ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Κροτίδες στα σεντόνια

Κροτίδες στα σεντόνια Facebook Twitter
Η Μαρία Ναυπλιώτο προσπαθεί να παραμείνει ψύχραιμη μέσα στον πανικό, και τα καταφέρνει. Αποφεύγει τις υπερβολές και επιδεικνύει εγκράτεια. Οι φιλότιμες προσπάθειές της, όμως, δεν αρκούν για να αποδώσουν έναν τόσο πολύπλοκο και απαιτητικό ρόλο. Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης
4
Κροτίδες στα σεντόνια Facebook Twitter
Αλλά και οι φτασμένοι ηθοποιοί που συμμετέχουν, καλοί ηθοποιοί, όπως η Θεοδώρα Τζήμου, καταλήγουν εδώ να φωνασκούν και να οδύρονται, να παρασύρονται σε μια υπερτονισμένη εικονογράφηση της ταραχής, σε μια υστερικού τύπου φωνητική και κινησιολογική εκτόνωση. Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης

Το σύμπαν δεν αντιδρά. Οι θεοί σιωπηλοί, οι νομοθέτες ανήμποροι. Είναι ασύλληπτα προκλητική η έξοδος της Μήδειας. Η αλλόκοτη αυτή γυναίκα έσπειρε την καταστροφή στην Κόρινθο: ξεγέλασε τους πάντες, ξέκανε τη βασιλική οικογένεια, σκότωσε τα ίδια της τα παιδιάּ και τώρα ανυψώνεται στους ουρανούς, ανεμπόδιστη, επιβλητική, ελεύθερη να αναζητήσει νέα ζωή σε μια άλλη πόλη – τα εγκλήματά της ατιμώρητα.


Πράγματι, υπήρξε θύμα εξωφρενικής προδοσίας. Για χάρη του Ιάσονα εγκατέλειψε την πατρίδα της και σκότωσε τον αδελφό της. Ήρθε να ζήσει σε μια χώρα όπου ήξερε πως θα την αντιμετώπιζαν ως «ξένη», ως βάρβαρη. Και βρέθηκε παραγκωνισμένη, εξευτελισμένη, καταδικασμένη να παρακολουθεί την αντικατάστασή της από ένα νεαρότερο «μοντέλο», πολύ πιο προικισμένο κοινωνικά και οικονομικά, τη Γλαύκη, κόρη του βασιλιά της Κορίνθου.


Πότε η ανθρώπινη επιθυμία για εκδίκηση μετατρέπεται σε απάνθρωπη λύσσα; Πόσο αίμα δικαιούται να χύσει η πληγωμένη Μήδεια στον βωμό του έρωτα; Κι εμείς πώς τοποθετούμαστε απέναντί της; Ο Ευριπίδης προκαλεί τα όριά μας – για την ακρίβεια, όλα τα όρια.

Η παράσταση του Θεάτρου Τέχνης προσέγγισε τα υψηλά διακυβεύματα της «Μήδειας» μέσα από ένα φίλτρο κοινοτοπίας και ανούσιου, τυποποιημένου συναισθήματος. Ερωτική οδύνη, σύμφωνα με αυτή την μπανάλ εκδοχή, σημαίνει «χτυπιέμαι στα πατώματα», «υποφέρω», «βογκώ», «πιάνω την κοιλιά μου», «τραβάω τα μαλλιά μου» και όλα τα συναφή.

Προφανώς η ηρωίδα αυτή δεν είναι μια τυπική περίπτωση, κι ας απευθύνεται στις γυναίκες της Κορίνθου προσπαθώντας να τις πείσει ότι όλες τους τα ίδια δεινά υφίστανται, καταδικασμένες να υποκύπτουν μονίμως στη βούληση του άνδρα-τυράννου. Παρουσιάζεται συντετριμμένη, με αυτοκτονικές τάσεις, θύμα του αλαζόνα συζύγου της, μόνη, χωρίς συγγενείς, χωρίς κανένα καταφύγιο στη συμφορά της. «Κακό αναπάντεχο σκότωσε την ψυχή μου. Αυτό που ήμουν δεν υπάρχει. Θέλω να πεθάνω» εξομολογείται στον Χορό που σπεύδει, ανυποψίαστος για τα μελλούμενα, να της χαρίσει τη στήριξή του.


Στην πορεία η Μήδεια, εγγονή του Ήλιου και ανιψιά της Κίρκης, θα αποδείξει τη διαφορετικότητά της: μια γυναίκα στο μεταίχμιο, από κάθε άποψη. Θνητή αλλά με θεϊκή καταγωγή, αποδεκτή αλλά και παράταιρη, ερωτευμένη αλλά καθόλου υποταγμένη, αρνείται πεισματικά να αποδεχτεί τον ζυγό που βαραίνει το φύλο της. Δεν θα σκύψει το κεφάλι, δεν θα ανεχτεί τις προσβολές των εχθρών της. Θα δράσει, θα αντιδράσει, θα αποκαταστήσει τη φήμη της. «Τώρα τιμή στων γυναικών το γένος» θα πει μαζί της ο Χορός, που θα ελπίσει σε μια δίκαιη τιμωρία του «παραβάτη» Ιάσονα.


Ο θυμός κατευθύνει τα σχέδιά της, ομολογεί. «Τη σάρκα που του χάρισα, την παίρνω πίσω. [...] Τα τέκνα του δεν θα τα ξαναδεί». Αυτή που έδωσε ζωή, τώρα την καταστρέφει. Κόβει ένα κομμάτι από το σώμα της, το πολυτιμότερο της ψυχής της.


Στο πρόσωπό της επιτελούνται οι πιο ακραίες μεταμορφώσεις: η αγάπη γίνεται μίσος, η αδυναμία δύναμη, το μητρικό φίλτρο φονικό ένστικτο, η γονιμότητα θάνατος. Μια σύζυγος και μητέρα σαρώνει τον άνδρα και τους γιους της, διαρρηγνύει τον θεσμό του γάμου, γκρεμίζει όλα όσα η κοινωνία θεωρεί ως αποστολή του ασθενούς φύλου. Εκθέτει το πιο αδύναμο σημείο του πατριαρχικού συστήματος, την αχίλλειο πτέρνα του: αν οι γυναίκες γίνουν Μήδειες, αν αρχίσουν να υπονομεύουν τον ίδιο τον οίκο τους και να στερούν τους άνδρες από τους απογόνους τους, τότε ο χειρότερος εφιάλτης, ο βαθύτερος φόβος, θα γίνει πραγματικότητα. Πόσο ασφαλής μπορεί να αισθάνεται εφεξής η πόλις αν δεν ελέγχει τη γυναίκα;


Αν εγκαινιαστεί ένας κύκλος φρικτής αταξίας, όπου οι μητέρες ορμούν ενάντια στα ίδια τα παιδιά τους, τότε σπάει κάθε αίσθηση συνοχής που χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε σε αυτόν τον κόσμο. «Είναι μια επίθεση στη ζωή και στην κοινωνία από την οποία, ως έναν βαθμό, δεν μπορούμε ποτέ να αναρρώσουμε» σημειώνει ο Charles Segal. Μένουμε, σαν τον Ιάσονα στο τέλος, απεγνωσμένοι, μόνοι, βυθισμένοι σε έναν κόσμο εφιαλτικό, όπου όλα όσα γνωρίζαμε ως σταθερά σημεία αναφοράς έχουν καταλυθεί. Η τραγωδία του Ευριπίδη επιχειρεί να «αποκρυσταλλώσει σε συμβολική μορφή μια εμπειρία που αψηφά κάθε λογική εξήγηση και να αναλογιστεί το πιθανό χάος και την απουσία νοήματος στην ανθρώπινη ζωή μέσα από τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης αισθητικής δομής – ίσως ό,τι περισσότερο μπορεί η τέχνη να προσφέρει».

Κροτίδες στα σεντόνια Facebook Twitter
Η τελευταία εμφάνιση του Χάρη Φραγκούλη - Ιάσονα σπαράζει την καρδιά για όλους τους λάθος λόγους: είναι οδυνηρό να τον βλέπουμε να υποκύπτει σε τόσες άγαρμπες υπερβολές –χέρια-κουπιά, «μεθυσμένο» περπάτημα, ξεχειλωμένη φωνή–, χωρίς καμία σκηνοθετική προστασία. Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης


Η παράσταση του Θεάτρου Τέχνης προσέγγισε τα υψηλά διακυβεύματα της «Μήδειας» μέσα από ένα φίλτρο κοινοτοπίας και ανούσιου, τυποποιημένου συναισθήματος. Ερωτική οδύνη, σύμφωνα με αυτή την μπανάλ εκδοχή, σημαίνει «χτυπιέμαι στα πατώματα», «υποφέρω», «βογκώ», «πιάνω την κοιλιά μου», «τραβάω τα μαλλιά μου» και όλα τα συναφή στα οποία επιδίδονται με περισσό οίστρο τα νεαρά μέλη του Χορού. Αλλά και οι φτασμένοι ηθοποιοί που συμμετέχουν, καλοί ηθοποιοί, όπως η Θεοδώρα Τζήμου, καταλήγουν εδώ να φωνασκούν και να οδύρονται, να παρασύρονται σε μια υπερτονισμένη εικονογράφηση της ταραχής, σε μια υστερικού τύπου φωνητική και κινησιολογική εκτόνωση. Αυτή η σαχλή σπατάλη ενέργειας, όμως, δεν συνεπάγεται πάθοςּ μονάχα εκνευρισμό και «πόζα» χάριν του θεαθήναι επιτυγχάνει.


Μα και όταν ηρεμούν τα πράγματα και πέφτουν οι τόνοι, όταν υποτίθεται πως εισερχόμαστε σε ένα πιο ρεαλιστικό πλαίσιο, πάλι δεν αποφεύγουμε την μπαναλιτέ μιας κακώς εννοούμενης οικειότητας. Η συνομιλία Αιγέα-Μήδειας (Γεννατάς-Ναυπλιώτου) διεξάγεται σε στυλ «δυο φίλοι που τα λένε» («χλωμή σε βλέπω, τι άλλα νέα;»), ενώ το ύφος των σχολίων που καταθέτουν τα πιο έμπειρα μέλη του Χορού θυμίζουν κι αυτά γειτόνισσες στη ρούγα να δίνουν συμβουλές στην άτυχη Μήδεια πώς να λύσει τα προβλήματά της.


Δεν υπάρχει διαφυγή. Η τάση απλούστευσης, σμίκρυνσης και κυριολεξίας δεν έχει τέλος. «Δαίμονας είν' ο έρωτας» λέει ο Χορός και, διά του λόγου το αληθές, αρχίζει να συμπεριφέρεται σαν «δαιμονισμένος», σαν να τον κατέλαβε αίφνης το πνεύμα του Κακού από το «Πόλτεργκαϊστ». Ο διχασμός της Μήδειας εικονογραφείται και αυτός με τον πιο απλοϊκό τρόπο: μια νέα ηθοποιός με πρωτόλεια επιθετικότητα (Αλεξάνδρα Καζάζου) καλείται να ενσαρκώσει τη «Βάρβαρη» (έτσι αποκαλείται στο πρόγραμμα), προκειμένου να βεβαιωθούμε ιδίοις όμμασι ότι η κεντρική ηρωίδα διαθέτει και μια σκοτεινή, «άγρια» πλευρά.

Κροτίδες στα σεντόνια Facebook Twitter
Το ύφος των σχολίων που καταθέτουν τα πιο έμπειρα μέλη του Χορού θυμίζουν κι αυτά γειτόνισσες στη ρούγα να δίνουν συμβουλές στην άτυχη Μήδεια πώς να λύσει τα προβλήματά της. Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης


Η Μαρία Ναυπλιώτου, ως «κανονική» Μήδεια (τη Βάρβαρη την υποδύεται, όπως είδαμε, άλλη), προσπαθεί να παραμείνει ψύχραιμη μέσα στον πανικό, και τα καταφέρνει. Αποφεύγει τις υπερβολές και επιδεικνύει εγκράτεια. Οι φιλότιμες προσπάθειές της, όμως, δεν αρκούν για να αποδώσουν έναν τόσο πολύπλοκο και απαιτητικό ρόλο. Η ερμηνεία της διαγράφεται μονότονη, χωρίς σθένος, χωρίς ιδιαίτερο χαρακτήρα. O λόγος της δεν μας μεταδίδει τις ψυχικές διακυμάνσεις και το εσωτερικό έρεβος της ηρωίδας, τον θυμό, την οδύνη ή το μένος της – πράγματι, το μόνο επίθετο που μας έρχεται στο μυαλό, όταν προσπαθούμε να την περιγράψουμε, είναι «ισχνή».


Ο Άγγελος της Κωνσταντίνας Τάκαλου υποκύπτει κι αυτός στο γενικότερο πρόσταγμα νευρωτικής παραφοράς: ρίχνει καρέκλες, στροβιλίζεται, τρέχει, μα και όταν λαμβάνει τέλος η κινησιολογική φλυαρία, τότε αναδύεται ακόμη πιο καθαρά ο άρυθμος τονισμός των λέξεων που μας πετάει «εκτός».


Η τελευταία εμφάνιση του Χάρη Φραγκούλη - Ιάσονα σπαράζει την καρδιά για όλους τους λάθος λόγους: είναι οδυνηρό να τον βλέπουμε να υποκύπτει σε τόσες άγαρμπες υπερβολές –χέρια-κουπιά, «μεθυσμένο» περπάτημα, ξεχειλωμένη φωνή–, χωρίς καμία σκηνοθετική προστασία.


Λίγος Πλάτωνας (ακούγονται αποσπάσματα από το «Συμπόσιο»), λίγη τζαζ, πολλές κροτίδες στα σεντόνια: ως γνωστόν, η τραγωδία πεθαίνει κάθε φορά που τα κλισέ ξεθαρρεύουν και κυριεύουν την ορχήστρα.

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Ιnfo:

Μήδεια του Ευριπίδη

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς

Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη

Σκηνικό –κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος

Πρωταγωνιστούν: Μαρία Ναυπλιώτου, Χάρης Φραγκούλης και αλφαβητικά οι Γεράσιμος Γεννατάς, Αλεξάνδρα Καζάζου, Σύρμω Κεκέ, Ιωάννα Μαυρέα, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Θεοδώρα Τζήμου.

Συμμετέχουν: Λήδα Κουτσοδασκάλου, Βασιλίνα Κατερίνη, Μάριος Κρητικόπουλος, Ευθύμης Χαλκίδης, Αλέξανδρος Σκουρλέτης.

Θέατρο
4

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Μήδεια ξανά στην Επίδαυρο, να δείξει ότι έτσι ερωτεύονται, τσακίζονται και ξανασηκώνονται οι άνθρωποι, αιώνες τώρα

Θέατρο / Η Μήδεια ξανά στην Επίδαυρο, να δείξει ότι έτσι ερωτεύονται, τσακίζονται και ξανασηκώνονται οι άνθρωποι, αιώνες τώρα

Η Μαριάννα Κάλμπαρη μιλά στη LiFO για τη δική της ματιά πάνω στο αριστούργημα του Ευριπίδη το οποίο σκηνοθετεί στο θέατρο Τέχνης για το φεστιβάλ Επιδαύρου
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χάρης Φραγκούλης: «Ο Δον Ζουάν δεν παραχώρησε τίποτα, γι' αυτό έγινε σκόνη»

Θέατρο / Χάρης Φραγκούλης: «Ο Δον Ζουάν δεν παραχώρησε τίποτα, γι' αυτό έγινε σκόνη»

O ταλαντούχος ηθοποιός, που δίνει μια αξιοσημείωτη ερμηνεία στον «Δον Ζουαν» του Μιχαήλ Μαρμαρινού, μιλά στη LIFO γι' αυτό τον ατίθασο χαρακτήρα, τον έρωτα, την υποκρισία και τη σημασία του να έχεις δικό σου ρυθμό στη ζωή
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπομπ Γουίλσον

Απώλειες / Μπομπ Γουίλσον (1941-2025): Το προκλητικό του σύμπαν ήταν ένα και μοναδικό

Μεγάλωσε σε μια κοινότητα όπου το θέατρο θεωρούνταν ανήθικο. Κι όμως, με το ριζοσπαστικό του έργο σφράγισε τη σύγχρονη τέχνη του 20ού αιώνα, σε παγκόσμιο επίπεδο. Υποκλίθηκε πολλές φορές στο αθηναϊκό κοινό – και εκείνο, κάθε φορά, του ανταπέδιδε την τιμή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Θέατρο / H ανάληψη του Οιδίποδα αναβάλλεται επ’ αόριστον

Ο «Οιδίποδας» του Γιάννη Χουβαρδά συνενώνει τον «Τύραννο» και τον «Επί Κολωνώ» σε μια παράσταση, παίρνοντας τη μορφή μιας πυρετώδους ανασκαφής στο πεδίο του ασυνείδητου - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Θέατρο / Ζιλιέτ Μπινός: Η Ιουλιέτα των Πνευμάτων στην Επίδαυρο

Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός προσπαθεί να παραμείνει συγκεντρωμένη μέχρι την κάθοδό της στο αργολικό θέατρο. Παρ’ όλα αυτά, βρήκε τον χρόνο να μας μιλήσει για τους γυναικείους ρόλους που τη συνδέουν με την Ελλάδα και για τη σημασία της σιωπής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν: από το «La Distance» του Ροντρίγκες έως τη μεγάλη επιτυχία του Μπανούσι

Θέατρο / Όλα όσα ζήσαμε στο 79ο Φεστιβάλ της Αβινιόν

Οι θερμές κριτικές της «Liberation» και της «Le Monde» για το «ΜΑΜΙ» του Μπανούσι σε παραγωγή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι απλώς μια λεπτομέρεια μέσα στις απανωτές εκπλήξεις που έκρυβε το πιο γνωστό θεατρικό φεστιβάλ στον κόσμο.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Κωνσταντίνος Ζωγράφος: Ο «Ορέστης» του Τερζόπουλου

Θέατρο / Κωνσταντίνος Ζωγράφος: «Ο Τερζόπουλος σου βγάζει τον καλύτερό σου εαυτό»

Ο νεαρός ηθοποιός που πέρυσι ενσάρκωσε τον Πυλάδη επιστρέφει φέτος ως Ορέστης. Με μια ήδη πλούσια διαδρομή στο θέατρο δίπλα σε σημαντικούς δημιουργούς, ετοιμάζει ένα νέο έργο εμπνευσμένο από το Νεκρομαντείο του Αχέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

The Review / «Μάλιστα κύριε Ζαμπέτα»: Αξίζει η παράσταση για τον «μάγκα» του ελληνικού πενταγράμμου;

Με αφορμή την παράσταση γι’ αυτόν τον αυθεντικό δημιουργό που τις δεκαετίες του 1950 και του 1960 μεσουρανούσε, ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου σχολιάζουν τον αντίκτυπό του στο κοινό σήμερα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, πτώση και η αποθέωση

Αρχαίο Δράμα Explained / «Οιδίπους Τύραννος» και «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή: Η άνοδος, η πτώση και η αποθέωση

Τι μας μαθαίνει η ιστορία του Οιδίποδα, ενός ανθρώπου που έχει τα πάντα και τα χάνει εν ριπή οφθαλμού; Η κριτικός θεάτρου Λουίζα Αρκουμανέα επιχειρεί μια θεωρητική ανάλυση του έργου του Σοφοκλή.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Αλίκη Βουγιουκλάκη: Στη ζωή έσπαγε τα ταμπού, στο θέατρο τα ταμεία

Θέατρο / Αλίκη Βουγιουκλάκη: Πώς έσπαγε τα ταμεία στο θέατρο επί 35 χρόνια

Για δεκαετίες έχτισε, με το αλάνθαστο επιχειρηματικό της ένστικτο, μια σχέση με το θεατρικό κοινό που ακολουθούσε υπνωτισμένο τον μύθο της εθνικής σταρ. Η πορεία της ως θιασάρχισσας μέσα από παραστάσεις-σταθμούς και τις μαρτυρίες συνεργατών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Θέατρο / Νίκος Καραθάνος: «Εμείς είμαστε οι χώρες, τα κείμενα, οι πόλεις, εμείς είμαστε οι μύθοι»

Στον πολυαναμενόμενο «Οιδίποδα» του Γιάννη Χουβαρδά, ο Νίκος Καραθάνος επιστρέφει, 23 χρόνια μετά, στον ομώνυμο ρόλο, ακολουθώντας την ιστορία από το τέλος προς την αρχή και φωτίζοντας το ανθρώπινο βάθος μιας τραγωδίας πιο οικείας απ’ όσο νομίζουμε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα δώρο που άργησε να φτάσει

Θέατρο / «Κοιτάξτε πώς φέρονταν οι αρχαίοι στους ξένους! Έτσι πρέπει να κάνουμε κι εμείς»

Ένα δώρο που έφτασε καθυστερημένα, μόλις είκοσι λεπτά πριν το τέλος της παράστασης - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για το «ζ-η-θ, ο Ξένος» σε σκηνοθεσία Μιχαήλ Μαρμαρινού.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε το φετινό καλοκαίρι

Θέατρο / Η Κασσάνδρα της Έβελυν Ασουάντ σημάδεψε την «Ορέστεια»

Η «Ορέστεια» του Θεόδωρου Τερζόπουλου συζητήθηκε όσο λίγες παραστάσεις: ενθουσίασε, προκάλεσε ποικίλα σχόλια και ανέδειξε ερμηνείες υψηλής έντασης και ακρίβειας. Ξεχώρισε εκείνη της Έβελυν Ασουάντ, η οποία, ως Κασσάνδρα, ερμήνευσε ένα αραβικό μοιρολόι που έκανε πολλούς να αναζητήσουν το όνομά της. Το φετινό καλοκαίρι, η παράσταση επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη, στους Δελφούς και στο αρχαίο θέατρο Φιλίππων.
M. HULOT
Η Λίνα Νικολακοπούλου υπογράφει και σκηνοθετεί τη μουσικοθεατρική παράσταση «Χορικά Ύδατα»

Θέατρο / «Χορικά Ύδατα»: Ο έμμετρος κόσμος της Λίνας Νικολακοπούλου επιστρέφει στη σκηνή

Τραγούδια που αποσπάστηκαν από το θεατρικό τους περιβάλλον επιστρέφουν στην πηγή τους, σε μια σκηνική τελετουργία γεμάτη εκπλήξεις που φωτίζει την τεράστια καλλιτεχνική παρακαταθήκη της στιχουργού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

The Review / «Το ημέρωμα της στρίγγλας»: Ήταν ο Σαίξπηρ μισογύνης;

Γιατί εξακολουθεί να κερδίζει το σύγχρονο κοινό η διάσημη κωμωδία του Άγγλου βάρδου κάθε φορά που ανεβαίνει στη σκηνή; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητούν με αφορμή την παράσταση που σκηνοθετεί η Εύα Βλασσοπούλου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Darkest White»: Ένα σύμπαν που εξερευνά την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναίκας 

Θέατρο / «Darkest White»: Ο εμφύλιος από την πλευρά των χαμένων

Το έργο της Δαφίν Αντωνιάδου που θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών, εξερευνά μέσω προσωπικών και ιστορικών αναμνήσεων και μέσα από την ανθεκτικότητα και τη δύναμη της γυναικείας παρουσίας, ιστορίες εκτοπισμού και επιβίωσης. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσια ένα τραπέζι με φίλους

Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας / Beytna: Μια παράσταση χορού που είναι στην ουσία ένα τραπέζι με φίλους

Ο σπουδαίος λιβανέζος χορευτής και χορογράφος Omar Rajeh, επιστρέφει με την «Beytna», μια ιδιαίτερη περφόρμανς με κοινωνικό όσο και γαστριμαργικό αποτύπωμα, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο του φετινού 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύφη και το «Καληνύχτα, Σταχτοπούτα»

Θέατρο / Η Καρολίνα Μπιάνκι παίρνει το ναρκωτικό του βιασμού επί σκηνής. Τι γίνεται μετά;

Μια παράσταση-περφόρμανς που μέσα από έναν εξαιρετικά πυκνό και γοητευτικό λόγο, ένα κολάζ από εικόνες, αναφορές, εξομολογήσεις, όνειρα και εφιάλτες μάς κάνει κοινωνούς μιας ακραίας εμπειρίας, χωρίς να σοκάρει.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ