William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter

William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι

0

Ο William Eggleston είναι ένας πρωτοπόρος της φωτογραφίας. Και αυτό γιατί εκτός από τις ποιητικές, γεμάτες ζωντάνια και μυστήριο εικόνες του που επικεντρώνονται στη καθημερινότητα και στις μικρές λεπτές αποχρώσεις της, ο Eggleston πειραματίστηκε όσο κανείς άλλος με τη δυναμική του χρώματος στη φωτογραφία και απέδειξε, στην θρυλική και διχαστική για το φωτογραφικό κοινό της Αμερικής σόλο έκθεσή του στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνη στη Νέα Υόρκη το 1976, πως η έγχρωμη φωτογραφία είναι επίσης μια μορφή τέχνης. 

Με αφορμή την πρόσφατη έκθεσή του στη National Portrait Gallery, στο Λονδίνο (21 Ιουλίου ως και 23 Οκτωβρίου 2016) παρουσιάζουμε μερικές χαρακτηριστικές εικόνες του Αμερικανού φωτογράφου. Η έκθεση αυτή στην οποία φιλοξενούνται 100 περίπου φωτογραφίες του από την δεκαετία του 1960 μέχρι και σήμερα, θεωρείται η πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση του συνολικού έργου του καλλιτέχνη. 

―Μαρούσα Θωμά

 

William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1974 (η Karen Chatham, αριστερά, με την ξαδέρφη του καλλιτέχνη Lesa Aldridge, στο Μέμφις του Τενεσί). Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1969-1970 (ο θείος του φωτογράφου Adyn Schuyler Senior μαζί με τον βοηθό του στο Cassidy Bayou του Μισισίπι. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1975 ( η Marcia Hare στο Μέμφις του Τενεσί). Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1969-70. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1970-73.Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1973-74. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1973-74. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1974. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1970 (αυτοπροσωπογραφία). Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1965-69. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1970-1973. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1965. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
1973-74. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1970-1974, (ο Dennis Hopper). Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1970, (η Devoe Money στο Τζάκσον του Μισισιπί). Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
1960s. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
1960s. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1980 (Joe Strummer). Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trust
William Eggleston: Ο φωτογράφος που αγάπησε το χρώμα όσο ελάχιστοι άλλοι Facebook Twitter
Άτιτλο, 1971-74. Φωτογραφία: William Eggleston. © Eggleston Artistic Trustt
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Φωτογραφία / Pissing Women: H φωτογραφική σειρά των ‘90s επιστρέφει τριάντα χρόνια μετά

Οι φωτογραφίες της Sophy Rickett με τις νεαρές γυναίκες που το 1995 ουρούσαν δημοσίως στις ζώνες εξουσίας του Λονδίνου φορώντας εταιρική ενδυμασία, εκτίθενται αυτές τις μέρες στην βρετανική μητρόπολη.
THE LIFO TEAM
Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Φωτογραφία / Anders Petersen: Συμβουλές σε νέους φωτογράφους από έναν κορυφαίο του είδους

Με αφορμή την έκθεση που φιλοξενείται στο Nationalmuseum της Στοκχόλμης και τη μεγάλη ρετροσπεκτίβα που ετοιμάζεται να παρουσιαστεί στο Liljevalchs, ανατρέχουμε στην καλλιτεχνική φιλοσοφία του κορυφαίου Ευρωπαίου φωτογράφου, η οποία συνοψίζεται σε μία φράση: Νιώσε – δεν χρειάζεται να προσπαθείς ιδιαίτερα.
THE LIFO TEAM
Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποθέωσε την ατέλεια 

Φωτογραφία / Juergen Teller, ο φωτογράφος που αποδόμησε το glamour έρχεται στην Αθήνα

Στις εικόνες του ξεδιπλώνει με θάρρος, ωμότητα και χιούμορ την ανθρώπινη ιστορία. Διέλυσε τη γυαλιστερή όψη των περιοδικών και έβαλε, μέσω αυτών, σε κάθε σπίτι τις αντιθέσεις ενός ολόκληρου κόσμου. Σύντομα θα εγκαινιάσει το Onassis Ready με την έκθεση «you are invited».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT