Το Tectonics Festival για πρώτη φορά στην Αθήνα και στη Στέγη

Το Tectonics Festival για πρώτη φορά στην Αθήνα και στη Στέγη Facebook Twitter
0
Το Tectonics Festival για πρώτη φορά στην Αθήνα και στη Στέγη Facebook Twitter
Ο Nate Young των Wolf Eyes θα εμφανιστεί στη Μικρή Σκηνή της Στέγης την Κυριακή 18 Ιουνίου. Φωτο: Alivia Zivich

Το Tectonics Festival είναι ένα σχετικά νέο πειραματικό φεστιβάλ που ταξιδεύει από πόλη σε πόλη σε όλο τον κόσμο και προσπαθεί να ενώσει μουσικούς και μουσικά είδη σε απρόσμενες συνεργασίες και μοναδικές συναυλίες. Είναι μια ιδέα που είχε ο Ισραηλινός συνθέτης Ilan Volkov, όταν έγινε διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας της Ισλανδίας το 2011. Όλα ξεκίνησαν όταν άρχισε να αναρωτιέται πώς μια ορχήστρα μπορεί να γίνει πιο πειραματική και να σπάσει τα όρια των μουσικών ειδών.


Έναν χρόνο μετά, αυτή του η διάθεση για πειραματισμό γέννησε ένα πρωτότυπο φεστιβάλ που πήρε το όνομά του από τις τεκτονικές πλάκες της Ευρασίας και της Βόρειας Αμερικής. Έκτοτε, έχει ταξιδέψει σε πόλεις του κόσμου, όπως η Γλασκώβη, η Νέα Υόρκη, το Όσλο, το Ρέικιαβικ, η Αδελαΐδα και το Τελ Αβίβ. Φέτος έρχεται και στην Αθήνα, μετά από προτροπή του Μιχάλη Μοσχούτη.


«Ασχολούμαι με την κλασική μουσική πολλά χρόνια, αλλά παίζω και ακούω διαφορετικά είδη μουσικής. Αυτά τα δύο πράγματα είναι διαχωρισμένα εδώ και πολύ καιρό και ήθελα να κάνω ένα πρότζεκτ που να διερευνά αυτούς τους δύο διαφορετικούς και αντίθετους κόσμους. Το φεστιβάλ ήταν ένα υπέροχο διεθνές ταξίδι μέχρι στιγμής και γνώρισε επιτυχία όπου έγινε», δηλώνει ο Volkov σήμερα.

Το Tectonics Festival για πρώτη φορά στην Αθήνα και στη Στέγη Facebook Twitter
Μία από τις πιο αξιοπρόσεκτες συνεργασίες που θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε είναι αυτή του Γιάννη Αγγελάκα με τον Αμερικανό συνθέτη Alvin Curran, στο πλαίσιο της οποίας θα ερμηνεύσουν έργα του δεύτερου αλλά και ενός άλλου σπουδαίου Αμερικανού, του John Cage.


Στην Αθήνα θα επιχειρήσουν να φέρουν κοντά μουσικούς διαφορετικής καταγωγής με μουσικά είδη και παραδόσεις που δεν φαίνεται να συγγενεύουν ή να έχουν καμιά σχέση το ένα με το άλλο εκ πρώτης όψεως. Μία από τις πιο αξιοπρόσεκτες συνεργασίες που θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε είναι αυτή του Γιάννη Αγγελάκα με τον Αμερικανό συνθέτη Alvin Curran, στο πλαίσιο της οποίας θα ερμηνεύσουν έργα του δεύτερου αλλά και ενός άλλου σπουδαίου Αμερικανού, του John Cage. Μαζί τους η Robyn Schulkowsky σε μια σύμπραξη που σίγουρα θα συζητηθεί. Δεν είναι κάτι νέο η σχέση του Αγγελάκα με τον πειραματισμό –έχει δώσει πολλά δείγματα παλιότερα σε προσωπικά άλμπουμ όπως οι «Ανάσες των Λύκων»–, αλλά το να ερμηνεύει John Cage είναι κάτι που σίγουρα δεν θα περίμενε κανείς από τον Έλληνα μουσικό που συνεχίζει να εκπλήσσει τους φαν του.


Από την άλλη, ο Volkov θα αναλάβει τη διεύθυνση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών (ΚΟΑ) που θα παίξει μια επιλογή από έργα των Γιάννη Χρήστου, Morton Feldman αλλά και του Γιάννη Κυριακίδη. Ο Γιάννης Κυριακίδης, με καταγωγή από την Κύπρο, είναι ένας σύγχρονος συνθέτης κλασικής μουσικής και sound artist που εξερευνά όλα τα νέα υβρίδια που ξεπηδούν από τη σύγχρονη μουσική. Σε αυτή την εμφάνιση, όμως, θα συμμετάσχει ως σολίστας ένας άλλος θρυλικός μουσικός, ο Βρετανός πολυ-οργανίστας και αυτοσχεδιαστής Fred Firth. Με μεγάλη καριέρα πίσω του, ο Firth έχει γίνει κυρίως γνωστός για το ξεχωριστό κιθαριστικό του παίξιμο, για τον τρόπο που «πειράζει» την κιθάρα αλλά και για τα χειροποίητα όργανα που φτιάχνει κάθε φορά για να ταιριάζουν στον τύπο μουσικής που παίζει. Επίσης, η παράδοση θα έχει την τιμητική της, με τη συνεργασία των Giuliano D' Angiolini και Manuel Zurria με μουσικούς από την Κάρπαθο. Ενδιαφέρον θα έχουν και οι εμφανίσεις του Γάλλου Ghédalia Tazartès αλλά και του Nate Young των Wolf Eyes.

Το Tectonics Festival για πρώτη φορά στην Αθήνα και στη Στέγη Facebook Twitter
O Ισραηλινός συνθέτης Ilan Volkov. Φωτο: Simon Butterworth

Info:

Το φεστιβάλ θα διεξαχθεί σε διάφορους χώρους της Στέγης και στη Διπλάρειο Σχολή από τις 16 έως τις 18 Ιουνίου.
16-18/6, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, λεωφ. Συγγρού 107, είσοδος: 5 ευρώ.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Παρασκευή 16 Ιουνίου

Διπλάρειος Σχολή

Είσοδος ελεύθερη και στις 3 συναυλίες. Κρατήσεις δελτίων εισόδου στο [email protected]

21:30 Ellen Fullman - Long String Instrument (60')

22:45 mines (30')

23:15 Tashi Wada (20')

Σάββατο 17 Ιουνίου

Στέγη | Μικρή Σκηνή

€5 ανά συναυλία

17:00 Giuliano D' Angiolini, Manuel Zurria και μουσικοί από την Κάρπαθο (70')

18:45 Η Dafne Vicente Sandoval ερμηνεύει Éliane Radigue και Tashi Wada (40')

Στέγη | Φουαγέ

Είσοδος ελεύθερη

19:45 Christian Wolff, «Burdocks» (1970-710

Με τους: Ilan Volkov, Robyn Schulkowsky, Judith Hamman, James Rushford, Manuel Lima, Samuel Dunscombe, Yannis Kyriakides, Yael Barolsky, Ram Gabay, Έλενα Κακαλιάγκου, Ιλάν Μανουάχ, Στέφανος Χυτήρης, Γιάννης Κοτσώνης, Θάλεια Ιωαννίδου, Άννα Παπουτσή

Στέγη | Κεντρική Σκηνή

Eίσοδος €5

20:30 Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (ΚΟΑ), σε διεύθυνση του Ilan Volkov, ερμηνεύει έργα των Γιάννη Κυριακίδη, Morton Feldman, Γιάννη Χρήστου, Christopher Fox. Σολίστας ο Fred Frith

Στέγη | Μικρή Σκηνή

€5 και για τις δύο συναυλίες

22:30 Δανάη Στεφάνου & Μιχάλης Μοσχούτης (20')

23:15 Ghédalia Tazartès (40')

Διπλάρειος Σχολή

Είσοδος ελεύθερη. Κρατήσεις δελτίων εισόδου στο [email protected]

00:30 Ellen Fullman και Konrad Sprenger (60')

Κυριακή 18 Ιουνίου

Στέγη | Μικρή Σκηνή

€5

19:00 Έργα των Αναστάση Φιλιππακόπουλου και Ορέστη Τουφεκτσή (55')

Στέγη | Κεντρική Σκηνή

€5 και για τις δύο συναυλίες

20:30 Christian Marclay, «Screenplay» (30') Ερμηνεύουν: Έλενα Κακαλιάγκου, Κωστής Κηλύμης, Βασίλης Τζαβάρας

21:20 Οι Alvin Curran, Robyn Schulkowsky και Γιάννης Αγγελάκας ερμηνεύουν John Cage και Alvin Curran.

Στέγη | Μικρή Σκηνή

€5 και για τις τρεις συναυλίες

22:30 Mama Luma (20')

23:15 Lori Goldston (30')

00:00 Nate Young (30')

Περισσότερες πληροφορίες εδώ

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ