Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter

Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές.

0

Από τη στιγμή που εφευρέθηκαν οι φωτογραφικές μηχανές, περίπου πριν από διακόσια χρόνια, είναι γεγονός ότι οι αλλαγές που έχουν υποστεί τόσο σε επίπεδο ντιζάιν όσο και σε τεχνικές προδιαγραφές είναι σαρωτικές. Ως πρώτη φωτογραφική «μηχανή» μπορεί να θεωρηθεί ένα σκοτεινό δωμάτιο ή κουτί (camera obscura) που στη μία άκρη διέθετε μια γυαλιστερή επιφάνεια και στην απέναντι άκρη μία πολύ μικρή οπή.

Αν και οι πρώτες μηχανές ήταν ουσιαστικά μεγάλα ξύλινα κουτιά με «πρωτόγονους» φακούς κι ένα κάλυμμα από πάνω για τον έλεγχο του φωτός, σήμερα έχουν εξελιχθεί σε πραγματικά κομψοτεχνήματα, με τις δυνατότητές τους ασφαλώς να μην έχουν καμία σχέση συγκριτικά με αυτές του προηγούμενου αιώνα. Ωστόσο, οι τελευταίες είναι αυτές που βασικά πρωταγωνιστούν στην έκθεση «In Focus: The Camera», μια έκθεση με πραγματικά ιστορικές φωτογραφικές μηχανές που γίνεται στο J. Paul Getty Museum. 

Πέρα από τις θρυλικές μηχανές, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν και μοναδικές λήψεις (πορτρέτα και αυτοπροσωπογραφίες) εξαιρετικά σημαντικών φωτογράφων.

Βέβαια, πέρα από τις θρυλικές μηχανές, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν και μοναδικές λήψεις (πορτρέτα και αυτοπροσωπογραφίες) εξαιρετικά σημαντικών φωτογράφων, όπως οι Imogen Cunningham, Dorothea Lange, Lisette Model, Helmut Newton, Edward Steichen, Andy Warhol και Edward Weston. 

Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Camera obscura (ξύλο, μπρούτζος και γυαλί περ. 1750-1800) Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Daguerreotype/Wet-plate Camera (ξύλο, μπρούτζος και γυαλί, περ. 1851). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Camera box (ξύλο, γυαλί και μέταλλο 1860). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
August Semmendinger - Mammoth Plate Wet-Collodion Camera (ξύλο, μέταλλο, ύφασμα και γυαλί, 1874-1885). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, gift in memory of Beaumont Newhall
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Η πρώτη φωτογραφική μηχανή Kodak - The Kodak (ξύλο, δέρμα, μπρούτζος και γυαλί, 1888). Φωτο: The J. Paul Getty Museum, Los Angeles, Gift of Gloria and Stanley Fishfader
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
John F. Collins - Kodak Ektra Camera (περ. 1930). Φωτο: J. Paul Getty Museum Gift of Nina and Leo Pircher
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Eastman Kodak Company - Kodak Bantam Special (1936). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Eastman Kodak Company - World War II “Matchbox” Spy Camera (μέταλλο και γυαλί, 1944). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Polaroid Corporation - Polaroid Land Camera Model 95 (δέρμα και ατσάλι, περ. 1948-1949). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Steineck Kamerawerk - Steineck ABC Wristwatch Camera (1949). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Hasselblad AB - Hasselblad wide angle camera (μέταλλο, τεχνητό δέρμα και γυαλί, 1954-1959). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Nippon Kogaku K.K. - Nikon “Reporter” large load 35mm camera (μετά το 1959). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Canon Inc. - Canon S 35mm camera with rare F2 lens (μέταλλο και γυαλί, 1946). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Polaroid Corporation - Polaroid SX-70 (μέταλλο, πλαστικό, δέρμα και γυαλί, 1972). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Capt. Horatio Ross [αυτοπορτρέτο] (1856-1859). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Underwood & Underwood - Φωτογραφίζοντας τη Νέα Υόρκη. Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Edward Weston - Αυτοπορτρέτο (1908). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
George Watson - Κάμερα σε τρίποδο (1920s). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Man Ray [Αυτοπορτρέτο] (1932). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Alma Lavenson [Αυτοπορτρέτο] (1932). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Πορτρέτο της Dorothea Lange (1937). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Walker Evans (1941). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Weegee (Arthur Fellig) (1940-1945). Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Weegee, New York, 1945, Lisette Model (Αμερικανίδα φωτογράφος, γεννημένη στην Αυστρία, 1901-1983). Φωτο: J. Paul Getty Museum © Estate of Lisette Model, courtesy Baudoin Lebon/Keitelman
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Andreas Feininger - Ο φωτορεπόρτερ (1951), Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Imogen Cunningham - Αυτοπορτρέτο με τα εγγόνια (1955), Φωτο: J. Paul Getty Museum
Όχι ακόμη μια έκθεση φωτογραφίας. Μια έκθεση με τις ίδιες τις φωτογραφικές μηχανές. Facebook Twitter
Anthony Friedkin (1996), Φωτο: J. Paul Getty Museum

Info

Η έκθεση θα βρίσκεται στο J. Paul Getty Museum μέχρι και τις 5 Ιανουαρίου του 2020. 

Με πληροφορίες από Art Blart 

Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο κόσμος μας μέσα απο τα βραβεία του World Press Photo 2024

Φωτογραφία / Ο κόσμος μας μέσα από 28 βραβευμένες φωτογραφίες του World Press Photo 2024

Αντιπροσωπεύοντας τις πιο προβεβλημένες αλλά και παραγνωρισμένες ιστορίες, τα βραβευμένα έργα στρέφουν το βλέμμα σε μερικά από τα πιο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κόσμος σήμερα.
THE LIFO TEAM
Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ