Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter

Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο

2

O Moe Zoyari είναι ένας Ιρανό- Αμερικανός φωτογράφος. Ξεκίνησε να φωτογραφίζει πολύ νέος, εστιάζοντας το έργο του στο πυρηνικό πρόγραμμα του Ιράν, καθώς και τις φυσικές και πολιτικές αναταραχές της περιοχής και σταδιακά άρχισε να επεκτείνει τον κύκλο του φωτογραφικού του ενδιαφέροντος καλύπτοντας γεγονότα από τη Μέση Ανατολή, την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Φωτογραφίες του έχουν δημοσιευθεί στο Newsweek, τους Time, το Le Figaro και σε πολλά άλλα. Σήμερα ζει στις ΗΠΑ. Το συγκεκριμένο πρότζεκτ προέκυψε μέσα ένα ταξίδι 44 ημερών που έκανε στο Αφγανιστάν και συγκεκριμένα στις πόλεις Kabul, Herat και Mezar-e-Sharif ως δημοσιογράφος του στρατού των ΗΠΑ. 

Η συνέντευξη στο LIFO.gr

—Πώς θα παρουσιάζατε τον εαυτό σας στο κοινό μας;

Είμαι ένας ανεξάρτητος φωτορεπόρτερ που εκπροσωπείται από την Redux Pictures. Συνεργάζομαι συχνά με την United Press International (UPI) και γράφω φωτογραφικά άρθρα για την Γερμανική Deutsche Welle. 

—Γιατί επιλέξατε το Αφγανιστάν ως θεματική;

Το Αφγανιστάν είναι γειτονική χώρα της πατρίδας μου, του Ιράν και μιλάμε την ίδια γλώσσα. Και αυτά σε σχέση με τα φωτογραφικά μου ενδιαφέροντα, ήταν δύο πολύ καλοί λόγοι για να επισκεφθώ τη χώρα και να γνωρίσω τους ανθρώπους της. Οι περισσότερες εικόνες που έχουμε από το Αφγανιστάν σχετίζονται με τον πόλεμο. Εγώ ήθελα να δείξω κάτι διαφορετικό, κάτι θετικό. Για τους Αφγανούς η ζωή είναι πολύ δύσκολη εδώ και κάποιες δεκαετίες, αλλά εγώ αυτό που διέκρινα πώς υπάρχει, ήταν η ελπίδα. Οι άνθρωποι ακόμα ελπίζουν.

—Ως Ιρανο-Αμερικανός πολίτης, αλλά και ως φωτογράφος έχετε γνωρίσει καλά και τις δύο κουλτούρες. Ποια θεωρείτε ότι είναι η κυρίαρχη διαφορά τους;

Υπάρχουν διαφορές, όπως υπάρχουν και ομοιότητες. Θεωρώ ότι τόσο η Ιρανική όσο και η Αμερικανική κοινωνία υποφέρουν από τις κυβερνήσεις τους. Από τη μία πλευρά υπάρχει μια κυβέρνηση που εκπλήσσει τους πολίτες της με πολλούς τρόπους: επιβάλλοντας τη μαντίλα στις γυναίκες, απαγορεύοντας την πρόσβαση στο διαδίκτυο ή -αν θέλετε πιστέψτε το- απαγορεύοντας πρόσφατα στις γυναίκες να ποδηλατούν δημόσια ή παρουσία ξένων. Και από την άλλη, υπάρχει η κυβέρνηση των ΗΠΑ που ξοδεύει εκατομμύρια δολάρια για πολέμους, αντί να χρηματοδοτήσει την εκπαίδευση, το σύστημα υγείας της ή τα μέσα μεταφοράς της για να βελτιώσει τη ζωή των πολιτών της. Πιστεύω ότι αν οι δύο χώρες κοιτάξουν καθαρά η μία την άλλη θα καταλάβουν ότι έχουν περισσότερα κοινά απ' αυτά που παρουσιάζουν τα media. 

—Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια;

Το επόμενο μου πρότζεκτ θα είναι στο Ισραήλ και την Παλαιστίνη. Σχεδιάζω να βρίσκομαι εκεί την επόμενη εβδομάδα και να μείνω ένα μήνα φωτογραφίζοντας τη νυχτερινή ζωή και των δύο πλευρών ελπίζοντας να δείξω ότι η ζωή συνεχίζεται. Και αν τα καταφέρω θα επιστρέψω στο Αφγανιστάν για να δουλέψω ένα θέμα σχετικό με κάποια μουσικά συγκροτήματα που τώρα έχουν αρχίσει να δημιουργούνται εκεί. 

Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari
Η ζωή στο Αφγανιστάν, μετά τον πόλεμο Facebook Twitter
©Moe Zoyari


Instagram page @Moe_Zoyari

Twitter account: @Photomohammad ,

Facebook Page: fb.com/aPhotoJournalist 

2

Μαρούσα Θωμά

Γεννήθηκε στη Λέσβο. Υπεύθυνη του Lightbox στο LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Φωτογραφία / Ο Νίκος Φλώρος είναι ο τελευταίος φωτορεπόρτερ μιας άλλης Αθήνας

Μέσα σε μια ξεχασμένη στοά της Πανεπιστημίου, ένα από τα παλαιότερα φωτογραφεία της Αθήνας φυλά φιλμ και αρνητικά που κρύβουν μισό αιώνα ζωής της πόλης – από πολιτικές πορείες και εγκλήματα μέχρι καθημερινές στιγμές που έχουν χαθεί για πάντα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Φωτογραφία / Susan Meiselas: Η θρυλική φωτογράφος που απαθανάτισε τη ζωή των στρίπερ στην Αμερική των '70s

Σήμερα, η Meiselas θεωρείται ότι άνοιξε τον δρόμο όχι μόνο για τους πολιτικά δεσμευμένους φωτογράφους που καταγράφουν προσεκτικά, προβληματίζονται και πλαισιώνουν το έργο τους, αλλά και για τους φωτογράφους που επίμονα εργάζονται σε συνεργασία με τα θέματά τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Φωτογραφία / «Απαγορεύεται η είσοδος στους γονείς»: Εφηβικά δωμάτια στις δεκαετίες του ’80 και του ΄90

Τριάντα χρόνια μετά την πρώτη του κυκλοφορία επανεκδίδεται αυτό τον μήνα το φωτογραφικό λεύκωμα της Adrienne Salinger με πορτρέτα εφήβων στα υπνοδωμάτιά τους, σε μια εποχή πριν τα smartphones και τα social media.
THE LIFO TEAM
Nelly's: Η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση για τη σπουδαιότερη Ελληνίδα φωτογράφο

Φωτογραφία / Nelly's: Η κορυφαία Ελληνίδα φωτογράφος

Πεθαίνει σαν σήμερα η γυναίκα που είναι μέχρι τις μέρες μας η πιο γνωστή Ελληνίδα φωτογράφος. Ποια ήταν η Έλλη Σουγιουλτζόγλου; Και πώς έφτασε να φωτογραφίζει διάσημες χορεύτριες στην Ακρόπολη; Η Αλίκη Τσίργιαλου, υπεύθυνη των φωτογραφικών αρχείων του Μουσείου Μπενάκη μας εξηγεί.
M. HULOT
«Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Φωτογραφία / «Τράβηξα τη φωτογραφία ενώ λιμοκτονούσα κι ο ίδιος»: Η ιστορία της εικόνας-σύμβολο του λιμού στη Γάζα

Ο φωτορεπόρτερ Αχμέντ αλ-Αρίνι περιγράφει τις συνθήκες που οδήγησαν στην φωτογραφία που έχει κάνει το γύρο του κόσμου ως σύμβολο της ανθρωπιστικής καταστροφής που μαστίζει τη Λωρίδα.
THE LIFO TEAM
Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Φωτογραφία / Spyros Rennt: «Το nightlife είναι καταφύγιο για τους queer ανθρώπους»

Ο Αθηναίος φωτογράφος που έχει καταγράψει την ξέφρενη –αλλά και τρυφερή– νυχτερινή ζωή του Βερολίνου μπορεί να άργησε να βρει τον δρόμο του, αλλά μέσα από τη φωτογραφία νιώθει ότι τελικά η διαδρομή του απέκτησε ένα νόημα.
M. HULOT
Μια έκθεση με φωτογραφίες του Α. Εμπειρίκου που δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ πριν 

Φωτογραφία / Φωτογραφίες του Ανδρέα Εμπειρίκου παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε μια νέα έκθεση

54 φωτογραφίες από το πολύτιμο αρχείο του θα παρουσιαστούν από την Eleftheria Tseliou Gallery, στον χώρο της Τοσίτσα 3, σε μια έκθεση που επιχειρεί να αναδείξει πως υπήρξε εξίσου σημαντικός ως φωτογράφος, όσο και ως ποιητής και ψυχαναλυτής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ