ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Ο George Platt Lynes κινδύνευσε για να φωτογραφίσει γυμνούς άντρες Facebook Twitter

Ο George Platt Lynes κινδύνευσε για να φωτογραφίσει γυμνούς άντρες

0

Ο George Platt Lynes ξεκίνησε ως φωτογράφος μόδας με έδρα τη Νέα Υόρκη, αλλά χάθηκε από το προσκήνιο όταν αποκαλύφθηκε ότι φωτογραφίζει και ανδρικά γυμνά.

Ο Lynes έστρεψε τον φακό του στον κοινωνικό του κύκλο, ο οποίος περιλάμβανε πολλά από τα καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά μυαλά του 20ού αιώνα, όπου τον δέχτηκαν ως ομοφυλόφιλο σε μια σκληρή περίοδο για την LGBT κοινότητα στην Αμερική.

Ο George Platt Lynes (1907-1955) μεγάλωσε στο Νιου Τζέρσεϊ και φοίτησε σε οικοτροφείο της δυτικής Μασαχουσέτης, όπου γνώρισε τον Lincoln Kirstein, τον μετέπειτα συνιδρυτή του μπαλέτου της Νέας Υόρκης.

Ο Lynes και οι άνδρες που πόζαραν γι 'αυτόν πήραν μεγάλο ρίσκο ώστε να κάνουν αυτές τις φωτογραφίες σε μια περίοδο που οι γκέι κινδύνευαν με φυλάκιση αλλά και απόρριψη από το σύνολο της κοινωνίας.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1920, ο Lynes ταξίδεψε στο Παρίσι όπου συνδέθηκε με μέλη της πρωτοπορίας του Παρισιού, συμπεριλαμβανομένου του ζευγαριού Gertrude Stein και Alice B. Toklas, που τον έβαλαν στον κοινωνικό τους κύκλο. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου ο Lynes άρχισε να φωτογραφίζει τους νέους του φίλους και τις εμπειρίες τους.

Αφού επέστρεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες στα τέλη της δεκαετίας του 1920, ο Lynes κληρονόμησε τον φωτογραφικό εξοπλισμό ενός φίλου, ο οποίος τον ενέπνευσε να ασχοληθεί ακόμα περισσότερο με τη φωτογραφία.

Σημαντικοί άνθρωποι του κόσμου της τέχνης, πολλοί από τους οποίους ήταν στενοί φίλοι του, συμφώνησαν να ποζάρουν μπροστά στον φακό του, συμπεριλαμβανομένων των Paul Cadmus, Pavel Tchelitchew και Marc Chagall.

Ο George Platt Lynes κινδύνευσε για να φωτογραφίσει γυμνούς άντρες Facebook Twitter
George Platt Lynes (1907-1955), Self-Portrait,1952. From the Collections of the Kinsey Institute, Indiana University © Estate of George Platt Lynes

Το 1935, ο Lynes έγινε ο πρώτος φωτογράφος του Αμερικανικού Μπαλέτου, που μετονομάστηκε αργότερα σε Μπαλέτο της Νέας Υόρκης και παρέμεινε ο πρωταρχικός φωτογράφος του για 20 χρόνια.

Οι φωτογραφίες που προέκυψαν από την προσωπική και επαγγελματική σχέση μεταξύ Lynes και Lincoln Kirstein θεωρούνται μερικές από τις καλύτερες φωτογραφίες μπαλέτου που έγιναν ποτέ. Ο Lynes ήταν παθιασμένος με την ομορφιά και τη φινέτσα και αποδείχθηκε εξαιρετικά επιδέξιος στο να αποτυπώνει τα σώματα των χορευτών ανάλογα με το φως και τον χώρο.

Την επόμενη χρονιά, ο Lynes προσκλήθηκε να συμμετάσχει στην έκθεση του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης, Fantastic Art, Dada and Surrealism. Η σουρεαλιστική του φωτογραφία με τίτλο The Sleepwalker βρέθηκε ανάμεσα σε έργα καταξιωμένων καλλιτεχνών, όπως ο Σαλβαδόρ Ντάλι, ο Μαξ Ερνστ και ο Ρενέ Μαγκρίτ.

Ο George Platt Lynes κινδύνευσε για να φωτογραφίσει γυμνούς άντρες Facebook Twitter
George Platt Lynes (1907-1955), Name Withheld, 1934. From the Collections of the Kinsey Institute, Indiana University © Estate of George Platt Lynes

Ο Lynes ήταν ένα ανερχόμενο αστέρι στον χώρο της φωτογραφίας της Νέας Υόρκης, τόσο καλλιτεχνικά όσο και εμπορικά. Φωτογράφισε για διάσημα περιοδικά μόδας όπως η Vogue και το Harper's Bazaar και δημιούργησε διαφημιστικές καμπάνιες για το Barneys και τον Henri Bendel.

Ως φωτογράφος της Vogue, ο Lynes είχε την ευκαιρία να κάνει τα πορτρέτα πολλών συγγραφέων και καλλιτεχνών, συμπεριλαμβανομένου του συγγραφέα / διασκεδαστή Kay Thompson (δημιουργού των παιδικών βιβλίων «Eloise») και του θεατρικού συγγραφέα Τένεσι Ουίλιαμς.

Κατά τη διάρκεια μιας περιόδου καταστολής της ομοφυλοφιλίας, ο Lynes και οι ομοφυλόφιλοι φίλοι του δημιούργησαν μια κλειστή κοινότητα μέσα στην οποία θα μπορούσαν να εκφραστούν.

Η υποστήριξη από αυτή την κοινότητα επέτρεψε στον Lynes να διερευνήσει το ενδιαφέρον του για το αρσενικό γυμνό ως φωτογραφικό θέμα, κάτι που θεωρήθηκε ριζοσπαστικό, καθώς το γυναικείο σώμα ήταν γενικά το μόνο αποδεκτό θέμα στο γυμνό εκείνη την εποχή. 

Ο Lynes είχε πλήρη επίγνωση του ρίσκου που έπαιρνε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου και έλαβε μέτρα για την προστασία της ταυτότητας των ατόμων που έπαιρναν μέρος στις φωτογραφίσεις.

Έξω από τη σχετική ασφάλεια που του προσέφερε ο κοινωνικός του κύκλος στη Νέα Υόρκη, η χώρα δεν ήταν ασφαλές μέρος για να ζήσει κανείς ως ομοφυλόφιλος ή για να είναι αρσενικό γυμνό μοντέλο.

Ο Lynes και οι άνδρες που πόζαραν γι' αυτόν πήραν μεγάλο ρίσκο ώστε να κάνουν αυτές τις φωτογραφίες σε μια περίοδο που οι γκέι κινδύνευαν με φυλάκιση αλλά και απόρριψη από το σύνολο της κοινωνίας. 

Ο George Platt Lynes κινδύνευσε για να φωτογραφίσει γυμνούς άντρες Facebook Twitter
George Platt Lynes (1907-1955), Name Withheld, 1954. From the Collections of the Kinsey Institute, Indiana University © Estate of George Platt Lynes

Στα τέλη της δεκαετίας του 1940, ο Δρ Άλφρεντ Κίνσεϊ δούλευε πάνω στο βιβλίο του για το σεξουαλική συμπεριφορά του άντρα στο πανεπιστήμιο της Ιντιάνα. Ο Κίνσεϊ βρισκόταν στη διαδικασία ίδρυσης του ερευνητικού του ινστιτούτου και ήθελε παραδείγματα αρσενικού γυμνού, ιδιαίτερα φωτογραφιών που ρίχνουν φως στον τρόπο ζωής των ομοφυλοφίλων.

Οι φωτογραφίες του Lynes ήταν ο λόγος που οι δύο άντρες ήρθαν σε επαφή. Ο Κίνσεϊ ήταν ένας βασικός υποστηρικτής του Lynes και οι δύο άνδρες συντόνισαν τη δωρεά πολλών από τις φωτογραφίες και τα αρνητικά του Lynes στο Ινστιτούτο Κίνσεϊ.

Η αποστολή φωτογραφιών και αρνητικών στην Ιντιάνα από τη Νέα Υόρκη ήταν εξαιρετικά επικίνδυνη αφού εκείνη την εποχή ο νόμος απαγόρευε την αποστολή υλικού που θεωρείται άσεμνο μέσω της ταχυδρομικής υπηρεσίας των Ηνωμένων Πολιτειών.

Οι δύο άντρες έλαβαν ακραία μέτρα για να εξασφαλίσουν ότι οι γυμνές φωτογραφίες τους δεν θα ταχυδρομηθούν οργανώνοντας πολυάριθμες διαδρομές μεταξύ χωρών. Η μεταφορά φωτογραφιών στην Ιντιάνα ήταν επιτυχής και η κληρονομιά και η δουλειά του Lynes διατηρήθηκαν στο Ινστιτούτο Κίνσεϊ για σχεδόν 70 χρόνια.

Τον Μάιο του 1955 ο Lynes διαγνώστηκε με καρκίνο στους πνεύμονες. Έκλεισε το στούντιό του και οι φήμες λένε πως κατέστρεψε πολλές φωτογραφίες αλλά και αρνητικά, ειδικά των ανδρικών γυμνών. -Ν.Γ.

Ο George Platt Lynes κινδύνευσε για να φωτογραφίσει γυμνούς άντρες Facebook Twitter
George Platt Lynes (1907-1955), Name Withheld, 1954. From the Collections of the Kinsey Institute, Indiana University © Estate of George Platt Lynes
Ο George Platt Lynes κινδύνευσε για να φωτογραφίσει γυμνούς άντρες Facebook Twitter
George Platt Lynes (1907-1955), Name Withheld, 1943. From the Collections of the Kinsey Institute, Indiana University © Estate of George Platt Lynes
Ο George Platt Lynes κινδύνευσε για να φωτογραφίσει γυμνούς άντρες Facebook Twitter
George Platt Lynes (1907-1955), Name Withheld, 1955. From the Collections of the Kinsey Institute, Indiana University © Estate of George Platt Lynes
Ο George Platt Lynes κινδύνευσε για να φωτογραφίσει γυμνούς άντρες Facebook Twitter
George Platt Lynes (1907-1955), Name Withheld, 1930. From the Collections of the Kinsey Institute, Indiana University © Estate of George Platt Lynes
Ο George Platt Lynes κινδύνευσε για να φωτογραφίσει γυμνούς άντρες Facebook Twitter
George Platt Lynes (1907-1955), Name Withheld, 1952. From the Collections of the Kinsey Institute, Indiana University © Estate of George Platt Lynes
Φωτογραφία
0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν Σήμερα / Συζητώντας με την Πάολα Ρεβενιώτη για τη φιλμογραφία του Φασμπίντερ

Σαν σήμερα το 1982 πεθαίνει ο μεγάλος Γερμανός σκηνοθέτης Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Πόσο βοήθησε η σκηνοθετική ματιά του το ομοφυλοφιλικό κίνημα και τα δικαιώματα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας;
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ