Το τέλος μιας εποχής

Το τέλος μιας εποχής Facebook Twitter
0
Το να θεωρείς ένα blogαπειλή για τη δισκογραφία σε μια εποχή που μπορείς να βρεις οτιδήποτε στοSoulseek ή σε χιλιάδες Torrents-ακόμα και μήνες πριν κυκλοφορήσει επίσημα στα δισκάδικα- είναι το λιγότερο γελοίο. Η ελευθερία που σου παρέχει το Ιnternet καλώς ή κακώς δεν μπορεί να ελεγχθεί, γιατί πολύ απλά είναι τέτοιες οι εξελίξεις στο μέσο, ώστε την επόμενη στιγμή κάτι νέο προκύπτει που το κάνει ανεξέλεγκτο. Και η -εντυπωσιακή αλλά και αναπόφευκτη- αλλαγή στον τρόπο που αντιμετωπίζουν την κατάσταση οι ίδιοι οι καλλιτέχνες φαίνεται από τα σχόλια κάτω από κάθεpost των συγκεκριμένων blogs, στα οποία απαντούν οι ίδιοι στις απορίες ή στα άσχημα σχόλια των δεκάδων επισκεπτών.
Υπάρχουν αμερικανικά και αγγλικά blogs που εδώ και δυο χρόνια δίνουν καθημερινά ολόκληρα άλμπουμ και δεν τα έχει ενοχλήσει κανείς· oύτεδισκογραφικές, ούτε η IFPI. Εξαρτάται, βεβαίως, και τι απήχηση έχει ο blogger στο ευρύ κοινό και τι είδους μουσική χαρίζει (συνήθως στα blogs βρίσκεις μουσική για περισσότερο ειδικά ή ακραία γούστα, που ανήκουν σε μικρές, ανεξάρτητες εταιρείες. Αυτές συνήθως δεν ενοχλούνται). Βέβαια, υπάρχουν και αρκετές περιπτώσεις που οι bloggers έχουν αναγκαστεί να κατεβάσουν το blog και να τρέχουν στα δικαστήρια. To να φτάνεις στο σημείο να απειλείς το blog του Γιάννη Πετρίδη με προσφυγή στην ΑΕΠΙ και την IFPI με την κατηγορία της πειρατείας είναι το λιγότερο βλακώδες. Κι ακόμη πιο ανόητος είναι ο χαρακτηρισμός «peer2peer»(!), όταν το μόνο που κάνει είναι να παρέχει links σε κομμάτια που προσφέρονται δωρεάν στα sites των αντίστοιχων καλλιτεχνών. Επιπλέον, μιλάμε για τον άνθρωπο που γνώρισε την ξένη μουσική στην Ελλάδα και έχει προσφέρει όσα κανείς άλλος στη μουσική διαπαιδαγώγηση τριών τουλάχιστον γενιών.

Για να δημιουργήσεις καλλιτέχνες και να διαμορφώσεις το κοινό που εσύ θέλεις, δεν φτάνουν πια τα παραδοσιακά μέσα. Το ανύπαρκτοραδιόφωνο με τις ανοησίες στoplaylist και η αδιαφορία των εντύπων για οτιδήποτε βρίσκεται έξω από τον στενό κύκλο αυτών που θέλουν να προωθήσουν οι δισκογραφικές έχουν κάνει την κατάσταση χειρότερη από ποτέ. Η δισκογραφία δεν περνάει κρίση επειδή την απειλεί το downloading. Περνάει κρίση γιατί, εδώ και καιρό, οι αντιπρόσωποί της έχουν χάσει το τρένο. Το mp3 κοντεύει να ξεπεραστεί και οι δισκογραφικές πασχίζουν να σωθούν με τα ringtones, αδιαφορώντας για το πιο σημαντικό: να κάνουν τον κόσμο να αγαπήσει τη μουσική και να θελήσει να την αγοράσει. Σήμερα, το μόνο που κατορθώνουν είναι να τον κάνουν να τη βαριέται.

Το γεγονός ότι δεν καταφέρνουν να προκαλέσουν κοσμοσυρροή δύο από τα πιο πολυακουσμένα ονόματα στο ελληνικό ραδιόφωνο -και από τα πιο ισχυρά χαρτιά της σύγχρονης ποπ- η Avril Lavigne και η Pink, τη στιγμή που oι Cocorosie(που δεν έχουν μάλιστα κανονική διανομή στα δισκάδικα) συγκεντρώνουν 3000 νέους ανθρώπους, σημαίνει μάλλον ότι κάποιοι ζουν εκτός πραγματικότητας. Το να στέλνεις τον web sheriffσε ένα blog και να απειλείς να το κλείσεις αν συνεχίσει να ανεβάζει κομμάτια -εφόσον είσαι στέλεχος της μουσικής βιομηχανίας- σημαίνει ότι μάλλον πρέπει να αλλάξεις επάγγελμα.




0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT