Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter

Μια υψηλή ενόχληση

0

Η Fukase: The Incurable Egoist είναι η πρώτη αναδρομική έκθεση του υπέροχου Μασαχίσα Φουκάσε στην Ευρώπη, με υλικό που δεν έχει έρθει ποτέ πριν στη δημοσιότητα. Ο Φουκάσε θεωρείται ευρέως ως ένας από τους πιο ριζοσπαστικούς και σημαντικούς φωτογράφους της μεταπολεμικής περιόδου. Στην έκθεση παρουσιάζονται όλες οι πτυχές του έργου του από τη δεκαετία του '60 και μετά και αποκαλύπτεται η ευρύτητα της θεματογραφίας του, που κινείται μοναδικά γύρω από τους άξονες της οικογένειας, της αγάπης, της φιλίας, του έρωτα, της μοναξιάς, της απομόνωσης, της απώλειας και του θανάτου. 

Η έκθεση Fukase: The Incurable Egoist παρουσιάζεται στο φωτογραφικό φεστιβάλ Les Rencontres d'Arles μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου.

Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Ο Φουκάσε πέθανε το 2012. Το 1992 έπεσε σε κώμα για 20 ολόκληρα χρόνια μετά την πτώση του σε μπαρ στο Τόκιο και από τότε δεν συνήλθε ποτέ. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Φωτογραφία της γάτας του που δημιουργήθηκε ώστε να ταιριάζει με το προηγούμενο αυτοπορτρέτο του. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Ο Φουκασε γεννήθηκε το 1934 στην κωμόπολη Bifuka στο Hokkaido, το δεύτερο μεγαλύτερο νησί της Ιαπωνίας όπου η οικογένειά του διατηρούσε στούντιο φωτογραφίας. Αυτοπορτρέτο που τράβηξε το 1992, λίγο πριν πέσει σε κώμα. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Η γάτα του Sasuke No 2. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Η φωτογραφία τραβήχτηκε το 1991 μόλις μετά την επίστροφή του στο Hokkaido. Ανήκει σε μία σειρά αυτοπορτρέτων με αξιοσημείωση ένταση και ενδοσκοπική διάθεση. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Του άρεσε πολύ να τυπώνει ο ίδιος τις εικόνες του και να τις εμπλουτίζει με εικαστικές παρεμβάσεις. Αυτή η εικόνα του 1992 ονομάζεται Berobero ή Sucking και αποτελεί αναφορά στην αγαπημένη του συνήθεια να γλείφει ή να πιπιλίζει τις γλώσσες των ανθρώπων. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Εικόνα από τη σειρά Hibi. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Ο Φουκάσε έγινε παγκοσμίως γνωστός από τη σειρά του The Solitude of Ravens (1975-1982) που ξεκίνησε μετά το τέλος του δεύτερου γάμου του με την Yōko Wanibe. Το κοράκι ήταν το σύμβολο της μοναξιάς του. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Εικόνα από το βιβλίο Memories of My Father, μια οπτική βιογραφία του πατέρα του που εδώ απεικονίζεται ένα χρόνο πριν τον θάνατό του. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Φωτογραφία από την τελευταία του σειρά Bukubuku (Bubbling) με 79 αυτοπορτρέτα που τράβηξε στη μπανιέρα του. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Οικογενειακή φωτογραφία του 1975. Ο Φουκάσε είναι ο πρώτος από αριστερά.Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Μια υψηλή ενόχληση Facebook Twitter
Το ίδιο οικογενειακό πορτρέτο τραβηγμένο το 1987 ένα χρόνο μετά τον θάνατο του πατέρα του. Φωτογραφία: Masahisa Fukase Archive/Courtesy of the Michael Hoppen Gallery
Φωτογραφία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ