Stages A/Live: Πρωτοχρονιά με τους Naxatras στο Onassis Channel

Stages A/Live: Πρωτοχρονιά με τους Naxatras στο Onassis Channel Facebook Twitter
Naxatras. Φωτ.: Αλέξανδρος Αβραμίδης
0

Τo Stages A/Live επιστρέφει αυτές τις γιορτές με ένα νέο επεισόδιο που θα μεταδοθεί ανήμερα το βράδυ της Πρωτοχρονιάς από το κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube, το Onassis Channel, με καλεσμένους τους Naxatras από τη Θεσσαλονίκη. Το γκρουπ θα παίξει στο Ακόντισμα της Νέας Καρβάλης στην Καβάλα, έναν αρχαίο οικισμό στον οποίο υπάρχει ένα μικρό αμφιθέατρο. 

Αν και το πρότζεκτ ξεκίνησε διαφορετικά, στη δεύτερη σεζόν του, που εγκαινιάζεται στο Ακόντισμα με τους Naxatras, ένα από τα πιο δημοφιλή ελληνικά ροκ γκρουπ στο εξωτερικό, εξελίσσεται και περιλαμβάνει απρόσμενους χώρους ή μέρη και ακόμη πιο απρόσμενα ονόματα. Αρχικά, το Stages A/Live αφορούσε μια σειρά εμφανίσεων συγκροτημάτων και καλλιτεχνών σε διάφορους ιστορικούς συναυλιακούς χώρους αρχικά της Ελλάδας, όπως το AN Club και το Gagarin205 στην Αθήνα, το Eightball στη Θεσσαλονίκη και το Lab Art στον Βόλο. Στα πρώτα επεισόδια συμμετείχαν οκτώ καλλιτέχνες και συγκροτήματα απ’ όλα τα είδη της μουσικής, π.χ. οι Bazooka, ο Παύλος Παυλίδης, ο Μικρός Κλέφτης, οι Ath Kids, οι Nightstalker κ.ά. Αυτό που κάνει τις συγκεκριμένες συναυλίες ξεχωριστές είναι ότι δεν έχουν θεατές. 

H φυσική εξέλιξη του πρότζεκτ είναι να συνεχίσει και επειδή φέτος οι συναυλίες γίνονται πλέον κανονικά προς το παρόν, σκεφτήκαμε ότι κάπως πρέπει να διαφοροποιήσουμε το concept, να τo αποσυνδέσουμε από τους χώρους συναυλιών και να το πάμε περισσότερο προς unexpected spaces και unexpected artists.

Ήταν μια ιδέα του Χρήστου Σαρρή, head of creative του Ιδρύματος Ωνάση, ο οποίος είναι και ο δημιουργός των βίντεο. Το πρότζεκτ γεννήθηκε μέσα στην πρώτη καραντίνα και πραγματοποιήθηκε με σκοπό να υποστηρίξει την ανεξάρτητη ελληνική σκηνή, τους χώρους της, που για μεγάλο χρονικό διάστημα έμειναν κλειστοί λόγω του Covid-19, αλλά και τους καλλιτέχνες και τα συγκροτήματα που έμειναν ανενεργοί. Δεν ήταν κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί στο εξωτερικό. «Υπήρξε και στην Αμερική και στην Αγγλία κάτι ανάλογο, αλλά εδώ, στην Ελλάδα, το κάναμε σε μεγαλύτερο stage απ’ οπουδήποτε αλλού», αναφέρει o Χρήστος. «Στη δική μας περίπτωση πήρε μεγαλύτερη έκταση. Επιπλέον, αυτές οι συναυλίες είχαν πολύ σημαντικό αντίκτυπο σε όσους συμμετείχαν. Σκέψου ότι αυτοί οι άνθρωποι, που βιοπορίζονται από τις συναυλίες, ήταν εκτός live για μεγάλο χρονικό διάστημα, το ίδιο και οι χώροι. Ήταν πολύ ευχάριστο να βλέπεις μετά το lockdown να βοηθιούνται κάποια παιδιά που συμμετείχαν, να βγαίνουν έξω, να κάνουν τουρ και κυρίως να καταλαβαίνουν ότι αυτό που έκαναν μαζί μας είναι κάτι που τους βοηθάει, καθώς δείχνουν δουλειά τους στο εξωτερικό. Αυτό που κάναμε π.χ. με τους Puta Volcano θα τους συντροφεύει και είναι κάτι που μπορούν να δείξουν προς τα έξω. Ήταν μια πολύ πετυχημένη περίοδος και το σημαντικότερο είναι ότι και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες και τα συγκροτήματα, όπως οι ΘΡΑΞ ΠΑΝΚC και ο Παύλος Παυλίδης, αναφέρονται πλέον σε εκείνες τις νύχτες που έκαναν πρεμιέρα τα βίντεό τους με πολύ μεγάλη αγάπη. Αισθάνθηκαν σαν να παίζουν ζωντανά μπροστά σε κοινό, παρά τις αντιξοότητες. H φυσική εξέλιξη του πρότζεκτ είναι να συνεχίσει και επειδή φέτος οι συναυλίες γίνονται πλέον κανονικά προς το παρόν, σκεφτήκαμε ότι κάπως πρέπει να διαφοροποιήσουμε το concept, να τo αποσυνδέσουμε από τους χώρους συναυλιών και να το πάμε περισσότερο προς unexpected spaces και unexpected artists. Είναι καλό να γίνονται συναυλίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά υπάρχει και η υπόλοιπη χώρα».

Χρήστος Σαρρής Facebook Twitter
Ο Χρήστος Σαρρής, head of creative του Ιδρύματος Ωνάση, ο οποίος είναι και ο δημιουργός των βίντεο. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Ένα άλλο στοιχείο που ξεχωρίζει, πάντως, είναι η ποιότητα των βίντεο, τα οποία είναι γυρισμένα υπό ένα κινηματογραφικό πρίσμα, γεγονός που κάνει την εμπειρία μοναδική, ειδικά για τον θεατή που δεν εντυπωσιάζεται εύκολα. Ρωτάω τον Χρήστο αν ήταν κάτι που είχε στο μυαλό του από την αρχή. «Προέρχομαι από μια γενιά που έβλεπε μουσικές ταινίες ως επί το πλείστον στο σινεμά, μια εποχή που δεν υπήρχε διαδίκτυο. Π.χ. το “Stop making sense” των Talking Heads ήταν μια συναυλία που έγινε ταινία και η συναυλία του Peter Gabriel έγινε ταινία. Σκοπός της κινηματογράφησης δεν είναι η διαδικτυακή προβολή, οπότε κι εμείς με αυτήν τη λογική κάνουμε τα γυρίσματά μας».

— Τι ανταπόκριση έχει το Stages A/Live μέχρι στιγμής;

Για πρώτη φορά στη ζωή μου έχω λάβει μηνύματα από αγνώστους, δηλαδή από ανθρώπους που το έχουν δει και μου έχουν γράψει πόσο τους βοήθησε να ξεφύγουν για λίγες στιγμές από τη συγκεκριμένη συνθήκη.

— Τι να περιμένουμε στη συνέχεια; 

Είναι δυο-τρία πράγματα που προγραμματίζουμε και αν γίνουν, αυτή η σεζόν θα είναι πολύ ιδιαίτερη. Μέχρι στιγμής, ανακοινώσιμη είναι μόνο η εμφάνιση των Planet of Zeus που παίζουν στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός». Έχει κινηματογραφηθεί ήδη η συναυλία. Ο χώρος ήταν μια πρόταση της Αφροδίτης Παναγιωτάκου, που υιοθέτησα αμέσως. Έχω παίξει με το σχολείο μου στον Παρνασσό αρχές της δεκαετίας του ’80 και μου θυμίζει πολλά. Είναι πολύ απροσδόκητο να βλέπεις μια μπάντα σαν τους Planet of Zeus σε αυτόν τον χώρο, αλλά ταυτόχρονα του ταιριάζουν πάρα πολύ (σ.σ. σίγουρα είναι ένα γκρουπ που δεν θα περίμενες ότι θα έπαιζε στον συγκεκριμένο χώρο, ο οποίος μπορεί να έχει φιλοξενήσει εναλλακτικές συναυλίες κατά καιρούς, όπως αυτές της Midori Takada και του Lee Renaldo στο σόλο πρότζεκτ του εκτός Sonic Youth, αλλά ποτέ ένα ροκ σχήμα του μεγέθους και του ήχου των Zeus). Έχει δημιουργηθεί μια αρκετά ιδιαίτερη ατμόσφαιρα και τα παιδιά παίζουν καταπληκτικά. Είναι αδιανόητη μπάντα, μία από τις καλύτερες που έχουμε τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.  

Planet of Zeus Facebook Twitter
Planet of Zeus. Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου

Naxatras στο Akontisma

Ψηφιακή πρεμιέρα: 1/1/22, 21:00

www.youtube.com/c/OnassisFoundationChannel


 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM