O Κάφκα και ο Ντοστογιέφσκι ζωντανεύουν

O Κάφκα και ο Ντοστογιέφσκι ζωντανεύουν Facebook Twitter
0

Ο Piotr Dumała γεννήθηκε στη Βαρσοβία και ήθελε να γίνει γλύπτης. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του ανακάλυψε ότι το «ξύσιμο» εικόνων σε βαμμένο γύψο θα μπορούσε να μεταμορφωθεί σε μια τεχνική για δημιουργία κινούμενων εικόνων. Η μέθοδος αυτή ονομάζεται «destructive animation». Κάθε εικόνα σβήνεται (βάφεται από πάνω) και ξανασχεδιάζεται για να αποτελέσει το επόμενο πλάνο.

Η τεχνική του έχει συναρπάσει, προβληματίσει, και του έχει αποδώσει πολλά βραβεία. Αυτό που τον έχει κάνει ξεχωριστό δεν είναι μόνο το αποτέλεσμα αλλά η στάση και η φιλοσοφία του σχετικά με τις κινούμενες εικόνες:

«Το animation παραδοσιακά χρησιμοποιούσε συμβατικές φιγούρες, που έμοιαζαν με τον Μπόλεκ και τον Λόλεκ – επίπεδοι άντρες χωρίς σκιές ή περιβάλλον. Και όταν κάποιος ξεκινάει –όπως εγώ- να χρησιμοποιεί σκιές (όλα τα «σχεδιασμένα» φώτα και σκιές υπογραμμίζονται με αληθινά φώτα ή σκιές), λέγεται ότι προσπαθεί να αντιγράψει τις κανονικές ταινίες... ο κόσμος γενικά πιστεύει ότι το animation είναι είτε τα επίπεδα παιδικά καρτούν ή κάτι αβάντ γκαρντ. Η αλήθεια είναι ότι το animation δεν αντιγράφει το «πραγματικό σινεμά». Είναι το «πραγματικό σινεμά».

Στο 'Έγκλημα και Τιμωρία' ο Dumała προσαρμόζει την ιστορία στο δικό του κεντρικό σημείο: παρουσιάζονται μόνο δύο σκηνές. Οι δολοφονίες και μετά η συνάντηση με τη Σόνια. Δεν είναι η ιστορία του κακού αλλά μια ιστορία «για την αγάπη και για το πώς η εμμονή μπορεί να καταστρέψει την αγάπη.»

Στο δεύτερο φιλμ ο Φραντς Κάφκα εμφανίζεται όπως τον ξέρουμε από τις διάσημες φωτογραφίες του, ακίνητος και άκαμπτος. Σιγά σιγά η κάμερα απομακρύνεται και μετατρέπεται από φωτογραφία σε εικόνα και μετά σε ζωντανό άνθρωπο. Βήχει, και μεταφερόμαστε στην Πράγα του 1883.

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντόρις Λέσινγκ «Άλφρεντ και Έμιλι»

To πίσω ράφι / «Άλφρεντ και Έμιλι»: Το κύκνειο άσμα της Ντόρις Λέσινγκ

Η τελευταία απόπειρα της διάσημης συγγραφέως να ξεφύγει από τη σκιά του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, που είχε ρημάξει τη ζωή των γονιών της, τυλίγοντας και την ίδια από την ημέρα που γεννήθηκε.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Σωτήρης Ριζάς: «Δεν διδασκόμαστε σωστά την Ιστορία μας»

Βιβλίο / Σωτήρης Ριζάς: «Η απόβασή μας στη Σμύρνη ήταν μια ατυχής επιλογή»

Εκατό χρόνια μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή, ο διευθυντής ερευνών στο Κέντρο Έρευνας Ιστορίας Νεότερου Ελληνισμού της Ακαδημίας Αθηνών εξηγεί πώς φτάσαμε από τον θρίαμβο στην εθνική τραγωδία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΡΙΤΗ 22/11-Πώς γράφεται σήμερα ένα μυθιστόρημα με θέμα τον πόλεμο;

Βιβλία και Συγγραφείς / Πώς γράφεται σήμερα ένα μυθιστόρημα με θέμα τον πόλεμο;

Ο Νίκος Μπακουνάκης συζητάει με τον Πάνο Καρνέζη για το μυθιστόρημά του «Ο λαβύρινθος» με θέμα την περιπλάνηση μιας αποδεκατισμένης ελληνικής μεραρχίας στα βάθη της Ανατολίας τον Σεπτέμβριο του 2022.
ΝΙΚΟΣ ΜΠΑΚΟΥΝΑΚΗΣ
Χέρμαν Μπροχ

Βιβλίο / «Οι Υπνοβάτες» του Χέρμαν Μπροχ: Διαβλέποντας την άβυσσο του 20ού αιώνα

Οι εκδόσεις Έρμα κυκλοφορούν το αριστούργημα του Χέρμαν Μπροχ σε νέα μετάφραση από τη Σοφία Αυγερινού, θυμίζοντάς μας γιατί άλλαξε την πορεία της λογοτεχνίας του 20ού αιώνα προβλέποντας τα αδιέξοδα της ευρωπαϊκής ηπείρου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ