Το τέλος μιας εποχής

Το τέλος μιας εποχής Facebook Twitter
0
Το να θεωρείς ένα blogαπειλή για τη δισκογραφία σε μια εποχή που μπορείς να βρεις οτιδήποτε στοSoulseek ή σε χιλιάδες Torrents-ακόμα και μήνες πριν κυκλοφορήσει επίσημα στα δισκάδικα- είναι το λιγότερο γελοίο. Η ελευθερία που σου παρέχει το Ιnternet καλώς ή κακώς δεν μπορεί να ελεγχθεί, γιατί πολύ απλά είναι τέτοιες οι εξελίξεις στο μέσο, ώστε την επόμενη στιγμή κάτι νέο προκύπτει που το κάνει ανεξέλεγκτο. Και η -εντυπωσιακή αλλά και αναπόφευκτη- αλλαγή στον τρόπο που αντιμετωπίζουν την κατάσταση οι ίδιοι οι καλλιτέχνες φαίνεται από τα σχόλια κάτω από κάθεpost των συγκεκριμένων blogs, στα οποία απαντούν οι ίδιοι στις απορίες ή στα άσχημα σχόλια των δεκάδων επισκεπτών.
Υπάρχουν αμερικανικά και αγγλικά blogs που εδώ και δυο χρόνια δίνουν καθημερινά ολόκληρα άλμπουμ και δεν τα έχει ενοχλήσει κανείς· oύτεδισκογραφικές, ούτε η IFPI. Εξαρτάται, βεβαίως, και τι απήχηση έχει ο blogger στο ευρύ κοινό και τι είδους μουσική χαρίζει (συνήθως στα blogs βρίσκεις μουσική για περισσότερο ειδικά ή ακραία γούστα, που ανήκουν σε μικρές, ανεξάρτητες εταιρείες. Αυτές συνήθως δεν ενοχλούνται). Βέβαια, υπάρχουν και αρκετές περιπτώσεις που οι bloggers έχουν αναγκαστεί να κατεβάσουν το blog και να τρέχουν στα δικαστήρια. To να φτάνεις στο σημείο να απειλείς το blog του Γιάννη Πετρίδη με προσφυγή στην ΑΕΠΙ και την IFPI με την κατηγορία της πειρατείας είναι το λιγότερο βλακώδες. Κι ακόμη πιο ανόητος είναι ο χαρακτηρισμός «peer2peer»(!), όταν το μόνο που κάνει είναι να παρέχει links σε κομμάτια που προσφέρονται δωρεάν στα sites των αντίστοιχων καλλιτεχνών. Επιπλέον, μιλάμε για τον άνθρωπο που γνώρισε την ξένη μουσική στην Ελλάδα και έχει προσφέρει όσα κανείς άλλος στη μουσική διαπαιδαγώγηση τριών τουλάχιστον γενιών.

Για να δημιουργήσεις καλλιτέχνες και να διαμορφώσεις το κοινό που εσύ θέλεις, δεν φτάνουν πια τα παραδοσιακά μέσα. Το ανύπαρκτοραδιόφωνο με τις ανοησίες στoplaylist και η αδιαφορία των εντύπων για οτιδήποτε βρίσκεται έξω από τον στενό κύκλο αυτών που θέλουν να προωθήσουν οι δισκογραφικές έχουν κάνει την κατάσταση χειρότερη από ποτέ. Η δισκογραφία δεν περνάει κρίση επειδή την απειλεί το downloading. Περνάει κρίση γιατί, εδώ και καιρό, οι αντιπρόσωποί της έχουν χάσει το τρένο. Το mp3 κοντεύει να ξεπεραστεί και οι δισκογραφικές πασχίζουν να σωθούν με τα ringtones, αδιαφορώντας για το πιο σημαντικό: να κάνουν τον κόσμο να αγαπήσει τη μουσική και να θελήσει να την αγοράσει. Σήμερα, το μόνο που κατορθώνουν είναι να τον κάνουν να τη βαριέται.

Το γεγονός ότι δεν καταφέρνουν να προκαλέσουν κοσμοσυρροή δύο από τα πιο πολυακουσμένα ονόματα στο ελληνικό ραδιόφωνο -και από τα πιο ισχυρά χαρτιά της σύγχρονης ποπ- η Avril Lavigne και η Pink, τη στιγμή που oι Cocorosie(που δεν έχουν μάλιστα κανονική διανομή στα δισκάδικα) συγκεντρώνουν 3000 νέους ανθρώπους, σημαίνει μάλλον ότι κάποιοι ζουν εκτός πραγματικότητας. Το να στέλνεις τον web sheriffσε ένα blog και να απειλείς να το κλείσεις αν συνεχίσει να ανεβάζει κομμάτια -εφόσον είσαι στέλεχος της μουσικής βιομηχανίας- σημαίνει ότι μάλλον πρέπει να αλλάξεις επάγγελμα.




0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ