Χέμινγουεϊ & Γκέλχορν στην τηλεόραση

Facebook Twitter
0

Η Μάρθα Γκέλχορν ήταν η τρίτη γυναίκα του Χέμινγουεϊ (και όχι η τελευταία), εντελώς διαφορετική από τις προηγούμενες. Ήταν συνομίληκή του, ήταν δυναμική, ήταν δημοσιογράφος, ήταν ανταποκρίτρια πολέμου. Έπινε όσο ο ίδιος και τσακωνόταν μαζί χωρίς να τον φοβάται. Η σχέση τους κράτησε εφτά χρόνια και μαζί βρέθηκαν στον εμφύλιο της Ισπανίας, στην Κίνα, στην Κούβα. Η Μάρθα ενέπνευσε το «Για Ποιόν Χτυπάει η Καμπάνα» και αντίστροφα, ίσως δεν γινόταν τόσο ατρόμητη ανταποκρίτρια, αν δεν είχε γνωρίσει τον Χέμινγουεϊ. Ήταν το πρώτο διάσημο ζευγάρι, το ζευγάρι που τραβούσε τα φλας των παπαράτσι. Έδιναν πολλές αφορμές για φωτογραφίσεις με θρυλικά μεθύσια, φωνές και ξυλοδαρμούς. Κάτι σαν τους Μπραντζελίνα, μόνο απείρως πιο ενδιαφέροντες.

Ο Χέμινγουεϊ ήταν μάτσο, ήταν ολίγον παλιάνθρωπος στις σχέσεις του, απαιτούσε πλήρη αφοσίωση αλλά αγαπούσε με αληθινό και βαθύ πάθος. Τα γράμματα του ζευγαριού, όταν ήταν χωριστά, είναι γεμάτα υποσχέσεις αγάπης, όμως όταν ήταν μαζί, ο ένας έβγαζε τον χειρότερο εαυτό του άλλου. Ο Χέμινγκγουεϊ ήταν αυτός που παρακίνησε τη Γκέλχορν να βγει στην αρένα των ανταποκριτών του πολέμου και αυτή τα κατάφερε. Όμως τελικά τα κατάφερε καλύτερα από όσο του άρεσε: έγινε διάσημη και ανεξάρτητη. Αυτός την ήθελε δίπλα του, να τον συντροφεύει στο γράψιμο, αυτή γνώρισε μια νέα ζωή που τη συνεπήρε τελείως. Η τέταρτη γυναίκα σου ήταν σας τις δύο πρώτες: σύζυγος, σύντροφος, που χαιρόταν με τις επιτυχίες του, χωρίς να κυνηγάει τη δική της. Η Γκέλχορν δεν ξαναμίλησε για τον Χέμινγουεϊ στις συνεντεύξεις τις τα τριάντα χρόνια που έζησε μετά την αυτοκτονία του.

Το HBO είναι το δεύτερο μεγαλύτερο συνδρομητικό κανάλι της Αμερικής με 28.200.000 στις ΗΠΑ και μεταδίδει σε 151 χώρες του κόσμου. Έχει γυρίσει μερικές από τις καλύτερες και επιτυχημένες σειρές που έχουν γυριστεί ποτέ (Game of Thrones, Boardwalk Empire, True Blood, Curb Your Enthusiasm, Bored to Death, In Treatment. Flight of the Conchords, Big Love. Rome, Angels in America, The Wire, Six Feet Under) και που και που γυρίζει μερικές ταινίες αποκλειστικά για την τηλεόραση ώστε να μπορέσει να σαρώσει στα βραβεία (κάτι που καταφέρνει). Πριν από λίγες μέρες παρουσίασε το Hemingway & Gellhorn σε σκηνοθεσία  Philip Kaufman και στους πρωταγωνιστικούς ρόλους τη Νικόλ Κίντμαν και τον Κλάιβ Όουεν.

Οι παραγωγοί, ο σκηνοθέτης και οι ηθοποιοί πήρα την υπόθεση πολύ στα σοβαρά. Ο Χέμινγουεϊ είναι ίσως ο πιο αγαπητός και ο πιο διάσημος συγγραφέας για τους Αμερικάνους – είναι τόσα πράγματα γνωστά γι’ αυτόν που η αντιμετώπιση έπρεπε να είναι προσεχτική. Για να μείνουν πιστοί στην πραγματικότητα οι διάλογοι είναι γεμάτοι με αποσπάσματα από τα γράμματά τους αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι ότι πολλές σκηνές είναι συνδυασμοί αυθεντικών ντοκουμέντων με ψηφιακή πρόσθεση των ηθοποιών, κάνοντας την Νικόλ Κίντμαν να συνομιλεί με την Έλινορ Ρούσβελτ ή να τρέχει να γλιτώσει από πυροβολισμούς σε δρόμους της Μαδρίτης. Τα βραβεία για το HBO είναι και πάλι εξασφαλισμένα.

Η Caroline Moorehead μιλάει για τη Μάρθα Γκέλχορν και την επιτυχία της σε μια εντελώς αντρική δουλειά:

Αν σας ενδιαφέρει η προσωπική ζωή του Χέμινγουεϊ, υπάρχει ένα βιβλίο που βγήκε πρόσφατα και περιγράφει την περίοδο που έζησε στο Παρίσι, με την πρώτη του (αθώα) γυναίκα, Hadley Richardson, επίσης πιστό στην πραγματικότητα. Το βιβλίο λέγεται the Paris Wife και είναι γραμμένο από τη μεριά της Hadley από την Paula McLain – στο τέλος απορείτε που αυτός ο άνθρωπος δεν πέθαινε από τις τύψεις του (αν και στο τέλος, αυτό ακριβώς έγινε). Μετά όμως σας συστήνω να διαβάσετε το «Μια Κινητή Γιορτή» του Χέμινγουεϊ, για να δείτε και την άλλη πλευρά της ιστορίας – ποτέ δεν φταίει μόνο ο ένας…

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύ της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Βιβλίο / «Η Αποκάλυψη είναι μια συνεχής ετυμηγορία»: Η πολιτική ισχύς της άχρονης τέχνης του Κρασναχορκάι

Ο Ούγγρος κάτοχος του φετινού Νόμπελ λογοτεχνίας γράφει με μαγικό τρόπο για τις αποπνικτικές επιπτώσεις της πολιτικής καταπίεσης, περιφρονώντας την προθυμία των ανθρώπων να τις αποδεχτούν.
THE LIFO TEAM
Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Βιβλίο / Κωνσταντίνος Καβάφης: Η εξαίρετη βιογραφία του κυκλοφόρησε μόλις στα Ελληνικά

Οι καθηγητές Peter Jeffreys και Gregory Jusdanis συνεργάστηκαν και έγραψαν από κοινού τη βιογραφία του μεγάλου ποιητή που φέρει τον τίτλο «Κωνσταντίνος Καβάφης – Ο άνθρωπος και ο ποιητής». Ο Gregory Jusdanis μίλησε στη LifO για το βιβλίο και για τον ποιητή που ήταν «παραδοσιακός και ταυτόχρονα μεταμοντέρνος, ο πρώτος “viral” ποιητής διεθνώς»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

LiFO politics / Αλέξης Πατέλης: «Πατριωτικό είναι να κάνεις τη χώρα σου ισχυρή»

Ο Αλέξης Πατέλης, επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του πρωθυπουργού την περίοδο 2019-2024, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για την οικονομική πορεία της χώρας αυτά τα χρόνια, τις δύσκολες αποφάσεις αλλά και τις στιγμές δικαίωσης μέσα από την οπτική ενός τεχνοκράτη που βρέθηκε ξαφνικά στο επίκεντρο της πολιτικής.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λάσλο Κρασναχορκάι: ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης βραβεύεται με Νόμπελ

Βιβλίο / Ο Λάσλο Κρασναχορκάι, ο σκοτεινός προφήτης της Ευρώπης, κέρδισε το Νόμπελ

Φέτος, το βραβείο δόθηκε στον Ούγγρο συγγραφέα που κατά τη Σουηδική Ακαδημία αποτελεί ένα ελπιδοφόρο βήμα προς τον χαμένο ανθρωπισμό, την υψηλή λογοτεχνία και τη στοχαστική ακρίβεια.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Βιβλίο / Το ημερολόγιο ενός διαιτητή: «Ήμασταν σχεδόν γυμνοί και ο Κολίνα μας εξέταζε με το παγερό βλέμμα του»

Σε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του που έχει τίτλο “House of Cards”, ο Σουηδός πρώην διεθνής Γιόνας Έρικσον περιγράφει τις ταπεινωτικές μετρήσεις βάρους στα σεμινάρια διαιτητών της UEFA
THE LIFO TEAM
Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Το Πίσω Ράφι / Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν πάντα με τη μεριά της ζωής

Ο Έλληνας σκηνοθέτης μάζεψε από «το καλάθι των αχρήστων» όλες τις εμπειρίες του κι έφτιαξε την αυτοβιογραφία του, μια ζωντανή αφήγηση γεμάτη ιστορίες, συναντήσεις, αποφθέγματα και κρίσεις, λογοτεχνικές και σινεφίλ αναφορές.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: η ιστορία του underground περιοδικού «Ανοιχτή Πόλη»

Βιβλίο / «Ανοιχτή Πόλη»: Ένα από τα πιο επιδραστικά εναλλακτικά έντυπα της Ελλάδας

Οι δημιουργοί του Κώστας Μανδηλάς και Βλάσσης Ρασσιάς, καταγράφουν την πορεία του στο βιβλίο «Για τα περάσματα που δεν βρέθηκαν ποτέ: Η ιστορία του περιοδικού “Ανοιχτή Πόλη”».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει το διήγημα «Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ» της Πατρίσια Χάισμιθ

Lifo Videos / Η Ράνια Οικονομίδου διαβάζει ένα διήγημα της Πατρίσια Χάισμιθ

«Η μεγαλύτερη λεία του Μινγκ»: Μια ιστορία έρωτα, αγάπης, αφοσίωσης, ανταγωνισμού, μίσους και φόνου μεταξύ ενός ζευγαριού και ενός σιαμέζικου γάτου, ένα μυστηριώδες διήγημα της δημιουργού των πιο σαγηνευτικών αντιηρώων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Βιβλίο / Οι μικρές αριστουργηματικές σειρές των εκδοτών

Ολοένα περισσότερο διευρύνεται η τάση έκδοσης κλασικών και σπάνιων κειμένων σε μικρό μέγεθος που τοποθετούνται δίπλα στο ταμείο και συνιστούν την προσπάθεια ενός εκδοτικού οίκου να φέρει σπουδαία έργα στο ευρύ αναγνωστικό κοινό.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Βιβλίο / I love Dick: Eίναι το βιβλίο της Κρις Κράους το πιο τολμηρό του αιώνα μας;

Η θεωρητικός, εικαστικός, κριτικός, συγγραφέας και εκδότρια Κρις Κράους μπορεί να μην άλλαξε τα δεδομένα στον αγγλόφωνο κόσμο εκδίδοντας τα βιβλία των Γάλλων θεωρητικών αλλά προκάλεσε άπειρες συζητήσεις με το πρωτότυπο φεμινιστικό βιβλίο της.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Βιβλίο / Η αρχή της ηδονής: Μια σουρεαλιστική, σέξι ιστορία στην καλοκαιρινή Ανάφη 

Ένα τολμηρό καλλιτεχνικό project έγινε η αφορμή για να κάνει ο εικαστικός René Habermacher ένα ταξίδι στη θάλασσα με πλήρωμα έξι ναύτες κι έναν καπετάνιο, απαθανατίζοντας μια σουρεαλιστική εμπειρία που κατέληξε σε ναυάγιο. Το βιβλίο «The Pleasure Principle» καταγράφει αυτό το ταξίδι μέσα από φωτογραφίες του René, κείμενα και εικαστικά έργα, σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκδοση.
M. HULOT
Νίκος Μάντης «Το χιόνι του καλοκαιριού»

Το πίσω ράφι / Για τις απουσίες που μας κάνουν αργούς στα αισθήματα

Καλοκαίρι στην Πελοπόννησο, στη σκιά της δεκαετίας του ’80: ένα πληγωμένο παιδί, μια μητέρα που επιστρέφει αλλαγμένη και μυστικά που βαραίνουν τη σιωπή των ενηλίκων - αυτά ξετυλίγει ο Νίκος Α. Μαντής στο πρώτο του μυθιστόρημα.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ