Ο ανατρεπτικός βιολονίστας Νάιτζελ Κέννεντι έρχεται στο Ηρώδειο

Ο ανατρεπτικός βιολονίστας Νάιτζελ Κέννεντι έρχεται στο Ηρώδειο Facebook Twitter
EPA
0

Το «τρομερό παιδί» της κλασικής μουσικής, o χαρισματικός βιολονίστας Νάιτζελ Κέννεντι, έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Σε μια και μοναδική συναυλία στο Ηρώδειο την Τρίτη 17 Ιουλίου, ο Κέννεντι θα εκτελέσει με τον προσωπικό, αντισυμβατικό του τρόπο έργα του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, αλλά και σπουδαίες τζαζ συνθέσεις του Τζορτζ Γκέρσουιν.


Ένας από τους κορυφαίους κλασικούς μουσικούς της γενιάς του - ανακάλυψη του μεγάλου Γεχούντι Μενουχίν - είναι ο βιολονίστας με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της μουσικής (η ερμηνεία του στις «Τέσσερις εποχές» του Βιβάλντι ξεπέρασε τα 3.000.000 αντίτυπα).

Ο Κέννεντι παραμένει εδώ και τριάντα χρόνια μια εκρηκτική προσωπικότητα που δεν σταματά να πειραματίζεται, μπολιάζοντας την κλασική μουσική με την τζαζ, τη ροκ και τους παραδοσιακούς ήχους, συνεργαζόμενος με καλλιτέχνες όπως ο Πολ ΜακΚάρτνεϊ, ο Ρόμπερτ Πλαντ, οι Who και η Κέιτ Μπους, παίζοντας στις μεγαλύτερες αίθουσες του κόσμου με τις σημαντικότερες ορχήστρες.

Η νέα του πρόταση με τίτλο «Bach meets Kennedy meets Gershwin» αποτυπώνει ακριβώς αυτόν τον διττό χαρακτήρα της ανατρεπτικής καλλιτεχνικής του προσέγγισης, ανοίγοντας έναν διάλογο ανάμεσα στο έργο του Μπαχ (με τα έργα για βιολί του οποίου έχει ασχοληθεί επανειλημμένα στο παρελθόν, χαρίζοντας ανεπανάληπτες ερμηνείες) και στις τζαζ συνθέσεις ενός σύγχρονου κλασικού, του Γκέρσουιν, αφήνοντας πάντοτε χώρο για αυτοσχεδιασμό.

Ο Κέννεντι καταφέρνει να εκφράσει το πάθος, τη γοητεία και τη βαθιά τεχνική που διαπνέουν και τους δύο συνθέτες.

Τον Κέννεντι συνοδεύουν επί σκηνής διακεκριμένοι δεξιοτέχνες, όπως ο Γερμανός Rob Bussalb (κιθάρα) και οι Πολωνοί Tomasz Kupiec (κοντραμπάσο) και Beata Urbanek (τσέλο).


Στο αποκορύφωμα μιας λαμπρής πορείας, ο Κέννεντι συνεχίζει με το «Bach meets Gershwin» τον ριζοσπαστικό δρόμο που χάραξε από τη δεκαετία του '80, σμίγοντας την παράδοση με το σήμερα, με χαρακτηριστικότερους σταθμούς την αυτοσχεδιαστική διασκευή συνθέσεων του Τζίμι Χέντριξ (The Kennedy Experience, 1999) και των Doors (The Doors Concerto, 2000), και φυσικά τις βραβευμένες ηχογραφήσεις του έργων των Μπετόβεν, Μπραμς, Μέντελσον, Σιμπέλιους, Τσαϊκόφσκι κ.ά.


Τόσο ως συνθέτης αλλά και ως ερμηνευτής, ο Κέννεντι συνεχίζει να σπρώχνει και να ξεπερνά τα όριά του, έξω από την πεπατημένη εξερευνώντας και ανακαλύπτοντας συνεχώς νέα μουσικά εδάφη.

«Μου αρέσει μερικές φορές, να παρομοιάζω τη μουσική με τον πρωταθλητισμό. Βλέπεις πως οι μεγάλοι αθλητές συνεχίζουν να πιέζουν τους εαυτούς του με στόχο τη συνεχή βελτίωση. Ακόμα και όταν κατακτούν την κορυφή, δεν ικανοποιούνται ποτέ, αλλά αποζητούν περισσότερα. Το ίδιο συμβαίνει λοιπόν και σε μένα. Υπάρχουν πολλά ακόμα που πρέπει να έρθουν. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος σκεπτόμενος το μέλλον» δηλώνει ο ίδιος.

Το ταλέντο και η μουσική ιδιοφυΐα τού έχουν αποφέρει πολυάριθμες υποψηφιότητες στα βραβεία Grammy και κορυφαίες διακρίσεις στον χώρο της κλασικής μουσικής (Δίσκος της Χρονιάς για την ηχογράφηση του κοντσέρτου για βιολί του Elgar το 1985 από το περιοδικό Gramophone, Βραβείο Εξαιρετικής Συμβολής στη Βρετανική Μουσική στα Brit Awards το 1997 και Καλλιτέχνης της Χρονιάς στα ίδια βραβεία το 2001, καθώς και πολλά βραβεία Echo).


Με αυτές τις αποσκευές, ο Κέννεντι αναμένεται να προσφέρει στο αθηναϊκό κοινό -όπως άλλωστε το συνηθίζει στις ζωντανές εμφανίσεις του- μια εκρηκτική καλοκαιρινή βραδιά κάτω από την Ακρόπολη, γιορτάζοντας μια μεγάλη συνάντηση ανάμεσα στον Μπαχ και τον Γκέρσουιν, ανάμεσα στην παράδοση και το μέλλον.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.