Stages A/Live: Πρωτοχρονιά με τους Naxatras στο Onassis Channel

Stages A/Live: Πρωτοχρονιά με τους Naxatras στο Onassis Channel Facebook Twitter
Naxatras. Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης
0

Τo Stages A/Live επιστρέφει αυτές τις γιορτές με ένα νέο επεισόδιο που θα μεταδοθεί ανήμερα το βράδυ της Πρωτοχρονιάς από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube, το Onassis Channel, με καλεσμένους τους Naxatras από τη Θεσσαλονίκη. Το γκρουπ θα παίξει στο Ακόντισμα της Νέας Καρβάλης στην Καβάλα, έναν αρχαίο οικισμό στον οποίο υπάρχει ένα μικρό αμφιθέατρο. 

Αν και το πρότζεκτ ξεκίνησε διαφορετικά, στη δεύτερη σεζόν του, που εγκαινιάζεται στο Ακόντισμα με τους Naxatras, ένα από τα πιο δημοφιλή ελληνικά ροκ γκρουπ στο εξωτερικό, εξελίσσεται και περιλαμβάνει απρόσμενους χώρους ή μέρη και ακόμη πιο απρόσμενα ονόματα. Αρχικά, το Stages A/Live αφορούσε μια σειρά εμφανίσεων συγκροτημάτων και καλλιτεχνών σε διάφορους ιστορικούς συναυλιακούς χώρους αρχικά της Ελλάδας, όπως το AN Club και το Gagarin205 στην Αθήνα, το Eightball στη Θεσσαλονίκη και το Lab Art στον Βόλο. Στα πρώτα επεισόδια συμμετείχαν οκτώ καλλιτέχνες και συγκροτήματα απ’ όλα τα είδη της μουσικής, π.χ. οι Bazooka, ο Παύλος Παυλίδης, ο Μικρός Κλέφτης, οι Ath Kids, οι Nightstalker κ.ά. Αυτό που κάνει τις συγκεκριμένες συναυλίες ξεχωριστές είναι ότι δεν έχουν θεατές. 

H φυσική εξέλιξη του πρότζεκτ είναι να συνεχίσει και επειδή φέτος οι συναυλίες γίνονται πλέον κανονικά προς το παρόν, σκεφτήκαμε ότι κάπως πρέπει να διαφοροποιήσουμε το concept, να τo αποσυνδέσουμε από τους χώρους συναυλιών και να το πάμε περισσότερο προς unexpected spaces και unexpected artists.

Ήταν μια ιδέα του Χρήστου Σαρρή, head of creative του Ιδρύματος Ωνάση, ο οποίος είναι και ο δημιουργός των βίντεο. Το πρότζεκτ γεννήθηκε μέσα στην πρώτη καραντίνα και πραγματοποιήθηκε με σκοπό να υποστηρίξει την ανεξάρτητη ελληνική σκηνή, τους χώρους της, που για μεγάλο χρονικό διάστημα έμειναν κλειστοί λόγω του Covid-19, αλλά και τους καλλιτέχνες και τα συγκροτήματα που έμειναν ανενεργοί. Δεν ήταν κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί στο εξωτερικό. «Υπήρξε και στην Αμερική και στην Αγγλία κάτι ανάλογο, αλλά εδώ, στην Ελλάδα, το κάναμε σε μεγαλύτερο stage απ’ οπουδήποτε αλλού», αναφέρει o Χρήστος. «Στη δική μας περίπτωση πήρε μεγαλύτερη έκταση. Επιπλέον, αυτές οι συναυλίες είχαν πολύ σημαντικό αντίκτυπο σε όσους συμμετείχαν. Σκέψου ότι αυτοί οι άνθρωποι, που βιοπορίζονται από τις συναυλίες, ήταν εκτός live για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ίδιο και οι χώροι. Ήταν πολύ ευχάριστο να βλέπεις μετά το lockdown να βοηθιούνται κάποια παιδιά που συμμετείχαν, να βγαίνουν έξω, να κάνουν τουρ και κυρίως να καταλαβαίνουν ότι αυτό που έκαναν μαζί μας είναι κάτι που τους βοηθάει, καθώς δείχνουν δουλειά τους στο εξωτερικό. Αυτό που κάναμε π.χ. με τους Puta Volcano θα τους συντροφεύει και είναι κάτι που μπορούν να δείξουν προς τα έξω. Ήταν μια πολύ πετυχημένη περίοδος και το σημαντικότερο είναι ότι και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες και τα συγκροτήματα, όπως οι ΘΡΑΞ ΠΑΝΚC και ο Παύλος Παυλίδης, αναφέρονται πλέον σε εκείνες τις νύχτες που έκαναν πρεμιέρα τα βίντεό τους με πολύ μεγάλη αγάπη. Αισθάνθηκαν σαν να παίζουν ζωντανά μπροστά σε κοινό, παρά τις αντιξοότητες. H φυσική εξέλιξη του πρότζεκτ είναι να συνεχίσει και επειδή φέτος οι συναυλίες γίνονται πλέον κανονικά προς το παρόν, σκεφτήκαμε ότι κάπως πρέπει να διαφοροποιήσουμε το concept, να τo αποσυνδέσουμε από τους χώρους συναυλιών και να το πάμε περισσότερο προς unexpected spaces και unexpected artists. Είναι καλό να γίνονται συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά υπάρχει και η υπόλοιπη χώρα».

Χρήστος Σαρρής Facebook Twitter
Ο Χρήστος Σαρρής, head of creative του Ιδρύματος Ωνάση, ο οποίος είναι και ο δημιουργός των βίντεο. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Ένα άλλο στοιχείο που ξεχωρίζει, πάντως, είναι η ποιότητα των βίντεο, τα οποία είναι γυρισμένα υπό ένα κινηματογραφικό πρίσμα, γεγονός που κάνει την εμπειρία μοναδική, ειδικά για τον θεατή που δεν εντυπωσιάζεται εύκολα. Ρωτάω τον Χρήστο αν ήταν κάτι που είχε στο μυαλό του από την αρχή. «Προέρχομαι από μια γενιά που έβλεπε μουσικές ταινίες ως επί το πλείστον στο σινεμά, μια εποχή που δεν υπήρχε διαδίκτυο. Π.χ. το “Stop making sense” των Talking Heads ήταν μια συναυλία που έγινε ταινία και η συναυλία του Peter Gabriel έγινε ταινία. Σκοπός της κινηματογράφησης δεν είναι η διαδικτυακή προβολή, οπότε κι εμείς με αυτήν τη λογική κάνουμε τα γυρίσματά μας».

— Τι ανταπόκριση έχει το Stages A/Live μέχρι στιγμής;

Για πρώτη φορά στη ζωή μου έχω λάβει μηνύματα από αγνώστους, δηλαδή από ανθρώπους που το έχουν δει και μου έχουν γράψει πόσο τους βοήθησε να ξεφύγουν για λίγες στιγμές από τη συγκεκριμένη συνθήκη.

— Τι να περιμένουμε στη συνέχεια; 

Είναι δυο-τρία πράγματα που προγραμματίζουμε και αν γίνουν, αυτή η σεζόν θα είναι πολύ ιδιαίτερη. Μέχρι στιγμής, ανακοινώσιμη είναι μόνο η εμφάνιση των Planet of Zeus που παίζουν στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός». Έχει κινηματογραφηθεί ήδη η συναυλία. Ο χώρος ήταν μια πρόταση της Αφροδίτης Παναγιωτάκου, που υιοθέτησα αμέσως. Έχω παίξει με το σχολείο μου στον Παρνασσό αρχές της δεκαετίας του ’80 και μου θυμίζει πολλά. Είναι πολύ απροσδόκητο να βλέπεις μια μπάντα σαν τους Planet of Zeus σε αυτόν τον χώρο, αλλά ταυτόχρονα του ταιριάζουν πάρα πολύ (σ.σ. σίγουρα είναι ένα γκρουπ που δεν θα περίμενες ότι θα έπαιζε στον συγκεκριμένο χώρο, ο οποίος μπορεί να έχει φιλοξενήσει εναλλακτικές συναυλίες κατά καιρούς, όπως αυτές της Midori Takada και του Lee Renaldo στο σόλο πρότζεκτ του εκτός Sonic Youth, αλλά ποτέ ένα ροκ σχήμα του μεγέθους και του ήχου των Zeus). Έχει δημιουργηθεί μια αρκετά ιδιαίτερη ατμόσφαιρα και τα παιδιά παίζουν καταπληκτικά. Είναι αδιανόητη μπάντα, μία από τις καλύτερες που έχουμε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.  

Planet of Zeus Facebook Twitter
Planet of Zeus. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Naxatras στο Akontisma

Ψηφιακή πρεμιέρα: 1/1/22, 21:00

www.youtube.com/c/OnassisFoundationChannel


 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT