Τι σχέση έχει ο Τζόκερ με τον περιφρονημένο γιο του Βιζυηνού;

Τι σχέση έχει ο Τζόκερ με τον περιφρονημένο γιο του Βιζυηνού; Facebook Twitter
0

O ένας από τους σκηνοθέτες της ομάδας «Όχι παίζουμε» μας μιλά για τον Mockob Selim C, τον ήρωα του πιο προκλητικού έργου του Γ. Βιζυηνού, και την ιδιότυπη «παντρειά» του με τον Τζόκερ. 

Τι σχέση έχει ο Τζόκερ με τον περιφρονημένο γιο του Βιζυηνού;

Σημαδεμένος, με χαραγμένο χαμόγελο, ο Τζόκερ εδώ και χρόνια μετατρέπει το επίπονο στίγμα του σε διασκεδαστικό θέαμα. Για να μη σκοτώσει τον θεατή, τον καθηλώνει. Για να μη βάλει βόμβα, παίζει δυνατά επί σκηνής, εκπυρσοκροτεί με αιχμηρά νούμερα τσίρκου. Είναι η μαύρη συνέπεια της περιφρόνησης. Ο Τζόκερ βρήκε τον Τούρκο βετεράνο στρατιώτη Μοσκώβ-Σελήμ στην Καϊνάρτζα της Θράκης, όπου τον είχε αφήσει ο Βιζυηνός. Τον έκανε πρωταγωνιστή στο περιπλανώμενο τσίρκο του. Αναζητώντας ακόμα αποδοχή από τον πατέρα του, ο παράδοξος Τούρκος επιδεικνύει κάθε νύχτα στη χωμάτινη αρένα τις ηρωικές περιπέτειες της ζωής του. Είναι βέβαιος ότι ανάμεσα στους θεατές βρίσκεται ο πατέρας του και θα του δώσει τελικά ένα χάδι. Του έχει πλέον στρίψει, είναι η λευκή συνέπεια της περιφρόνησης. Και ο Τζόκερ τού βάζει τρικλοποδιές και δοκιμασίες με τη φονική παιχνιδιάρικη διάθεσή του προς όλους: τον εαυτόν του, τον Μοσκώβ, τους θεατές. Μοσκώβ-Σελήμ και Τζόκερ, δύο πληγωμένα σκυλιά που, αν δεν έφτιαχναν θίασο, θα 'ταν κουφάρια στους δρόμους του Ελαιώνα.

Ασχολείστε με τον χορό και το θέατρο. Πού τέμνονται αυτά τα δύο;

Αυτό ερευνούμε με κάθε παραγωγή της ομάδας μας από το 2005.

Τι καθιστούσε το έργο του Βιζυηνού τόσο προκλητικό για την εποχή του;

Αν μιλάμε για το Μοσκώβ-Σελήμ, το εξηγεί ο Μισέλ Φάις: «Εγώ, ο Γ.Μ. Βιζυηνός, κάτοικος του Δρομοκαϊτείου, με πλήρη συνείδηση της αστρικής μοναξιάς μου, δηλώνω ομογάλακτος του αγιασμένου αυτού Τούρκου και αβάσταχτα ξένος με τον ξιπασμένο ελλαδισμό της Αθήνας».

Γιατί ο ήρωας του έργου, ο Μοσκώβ Σελήμ, αναζητά τόσο επίμονα την αναγνώριση;

Γιατί δεν την πήρε ποτέ από κανέναν, του τη στέρησαν βίαια, οι ίδιοι του οι γονείς πρώτα απ' όλους. Του την έδωσε απλόχερα ο μισητός εχθρός της χώρας του. Μετεβλήθη εντός του ο ρυθμός του κόσμου και από τότε η εμμονή έγινε αλλόκοτη δύναμη.

Σε ποιο σημείο η επιμονή, από σημάδι ηρωισμού, γίνεται σημάδι γελοιότητας;

Όταν χτυπάς διαρκώς και ανελέητα το κεφάλι σου στον ίδιο τοίχο με τον ίδιο τρόπο. Εκτός του γελοίου και του τραύματος, αν κάτι άλλο μπορεί να προκύψει από τα χτυπήματα αυτά, είναι τέχνη: χορογραφία, δράμα, τσίρκο κ.λπ. Εμείς κάναμε κάτι ανάμεσα σε αυτά.

 

=====

Mockob Selim C

Κάθε Πέμπτη & Παρασκευή, 21:00

Βυρσοδεψείο, Ορφέως 174, 210 3453203

Θέατρο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ