Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers" Facebook Twitter

Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers"

0

ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΗΛΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ 

Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers" Facebook Twitter
Βασίλης Νούλας
 

 

 

Το ‘Nightstalkers: φωτογραφίζοντας το αθέατο’ είναι ένα ιδιαίτερο καλλιτεχνικό εργαστήριο το οποίο πραγματοποιείται  από τους φωτογράφους Γιάννη Χατζηασλάνη και Αγγελική Σβορώνου στα πλαίσια των δράσεων της ομάδας/κολεκτίβας Depression Era. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί άλλα 5 εργαστήρια από το 2014 μέχρι σήμερα από διάφορα μέλη της ομάδας, στα οποία έχουν συμμετάσχει πάνω από 100 άτομα. Στο εργαστήριο όσοι συμμετέχουν καλούνται να δείξουν την αθέατη πλευρά της Αθήνας που ζωντανεύει μέσα από το βλέμμα του φωτογραφικού φακού.Την Δευτέρα 16 Νοεμβρίου θα γίνει μια έκθεση στο Ρομάντσο που θα δείχνει τις φωτογραφίες όσων συμμετείχαν στο εργαστήριο. Μιλήσαμε με τους υπεύθυνους του σεμιναρίου.

—Τι σκοπό είχε το σεμινάριο;

Το εργαστήριο Nightstalkers είχε ως κεντρικό άξονα την “αποκωδικοποίηση” της νυχτερινής φωτογραφίας μέσα από τη θεωρητική προσέγγιση και την καλλιτεχνική πρακτική. Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να αναπτύξουν τα προσωπικά τους φωτογραφικά project, δουλεύοντας ο καθένας ανεξάρτητα αλλά και συν-εργαζόμενοι,  παρουσιάζοντας τη δουλειά τους και συζητώντας την με την υπόλοιπη ομάδα ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και να δοθούν λύσεις.  Στόχος ήταν όχι η εκμάθηση μιας κάποιας τεχνικής αλλά η κριτική προσέγγιση της ενότητας που αποκαλούμε φωτογραφικό project.

Τι δυσκολίες συναντήσατε κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων; 

 Είχαμε κάποιο θέμα με την αστυνομία καθώς και με κάποιους καχύποπτους φύλακες αποθηκών. Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν το κρύο. Η νυχτερινή φωτογραφία έχει τεχνικές δυσκολίες αλλά και μια τεράστια μαγεία, δύσκολο κανείς ν’ αντισταθεί. Το πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε ήταν το πώς να ξεφύγουμε από το προφανές, από την εύκολη λύση της “όμορφης εικόνας”. Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο βρέθηκαν μπροστά στην πρόκληση του να ξεπεράσουν τον εαυτό τους και σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα να παράξουν ένα ολοκληρωμένο έργο.  Κάποιοι ασχολήθηκαν με θέματα κοινωνικά, πραγματοποιώντας ένα είδος νυχτερινής φωτογραφίας ντοκουμέντου ενώ άλλοι κατέγραψαν προσωπικές διαδρομές σε μια πόλη που αλλάζει μορφή στο σκοτάδι. Ανεξάρτητα από το πως ο καθένας από τους συμμετέχοντες αντιμετώπισε τη φωτογράφηση στο σκοτάδι, κοινή σε όλους είναι η αναζήτηση μιας προσωπικής αλήθειας, η καταγραφή μιας υποκειμενικότητας που φιλοξενεί αφηγήσεις και εικόνες οικείες και συγχρόνως παράξενες.

—Είναι τελικά η Αθήνα πιο όμορφη το βράδυ; 

 Σίγουρα είναι πιο όμορφη το βράδυ, ειδικά το καλοκαίρι όταν αδειάζει. Το σκοτάδι της νύχτας κρύβει την ασχήμια, και τα σκουπίδια ενώ τα χρώματα δημιουργούν μια εφήμερη φαντασμαγορία. Η νύχτα κρύβει αντιθέσεις και παράδοξα, από τη μια ο κόσμος της νύχτας, τα κλαμπ, οι λεωφόροι κι από την άλλη οι ήρεμοι δρόμοι, οι σκοτεινές γωνιές, οι φιγούρες των ανθρώπων χωρίς παρόν και μέλλον.


—Τι ήταν αυτό που σας εντυπωσίασε περισσότερο από την νυχτερινή Αθήνα;

 Η Αθήνα τη νύχτα είναι μια άλλη πόλη. Συνεχώς ανακαλύπτει κανείς πράγματα που δεν είναι ορατά τη μέρα και συγχρόνως μεταλλάσσονται συνεχώς, Σε κάθε βραδινή βόλτα μπορεί να δει κανείς πράγματα που θα τον εκπλήξουν, θα του κινήσουν το ενδιαφέρον και θα ερεθίσουν το δημιουργικό του ένστικτο.

—Τι ακριβώς θα δούμε στην έκθεση/ Φωτογραφίζοντας το Αθέατο; 

Πρόκειται για μια παρουσίαση σε μορφή slideshow (όχι έκθεση με τυπωμένες φωτογραφίες) των έργων των συμμετεχόντων που παράχθηκαν κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου. Κάποια είναι ολοκληρωμένα project ενώ άλλα είναι σε εξέλιξη.

 

—Μπορείτε να μας προτείνετε 3 σημεία που θεωρείτε ότι αξίζει να επισκεφτεί κάποιος σε μια νυχτερινή βόλτα;

Αν μιλάμε για φωτογραφική βόλτα, υπάρχουν πολλά μέρη που αξίζει κανείς να επισκεφθεί, ανάλογα με το ενδιαφέρον του κάθε φωτογράφου. Τα περίχωρα της πόλης και τα λιγότερο «φωτογενή» σημεία όπως ο Βοτανικός και η Πειραιώς σίγουρα έχουν μια γοητεία, αλλά και το ιστορικό κέντρο έχει ενδιαφέρον, ιδιαίτερα αυτή την κρίσιμη εποχή που μεταλλάσσεται συνεχώς και όπου οι κοινωνικοπολιτικές εξελίξεις αντικατοπτρίζονται στην εικόνα του. Αυτό που αξίζει είναι να ψάξει κανείς να βρει την αθέατη πλευρά, αυτή που δε φαίνεται τη μέρα και που αποκαλύπτεται μέσα από τα φώτα της πόλης αλλά κυρίως μέσα από τις σκιές.

  

Bios Ρομάντσο [Αναξαγόρα 3-5] Δευτέρα 16 Νοεμβρίου με ελεύθερη είσοδο από τις 6μ.μ.

 

Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers" Facebook Twitter
Βασίλης Νούλας

Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers" Facebook Twitter
Κοσμάς Σταθόπουλος

Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers" Facebook Twitter
Μαίρη Παλαιολόγου

Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers" Facebook Twitter
Νίκη Μπισσύλα

Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers" Facebook Twitter
Πηνελόπη Γερασίμου

Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers" Facebook Twitter
Στράτος Μαραγκός

Η Αθήνα τη νύχτα μέσα απ' τα μάτια των "Nightstalkers" Facebook Twitter
Στράτος Μαραγκός


 

 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Φωτογραφία / Μπερτ Χάρντι: Μια έκθεση για έναν σπουδαίο, λησμονημένο φωτορεπόρτερ

Χάρη στην αυτοπεποίθηση και το θάρρος του, δημιούργησε κάποιες από τις πιο εμβληματικές εικόνες πολέμου του 20ού αιώνα αλλά και σουρεαλιστικές, πνευματώδεις φωτογραφίες δρόμου. Είναι περισσότερο γνωστός για τη ζεστή και ανθρώπινη αποτύπωση της καθημερινής Βρετανίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
PhotoΒiennale 2023: 13 επιλογές από τη μεγάλη φωτογραφική διοργάνωση της Θεσσαλονίκης

Φωτογραφία / 13 εκθέσεις που ξεχωρίζουν στη PhotoΒiennale 2023 της Θεσσαλονίκης

Τα γυμνά του Man Ray, τα αυτοπορτρέτα του Martin Parr, μια μεγάλη κεντρική έκθεση με τίτλο «Το φάντασμα του λαού» και πλήθος ακόμα ατομικών και ομαδικών φωτογραφικών εκθέσεων περιλαμβάνονται σε μια καλλιτεχνική πρόταση διάρκειας τεσσάρων μηνών που διοργανώνει το MOMus.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Φωτογραφία / «Δεν έχω πολλά χρόνια ακόμα»: Η Nan Goldin για την τελευταία, ίσως, αναδρομική της έκθεση

Εγκαινιάστηκε στο Άμστερνταμ η μεγάλη αναδρομική έκθεση της σπουδαίας φωτογράφου, εικαστικού και ακτιβίστριας με τον σαρκαστικά μοιρολατρικό τίτλο «This Will Not End Well».
THE LIFO TEAM