Το πρωί με ξυπνάς με φιλιά: Το νέο βίντεο του Γιώργη Χριστοδούλου κάνει πρεμιέρα στο LIFO.gr.

2

ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗ

Με την πρόσφατη δουλειά του που έχει τίτλο «Καντάδα ο Γιώργης Χριστοδούλου» έχει καταφέρει να επαναφέρει τον ρομαντισμό μιας χαμένης εποχής στην αγριότητα των σύγχρονων καιρών με μοναδικά τραγούδια που εξυμνούν την αγάπη. Με το νέο του βίντεο για τη διασκευή του στο τραγούδι «Το Πρωί Με Ξυπνάς με Φιλιά» (των Χρήστου Γιαννακόπουλου / Γιάννη Κυπαρίσση) κάνει την υπέρβαση αψηφώντας τις συντηρητικές επιταγές των καιρών, παρουσιάζοντας τον έρωτα δυο ανθρώπων τρυφερά και ρεαλιστικά. Πριν δώσει το βίντεο για πρεμιέρα στη LIFO μας είπε δύο λόγια για αυτό.

— Το νέο σου βίντεο - κλιπ φαίνεται ότι πρόκειται για συρραφή σκηνών από ταινία…

Είναι ένα βίντεο το οποίο γυρίστηκε ειδικά για να συνοδεύσει οπτικά τη δική μου βερσιόν γι’ αυτό το τραγούδι. Ίσως έχεις αυτή την αίσθηση, επειδή δεν συμμετέχω τραγουδώντας playback όπως συνηθίζεται στα βίντεο κλιπ, ήταν όμως επιλογή μου να γίνει με διαφορετικό τρόπο, όπως και στο προηγούμενο βίντεο που φτιάξαμε για τον δίσκο, το "Καντάδα για τη γιαγιά μου", στο οποίο πρωταγωνιστεί η Τζένη Ρουσσέα. Επίσης τα γυρίσματα έγιναν από κινηματογραφικό συνεργείο στην Αγγλία, με έναν νέο Έλληνα σκηνοθέτη (Δαρείος Χαλίλι), τον οποίο ανακάλυψα στο διαδίκτυο, εντυπωσιάστηκα από το λιτό και καλό του γούστο και του πρότεινα να συνεργαστούμε.

— Πες μου για τη θεματολογία της πρόσφατης δισκογραφικής σου δουλειάς.

Πρόκειται για κομμάτια -άλλα πασίγνωστα κι άλλα που δεν σημείωσαν επιτυχία στην εποχή τους-, όλα όμως σπουδαία τραγούδια, στα οποία θέλησα να τονίσω την πιο τρυφερή πλευρά τους, να πετάξω κάθε περιττό στόμφο και στολίδι για να λάμψουν μέσα από την ομορφιά τους. Είναι κάτι που πιστεύω πως έχει ανάγκη αυτή η εποχή: να νετάρουμε τον φακό στην ουσία και την ομορφιά των πραγμάτων, αφήνοντας πίσω κάθε περιττό στοιχείο. Κι έπειτα, να "καθαρίσουμε" από κάθε τι που μας στενεύει το μυαλό και την καρδιά, από αντιλήψεις που μας φόρτωσαν με περιττά "πρέπει" και να βρούμε ο καθένας το δικό του "κέντρο".

— Υπάρχουν κάποιες σκηνές στο βίντεο που κάποιοι θα θεωρήσουν κόντρα με τα standards της κοινωνίας μας. Δεν σε ενδιαφέρουν οι αντιδράσεις;

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι που σοκάρει σ' αυτή τη δουλειά. Απεικονίζει απλώς μια προσωπική στιγμή ενός ζευγαριού. Αν εννοείς ότι υπονοεί κάτι ενδεχομένως περισσότερο σαρκικό, προσωπικά δεν το θεωρώ κακό. Αρκεί να γίνει να μην χλευάσει κανέναν και να μην περιέχει κάτι βίαιο. Τώρα, αν κάποιος βρίσκει "κακό" το να κάνουν έρωτα δυο άνθρωποι, αυτό είναι μέσα στο δικό του μυαλό, είναι η δική του "προβολή", δεν αφορά το έργο καθαυτό.

— Επειδή παρακολουθώ στενά τη δουλειά σου, έχω δει ότι έχεις κάνει πάρα πολλές εμφανίσεις, με πιο πρόσφατες αυτές στην Αίγυπτο.

Ναι, νιώθω τυχερός που τραγούδησα την "Καντάδα" στις όπερες της Αλεξάνδρειας και του Καΐρου κι όπου αλλού έχει παρουσιαστεί, στο εξωτερικό και εντός Ελλάδας. Και χαίρομαι που η δουλειά αυτή έλαβε ευρείας αποδοχής από κόσμο όλων των ηλικιών. Είναι πολύ ευχάριστο και ενθαρρυντικό.

— Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σου;

Αυτή την εποχή βρισκόμαστε με τους μουσικούς στο στούντιο με ένα υλικό ενός σπουδαίου Έλληνα συνθέτη, πολύ παλιό, αλλά ανέκδοτο ως τώρα. Δεν μπορώ να πω πιο πολλά νομίζω όμως πως θα είναι η πιο ωραία δουλειά που έχω φτιάξει ποτέ. Θα είναι έτοιμη τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM

σχόλια

1 σχόλια