Ποιο είναι το δικό σου «Σπιρτόκουτο»; Οι συντελεστές της παράστασης απαντούν

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου
0

Κάθε βράδυ, από Τετάρτη μέχρι Κυριακή, η εμβληματική ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, που άφησε το δικό της στίγμα τον ελληνικό κινηματογράφο και σήμερα μετράει 20 χρόνια ζωής, μεταμορφώνεται σε ένα ανατρεπτικό μιούζικαλ στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Οι συντελεστές της παράστασης μοιράζονται με τη LiFO την δική τους εκδοχή του «Σπιρτόκουτου».

 

Γιάννης Νιάρρος

Mουσική, στίχοι, σκηνοθεσία

To δικό μου Σπιρτόκουρτο είναι η μπριζόλα στο τηγάνι με μακαρόνια σκέτα με τυρί, τσόκαρο και Αντώνη Ρέμο.

Αλέξανδρος Λιβιτσάνος

Σύνθεση, ενορχήστρωση & μουσική διεύθυνση, πλήκτρα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Αν τα έργα μας είναι παιδιά μας, τότε το δικό μου Σπιρτόκουτο είναι ο ορισμός του συναισθηματικού κωλόπαιδου. Τσογλάνι, που του αρέσει να με κάνει ρεζίλι στη γειτονιά με τις αηδίες που ακούει στη διαπασών και ένα βρομόστομα του οποίου την εφευρετικότητα θα ζήλευε ο Τέσλα. Με ένα περίεργο τρόπο, όμως, κάθε φορά που το κοιτάζω, σκέφτομαι πως μου μοιάζει περισσότερο απ' όσο αντέχω να παραδεχτώ.

Γιάννης Οικονομίδης

Σκηνοθέτης της ταινίας, λιμπρέτο & καλλιτεχνική επιμέλεια του μιούζικαλ

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το σπάσιμο των αβγών, τότε... Το σπάσιμο των αβγών τώρα. Ο αποφασιστικός πήδος!

Γιάννης Αναστασάκης

Στον ρόλο του Δημήτρη, του πατέρα της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Η χώρα ολόκληρη. Δεν ξέρω πότε θα ανάψει ένα σπίρτο με το φαινόμενο της αυτοανάφλεξης. Και τότε ή θα γίνουμε παρανάλωμα, αν βρεθεί το σπιρτόκουτο πλάι στο εύφλεκτο υλικό των ονείρων, ή θα καούν μεμιάς όλα τα σπίρτα στο κλειστό συρταρωτό κουτάκι τους και θα συνεχίσουμε τη ζωή μας σαν να μην έγινε τίποτα. Αλλά στο σκοτάδι πλέον... (Πάντως, ας λάβουμε υπόψη πως στον πλανήτη γενικώς η θερμοκρασία ολοένα ανεβαίνει).

Αγορίτσα Οικονόμου

Στον ρόλο της Μαρίας, μητέρας της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Μικρό χάρτινο κουτάκι, στοιβαγμένα ξυλαράκια, στριμωγμένα ασφυκτικά, κάποια κολλημένα μεταξύ τους σαν κάτι να μην πήγε καλά εξαρχής, το κεφάλι τους είναι εύφλεκτο. 

Όποιο βγαίνει απ’ το κουτάκι καίγεται, γίνεται στάχτη. Όλα τα υπόλοιπα περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους. Μια μικρή κίνηση και ανάβουν, κάποιος, κάτι τα πυροδοτεί. 

Θ’ ανάψουν ένα κερί ή ένα τσιγάρο, θα δώσουν λίγο φως στο σκοτάδι ή θ’ ανάψουν μια φωτιά που θα ζεστάνει ή που θα γίνει παρανάλωμα. Ποιος ξέρει; Στο δικό μου Σπιρτόκουτο θ' ανάψουν τα αίματα. 

Δάφνη Δαυίδ

Στον ρόλο της Μαργαρίτας, ξαδέλφης της Μαρίας, που ζει μαζί τους

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Σπιρτόκουτο: όταν οι σχέσεις είναι γεμάτες θλίψη, μοναξιά, ασυνεννοησία, φόβο, πόλεμο κι έτσι όπως είναι, εύφλεκτες, καταστρέφονται. Αυτό όμως το Σπιρτόκουτο είναι για μένα γεμάτο αγάπη, αποδοχή, έμπνευση, δημιουργία, συναλλαγή, συνύπαρξη, ελευθερία, μαζί, μαζί, μαζί... 

Βασίλης Δημακόπουλος

Χορός, στον ρόλο του γείτονα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Δεν πιστεύω πως έχουμε μόνο ένα Σπιρτόκουτο. Το σπίτι μας, η δουλειά μας, οι φίλοι, η πόλη που ζούμε κουβαλάνε τις συμπεριφορές, τις συνήθειες και τα κουσούρια μας. Δεμένοι μαζί τους, παλεύουμε προσπαθώντας γι’ αυτό που νομίζουμε πως είναι καλύτερο. Για μένα κοινός παρονομαστής σε όλα αυτά είναι αυτή η πικρή και παραδόξως αισιόδοξη αποδοχή της πραγματικότητας και ο συμβιβασμός για να μπορέσεις να συνεχίσεις. «Δεν γαμιέται... καφετέρια θα ανοίξουμε». 

Γιώργος Κατσής

Στον ρόλο του Λουκά, γιου της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Οι ώρες στο σπίτι κατά τα παιδικά μου χρόνια. Στο σπίτι όπου μεγάλωσα τα λαρύγγια μας ήταν πολύ κοντά στο να εκραγούν. Και ήμασταν φτωχότεροι από τους χαρακτήρες του έργου, γιατί είμαστε γενιά μεταναστών. Την ξέρω στο πετσί μου αυτή την απύθμενη μιζέρια του Σπιρτόκουτου. Λένε ότι είναι ελληνική η ταινία του Οικονομίδη, εγώ λέω ότι είναι ένας βαλκανικός ύμνος. Περίμενα πώς και πώς να φύγουν όλοι για να αφουγκραστώ την ησυχία. Από τότε έχω μια πολύ τρυφερή σχέση με την ησυχία: δεν θέλω να μιλάω πολύ όταν τελειώνω τις πρόβες, δεν θέλω να ακούω τίποτα για κάποιες ώρες. Η Νέα Φιλαδέλφεια, όπου μεγάλωσα, δεν έχει μεγάλες διαφορές με τον Κορυδαλλό, ή τον Κορυδαλλό του έργου.

Δανάη Μουτσοπούλου

Χορός, στον ρόλο της γειτόνισσας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Ο Δημήτρης είναι ένα σπίρτο. Ονειρεύεται φωτιές, μα μένει σε αχρησία μέσα στο Σπιρτόκουτό του. Το Σπιρτόκουτό μου είναι το αμάξι μου. Εκεί όπου έχω τραγουδήσει, έχω ονειρευτεί, έχω κλάψει, έχω σκυλοβρίσει, γιατί ξέρω ότι, στρίβοντας στην επόμενη γωνία, μπορώ να συνεχίσω τον δρόμο μου και κανείς να μην ξέρει πως ήμουν εγώ η τρελή που τραγουδούσε «I could have danced all night» και φώναζε κλαίγοντας «προχώρα, ρε βόδι».

Ελένη Μπούκλη

Στον ρόλο της Άντζελας, κοπέλας του Λουκά

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Μόλις το ακούω, μου έρχεται κατευθείαν μια αίσθηση σαν να στενεύει ο χώρος, τόσο που είναι τόσο ασφυκτικά δεμένοι οι άνθρωποι μεταξύ τους που δεν μπορούν να αναπνεύσουν πια. 

Ένας φοβερά μικρός χώρος που για να υπάρξεις χρειάζεται ο ένας να κλέβει το οξυγόνο του άλλου. Κι εκεί έρχεται η έκρηξη…

Θεοδοσία Σαββάκη

Χορός, στον ρόλο της γειτόνισσας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Ο ανθρώπινος πολιτισμός, που παραμένει απάνθρωπος. Μια αενάως κληροδοτούμενη σύμβαση με αυθαίρετες, καταπιεστικές βάσεις. Χρήμα, τάξεις, κράτος, σύνορα, θρησκεία, πόλεμος, νόμος, κοινωνικό φύλο, οικογένεια: κατασκευές για να πλουτίζουν ελάχιστοι και να ελέγχονται μερικά «εκατομμύρια πιόνια». Κάποτε, όμως, το Σπιρτόκουτο και το περιεχόμενό του αναφλέγονται! Ευελπιστώ στο επόμενο μοντέλο να μη χωράει το δίπολο καταπιεστής - καταπιεζόμενος και να αποτελεί τούτη η μακρά φάση που ζούμε την τελευταία σκοταδιστική φάση του ανθρώπου.

Μάριος Σαραντίδης

Στον ρόλο του Γιώργου, αδελφού της Μαρίας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Άποψή μου να πούμε! Σπιρτόκουτο ίσον ο χώρος που «προστατεύει» τα μέσα ανάφλεξης. Ανάφλεξη ίσον κινητήριος δύναμη. Άρα, Σπιρτόκουτο είναι ο χώρος που σε οδηγεί στην ανάφλεξή σου. Ενίοτε έχει αρνητικό πρόσιμο. Οk! Εγώ με θάρρος κρατάω αμιγώς το θετικό. Εγώ ως «σπίρτο», και πες και spirto (πνεύμα στα ιταλικά), δίνω μεγάλη σημασία στο κουτί που με προστατεύει.

Η ιστορία μου με τις πληγές μου, την γκέι μου ταυτότητα, την καταπιεσμένη μου αρρενωπότητα που βρίσκω με την παράσταση, οι κραυγές μου και οι χαρές μου, οι επιτυχίες μου, οι σχέσεις μου και πόσα ακόμα, όλα αυτά είναι το Σπιρτόκουτο που μου επιτρέπει να υπάρχω ως Μάριος και το φυλάω καλά. Πολύ καλά, όπως λέει και η Μαρία, η αδελφή μου στο έργο.

Αυτό το σπιρτόκουτο μες στο Σπιρτόκουτο σε μιούζικαλ θα είναι η καλλιτεχνική μου καύλα.

Nάνσυ Σιδέρη

Στον ρόλο της Κικής, κόρης της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το δικό μου Σπιρτόκουτο έχει καεί. Έπρεπε να καεί για να συνεχίσει να έχει πλάκα η όλη ιστορία. Μου άφησε όμως κάτι ανεκτίμητο. Τη δυνατότητα της μεταμόρφωσης.

Αποστόλης Ψυχράμης

Στον ρόλο του Βαγγέλη, υπαλλήλου του Δημήτρη

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Tο δικό μου Σπιρτόκουτο είναι η χώρα μου. Όλη η σύγκρουση, η τρέλα, η «σύμβαση» για μια κάποια ζωή. Τα όνειρα που καταρρίπτονται, οι σχέσεις που ανατινάζονται, κι όμως με έναν τρόπο όλα μαζί, κοντά το ένα στο άλλο, σαν να είναι δεμένα επειδή έτσι πρέπει. Ε, ας το φτιάξουμε το μπουρδέλο, πια. Μπορούμε.

Σοφία Ευκλείδου 

Τσέλο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Eπιθετικότητα, τοξικότητα, θάνατος του ονείρου και της ελπίδας. Υπάρχουν πολλοί Κορυδαλλοί και Σπιρτόκουτα, έτοιμα να αναφλεγούν. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.

Δημήτρης Κλώνης

Ντραμς

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το διπλανό διαμέρισμα.

Γιώργος Μπουλντής

Μπάσο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Είκοσι χρόνια ενοχλημένα και εκνευρισμένα είδωλα, τώρα και σε μιούζικαλ. Δεν πίστευα ότι θα το έβλεπα ποτέ για μια ταινία που στα είκοσί μου με έπιασε από τον λαιμό.

Σπύρος Νίκας

Σαξόφωνο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το δικό μου Σπιρτόκουτο το ζω καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας. Είτε με μηχανή είτε με αυτοκίνητο, ξυπνάει μέσα μου ο κύριος Δημήτρης. Και οι άλλοι οδηγοί όμως δεν πάνε πίσω.

Τα μπινελίκια δίνουν και παίρνουν δίχως αύριο. «Θα σου γ@μήσω τα ράμματα» στην Αμφιθέας.

«Φτιάχ’ το το μπουρδέλο» σε ταρίφα που καίει δέκα κιλά λάδι όποτε αλλάζει ταχύτητα. Κατάληξη; «Μια φραπεδιά ήρθα να πιούμε».

Βασίλης Παναγιωτόπουλος

Τρομπόνι

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το Σπιρτόκουτό μου είναι το μυαλό μου. Εκεί η σύγκρουση, η ένταση, ο παραλογισμός, η αυτοκαταστροφή και η τρέλα μπορούν να πιάσουν «0-100» σε δευτερόλεπτα.

Γιάννης Παπαδόπουλος

Πιάνο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το Σπιρτόκουτο μάς δείχνει ωμά την κοινωνία μας στον καθρέφτη, όσο κι αν προσπαθούμε να κοιτάξουμε από την άλλη.

Kώστας Σαπούνης

Τρομπέτα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

To δικό μου Σπιρτόκουτο είναι κάθε προσπάθεια να κανονίσουμε έξοδο με τους φίλους μου.

Δημήτρης Στασινός

Κιθάρα 

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

H αλήθεια είναι ότι δεν έχω πολυκαταλάβει τι γίνεται στο έργο, έχασα και κάποιες πρόβες στην αρχή και μετά ντράπηκα να ρωτήσω. Μη διαρρεύσει, παρακαλώ.


 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπιρτόκουτο, το μιούζικαλ: Η παθογένεια και το μεγαλείο της μικροαστικής οικογένειας σε ένα μοναδικό μουσικό έργο στη σκηνή της Στέγης

Θέατρο / «Σπιρτόκουτο The Musical»: Η πυριτιδαποθήκη της μικροαστικής οικογένειας στη σκηνή της Στέγης

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, ο Γιάννης Οικονομίδης, ο Γιάννης Νιάρρος και ο Αλέξανδρος Λιβιτσάνος συζητούν για το χρονικό δημιουργίας του (μιούζικαλ) «Σπιρτόκουτου» είκοσι χρόνια μετά τη θρυλική ταινία.
M. HULOT
Πώς χτίστηκε το μικροαστικό διαμέρισμα της μετεμφυλιακής Αθήνας

Θέματα / Πώς χτίστηκε το μικροαστικό διαμέρισμα της μετεμφυλιακής Αθήνας

Μια συζήτηση με τους δημιουργούς του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ «Χτίστες, νοικοκυρές και η οικοδόμηση της σύγχρονης Αθήνας», Τάσο Λάγγη και Γιάννη Γαϊτανίδη και με τον σύμβουλο της ταινίας, αρχιτέκτονα Πάνο Δραγώνα, για την πολεοδομική, χωροταξική και ανθρωπογεωγραφική εξέλιξη της μεταπολεμικής πρωτεύουσας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία

Συνεντεύξεις / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση αγαπά τις κουβέντες «εκτός θέματος». Με αυτό το σκεπτικό βρεθήκαμε στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου στο κέντρο της Αθήνας για μια δίωρη απομόνωση σε συνθήκες ησυχίας και ιδιωτικότητας, χωρίς περισπασμούς, «σαν κάτι συνωμοτικό να συμβαίνει», όπως διαπιστώσαμε, για να ξεκινήσουμε μια συζήτηση που δεν ξέραμε καθόλου πού θα οδηγήσει. Πράγματι, η κουβέντα ξέφευγε με τρομερή ευκολία. Ένα μέρος αυτής της συζήτησης θα διαβάσετε παρακάτω.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

Θέατρο / Όσα (δε) βλέπουν τα μέντιουμ

«Δεν πηγαίνουμε ποτέ στη Μόσχα, όμως η επιθυμία γι’ αυτήν κυλάει διαρκώς μέσα μας» - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για τη sold-out παράσταση «Τρεις Αδελφές» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Μαγκανάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Θέμελης Γλυνάτσης: Ας ξεκινήσουμε με το να είμαστε πολύ πιο τολμηροί με τους ρόλους που δίνουμε στους νέους καλλιτέχνες, κι ας μην είναι τέλειοι

Θέατρο / Μια όπερα με πρωταγωνιστές παιδιά για πρώτη φορά στην Ελλάδα

Μεταξύ χειροποίητων σκηνικών και σκέψεων γύρω από τη θρησκεία και την εξουσία, «Ο Κατακλυσμός του Νώε» δεν είναι άλλη μια παιδική παράσταση, αλλά ανοίγει χώρο σε κάτι μεγαλύτερο: στη δυνατότητα τα παιδιά να γίνουν οι αυριανοί δημιουργοί, όχι απλώς οι θεατές.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ