ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Εμπνευσμένη από τον πίνακα Manner of Francia, 1865. Φωτογραφία της Julia Margaret Cameron, National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library

J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας

0
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Πορτρέτο της ανιψιάς της Julia Jackson, μητέρας της Virginia Woolf! Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library

Η Julia Margaret Cameron δεν είχε πιάσει φωτογραφική μηχανή στα χέρια της μέχρι τα 48 της χρόνια. Από την πρώτη στιγμή που της έδωσαν η κόρη της και ο γαμπρός της να δοκιμάσει όμως δήλωνε ότι κάνει Τέχνη με κεφαλαίο Τ, παρόλα τα λάθη και τις αδέξιες δοκιμές. Οι κακόβουλες κριτικές που την κατηγορούσαν ότι οι χαρακτηριστικές ονειρικές εστιάσεις της δεν ήταν παρά τεχνική ανεπάρκεια δεν την πτόησαν, τις αγνόησε και τα επόμενα χρόνια κατέγραφε στο ημερολόγιό της όσα θεληματικά και με σιγουριά απαθανάτιζε. Κάπου κατακρίνει μια κυρία που της ζήτησε ένα πορτρέτο έτσι  απλά, λες κι έκανε εμπορική συνδιαλλαγή. Η Julia Margaret Cameron θεωρούσε τον εαυτό της καλλιτέχνη. Και ήταν.

Γεννημένη πριν από 200 χρόνια στην Καλκούτα, ήταν μία από τις πολλές αδελφές με το όνομα Pattle, γνωστές για τη γοητεία τους, το πνεύμα και την ομορφιά τους, αν και η Τζούλια ήταν μάλλον η πιο άσχημη. Ο κυβερνήτης της Ινδίας ανέφερε κάποτε ότι η ανθρωπότητα μοιραζόταν σε άντρες, γυναίκες και τους Pattles, ήταν μια κάστα από μόνοι τους. Παντρεύτηκε τον Charles Hay Cameron, έναν δικηγόρο 20 χρόνια μεγαλύτερό της, ο οποίος είχε λευκή γενειάδα και μαλλιά μακριά που έφταναν μέχρι τη μέση του, τον οποίο αργότερα χρησιμοποίησε ως μοντέλο για τον Merlin. Μεγάλωσε πέντε δικά της παιδιά, πέντε συγγενών και μια μικρή Ιρλανδέζα, την Mary Ryan, που βρήκε να ζητιανεύει στο Putney Heath. Αργότερα την έβαλε να ποζάρει για ένα σωρό πορτρέτα μεσαιωνικών δεσποινίδων.

J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Πρόσπερο και Μιράντα, 1865, της Julia Margaret Cameron, με μοντέλα τον Sir Henry Taylor και την Mary Ryan. Σύμφωνα με την μαρτυρία της Cameron στο ημερολόγιό της ο Sir Henry ερωτεύτηκε την Ryan μόλις την είδε σε αυτή τη φωτογραφία. Ο Cotton και η Ryan αργότερα παντρεύτηκαν. Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Royal Photographic Society

Για 11 χρόνια η δημιουργικότητα της Cameron ήταν εκρηκτική. Κι ήταν μια τυχερή γυναίκα: μια από τις σπάνιες περιπτώσεις στη Βικτωριανή εποχή που το ταλέντο της δεν πνίγηκε στα καθήκοντα του σπιτιού. Φυσικά είχε κάθε βοήθεια από το υπηρετικό προσωπικό: η κάμερα ήταν βαριά και τα χημικά που χρησιμοποιούσε ακόμα περισσότερο, έτσι οι υπηρέτες έκαναν όλα τα χαμαλίκια. Η  Marta Weiss που επιμελήθηκε την έκθεση της Cameron στο Victoria and Albert Museum γράφει ότι σε αρκετές φωτογραφίες φαίνεται ένα αδέσποτο χέρι στο κάδρο να κρατάει την κουρτίνα. Όσο για την υπηρέτρια που είχε εκείνη την εποχή, η Mary Hillier, έγινε το μοντέλο σε αρκετές από τις φωτογραφίες της.

Στις δύο εκθέσεις που διοργανώθηκαν με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννησή της αυτή την εποχή μπορεί κανείς να δει τα ντελικάτα, εκφραστικά πορτρέτα της με θέματα που ποικίλουν, από τον Alfred Tennyson μέχρι έναν εργάτη σε φυτεία στην Σρι Λάνκα.

Julia Margaret Cameron: Influence and Intimacy στο Science Museum από 24 Σεπτεμβρίου και στο Victoria & Albert Museum από 28 Νοεμβρίου.

 

J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Iάγος, 1867, από την Julia Margaret Cameron. Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Εμπνευσμένη από τον πίνακα Manner of Francia, 1865. Φωτογραφία της Julia Margaret Cameron, National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Πορτρέτο της Julia Margaret Cameron που τράβηξε ο γιος της Henry Herschel Hay Cameron το 1870.Φωτογραφία:: Victoria and Albert Museum
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
Το πορτρέτο του αστρονόμου Sir John Herschel από την Julia Margaret Cameron, το 1867. Φωτογραφία: National Media Museum, Bradford/Science and Society Picture Library
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter
J. M. Cameron: Η ντελικάτη πρωτοπόρος της Βικτωριανής φωτογραφίας Facebook Twitter

 

0

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Βιβλίο / «Ένας μύθος λέει πως αν χάσεις κάτι στην Αθήνα, θα το βρεις στον Ελαιώνα»

Στο νέο του βιβλίο, «Lost Things Found», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Hyper Hypo, ο εικαστικός φωτογράφος Αντώνης Θεοδωρίδης εξερευνά τον μαγικό κόσμο της υπαίθριας αγοράς του Ελαιώνα.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Το φωτογραφικό έργο της Ανιές Βαρντά σε μια νέα έκθεση/ Το Παρίσι της Ανιές Βαρντά έχει χιούμορ/ Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία/ Το ανορθόδοξο και διψασμένο για ζωή βλέμμα της Ανιές Βαρντά

Φωτογραφία / Η Ανιές Βαρντά εκτός από το σινεμά αγάπησε με πάθος και τη φωτογραφία

Μία νέα έκθεση στο Μουσείο Καρναβαλέ στο Παρίσι παρουσιάζει το ελάχιστα γνωστό φωτογραφικό έργο της σπουδαίας Γαλλίδας σκηνοθέτριας της Νουβέλ Βαγκ, αναδεικνύοντας τη λοξή και χιουμοριστική ματιά της στην πόλη του Παρισιού.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

Φωτογραφία / Οι γονείς μου κρατιούνται χέρι-χέρι μετά τον υποβοηθούμενο θάνατό τους

«Η ζωή τους γινόταν όλο και πιο δύσκολη. Δεν ήθελαν να πάνε σε οίκο ευγηρίας και κανένας από τους δύο δεν ήθελε να ζήσει χωρίς τον άλλον. Έτσι έφυγαν από τη ζωή μαζί». Η πιο προσωπική φωτογραφία του Martin Roemers
THE LIFO TEAM
Αποτυπώνοντας την ολοκληρωτική χαρά του ποδοσφαίρου σε μια και μόνο στιγμή

Φωτογραφία / Αποτυπώνοντας την έκσταση του ποδοσφαίρου σε μερικά κλικ

Ο φωτογράφος André Coelho βρέθηκε στο στάδιο Nilton Santos στο Ρίο ντε Τζανέιρο, που ήταν γεμάτο με χιλιάδες οπαδούς της Μποταφόγκο που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν για να δουν την αγαπημένη τους ομάδα από κοντά.
THE LIFO TEAM
Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ