Κάζιμιρ και Καρολίνα: Ο Γιάννης Χουβαρδάς στήνει ένα αλλόκοτο freak show στο bios

Κάζιμιρ και Καρολίνα: Ο Γιάννης Χουβαρδάς στήνει ένα αλλόκοτο freak show στο bios Facebook Twitter
Βγαίνοντας στην Πειραιώς για τη φωτογράφιση οι οδηγοί των αυτοκινήτων σαστίζουν και σταματούν για να περάσει ο αλλόκοτος θίασος. Χοροπηδούν, χορεύουν, μεταφέρουν το κέφι της παράστασης στον δρόμο, αγνοώντας το κρύο και το ψιλόβροχο. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Eίναι λίγο πριν το μεσημέρι και το ισόγειο του bios έχει αρχίσει να γεμίζει με αγόρια και κορίτσια ντυμένα με παράξενα κοστούμια, ακραία, γκροτέσκ, εξωφρενικά, φιγούρες από ένα freak show, μια εικόνα που σε προετοιμάζει ότι κάτι ενδιαφέρον πρόκειται να συμβεί εδώ.

Οι «ανωμαλίες της φύσης», όπως οι ίδιοι οι ηθοποιοί αποκαλούν τους χαρακτήρες που υποδύονται, είναι τα πρόσωπα της παράστασης Κάζιμιρ και Καρολίνα που δουλεύεται πυρετωδώς και σε λίγες μέρες θα απλωθεί σε όλους τους χώρους του κτιρίου, πάνω, κάτω και έξω από αυτό: «O άνθρωπος-μπουλντόγκ, ο άνδρας με σώμα γυναίκας, η γυναίκα-γορίλας, ο άνθρωπος δίχως πρόσωπο, ο νάνος, η γυναίκα-άνδρας, πολλοί από τους οποίους αποτελούν μέρος ενός τσίρκου» εξηγεί η Ιωάννα Τσάμη, η ενδυματολόγος της παράστασης που είναι υπεύθυνη για τα εντυπωσιακά κοστούμια που φορούν οι νεαροί ηθοποιοί. «Σ' αυτό το show προστέθηκαν και σε ρόλο freaks η νοσοκόμα, η σερβιτόρα και η ορχήστρα».

«Το Κάζιμιρ και Καρολίνα είναι ένα συνταρακτικό θεατρικό έργο για την παρακμή, τη διαρκή και αέναη παρακμή του καπιταλισμού και την επίδρασή της στις ανθρώπινες σχέσεις» λέει ο σκηνοθέτης του Γιάννης Χουβαρδάς.

Από το δωμάτιο που λειτουργεί ως καμαρίνι στον πρώτο όροφο βγαίνουν συνεχώς νέες φιγούρες. Όσο περνάει η ώρα και μας συστήνονται οι ήρωες του έργου (μετράω 19, συν οκτώ μουσικούς που παίζουν ζωντανά!), οι μεταμφιέσεις αρχίζουν να αποκτούν νόημα και λογική και ενώ προσπαθούμε να ταιριάξουμε τα πρόσωπα σε τετράδες για να τα φωτογραφίσουμε, οι λεπτομέρειες που αποκαλύπτονται για το έργο το κάνουν όλο και πιο ελκυστικό: «Το Κάζιμιρ και Καρολίνα είναι ένα συνταρακτικό θεατρικό έργο για την παρακμή, τη διαρκή και αέναη παρακμή του καπιταλισμού και την επίδρασή της στις ανθρώπινες σχέσεις» λέει ο σκηνοθέτης του Γιάννης Χουβαρδάς.

«Παρακολουθεί τις ζωές μιας ομάδας νέων ανθρώπων που διασκεδάζουν με όλο τους το είναι, αλλά απελπισμένα, κατά τη διάρκεια της Γιορτής της Μπίρας, του περίφημου Oktoberfest του Μονάχου, το 1932.

Κάζιμιρ και Καρολίνα: Ο Γιάννης Χουβαρδάς στήνει ένα αλλόκοτο freak show στο bios Facebook Twitter
Το έργο έχει πολλές ανυψωτικές στιγμές, γιατί, ως γνωστόν, ο κόσμος καταρρέει πιο απολαυστικά με ένα εκκωφαντικό γλέντι: με τρανταχτό γέλιο, πρώτα απ' όλα. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Μέσα σε μια τόσο βαθιά οικονομική, πολιτική, κοινωνική και υπαρξιακή κρίση, όπως αυτή της προναζιστικής Γερμανίας, οι νέοι άνθρωποι είναι πάντα τα πρώτα θύματα, όπως γνωρίζουμε καλά και στον τόπο μας.

Ο Χόρβατ όμως ισχυρίζεται πως σ' αυτές τις συνθήκες η μεγαλύτερη παράπλευρη απώλεια είναι ο έρωτας. Κι ας γράφει ειρωνικά στον υπότιτλο του έργου του "Και ο έρωτας δεν τελειώνει ποτέ".

Τελειώνει, και μάλιστα άσχημα. Και δεν είναι, δυστυχώς, το μόνο που τελειώνει. Μαζί του τελειώνουν τα όνειρα, οι ψευδαισθήσεις, οι αντοχές των απλών ανθρώπων. Είναι άρα το Κάζιμιρ και Καρολίνα ένα επίκαιρο μελόδραμα, μια σύγχρονη τραγωδία; Ναι, αλλά όχι μόνο.

Το έργο έχει πολλές ανυψωτικές στιγμές, γιατί, ως γνωστόν, ο κόσμος καταρρέει πιο απολαυστικά με ένα εκκωφαντικό γλέντι: με τρανταχτό γέλιο, πρώτα απ' όλα.

Με πολλή πολλή μουσική και τραγούδια, ύστερα, που εκτελούνται ζωντανά από τον θίασο. Με τρελό και εξαντλητικό χορό. Αλλά και με μαγικά τρικ, κινηματογραφική δομή (117 μικρές σκηνές!), φαγητό και ποτό – ειδικά το τελευταίο, μέχρι τελικής πτώσεως».


Μαζί με τους ηθοποιούς, το κοινό θα γίνεται μέρος του πλήθους του Oktoberfest και θα μπορεί να καταναλώνει το φαγητό και τα ποτά που σερβίρει η καντίνα. Θα μπορεί να προμηθευτεί ειδικά κουπόνια από το ταμείο και με αυτά θα μπορεί να αγοράσει παγωτό μηχανής, λουκάνικα, μπίρα και ψητό κοτόπουλο, συμμετέχοντας πραγματικά στην πολύβουη γιορτή που θα στήνεται κάθε βράδυ.

Ενώ η γυναίκα-γορίλας και ο νάνος ολοκληρώνουν τη μεταμφίεσή τους, ρωτάω τον σκηνοθέτη πώς συνδέεται το έργο με το παρόν.

Κάζιμιρ και Καρολίνα: Ο Γιάννης Χουβαρδάς στήνει ένα αλλόκοτο freak show στο bios Facebook Twitter
Σοφία Πριόβολου: «Ο ρόλος μου στο έργο είναι η Καρολίνα-Ανδρόγυνο (ανωμαλία της φύσης). Η συμμετοχή μου στο Καζιμίρ και Καρολίνα είναι μια μεγάλη ευκαιρία. Είναι τύχη να δουλεύει κανείς υπό την καθοδήγηση του Γιάννη Χουβαρδά. Η κινηματογραφική δομή του έργου και το γεγονός ότι τόσο οι χώροι όσο και οι παρτενέρ που εναλλάσσονται σε κάθε παράσταση είναι μια μεγάλη πρόκληση. "Η ελπίδα -άραγε- πεθαίνει τελευταία;" Αυτή η σκέψη που επικρατεί στο έργο σίγουρα είναι μία διαχρονική σύνδεση. Η Καρολίνα είναι μια γυναίκα που θέλει να ζήσει. Ονειρεύεται να πετάξει με το Ζέπελιν ακόμη κι αν δεν εχει φτερά. Θαυμάζω το ότι θα κάνει τα πάντα για να επιτύχει τον στόχο της άσχετα αν διαφωνώ με τον τροπο». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Κρίνετε μόνοι σας» λέει. «Φτώχεια, ανεργία (πρωτίστως στους νέους), φασιστική απειλή, κρίση στις προσωπικές σχέσεις των ανθρώπων, σύντομη άνοδος και πτώση του μικρομεσαίου φτωχοδιάβολου (του υπαλλήλου, του μαγαζάτορα, του μικροαπατεώνα), κυριαρχία της ολιγαρχίας του πλούτου, απεγνωσμένη αναζήτηση μαγικών λύσεων που αποδεικνύονται "φούσκες" και, και, και... Ο κατάλογος των παραλληλισμών είναι ατελείωτος.

Ακόμα όμως και στον πάτο του βαρελιού, οι ήρωες του Χόρβατ, ακριβώς όπως και εμείς, οι νεοέλληνες, αρκεί να βρουν ένα ελάχιστο ίχνος αισιοδοξίας και καταφέρνουν να συνεχίζουν.

Το έργο δεν άγχεται να αποδείξει ότι είναι πρωτότυπο, κι αυτή είναι η πρωτοτυπία του. Ένα γνήσιο αριστούργημα, όπως το Κάζιμιρ και Καρολίνα, χρησιμοποιεί τα πιο καθημερινά, φθαρμένα, μπανάλ υλικά, τα μετασχηματίζει σε διαμάντια περιεχομένου και ύφους και τα μετουσιώνει σε αληθινή τέχνη».


«Πόσο μεγάλο ρίσκο είναι η επιλογή τόσο νέων ηθοποιών (και "άγνωστων") για την παράσταση και όχι κάποιων μεγάλων ονομάτων;» «Δεν υπάρχει κανένα ρίσκο, μόνο φρεσκάδα, ταλέντο, θάρρος, θράσος, χαρά, τεράστια συναισθήματα, ενθουσιώδη λάθη, αναζωογόνηση, δημιουργικό χάος.

Η τέλεια συνθήκη για να απολαύσουν οι θεατές κάτι που δεν έχουν τη δυνατότητα να ζήσουν κάθε μέρα».

Κάζιμιρ και Καρολίνα: Ο Γιάννης Χουβαρδάς στήνει ένα αλλόκοτο freak show στο bios Facebook Twitter
«Το Κάζιμιρ και Καρολίνα είναι ένα συνταρακτικό θεατρικό έργο για την παρακμή, τη διαρκή και αέναη παρακμή του καπιταλισμού και την επίδρασή της στις ανθρώπινες σχέσεις» λέει ο σκηνοθέτης του Γιάννης Χουβαρδάς που εδώ φωτογραφίζεται με τους συντελεστές της παράστασης. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Η Σοφία Πριόβολου, που υποδύεται στο έργο την Καρολίνα-ανδρόγυνο, θεωρεί μεγάλη ευκαιρία τη συμμετοχή της σε αυτήν τη γιορτή.

«Η κινηματογραφική δομή του έργου και το γεγονός ότι τόσο οι χώροι όσο και οι παρτενέρ εναλλάσσονται σε κάθε παράσταση είναι μια μεγάλη πρόκληση για μένα» λέει.

«"Η ελπίδα, άραγε, πεθαίνει τελευταία;": αυτή η σκέψη που επικρατεί στο έργο σίγουρα είναι διαχρονική. Η Καρολίνα είναι μια γυναίκα που θέλει να ζήσει. Ονειρεύεται να πετάξει με το ζέπελιν, ακόμα κι αν δεν έχει φτερά. Θαυμάζω το ότι θα κάνει τα πάντα για να πετύχει τον στόχο της, άσχετα με το αν διαφωνώ με τον τρόπο της».

Η Νικολάια Τριανταφύλλου συμμετέχει στην ορχήστρα της γιορτής παίζοντας πιάνο και φλάουτο. «Η μουσική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτή την παράσταση καθώς λόγος και μιυσική ενορχηστρώνονται με αρμονία» εξηγεί. «Η ακρίβεια και η τήρηση της παρτιτούρας του συνόλου νομίζω ότι αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση. Είναι ένα έργο που έχει γραφτεί το 1932 και παρόλα ταύτα είναι καθόλα σύγχρονο. Ανθρώπινες σχέσεις, κρίση σε πολιτικό, οικονομικό επίπεδο, άνοδος του εθνικιστικού και ακροδεξιού ρεύματος.

Δεν νομίζω πως σε κάποιον ακούγονται μακρινά αυτά τα γεγονότα κρίνοντας από την κατάσταση του σήμερα. Μου αρέσει το γεγονός ότι όλος ο θίασος "χορεύει" στους ρυθμούς της ορχήστρας και με εξιτάρει η μεταμόρφωση και το κοστούμι του ρόλου μου».

Κάζιμιρ και Καρολίνα: Ο Γιάννης Χουβαρδάς στήνει ένα αλλόκοτο freak show στο bios Facebook Twitter
Βασίλης Αθανασόπουλος, 23 ετών: «Αυτό που κάνω στο έργο είναι μία "ανωμαλία της φύσης", δηλαδή ένα φρικιό του τσίρκου, που παράλληλα έχει και το ρόλο του γιατρού του Οκτόμπερφεστ. Η αλήθεια είναι πως αρχικά φάνταζε μεγάλη πρόκληση το να πάρω μέρος σε αυτήν την παράσταση. Το καλοκαίρι που μας πέρασε αποφοίτησα από την σχολή και το να είναι μία από τις πρώτες σου δουλειές το συγκεκριμένο έργο με τον συγκεκριμένο σκηνοθέτη είναι λογικό να σου φανεί κάπως "μεγάλο". Ακόμα μοιάζει έτσι αλλά με διαφορετικό τρόπο. Έχουμε όλοι έναν κοινό παρανομαστή - την παράσταση - και υπάρχουμε σε ένα κλίμα που εύχομαι να το βρω και σε επόμενες δουλειές στο μέλλον. Νομίζω ότι η σχέση του έργου με τις συνθήκες που βιώνουμε (κοινωνικές, πολιτικές, οικονομικές) είναι τόσο μεγάλη που δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Αρκεί να έρθει κανείς να δει την παράσταση. Αυτό που μου αρέσει πιο πολύ, είναι το πώς αυτή η "ανωμαλία της φύσης", που κατά τη διάρκεια του έργου κάνει νούμερα για να διασκεδάσει τον κόσμο, καταλήγει στο τέλος να γιατροπορεύει το μέχρι τότε κοινό της. Με έναν τρόπο αυτομάτως αλλάζει το status της και αυτή είναι μια διερεύνηση που με ενδιαφέρει πολύ και που θα με απασχολεί φαντάζομαι μέχρι και το τέλος των παραστάσεων». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

«Αν στο κείμενο του «Κάζιμιρ και Καρολίνα» αφαιρέσεις τη χρονιά που διαδραματίζεται και το δώσεις να το διαβάσει κάποιος, θα νομίσει πως είναι σημερινό» λέει ο Γιώργος Σαββίδης. «Δεν χρειάζεται την παραμικρή αλλαγή στα λόγια για να δει κανείς ότι η αλλοτρίωση των ανθρώπων εν τω μέσω οικονομικής εξαθλίωσης τότε και τώρα ειπώνεται με τις ίδιες λέξεις. Ο ρόλος μου είναι ο Σύρτσινγκερ, ένας μικροαστός υπάλληλος ενός πολυκαταστήματος ο οποίος κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο Oktoberfest προσπαθεί να “αρπάξει” ό,τι μπορεί αποσκοπώντας στο ό,τι καλύτερο. Ένας μικρός “οπορτουνιστής”.

Έχει στοιχεία που μου θυμίζουν τον εαυτό μου σε κάποιες παλαιότερες κακές συνθήκες, πιο διογκωμένα βέβαια. Οπότε, αυτομάτως νιώθω μια συμπόνια για τον ήρωα αυτό. Ό,τι κάνει στο έργο δε γίνεται έτσι ή τυχαία. Κοιτώντας απ’έξω, μια «κακή» του πράξη έχει τους λόγους της. Και για τους λόγους αυτούς έχω κατανόηση».

«Ο κοινωνικός ακρωτηριασμός και η διάλυση που βιώνουν τα περισσότερα πρόσωπα στο Κάζιμιρ και Καρολίνα, θυμίζει εμάς τους ίδιους στην τρέχουσα απελπισμένη ιστορική στιγμή» προσθέτει η Μάγδα Κόρπη. «Πολλά στοιβαγμένα τρύπια βλέμματα. Στο έργο παίζω την Έλλι που πάση θυσία θέλει αλλά και πρέπει να περάσει καλά σε αυτή τη γιορτή της μπύρας. Είναι ζήτημα επιβίωσης.

Μου αρέσουν οι  ακατέργαστες αντιφάσεις της. Μέσα στο γενικότερο κλίμα του anything goes και του ανθρώπινου παζαριού, μέσα στη μεγάλη αυτή γιορτή με το αλκοόλ, τις ανθρώπινες ανωμαλίες, αδυναμίες αλλά και προσδοκίες, είναι ένα πλάσμα που ενώ εκτίθεται και προκαλεί, στο βάθος της φοβάται. Αυτή η φαντεζί γύμνια, μ’ αρέσει πολύ στην Έλλι».


Βγαίνοντας στην Πειραιώς για τη φωτογράφιση οι οδηγοί των αυτοκινήτων σαστίζουν και σταματούν για να περάσει ο αλλόκοτος θίασος. Χοροπηδούν, χορεύουν, μεταφέρουν το κέφι της παράστασης στον δρόμο, αγνοώντας το κρύο και το ψιλόβροχο.


Λίγο πριν τους αποχαιρετήσουμε, ο σκηνοθέτης σχολιάζει τη σημασία που έχει η «κατάληψη» ολόκληρου του κτιρίου του bios για την παράσταση.

«Ο χώρος του bios είναι ιδανικός για το έργο. Αν δεν υπήρχε αυτό το τοτέμ της αθηναϊκής urban culture για να εμπνευστώ την πορεία θεατών και παράστασης μέσα και έξω από αυτό, είμαι σίγουρος πως θα το είχε εφεύρει ο ίδιος ο Χόρβατ.

Το έργο αναπνέει και κινείται με κινηματογραφικού τύπου ταχύτητα μέσα στους πολλαπλούς, εσωτερικούς και υπαίθριους χώρους μιας ξέφρενης αστικής γιορτής σε μία μόνο νύχτα. Θα είναι μια ιδιαίτερη εμπειρία για ηθοποιούς και θεατές.

Όσο για τη μουσική, κυριαρχεί. Οκτώ μουσικοί, δεκαεννιά τραγουδιστές, τραγούδια γιορτινά, τραγούδια σκοτεινά, άγρια και τρυφερά, ποιητικά και διεγερτικά, και μουσική, πολλή μουσική, που σε γλυκαίνει ή σε μεθά μέχρι να εκραγείς.

Όπως κάθε μεγάλη γιορτή, έτσι και το Oktoberfest δεν νοείται χωρίς τραγούδι και μουσική. Στην προκειμένη περίπτωση, όμως, η μουσική είναι και κάτι περισσότερο από αυτό. Δίνει ζωή ή σκοτώνει, ανάλογα με την πλευρά στην οποία βρίσκεσαι».

Κάζιμιρ και Καρολίνα: Ο Γιάννης Χουβαρδάς στήνει ένα αλλόκοτο freak show στο bios Facebook Twitter
Νικολάια Τριανταφύλλου, 30 ετών: «Στο έργο είμαι μία ανωμαλία της φύσης που συμμετέχει στην ορχήστρα της γιορτής παίζοντας πιάνο και φλάουτο. Η μουσική παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτή την παράσταση καθώς λόγος και μουσική ενορχηστρώνονται με αρμονία. Η ακρίβεια και η τήρηση της παρτιτούρας του συνόλου νομίζω ότι αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση. Είναι ένα έργο που έχει γραφτεί το 1932 και παρόλα ταύτα είναι καθόλα σύγχρονο. Ανθρώπινες σχέσεις, κρίση σε πολιτικό, οικονομικό επίπεδο, άνοδος του εθνικιστικού και ακροδεξιού ρεύματος. Δεν νομίζω πως σε κάποιον ακούγονται μακρινά αυτά τα γεγονότα κρίνοντας από την κατάσταση του σήμερα. Μου αρέσει το γεγονός ότι όλος ο θίασος "χορεύει" στους ρυθμούς της ορχήστρας και με εξιτάρει η μεταμόρφωση και το κοστούμι του ρόλου μου». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Κάζιμιρ και Καρολίνα: Ο Γιάννης Χουβαρδάς στήνει ένα αλλόκοτο freak show στο bios Facebook Twitter
Έλενα Μεγγρέλη, 36: «Η συμμετοχή μου στο έργο είναι μια ευτυχής συγκυρία. Το έργο φέρνει την σφραγίδα της οικονομικής κρίσης που επικρατούσε την εποχή που γράφτηκε (1932). Η κρίση μειώνει τις αντιστάσεις στους φόβους και τα βασικά ένστικτα κατακτούν τα χαρακώματα της προσωπικής και συλλογικής συνείδησης χωρίς λογική και όριο. Οι ήρωες του έργου, αντιμέτωποι με τις κοινωνικές και οικονομικές αντιξοότητες φοβούνται τη μοναξιά και είναι παράλληλα φοβικοί απέναντι στο διαφορετικό. Οι ομοιότητες με παρόν είναι παντού. Στο έργο υποδύομαι την Χουανίτα, ένα κορίτσι γορίλα. Μία ανθρώπινη ανωμαλία, προφανή αναφορά στην Τζούλια Παστράνα, μία από τις διάσημες γυναίκες με την σπάνια γενετική πάθηση της υπερτχιχοφυΐας. Τι είναι αυτό που μου αρέσει πιο πολύ στον συγκεκριμένο ρόλο; Η ερωτική νύχτα που αποζητά τραγουδώντας, γνωρίζοντας πως η ζωή είναι μικρή για όλους και σκληρότερη για κάποιους». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Κάζιμιρ και Καρολίνα: Ο Γιάννης Χουβαρδάς στήνει ένα αλλόκοτο freak show στο bios Facebook Twitter
Παναγιώτης Καμμένος, 29 χρονών: «Είναι πρόκληση να αναμετριέσαι με ένα κείμενο γραμμένο μια τόσο δύσκολη, σκοτεινή και ιστορική περίοδο της ανθρωπότητας και να καταλαβαίνεις Πόσο τραγικό επίκαιρο και οικουμενικό είναι! Η σύνδεση με το παρόν είναι αυτονόητη. Πρωταγωνιστές του έργου είναι νέου άνθρωποι που δίνουν τον δικό τους αγώνα Μέσα σε μια "κρίση" να ονειρευτούν και να περισώσουν Ότι μπορούν από το "καθόλου υποσχόμενο" παρόν & μέλλον! Οικονομική κρίση, ναζισμός, ανεργία. Οι αναλογίες είναι προφανείς, οι συσχετισμοί βέβαια κάπως διαφορετικοί. Η ερώτηση είναι βέβαια αν μάθαμε τίποτα από τότε μέχρι σήμερα. Στο έργο αναμετρώμαι με τον Κάζιμιρ, έναν απλό, λαϊκό οδηγό ο οποίος Μέσα σε ένα βράδυ στο Octoberfest, στη γιορτή της μπύρας, στη γιορτή της "Δημοκρατίας", χάνει την αρραβωνιαστικιά του κι αυτό γιατί πλέον είναι άνεργος και δίπλα του κυκλοφορούν περισσότερα "προσόντα"! Αυτό που με γοητεύει στο ρόλο μου και συνεχίζει να με εκπλήσσει είναι το Πόσο ξεροκέφαλα ανασφαλής και ευαίσθητος είναι!».
Κάζιμιρ και Καρολίνα: Ο Γιάννης Χουβαρδάς στήνει ένα αλλόκοτο freak show στο bios Facebook Twitter
Έκτωρ Γασπαράτος: «Η δυνατότητα τού να βλέπεις τα πράγματα κάθε φορά από νέα οπτική είναι κάτι αποκαλυπτικό στη δουλειά μας και ήταν η πιο μεγάλη πρόκληση για μένα στη συμμετοχή μου στο Κάζιμιρ και Καρολίνα. Αυτή τη φορά μου δόθηκε η ευκαιρία να ανακαλύψω έναν νέο κόσμο με διαφορά ύψους. Τα προσωπικά όρια του καθενός μας ανάλογα με τα όνειρα και τις επιδιώξεις μας είναι κάτι διαρκώς διαπραγματεύσιμο τελικά. Κάτι κερδίζεις - κάτι χάνεις πάντα. Και για τα δύο όμως δεν μπορείς παρά να είσαι διαρκώς ανέτοιμος. Η ανάγκη της επιβολής και του κέρδους είναι οι άξονες με τους οποίους καλούμαι ως ρόλος να γεφυρώσω μια διαφορά ύψους σε μια εποχή που η διαφορετικότητα δεν θα μπορούσε να είναι ανεκτή. Η απόσταση που έχω ως άνθρωπος, σωματικά και ηθικά ενδεχομένως, με βοήθησε ουσιαστικά να κάνω μια βαθιά μελέτη και με γέμισε όρεξη για δουλειά. Χρωστάω στον νάνο μου ήδη πολλά». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Info:

Κάζιμιρ και Καρολίνα

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας, Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς, Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη, Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη, Επιμέλεια μουσικής: Jan van de Engel, Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Παίζουν: Βασίλης Αθανασόπουλος, Αλέξανδρος Βάρθης, Ευάγγελος Βογιατζής, Έκτωρ Γασπαράτος, Παναγιώτης Γεωργούλας, Κάτια Γκουλιώνη, Θωμάς Καζάσης, Παναγιώτης Καμμένος, Νίκος Καμόντος, Μάγδα Κόρπη, Νάντια Μαργαρίτη, Έλενα Μεγγρέλη, Νικόλας Μίχας, Δημήτρης Μπίτος, Κέλλυ Νικηφόρου, Σοφία Πριόβολου, Γιώργος Σαββίδης, Ναταλί-Τερέζα Τσάβεζ, Ιώβη Φραγκάτου,

Μουσικοί: Μικές Γλύκας, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Νίκος Νικολακόπουλος, Νικολάια Τριανταφύλλου

Κτίριο bios (μπαρ, main, πρώτος όροφος) 28/2-1/4, Τετ.-Κυρ., 20:30, €26 (περιλαμβάνει κουπόνια αξίας €6 για την κατανάλωση του φαγητού και των ποτών).

ΑΓΟΡΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

 

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΓΙΑ 28 ΜΑΙΟΥ Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Θέατρο / Elena Souliotis: Η Ελληνίδα που θα γινόταν η επόμενη Κάλλας 

Σαν σήμερα, το 1943, γεννήθηκε η Ελληνίδα σοπράνο που διέπρεψε για μια ολόκληρη δεκαετία στην Ευρώπη και την Αμερική, αλλά κάηκε εξαιτίας μιας σειράς ιδιαίτερα απαιτητικών ρόλων, τους οποίους ερμήνευσε πολύ νωρίς. Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, ένας από τους λίγους στην Ελλάδα που γνωρίζουν σε βάθος την πορεία της, περιγράφει την άνοδο και την πτώση της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Θέατρο / Δημήτρης Καπουράνης: «Το αόρατο νήμα που ενώνει τα παιδιά μεταναστών είναι το πένθος»

Από τους Αγίους Σαράντα της Αλβανίας μέχρι τη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, η ζωή του βραβευμένου ηθοποιού, τραγουδιστή και σεναριογράφου είναι μια διαρκής προσπάθεια συμφιλίωσης με την απώλεια. Η παράσταση «Μια άλλη Θήβα» τον καθόρισε, ενώ ο ρόλος του στο «Brokeback Mountain» τού έσβησε κάθε ομοφοβικό κατάλοιπο. Δηλώνει πως αυτό που τον ενοχλεί βαθιά είναι η αδράνεια απέναντι σε όσα συμβαίνουν γύρω μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μιχαήλ Μαρμαρινός: Το έπος μάς έμαθε να αναπνέουμε ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ

Θέατρο / Μιχαήλ Μαρμαρινός: «Από μια κοινωνία της αιδούς, γίναμε μια κοινωνία της ξεδιαντροπιάς»

Με τη νέα του παράσταση, ο Μιχαήλ Μαρμαρινός επιστρέφει στην Οδύσσεια και στον Όμηρο και διερευνά την έννοια της φιλοξενίας. Αναλογίζεται το «απύθμενο θράσος» της εποχής μας, εξηγεί τη στενή σχέση του έπους με το βίωμα και το θαύμα που χάσαμε και παραμένει σχεδόν σιωπηλός για τη νέα του θέση ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Θέατρο / 13 λόγοι για να πάμε φέτος στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου

Τέχνη με φαντασία, αστείρευτη δημιουργία, πρωτοποριακές προσεγγίσεις: ένα επετειακό, εορταστικό, πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα για τα 70 χρόνια του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από 83 επιλογές από το θέατρο, τη μουσική και τον χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κυνηγώντας τον χαμένο χρόνο σε ένα έργο για την εξουσία

Θέατρο / «Δελφίνοι ή Καζιμίρ και Φιλιντόρ»: Ένα έργο για τη μόνιμη ήττα μας από τον χρόνο

Ο Θωμάς Μοσχόπουλος σκηνοθετεί και γράφει ένα έργο-παιχνίδι, εξετάζοντας τις σχέσεις εξουσίας, τον δημιουργικό αντίλογο και τη μάταιη προσπάθεια να ασκήσουμε έλεγχο στη ζωή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΧΛΟΗ ΟΜΠΟΛΕΝΣΚΙ: Σκηνογράφος-ενδυματολόγος του θεάτρου και της όπερας

Οι Αθηναίοι / Χλόη Ομπολένσκι: «Τι είναι ένα θεατρικό έργο; Οι δυνατότητες που δίνει στους ηθοποιούς»

Ξεκίνησε την καριέρα της ως βοηθός της Λίλα ντε Νόμπιλι, υπήρξε φίλη του Γιάννη Τσαρούχη, συνεργάστηκε με τον Κάρολο Κουν και τον Λευτέρη Βογιατζή, δούλεψε με τον Φράνκο Τζεφιρέλι και, για περισσότερο από 20 χρόνια, με τον Πίτερ Μπρουκ. Η διεθνούς φήμης σκηνογράφος και ενδυματολόγος Χλόη Ομπολένσκι υπογράφει τα σκηνικά και τα κοστούμια στην «Τουραντότ» του Πουτσίνι και αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Φάουστ» του Άρη Μπινιάρη, ένα μιούζικαλ από την Κόλαση

Θέατρο / Φάουστ: Ένα μιούζικαλ από την κόλαση

«Ζήσε! Μας λέει ο θάνατος, ζήσε!», είναι το ρεφρέν του τραγουδιού που επαναλαμβάνεται ξανά και ξανά, εν μέσω ομαδικών βακχικών περιπτύξεων – Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση «Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη στο Εθνικό Θέατρο.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Θέατρο / Η Αριάν Μνουσκίν τα βάζει με τους δράκους της Ιστορίας

Η μεγάλη προσωπικότητα του ευρωπαϊκού θεάτρου Αριάν Μνουσκίν επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το Θέατρο του Ήλιου για να μιλήσουν για τα τέρατα της Ιστορίας που παραμονεύουν πάντα και απειλούν τον ελεύθερο κόσμο. Με αφορμή την παράσταση που αποθεώνει τη σημασία του λαϊκού θεάτρου στην εποχή μας μοιραζόμαστε την ιστορία της ζωής και της τέχνης της, έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες, που υπηρετούν με πάθος την πρωτοπορία, την εγγύτητα που δημιουργεί η τέχνη και τη μεγαλειώδη ουτοπία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ Νίκος Χατζόπουλος

Νίκος Χατζόπουλος / «Αν σκέφτεσαι μόνο το ταμείο, κάποια στιγμή το ταμείο θα πάψει να σκέφτεται εσένα»

Ο Νίκος Χατζόπουλος έχει διανύσει μια μακρά πορεία ως ηθοποιός, σκηνοθέτης, μεταφραστής και δάσκαλος υποκριτικής. Μιλά στη LIFO για το πόσο έχει αλλάξει το θεατρικό τοπίο σήμερα, για τα πρόσφατα περιστατικά λογοκρισίας στην τέχνη, καθώς και για τις προσεχείς συνεργασίες του με τον Γιάννη Χουβαρδά και τον Ακύλλα Καραζήση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Χορός / Τι θα δούμε φέτος στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας;

Maguy Marin, Χρήστος Παπαδόπουλος, Damien Jalet, Omar Rajeh και άλλα εμβληματικά ονόματα του χορού πρωταγωνιστούν στις 20 παραστάσεις του φετινού προγράμματος του 31ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18-27 Ιουλίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια άλλη Θήβα»: Η πιο αθόρυβη επιτυχία της θεατρικής Αθήνας

The Review / «Μια άλλη Θήβα»: Η παράσταση-φαινόμενο που ξεπέρασε τους 100.000 θεατές

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την θεατρική παράσταση στο Θεάτρο του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, που διανύει πλέον την τρίτη της σεζόν σε γεμάτες αίθουσες. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας της; Το ίδιο το έργο ή οι δύο πρωταγωνιστές, ο Θάνος Λέκκας και ο Δημήτρης Καπουράνης, που καθήλωσαν το κοινό;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Θέατρο / «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις πού πάτησε η ακροδεξιά»

Η Μαρία Πρωτόπαππα σκηνοθετεί την «Ανδρομάχη» στην Επίδαυρο, με άντρες ηθοποιούς στους γυναικείους ρόλους, εξερευνώντας τις πολιτικές και ηθικές διαστάσεις του έργου του Ευριπίδη. Η δημοκρατία, η ελευθερία, η ηθική και η ευθύνη ηγετών και πολιτών έρχονται σε πρώτο πλάνο σε μια πολιτική και κοινωνική τραγωδία με πολυδιάστατη δομή.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Χρυσή Εποχή»

Αποστολή στο Νόβι Σαντ / Κωνσταντίνος Ρήγος: «Ήθελα ένα υπέροχο πάρτι όπου όλοι είναι ευτυχισμένοι»

Στη νέα παράσταση του Κωνσταντίνου Ρήγου «Χρυσή Εποχή», μια συμπαραγωγή της ΕΛΣ με το Φεστιβάλ Χορού Βελιγραδίου, εικόνες από μια καριέρα 35 ετών μεταμορφώνονται ‒μεταδίδοντας τον ηλεκτρισμό και την ενέργειά τους‒ σε ένα ολόχρυσο ξέφρενο πάρτι.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
CHECK Απόπειρες για τη ζωή της: Ψάχνοντας την αλήθεια για τις υπέροχες, βασανισμένες γυναίκες και τις τραγικές εμπειρίες τους

Θέατρο / Η βάρβαρη εποχή που ζούμε σε μια παράσταση

Ο Μάρτιν Κριμπ στο «Απόπειρες για της ζωή της» που ανεβαίνει στο Θέατρο Θησείον σκιαγραφεί έναν κόσμο όπου κυριαρχεί ο πόλεμος, ο θάνατος, η καταπίεση, η τρομοκρατία, η φτώχεια, ο φασισμός, αλλά και ο έρωτας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
To νόημα τού να ανεβάζεις Πλάτωνα στην εποχή του ΤikTok

Άννα Κοκκίνου / To νόημα τού να ανεβάζεις το Συμπόσιο του Πλάτωνα στην εποχή του tinder

Η Άννα Κοκκίνου στη νέα της παράσταση αναμετριέται με το «Συμπόσιο» του Πλάτωνα και τις πολλαπλές όψεις του Έρωτα. Εξηγεί στη LiFO για ποιον λόγο επέλεξε να ανεβάσει το αρχαίο φιλοσοφικό κείμενο, πώς το προσέγγισε δραματουργικά και κατά πόσο παραμένουν διαχρονικά τα νοήματά του.
M. HULOT
«Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Θέατρο / «Άμα σε λένε “αδελφή”, πώς να δεχτείς την προσβολή ως ταυτότητά σου;»

Η παράσταση TERAΣ διερευνά τις queer ταυτότητες και τα οικογενειακά τραύματα, μέσω της εμπειρίας της αναγκαστικής μετανάστευσης. Μπορεί τελικά ένα μέλος της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας να ζήσει ελεύθερα σε ένα μικρό νησί;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος από μικρός είχε μια έλξη για τα νεκροταφεία ή Όλα είναι θέατρο αρκεί να στρέψεις το βλέμμα σου πάνω τους ή Η παράσταση «Τελευταία επιθυμία» είναι ένα τηλεφώνημα από τον άλλο κόσμο

Θέατρο / «Ας απολαύσουμε τη ζωή, γιατί μας περιμένει το σκοτάδι»

Ο Αντώνης Αντωνόπουλος, στη νέα του παράσταση «Τελευταία Επιθυμία», δημιουργεί έναν χώρο όπου ο χρόνος για λίγο παγώνει, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να συναντήσουμε τους νεκρούς αγαπημένους μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ