Σπύρος Σακκάς & Νίκος Ζάρκος, Ο Πλατέρο κι εγώ

Σπύρος Σακκάς & Νίκος Ζάρκος, Ο Πλατέρο κι εγώ Facebook Twitter
0

Το μουσικό παραμύθι “Ο Πλατέρο κι Εγώ” των Mario Castelnuovo-Tedesco και Juan Ramón Jiménez παρουσιάζεται με αφορμή την εκατοστή επέτειο από την πρώτη πλήρη έκδοση του βιβλίου σε συνδιοργάνωση του Ινστιτούτου Θερβάντες της Αθήνας, του Θεάτρου Τέχνης και του Κέντρου Φωνητικών Τεχνών. Στο ρόλο του αφηγητή-τραγουδιστή εμφανίζεται ο βαρύτονος Σπύρος Σακκάς και τη μουσική ερμηνεύει ο κιθαριστής Νίκος Ζάρκος.

Ο Ισπανός νομπελίστας ποιητής Juan Ramón Jiménez, γεννημένος στο Μογέρ της Ανδαλουσίας το 1881, έγραψε το αφιερωμένο στα παιδιά έργο του Ο Πλατέρο κι εγώ σε νεανική ηλικία (πρώτη έκδοση το 1914, σειρά «Βιβλιοθήκη της Νεότητας», εκδόσεις Lectura, Μαδρίτη). Με υπότιτλο «Ελεγείο της Ανδαλουσίας», το βιβλίο περιγράφει σε 138 κεφάλαια μια λυρική απεικόνιση της ζωής του ποιητή στην πόλη και τις εξοχές του Μογέρ, συντροφιά με τον αγαπημένο του γαϊδαράκο, τον Πλατέρο, όνομα που στα ισπανικά σημαίνει ασημένιος: «Ο Πλατέρο είναι μικρός, μαλλιαρούλης, τρυφερός. Και μαλακός πολύ, που θα ‘λεγες από μπαμπάκι, δίχως κόκκαλα».

Το καλοκαίρι του 1957 ο Ιταλός συνθέτης Mario Castelnuovo-Tedesco (1895-1968) - αυτοεξόριστος στις ΗΠΑ από τη Φλωρεντία λόγω της Εβραϊκής του καταγωγής, λίγους μήνες πριν το ξέσπασμα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου - επισκέφθηκε με τη σύζυγο του Clara την Ισπανία. Η παγκόσμια αναγνώριση του Jiménez ύστερα από την πρόσφατη βράβευση του με την ύψιστη λογοτεχνική διάκριση, καθώς και η επακόλουθη αγγλική μετάφραση του Πλατέρο το 1958 από την Eloise Roach, συνετέλεσαν στην εμβάθυνση της γνωριμίας του αναγνωστικού κοινού της Αμερικής με το έργο του ποιητή. Ο εγκατεστημένος στο Beverly Hills Mario Castelnuovo-Tedesco, έχοντας αποκτήσει αξιοζήλευτη ικανότητα στη δημιουργία μουσικών εικόνων μέσα από την εικοσαετή καριέρα του ως συνθέτης σε περισσότερες από 150 ταινίες για τα κινηματογραφικά στούντιο του Hollywood, συνέθεσε το 1960 το έργο Platero y Yo, op. 190, για κιθάρα και αφηγητή.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Olivia Dean: Η νέα σταρ της βρετανικής ποπ

Μουσική / Mόνο η Olivia Dean κρατήθηκε απέναντι στην καταιγίδα των hits της Taylor Swift

Μια 26χρονη τραγουδοποιός από το Λονδίνο που καταφέρνει να κρατά γερά τις υψηλές θέσεις της στα charts, με έναν ήχο που ισορροπεί μεταξύ παρελθόντος και παρόντος. Bonus για σήμερα: ο νέος δίσκος των Dury Dava.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT