περιθωριοποιημένων, διαταραγμένων και, στερεοτυπικά μιλώντας, δακτυλοδεικτούμενων ως κινδύνων για την κοινωνία. Το πετυχαίνει στο μεγαλύτερο διάστημα, κάνοντας κάτι που δεν είναι καινούργιο αλλά έχει αδίκως εγκαταλειφθεί από τα περισσότερα blockbusters του 21ου αιώνα, ειδικά από αυτά που περιέχουν υπερήρωες. Εκμεταλλεύεται άριστα την εισαγωγή του, δεν ορμά με τα μούτρα στη βασική ιστορία και δίνει χρόνο στους ήρωές του για να μας συστηθούν. Βλέπουμε χωρίς βιασύνη το σχέδιο της κυβέρνησης, τοποθετημένο χρονικά στο σύμπαν της DC λίγο μετά το τέλος του «Batman v Superman», το οποίο κινηματογραφικά το έχουμε δει στο «Και οι δώδεκα ήταν καθάρματα» του 1967, μόνο που εδώ ο Β' Παγκόσμιος Πόλεμος προσαρμόζεται σε έναν δυστοπικό και ασαφή χρονικά μελλοντικό κόσμο. Το σχέδιο έχει να κάνει με την επιστράτευση ισοβιτών που βρίσκονται σε φυλακές υψίστης ασφαλείας, οι οποίοι θα δημιουργήσουν ένα είδος ομάδας που δρα υπό πολύ στενή παρακολούθηση. Αν κάποιος από αυτούς επιχειρήσει να ξεφύγει, σκοτώνεται αμέσως, αν δεχτεί να φέρει εις πέρας την αποστολή του, πιθανόν να έχει ευνοϊκή αντιμετώπιση στο μέλλον.

Οι παραδοσιακοί κακοί γίνονται, λοιπόν, θύματα, πιόνια ενός ατόμου (η εξαιρετική Βαϊόλα Ντέιβις ως οργανώτρια του σχεδίου και ίσως ο πιο αληθινά κακός χαρακτήρας της ταινίας), με όλους να κουβαλούν μια προσωπική ιστορία που παίζει τον ρόλο του αδύναμου σημείου τους. Το χτίσιμο του προφίλ τους, που έγινε στην εισαγωγή, οι πρώτες τους αρνητικές αντιδράσεις και η σταδιακή μετατροπή τους σε όμαδα δείχνει να ενδιαφέρει τον Άγιερ περισσότερο ακόμη και από την αποστολή τους, τη βασική ιστορία δηλαδή. Ίσως φταίει και η επιλογή του εχθρού, καθώς η Enchantress που έχει κυριεύσει την Κάρα Ντελεβίν είναι μια μάλλον flat οντότητα σε σχέση με τους αντιήρωες που έχει απέναντί της. Σε αυτούς δεσπόζει η παρουσία του Γουίλ Σμιθ, που υποδύεται με άνεση μια πατρικη φιγούρα, όχι μόνο λόγω της σχέσης του ήρωά του (Deadshot) με την κόρη του αλλά και γιατί αναλαμβάνει τον άτυπο ρόλο του ηγέτη της ομάδας. Η Μάργκοτ Ρόμπι έχει εύκολα την τρέλα που χρειαζόταν ο χαρακτήρας της Harley Quinn, ο στιβαρός Τζόελ Κίναμαν ισορροπεί αρμονικά ανάμεσα στον πειθαρχημένο στρατιώτη-φύλακα της ομάδας και στον ανυπάκουο, λόγω έρωτα, άνδρα, ενώ εντυπωσιακή είναι η μετάλλαξη του Αντεουάλε Ακινουόγιε-Αγκμπάζε σε Killer Croc, αφού η απόφαση να χρησιμοποιήσει προσθετικό μακιγιάζ αντί να ερμηνεύσει με motion capturing δίνει πολύ περισσότερη εκφραστικότητα στον ρόλο του. Ξεχωριστή περίπτωση όλης της ταινίας, ερμηνευτικά και δραματουργικά, ο Joker του Τζάρεντ Λέτο, ερωτευμένος σαν αυτόν του Νίκολσον και χαοτικός σαν του Λέτζερ, μοιάζει με μια έξτρα απόλαυση της ταινίας, χωρίς να έχει άμεση σχέση με τη βασική πλοκή, εμφανιζόμενος ως απειλή για μια μελλοντική συνέχεια.

Η περίπτωση του Joker είναι και η μοναδική στην οποία βλέπουμε ένα τόσο σημαντικό στοιχείο της ταινίας να υπάρχει κυρίως ως υπόσχεση. Ο Άγιερ, προς τιμήν του, πήγε εντελώς στην άλλη πλευρά σε σχέση με την πολιτική της Marvel, που εδώ καιρό φτιάχνει ταινίες που λειτουργούν περισσότερο ως τρέιλερ της επόμενης, και προσπάθησε, με κύριο όπλο το ταλέντο του στις σκηνές δράσης, να φτιάξει μια ταινία που να έχει δική της υπόσταση και δεν χρειάζεται να έχεις δει 2-3 προηγούμενες (η μικρή εμφάνιση του Batman αφήνει σχεδόν ανεπηρέαστη την ιστορία), ούτε τη βλέπεις με μόνο σκοπό να περιμένεις τις επόμενες. Αν και ακούγεται παράλογο, αυτή η ανεξαρτητοποίηση της «Ομάδας Αυτοκτονίας», πράγμα κάποτε αυτονόητο, έκανε μέχρι και κακό στο φιλμ, που μοιάζει πιο πολύ με μια αξιέπαινη ταινία δράσης παρά με μια ταινία υπερηρώων «σαν της Marvel», ένα ανεξήγητο ζητούμενο εδώ και καιρό από μερίδα κριτικών. Ο χρόνος θα δείξει αν μπορέσει να λειτουργήσει και ως ξεχωριστό franchise, το χτίσιμό του πάντως γίνεται σε γερά θεμέλια.

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ