Πέθανε ο σκηνοθέτης Βασίλης Νικολαΐδης

Πέθανε ο σκηνοθέτης Βασίλης Νικολαΐδης Facebook Twitter
Πέθανε ο σκηνοθέτης Βασίλης Νικολαΐδης
0

Πέθανε σε ηλικία 67 ετών ο σημαντικός Έλληνας σκηνοθέτης Βασίλης Νικολαΐδης.

Την είδηση του θανάτου του ανακοίνωσε μέσω Facebook, ο Σπύρος Μπιμπίλας αναφέροντας χαρακτηριστικά πως «Έφυγε ακόμα ένας αγαπημένος μου... Βαριά θλίψη και οδύνη. Ο σπουδαίος μας σκηνοθέτης Βασίλης Νικολαΐδης με τις τόσες επιτυχίες και το μεγάλο έργο έφυγε από κοντά μας...Η τελευταία του παράσταση ήταν μαζί μας πέρυσι στο Θρυλικό ΑΛΛΟΙΜΟΝΟ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ στο θέατρο Κόρονετ που το σταμάτησε ο κορωνοϊός. Λατρεμένε μου Βασίλη σ ευχαριστούμε για όσα μας προσέφερες, ήθος και γνώση.

Ο Βασίλης Νικολαΐδης γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε αρχαιολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και θεατρολογία στο Παρίσι, με ειδικό θέμα τη σκηνοθεσία όπερας. Το 1982 δημοσιεύτηκε το βιβλίο του Μαρία Κάλλας, οι μεταμορφώσεις μιας Τέχνης, το οποίο επανεκδόθηκε το 1995. Το 1985 αρχίζει να σκηνοθετεί, κυρίως μουσικά έργα.

Από το 1991, συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή, από το 1992, με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, και από το 2000, με το Εθνικό Θέατρο.

Έφυγε ακόμα ένας αγαπημένος μου... Βαρειά θλίψη και οδύνη. Ο σπουδαίος μας σκηνοθέτης Βασίλης Νικολαιδης με τις τόσες...

Δημοσιεύτηκε από Σπύρος Μπιμπίλας στις Τρίτη, 2 Φεβρουαρίου 2021

Ενδεικτικά μεταξύ των κυριότερων έργων που σκηνοθέτησε ήταν τα:

Ερωτόκριτος, όπερα του Νίκου Μαμαγκάκη (Κρήτη, Αθήνα, 1985, α' παρουσίαση),
Δύσκολοι Έρωτας, καφέ-θέατρο με την Αλίκη Καγιαλόγλου (Αθήνα, 1990),
Γυρισμός, όπερα του Αργύρη Κουνάδη (Ε.Λ.Σ., 1991, 1998, α' παρουσίαση),
Η τύχη της Μαρούλας και ο Μπαρμπαλινάρδος των Κορομηλά-Κόκκου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης, 1998 – Βραβείο Ένωσης Κριτικών),
Τα παραμύθια του Χόφμαν, όπερα του Όφενμπαχ (Ε.Λ.Σ., 1998),
Θείος Βάνιας του Τσέχωφ (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Ιωαννίνων, 1999),
Το χειμωνιάτικο παραμύθι του Σαίξπηρ (Θεσσαλικό Θέατρο, 1999),
Αντιγόνη, όπερα του Μίκη Θεοδωράκη (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 1999, α' παρουσίαση),
Φλαντρώ του Παντελή Χορν (Θέατρο Αθηνών, 2003),
Η Αγνή του Θεού του Πιλμέιερ (Θέατρο Τέχνης, 2006),
«Ουκ επιθυμήσεις τη γυναίκα του πλησίον σου», από τις
Δέκα Εντολές (Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου, 2006),
Σελεστίνα του Ντε Ρόχας (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2007) κ.λπ

Από τον Οκτώβριο του 2007 έως τον Σεπτέμβριο του 2014 διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου.

Ως διευθυντής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. σκηνοθέτησε τα έργα:
Έντα Γκάμπλερ του Ίψεν (2008),
Λοκαντιέρα του Γκολντόνι (2008),

Από της ζωής τα μέρη χάθηκαν οι ποιητές, αφιέρωμα στον Κάρολο Κουν με την Κάτια Γέρου (συμπαραγωγή με το Θέατρο Τέχνης, 2008),
Εκπαιδεύοντας τη Ρίτα του Γ. Ράσελ (2009),
Ευριπίδου σπαράγματα (αποσπάσματα από τις χαμένες τραγωδίες του Ευριπίδη, παγκόσμια πρώτη, συμπαραγωγή με το Φεστιβάλ Αθηνών, Μικρή Επίδαυρος, 2009),
Ιππής του Αριστοφάνη (συμπαραγωγή με τη «Θεατρική Διαδρομή», Φεστιβάλ Αθηνών, Επίδαυρος, 2010),
Σίρλεϊ Βαλεντάιν του Γ. Ράσελ (2011), Λα Πουπέ του Β. Χατζηγιαννίδη (2012),
Αλίμονο στους νέους (2012) και
Ένας ήρως με παντούφλες (2013) των Αλ. Σακελλάριου, Χρ. Γιαννακόπουλου,
Ελένη του Ευριπίδη (2013. Συμπαραγωγή με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας. Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών).

Τα τελευταία χρόνια έχει σκηνοθετήσει τα έργα:
Λεωφορείον ο Πόθος του Τ. Ουίλιαμς (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας, 2010) ,
Ναμπούκο, όπερα του Βέρντι (Ε.Λ.Σ., Ηρώδειο, 2011),
Ελάτε σ' εμάς για έναν καφέ του Π. Κιάρα (θέατρο «Θεμέλιο» και θέατρο «Φούρνος», 2013-2015),
Μια ξεχωριστή μέρα του Ετ. Σκόλα (θέατρο«Skrow»,2013),
Γλυκό πουλί της νιότης του Τ.Ουίλλιαμς (Κ.Θ.Β.Ε., 2014),
La strada (θέατρο «Victoria»,2014),
Εταιρικοί Διάλογοι του Λουκιανού ( θέατρο «Έναστρον», 2015),
Μια υπέροχη Κυριακή για εκδρομή του Τ.Ουίλλιαμς (θέατρο «Φούρνος», 2015),
Η εύθυμη Χήρα, οπερέτα του Φ. Λέχαρ (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2015),
Ισμήνη του Γ. Ρίτσου (θέατρο «Φούρνος», 2016),

Από το 1984 ως το 2006 εργάστηκε ως παραγωγός μουσικών εκπομπών στο Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ με κύριες εκπομπές του τις:
«Μουσικές εξαίσιες ενός αόρατου θιάσου» (Το θέαμα και η μουσική του),
«Βραδιά Όπερας».
Εργάστηκε επίσης ως μουσικός παραγωγός, στην ΕΡΤ2 και στον «9,84».

Από το 1988 άρχισε να σκηνοθετεί στο ραδιόφωνο. Συνεργάστηκε με μεγάλους ηθοποιούς της πιο παλιάς γενιάς, όπως η Μαίρη Αρώνη, ο Νίκος Τζόγιας, η Μαρία Αλκαίου κ.α., αλλά και με νεότερους, όπως η Ρένη Πιττακή, η Λυδία Κονιόρδου, η Λυδία Φωτοπούλου, ο Γιάννης Μπέζος, ο Γιωργος Παρτσαλάκης, ο Δημήτρης Καταλειφός κ.α.

Για το ραδιόφωνο σκηνοθέτησε τα έργα:
Ο βασιλιάς Γκόρντογκαν του Ρ. Ίβσικ(1988),
Πρόγραμμα μονοπράκτων με γενικό τίτλο Δύσκολοι έρωτες (1989),
Φιλουμένα Μαρτουράνο του Εντ. Ντε Φιλίππο(1989),
Γέρμα του Φ. Γκ. Λόρκα (1989),
Τριαντάφυλλο στο στήθος του Τ.Ουίλλιαμς(1990),
Μαριάννα Πινέδα του Φ. Γκ. Λόρκα (1990),
Βασιλιάς Υμπύ του Αλ. Ζαρύ (1991),
Το ταξίδι του κυρίου Περισόν του Ευγ. Λαμπίς (1994).

Σκηνοθέτησε επίσης (1989) για την ΕΡΑ2 μια ραδιοφωνική σειρά για τη ζωή της Σάρας Μπερνάρ, βασισμένη στο βιβλίο της Φρ. Σαγκάν, Γέλιο χωρίς τελειωμό.

Διετέλεσε μέλος του Δ.Σ. της Ε.Λ.Σ. (1994), καθώς και μέλος του Δ.Σ. του Αετοπούλειου Πολιτιστικού Κέντρου Χαλανδρίου, ως υπεύθυνος καλλιτεχνικού προγραμματισμού.

Υπήρξε βοηθός σκηνοθέτη του Ζιλ Ντασέν στον Γλάρο του Τσέχωφ (Εθνικό Θέατρο, 1988). Επιμελήθηκε τα προγράμματα της Ορχήστρας των Χρωμάτων του Μάνου Χατζιδάκι, όσο εκείνος την διηύθυνε.

Έγραψε δεκάδες μουσικών και θεατρικών άρθρων σε περιοδικά, όπως το «Τέταρτο»(όσον καιρό το διηύθυνε ο Μ. Χατζιδάκις), «Ήχος hi- fi, «Oπτικοακουστική», «Δίφωνο». Επιμελήθηκε πολλές εκδόσεις δίσκων με αρχειακό υλικό για τις εταιρίες «Σείριος», «Sony», «Λύρα», «Αετοπούλειο Πολιτιστικό Κέντρο».

Παράλληλα είχε διδάξει υποκριτική σε νέους τραγουδιστές στα ωδεία: «Athenaeum» και «Φίλιππος Νάκας» ενώ αργότερα δίδαξε και στην δραματική σχολή «Μαίρη Τράγκα».

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.