Ποιο είναι το δικό σου «Σπιρτόκουτο»; Οι συντελεστές της παράστασης απαντούν

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου
0

Κάθε βράδυ, από Τετάρτη μέχρι Κυριακή, η εμβληματική ταινία του Γιάννη Οικονομίδη, που άφησε το δικό της στίγμα τον ελληνικό κινηματογράφο και σήμερα μετράει 20 χρόνια ζωής, μεταμορφώνεται σε ένα ανατρεπτικό μιούζικαλ στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση. Οι συντελεστές της παράστασης μοιράζονται με τη LiFO την δική τους εκδοχή του «Σπιρτόκουτου».

 

Γιάννης Νιάρρος

Mουσική, στίχοι, σκηνοθεσία

To δικό μου Σπιρτόκουρτο είναι η μπριζόλα στο τηγάνι με μακαρόνια σκέτα με τυρί, τσόκαρο και Αντώνη Ρέμο.

Αλέξανδρος Λιβιτσάνος

Σύνθεση, ενορχήστρωση & μουσική διεύθυνση, πλήκτρα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Αν τα έργα μας είναι παιδιά μας, τότε το δικό μου Σπιρτόκουτο είναι ο ορισμός του συναισθηματικού κωλόπαιδου. Τσογλάνι, που του αρέσει να με κάνει ρεζίλι στη γειτονιά με τις αηδίες που ακούει στη διαπασών και ένα βρομόστομα του οποίου την εφευρετικότητα θα ζήλευε ο Τέσλα. Με ένα περίεργο τρόπο, όμως, κάθε φορά που το κοιτάζω, σκέφτομαι πως μου μοιάζει περισσότερο απ' όσο αντέχω να παραδεχτώ.

Γιάννης Οικονομίδης

Σκηνοθέτης της ταινίας, λιμπρέτο & καλλιτεχνική επιμέλεια του μιούζικαλ

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το σπάσιμο των αβγών, τότε... Το σπάσιμο των αβγών τώρα. Ο αποφασιστικός πήδος!

Γιάννης Αναστασάκης

Στον ρόλο του Δημήτρη, του πατέρα της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Η χώρα ολόκληρη. Δεν ξέρω πότε θα ανάψει ένα σπίρτο με το φαινόμενο της αυτοανάφλεξης. Και τότε ή θα γίνουμε παρανάλωμα, αν βρεθεί το σπιρτόκουτο πλάι στο εύφλεκτο υλικό των ονείρων, ή θα καούν μεμιάς όλα τα σπίρτα στο κλειστό συρταρωτό κουτάκι τους και θα συνεχίσουμε τη ζωή μας σαν να μην έγινε τίποτα. Αλλά στο σκοτάδι πλέον... (Πάντως, ας λάβουμε υπόψη πως στον πλανήτη γενικώς η θερμοκρασία ολοένα ανεβαίνει).

Αγορίτσα Οικονόμου

Στον ρόλο της Μαρίας, μητέρας της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Μικρό χάρτινο κουτάκι, στοιβαγμένα ξυλαράκια, στριμωγμένα ασφυκτικά, κάποια κολλημένα μεταξύ τους σαν κάτι να μην πήγε καλά εξαρχής, το κεφάλι τους είναι εύφλεκτο. 

Όποιο βγαίνει απ’ το κουτάκι καίγεται, γίνεται στάχτη. Όλα τα υπόλοιπα περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους. Μια μικρή κίνηση και ανάβουν, κάποιος, κάτι τα πυροδοτεί. 

Θ’ ανάψουν ένα κερί ή ένα τσιγάρο, θα δώσουν λίγο φως στο σκοτάδι ή θ’ ανάψουν μια φωτιά που θα ζεστάνει ή που θα γίνει παρανάλωμα. Ποιος ξέρει; Στο δικό μου Σπιρτόκουτο θ' ανάψουν τα αίματα. 

Δάφνη Δαυίδ

Στον ρόλο της Μαργαρίτας, ξαδέλφης της Μαρίας, που ζει μαζί τους

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Σπιρτόκουτο: όταν οι σχέσεις είναι γεμάτες θλίψη, μοναξιά, ασυνεννοησία, φόβο, πόλεμο κι έτσι όπως είναι, εύφλεκτες, καταστρέφονται. Αυτό όμως το Σπιρτόκουτο είναι για μένα γεμάτο αγάπη, αποδοχή, έμπνευση, δημιουργία, συναλλαγή, συνύπαρξη, ελευθερία, μαζί, μαζί, μαζί... 

Βασίλης Δημακόπουλος

Χορός, στον ρόλο του γείτονα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Δεν πιστεύω πως έχουμε μόνο ένα Σπιρτόκουτο. Το σπίτι μας, η δουλειά μας, οι φίλοι, η πόλη που ζούμε κουβαλάνε τις συμπεριφορές, τις συνήθειες και τα κουσούρια μας. Δεμένοι μαζί τους, παλεύουμε προσπαθώντας γι’ αυτό που νομίζουμε πως είναι καλύτερο. Για μένα κοινός παρονομαστής σε όλα αυτά είναι αυτή η πικρή και παραδόξως αισιόδοξη αποδοχή της πραγματικότητας και ο συμβιβασμός για να μπορέσεις να συνεχίσεις. «Δεν γαμιέται... καφετέρια θα ανοίξουμε». 

Γιώργος Κατσής

Στον ρόλο του Λουκά, γιου της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Οι ώρες στο σπίτι κατά τα παιδικά μου χρόνια. Στο σπίτι όπου μεγάλωσα τα λαρύγγια μας ήταν πολύ κοντά στο να εκραγούν. Και ήμασταν φτωχότεροι από τους χαρακτήρες του έργου, γιατί είμαστε γενιά μεταναστών. Την ξέρω στο πετσί μου αυτή την απύθμενη μιζέρια του Σπιρτόκουτου. Λένε ότι είναι ελληνική η ταινία του Οικονομίδη, εγώ λέω ότι είναι ένας βαλκανικός ύμνος. Περίμενα πώς και πώς να φύγουν όλοι για να αφουγκραστώ την ησυχία. Από τότε έχω μια πολύ τρυφερή σχέση με την ησυχία: δεν θέλω να μιλάω πολύ όταν τελειώνω τις πρόβες, δεν θέλω να ακούω τίποτα για κάποιες ώρες. Η Νέα Φιλαδέλφεια, όπου μεγάλωσα, δεν έχει μεγάλες διαφορές με τον Κορυδαλλό, ή τον Κορυδαλλό του έργου.

Δανάη Μουτσοπούλου

Χορός, στον ρόλο της γειτόνισσας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Ο Δημήτρης είναι ένα σπίρτο. Ονειρεύεται φωτιές, μα μένει σε αχρησία μέσα στο Σπιρτόκουτό του. Το Σπιρτόκουτό μου είναι το αμάξι μου. Εκεί όπου έχω τραγουδήσει, έχω ονειρευτεί, έχω κλάψει, έχω σκυλοβρίσει, γιατί ξέρω ότι, στρίβοντας στην επόμενη γωνία, μπορώ να συνεχίσω τον δρόμο μου και κανείς να μην ξέρει πως ήμουν εγώ η τρελή που τραγουδούσε «I could have danced all night» και φώναζε κλαίγοντας «προχώρα, ρε βόδι».

Ελένη Μπούκλη

Στον ρόλο της Άντζελας, κοπέλας του Λουκά

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Μόλις το ακούω, μου έρχεται κατευθείαν μια αίσθηση σαν να στενεύει ο χώρος, τόσο που είναι τόσο ασφυκτικά δεμένοι οι άνθρωποι μεταξύ τους που δεν μπορούν να αναπνεύσουν πια. 

Ένας φοβερά μικρός χώρος που για να υπάρξεις χρειάζεται ο ένας να κλέβει το οξυγόνο του άλλου. Κι εκεί έρχεται η έκρηξη…

Θεοδοσία Σαββάκη

Χορός, στον ρόλο της γειτόνισσας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Ο ανθρώπινος πολιτισμός, που παραμένει απάνθρωπος. Μια αενάως κληροδοτούμενη σύμβαση με αυθαίρετες, καταπιεστικές βάσεις. Χρήμα, τάξεις, κράτος, σύνορα, θρησκεία, πόλεμος, νόμος, κοινωνικό φύλο, οικογένεια: κατασκευές για να πλουτίζουν ελάχιστοι και να ελέγχονται μερικά «εκατομμύρια πιόνια». Κάποτε, όμως, το Σπιρτόκουτο και το περιεχόμενό του αναφλέγονται! Ευελπιστώ στο επόμενο μοντέλο να μη χωράει το δίπολο καταπιεστής - καταπιεζόμενος και να αποτελεί τούτη η μακρά φάση που ζούμε την τελευταία σκοταδιστική φάση του ανθρώπου.

Μάριος Σαραντίδης

Στον ρόλο του Γιώργου, αδελφού της Μαρίας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Άποψή μου να πούμε! Σπιρτόκουτο ίσον ο χώρος που «προστατεύει» τα μέσα ανάφλεξης. Ανάφλεξη ίσον κινητήριος δύναμη. Άρα, Σπιρτόκουτο είναι ο χώρος που σε οδηγεί στην ανάφλεξή σου. Ενίοτε έχει αρνητικό πρόσιμο. Οk! Εγώ με θάρρος κρατάω αμιγώς το θετικό. Εγώ ως «σπίρτο», και πες και spirto (πνεύμα στα ιταλικά), δίνω μεγάλη σημασία στο κουτί που με προστατεύει.

Η ιστορία μου με τις πληγές μου, την γκέι μου ταυτότητα, την καταπιεσμένη μου αρρενωπότητα που βρίσκω με την παράσταση, οι κραυγές μου και οι χαρές μου, οι επιτυχίες μου, οι σχέσεις μου και πόσα ακόμα, όλα αυτά είναι το Σπιρτόκουτο που μου επιτρέπει να υπάρχω ως Μάριος και το φυλάω καλά. Πολύ καλά, όπως λέει και η Μαρία, η αδελφή μου στο έργο.

Αυτό το σπιρτόκουτο μες στο Σπιρτόκουτο σε μιούζικαλ θα είναι η καλλιτεχνική μου καύλα.

Nάνσυ Σιδέρη

Στον ρόλο της Κικής, κόρης της οικογένειας

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το δικό μου Σπιρτόκουτο έχει καεί. Έπρεπε να καεί για να συνεχίσει να έχει πλάκα η όλη ιστορία. Μου άφησε όμως κάτι ανεκτίμητο. Τη δυνατότητα της μεταμόρφωσης.

Αποστόλης Ψυχράμης

Στον ρόλο του Βαγγέλη, υπαλλήλου του Δημήτρη

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Tο δικό μου Σπιρτόκουτο είναι η χώρα μου. Όλη η σύγκρουση, η τρέλα, η «σύμβαση» για μια κάποια ζωή. Τα όνειρα που καταρρίπτονται, οι σχέσεις που ανατινάζονται, κι όμως με έναν τρόπο όλα μαζί, κοντά το ένα στο άλλο, σαν να είναι δεμένα επειδή έτσι πρέπει. Ε, ας το φτιάξουμε το μπουρδέλο, πια. Μπορούμε.

Σοφία Ευκλείδου 

Τσέλο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Eπιθετικότητα, τοξικότητα, θάνατος του ονείρου και της ελπίδας. Υπάρχουν πολλοί Κορυδαλλοί και Σπιρτόκουτα, έτοιμα να αναφλεγούν. Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες.

Δημήτρης Κλώνης

Ντραμς

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το διπλανό διαμέρισμα.

Γιώργος Μπουλντής

Μπάσο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Είκοσι χρόνια ενοχλημένα και εκνευρισμένα είδωλα, τώρα και σε μιούζικαλ. Δεν πίστευα ότι θα το έβλεπα ποτέ για μια ταινία που στα είκοσί μου με έπιασε από τον λαιμό.

Σπύρος Νίκας

Σαξόφωνο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το δικό μου Σπιρτόκουτο το ζω καθημερινά στους δρόμους της Αθήνας. Είτε με μηχανή είτε με αυτοκίνητο, ξυπνάει μέσα μου ο κύριος Δημήτρης. Και οι άλλοι οδηγοί όμως δεν πάνε πίσω.

Τα μπινελίκια δίνουν και παίρνουν δίχως αύριο. «Θα σου γ@μήσω τα ράμματα» στην Αμφιθέας.

«Φτιάχ’ το το μπουρδέλο» σε ταρίφα που καίει δέκα κιλά λάδι όποτε αλλάζει ταχύτητα. Κατάληξη; «Μια φραπεδιά ήρθα να πιούμε».

Βασίλης Παναγιωτόπουλος

Τρομπόνι

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το Σπιρτόκουτό μου είναι το μυαλό μου. Εκεί η σύγκρουση, η ένταση, ο παραλογισμός, η αυτοκαταστροφή και η τρέλα μπορούν να πιάσουν «0-100» σε δευτερόλεπτα.

Γιάννης Παπαδόπουλος

Πιάνο

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

Το Σπιρτόκουτο μάς δείχνει ωμά την κοινωνία μας στον καθρέφτη, όσο κι αν προσπαθούμε να κοιτάξουμε από την άλλη.

Kώστας Σαπούνης

Τρομπέτα

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

To δικό μου Σπιρτόκουτο είναι κάθε προσπάθεια να κανονίσουμε έξοδο με τους φίλους μου.

Δημήτρης Στασινός

Κιθάρα 

Ποιο είναι το δικό σας Σπιρτόκουτο; Facebook Twitter
Φωτ.: Άννα Μαρία Χατζηστεφάνου

H αλήθεια είναι ότι δεν έχω πολυκαταλάβει τι γίνεται στο έργο, έχασα και κάποιες πρόβες στην αρχή και μετά ντράπηκα να ρωτήσω. Μη διαρρεύσει, παρακαλώ.


 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπιρτόκουτο, το μιούζικαλ: Η παθογένεια και το μεγαλείο της μικροαστικής οικογένειας σε ένα μοναδικό μουσικό έργο στη σκηνή της Στέγης

Θέατρο / «Σπιρτόκουτο The Musical»: Η πυριτιδαποθήκη της μικροαστικής οικογένειας στη σκηνή της Στέγης

Η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, ο Γιάννης Οικονομίδης, ο Γιάννης Νιάρρος και ο Αλέξανδρος Λιβιτσάνος συζητούν για το χρονικό δημιουργίας του (μιούζικαλ) «Σπιρτόκουτου» είκοσι χρόνια μετά τη θρυλική ταινία.
M. HULOT
Πώς χτίστηκε το μικροαστικό διαμέρισμα της μετεμφυλιακής Αθήνας

Θέματα / Πώς χτίστηκε το μικροαστικό διαμέρισμα της μετεμφυλιακής Αθήνας

Μια συζήτηση με τους δημιουργούς του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ «Χτίστες, νοικοκυρές και η οικοδόμηση της σύγχρονης Αθήνας», Τάσο Λάγγη και Γιάννη Γαϊτανίδη και με τον σύμβουλο της ταινίας, αρχιτέκτονα Πάνο Δραγώνα, για την πολεοδομική, χωροταξική και ανθρωπογεωγραφική εξέλιξη της μεταπολεμικής πρωτεύουσας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία

Συνεντεύξεις / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Η ελευθερία είναι η μόνη αξία που έχει σημασία»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση αγαπά τις κουβέντες «εκτός θέματος». Με αυτό το σκεπτικό βρεθήκαμε στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου στο κέντρο της Αθήνας για μια δίωρη απομόνωση σε συνθήκες ησυχίας και ιδιωτικότητας, χωρίς περισπασμούς, «σαν κάτι συνωμοτικό να συμβαίνει», όπως διαπιστώσαμε, για να ξεκινήσουμε μια συζήτηση που δεν ξέραμε καθόλου πού θα οδηγήσει. Πράγματι, η κουβέντα ξέφευγε με τρομερή ευκολία. Ένα μέρος αυτής της συζήτησης θα διαβάσετε παρακάτω.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Στεφανία Γουλιώτη θα χωρίσει 100 φορές μέσα σε 24 ώρες

Θέατρο / Η Στεφανία Γουλιώτη θα χωρίσει 100 φορές μέσα σε 24 ώρες

Ενώ βρίσκεται σε περιοδεία σε όλη την Ελλάδα με τον «Ηρακλή Μαινόμενο», προετοιμάζεται ήδη σωματικά και –κυρίως– ψυχικά για έναν αδιανόητο θεατρικό μαραθώνιο: τον Οκτώβριο θα αναμετρηθεί με 100 άντρες ή non-binary/queer άτομα στην παράσταση «The Second Woman», για τις ανάγκες της οποίας θα βρίσκεται επί 24 συνεχόμενες ώρες στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Πλούτος» του Αριστοφάνη: Η φαντασία στην εξουσία

Αρχαίο Δράμα Explained / «Πλούτος» του Αριστοφάνη: Η φαντασία στην εξουσία

Τι κρύβεται πίσω από τη φαντασίωση του ξαφνικού πλουτισμού των φτωχών Αθηναίων που παρουσιάζεται στο κείμενο του Αριστοφάνη. Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του «Πλούτου».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Το τέλος είναι εδώ (και ο Αισχύλος το είχε προβλέψει)

Θέατρο / Το τέλος είναι εδώ (και ο Αισχύλος το είχε προβλέψει)

Η «Ορέστεια» του Τερζόπουλου που έκανε πρεμιέρα στην Επίδαυρο από το Εθνικό Θέατρο δεν συνομιλεί μονάχα με το υπαρξιακό έρεβος του τραγικού, σμιλεύοντας τα πετρώματα του ασυνειδήτου σε εκθαμβωτικές εικόνες. Αφηγείται ταυτόχρονα την ιστορία του θεάτρου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ικέτιδες στην Επίδαυρο: Δίνοντας φωνή στις σιωπηλές γυναίκες μιας ολόκληρης εποχής

Θέατρο / Ικέτιδες στην Επίδαυρο: Δίνοντας φωνή στις σιωπηλές γυναίκες μιας ολόκληρης εποχής

Η Μαριάννα Κάλμπαρη επανασυστήνει στο κοινό τον εν πολλοίς άγνωστο μύθο των Δαναΐδων αλλά και το συναρπαστικό κείμενο του Αισχύλου, ενώνοντας λυτρωτικά τις φωνές των αρχαίων ηρωίδων με εκείνες των σημερινών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης δεν μπορεί να ησυχάσει

Θέατρο / Βλαδίμηρος Κυριακίδης: «Ζητούσα τη συμπάθεια, την αποδοχή, έτσι γεννήθηκε η κωμωδία μέσα μου»

Ο αγαπητός ηθοποιός μιλά για το ταξίδι του στο θέατρο, για τη μοίρα του κωμικού και για τη σημασία της καθημερινής μελέτης, καθώς ετοιμάζεται να κυνηγήσει ανεμόμυλους υποδυόμενος τον Δον Κιχώτη σε καλοκαιρινή περιοδεία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Παραμονές της πανσελήνου του «Κόκκινου Ελαφιού» ο Γιόζεφ Νατζ παρουσιάζει στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας το “Full Moon”

Χορός / Ο Γιόζεφ Νατζ χορογραφεί τις φάσεις του φεγγαριού στο Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας

Παραμονές της πανσελήνου του «Κόκκινου Ελαφιού», ο φημισμένος ουγγρικής καταγωγής χορογράφος και εικαστικός επιστρέφει στην Καλαμάτα με το «Full Moon», μια δυνατή παράσταση αφιερωμένη στην αφροαμερικανική τζαζ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι τελικά αυτή η Εκάβη που δεν είναι Εκάβη;

Στις Πρόβες της Επιδαύρου / Ποια είναι τελικά αυτή η Εκάβη που δεν είναι Εκάβη;

«Hecuba, not Hecuba» ονομάζεται το νέο μεγάλο «στοίχημα» του Τιάγκο Ροντρίγκες, η παράσταση που παρουσιάζει ο Πορτογάλος σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν με την Comédie-Française στην πρώτη του Επίδαυρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κατερίνα Ευαγγελάτου και Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης

Πολιτισμός / Τελικά, έχει η τέχνη τη δύναμη να αλλάξει τον κόσμο;

Στην ανοιχτή συζήτηση με γενικό άξονα «Τέχνη και κοινωνία», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, εκπρόσωποι του καλλιτεχνικού χώρου αναζήτησαν το νόημα της ενασχόλησής τους με τις τέχνες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι Βάκχες και ο διπλός καθρέφτης της ανθρώπινης φύσης

Στις πρόβες της Επιδαύρου / Οι Βάκχες και ο διπλός καθρέφτης της ανθρώπινης φύσης

Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου θέλει να μετουσιώσει την ευριπίδεια τραγωδία του μυστικισμού, της έκστασης αλλά και της βαρβαρότητας σε μια καλλιτεχνική εμπειρία με ενορχηστρωτή τον ίδιο τον Διόνυσο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Συναντώντας τις ηθοποιούς της παράστασης «Θεόφιλος sold»

Θέατρο / «Βρίσκουμε την ποίηση και την αθανασία μέσα στη θνητότητα»

Οι νεαρές ηθοποιοί Αιμιλιανή Σταυριανίδου και Αριάδνη Κωσταντακοπούλου δεν ήξεραν σχεδόν τίποτα για τον λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο, όταν τους πρότεινε η Όλια Λαζαρίδου να συμμετέχουν στην παράσταση «Θεόφιλος sold».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ντίνα Κώνστα: «Έκανα αυτό που ήθελα, δεν έπληξα στη ζωή μου με γάμους και παιδιά»

Σαν Σήμερα Πέθανε / Ντίνα Κώνστα (1938-2022): «Έκανα αυτό που ήθελα, δεν έπληξα στη ζωή μου με γάμους και παιδιά»

Η Ελληνίδα ηθοποιός που πέρασε από όλες τις μεγάλες θεατρικές σκηνές της Αθήνας και αγαπήθηκε από το ευρύ κοινό για τους τηλεοπτικούς της ρόλους ως «Γιολάντα» στο «Δις Εξαμαρτείν» και Ντένη Μαρκορά στους «Δύο ξένους» αφηγήθηκε την πολυκύμαντη ζωή της στο LiFO.gr.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος

Στις πρόβες της Επιδαύρου / Η παράνοια του Πλούτου και το αέναο κυνήγι του χρήματος

Ο Γιάννης Κακλέας επιστρέφει στην ανελέητη σάτιρα του Αριστοφάνη με μια ελεύθερη μεταφορά του «Πλούτου» που θα ανεβάσει στην Επίδαυρο, φιλοδοξώντας να πει πολλές σκληρές αλήθειες.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θεόδωρος Τερζόπουλος: «Χάθηκα, παλεύοντας με τα κύματα του αισχύλειου ωκεανού»

Στις πρόβες της Επιδαύρου / Θεόδωρος Τερζόπουλος: «Χάθηκα, παλεύοντας με τα κύματα του αισχύλειου ωκεανού»

Έπειτα από έξι μήνες προβών, η πολυαναμενόμενη Ορέστεια, η παράσταση που ετοίμασε ο σπουδαίος διεθνής σκηνοθέτης πάνω στην τριλογία του Αισχύλου, στην πρώτη του συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο, είναι έτοιμη για την Επίδαυρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ