Πότε θα φτάσουμε εδώ;

Πότε θα φτάσουμε εδώ; Facebook Twitter
ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ: ΕΛΙΝΑ ΣΤΕΛΕΤΑΡΗ / RED CREATIVE
0

Στο νέο -δεύτερο- δίσκο της συνεργασίας τουΓιάννη Αγγελάκαμε τον Νίκο Βελιώτηπου κυκλοφόρησε πριν τα Χριστούγεννα με τίτλο Πότε Θα Φτάσουμε Εδώ, υπάρχει το βιντεοκλίπ του ομώνυμου κομματιού, ένα από τα πιο ευφάνταστα βίντεο που κυκλοφόρησαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Το παιχνίδι με τις φιγούρες του εξωφύλλου είναι τόσο εντυπωσιακό, που αν το πετύχεις να παίζει είναι αδύνατο να μην το παρακολουθήσεις μέχρι το τέλος. Η επιτυχία του τραγουδιού αποδεικνύει ότι ακόμα και τα πιο «δύσκολα» πράγματα υπάρχει τρόπος να φτάσουν στα μάτια και τα αυτιά του μεγάλου κοινού, αρκεί να βρεις τον κατάλληλο τρόπο. Ο πρώτος δίσκος τους Οι Ανάσες των Λύκωνήταν σκοτεινός, αβάσταχτα συναισθηματικός, σχεδόν κλειστοφοβικός και χρειάστηκε καιρός για να τον εκτιμήσει ακόμα και το φανατικό κοινό τους. «Ξεκίνησε με αρνητικές κριτικές», μου λέει ο Γιάννης Αγγελάκας, «με επιφύλαξη και δυσπιστία, νομίζω ότι μόνο το Avopolis είχε γράψει καλά λόγια. Είχε κάνει μια καλή κριτική, όλοι οι άλλοι ήταν σφιγμένοι. Τώρα, επειδή δεν άντεχαν τις Ανάσεςλένε ότι αυτό είναι πιο εμπορικό, επειδή πέρασαν κάποια τραγούδια στο ραδιόφωνο». «Το ζήτημα αυτήν τη φορά είναι ότι δεν είναι τόσο δύσκολο όσο το προηγούμενο!» συμπληρώνει ο Βελιώτης. «Ο ήχος μας αφορά σίγουρα το μεγάλο κοινό, είναι τραγούδια, και ο ήχος καθαυτός είναι ποπ, εγώ έτσι τον ακούω. Εξαρτάται βέβαια κι από το τι ακούσματα έχεις και τι ορίζεις ως ποπ. Οι Cocorosie ας πούμε, δεν είναι ποπ, ακόμα κι αν κάποιοι τις θεωρούν περίεργες;».

Η αλήθεια είναι ότι ούτε το Πότε Θα Φτάσουμε Εδώείναι ένας εύκολος δίσκος και απέχει αρκετά από αυτό που σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη «ελληνική ποπ». «Σίγουρα εύκολος δεν είναι, πόσο εύκολος να είναι ένας δίσκος με τσέλα;» με ρωτάει ο Αγγελάκας. «Το προηγούμενο CD δεν είχε παιχτεί καν στο ραδιόφωνο, ποτέ. Ήταν ο πρώτος δίσκος της Alltogethernow που φέραμε στην ΕΜΙ, και όταν τον άκουσαν έπεσε αμηχανία. Είχαμε κάνει σύσκεψη για να το παρουσιάσουμε και μας έλεγαν, βοηθήστε μας, πώς να το πουλάμε; Κάποιος μας είχε πει ότι δεν μπορούσε ούτε να το ακούσει. Νομίζω ότι η καλύτερη απάντηση ήταν οι πωλήσεις του. Το δύσκολο και το εύκολο είναι έννοιες και κατηγοριοποιήσεις, στην πράξη πούλησε πολύ περισσότερο από κάποια εύκολα που πλασάρονται από το πρωί ως το βράδυ στα ραδιόφωνα».

Συζητάμε για την κατάσταση των εταιρειών, για το αν έχει πια σημασία η μεγάλη εταιρεία για την πορεία ενός δίσκου και τις ευκαιρίες του για επιτυχία.

Μήπως αρκεί το όνομα και μόνο για να ασχοληθεί το μεγάλο κοινό;

Γ.Α.:Στην περίπτωσή μας, από την εποχή με τις Τρύπες, δεν είχε καμιά σχέση η εταιρεία, πουλάγαμε χωρίς να κάνουν κανένα promo. Βοήθησε σίγουρα και το όνομά μου στιςΑνάσες των Λύκων, γιατί φαντάζομαι ότι αν πρωτοβγαίναμε με αυτό το δίσκο και δεν ήξερε κανείς την ιστορία μου, θα είχε πάει στα σκουπίδια. Και το νέο άλμπουμ μας σε δυο μήνες έχει δώσει 5,5 χιλιάδες αντίτυπα με διαφήμιση μηδενική.

Ν.Β.:Σε περιπτώσεις σαν τη δική μας, που ακόμα και σαν ακροατές ψάχνουμε κάτι διαφορετικό, βαρεθήκαμε αυτά που ακούμε, δουλεύουμε σαν ακροατές. Φτιάχνουμε κάτι που να ευχαριστεί πρώτα εμάς, να έχουμε ένα άκουσμα που μας λείπει. Η Ελλάδα είναι γενικά δύσκολη στους νεωτερισμούς, πάντα είναι όλοι κρατημένοι, διστακτικοί, ακόμα και οι πιο προχωρημένοι ακροατές θέλουν το χρόνο τους.

Πώς αντιδράτε όταν βλέπετε κάποιον να μοιράζεται το άλμπουμ σας;

Γ.Α.:Δεν με παίρνει πια να αντιδράσω, γιατί κι εγώ πολλές φορές κατεβάζω. Αρχίζει πια και μπαίνει στη μέση η σχέση επαφής και συνεννόησης με το ακροατήριο. Και αυτό το κάνουμε από το site. Όλοι σχεδόν οι φαν μας ξέρουν ότι έχουμε μια εταιρεία που προσπαθούμε να την κρατήσουμε ζωντανή. Αυτό με κάποιο τρόπο δουλεύει. Είναι πολύ δύσκολες οι εποχές, αλλά δεν έχουμε κανένα παράπονο, το Από Δω Και Πάνωμε τους Επισκέπτες έγινε χρυσό, έφτασε τις 20 χιλιάδες, οι Ανάσες των Λύκων πούλησαν 7 χιλιάδες αντίτυπα, το νέο πουλάει μια χαρά. Ένα μεγάλο μέρος των αγοραστών των CD μας το κάνει αυτό συνειδητά. Πάνω σε αυτήν τη σχέση θέλουμε να δουλέψουμε και στο μέλλον. Και με το ίντερνετ. Μπορεί να είναι τα τελευταία χρόνια που συνεργαζόμαστε με δισκογραφικές. Η δισκογραφία έχει πέσει πάρα πολύ όσον αφορά το φτηνιάρικο τραγούδι. Όταν βγαίνει κάποιος δίσκος που είναι από ανθρώπους που αντιμετωπίζουν πιο σοβαρά τη μουσική, δίνουν ένα έργο, βρίσκει πιο εύκολα το κοινό του. Οι Τρύπες μπορεί να πουλούσαν 40 χιλιάδες δίσκους, αλλά οι Επισκέπτες πουλούν 20. Το 50% δεν είναι φοβερή πτώση, αν λάβεις υπόψη το πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα. Αναλογικά δεν έχει χαθεί κάτι, γιατί είναι διαφορετική η αγορά σήμερα. Τα πράγματα απ' τη μια είναι πολύ πιο δύσκολα σήμερα, από την άλλη δημιουργούνται ακροατήρια πιο ακομπλεξάριστα από παλιά, χωρίς το μύθο του ροκ. Πάνω στο μύθο του ροκ έχουν παιχτεί μεγάλες ανοησίες, μεγάλες μπίζνες, ναρκωτικά και καταστροφές. Έτσι κι αλλιώς, το ροκ από τη δεκαετία του ‘70 και μετά δεν είναι πια το ίδιο.

Μέχρι τα ‘80sυπήρχαν ονόματα-πρότυπα, με τα οποία μπορούσες να ταυτιστείς, από Smithsμέχρι Radiohead, το τελευταίο συγκρότημα με τόσο μεγάλη απήχηση. Γιατί δεν μπορείς να βρεις σήμερα ένα ανάλογο όνομα που να αφορά όλο τον πλανήτη;

Ν.Β.:Είναι λίγο ουτοπικό να περιμένεις να βγει ένα νέο πρότυπο από Αμερική ή Αγγλία, γιατί μόνο εκεί ψάχνουμε. Εκεί πλέον είναι κοντά στη δικτατορία. Στα ‘60s, ας πούμε, η CIA χρηματοδοτούσε ακόμα και τη σύγχρονη τέχνη στην Αμερική. Τώρα είναι πολύ κλειστά τα πράγματα.

Γ.A.:Τώρα ο Dylan κάνει διαφημίσεις.

Πώς βλέπετε το μέλλον της ελληνικής σκηνής;

Γ.Α.:Είμαι αισιόδοξος γενικά, αυτά που βλέπω μου δίνουν δύναμη. Βλέπω πιτσιρικάδες που δεν με πλησιάζουν σαν να 'μαι κανένας σταρ, αλλά έχουν τις απορίες τους, σκέφτονται περισσότερο, είναι πιο συνειδητοί ακροατές τώρα απ' ό,τι ήταν παλιά. Νομίζω ότι θα βγει κάπου καλά, δεν γίνεται να πάει παρακάτω. Υπάρχει κόσμος αφοπλισμένος, που θέλει να ακούσει διαφορετικά πράγματα, που δεν τσιμπάει απ' τα ραδιόφωνα, που δεν είναι χτυπημένοι από την τηλεόραση, που παίρνουν χαμπάρι περίπου τι κάνουμε και γιατί το κάνουμε. Επειδή ακριβώς είναι πιο αμήχανη και πιο δύσκολη η εποχή, σηκώνει και περισσότερη σκέψη...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM
APON: «Δεν είναι θέμα συγκυριών, είναι θέμα αξίας το αν θα ξεχωρίσεις μέσα στο χάος της σημερινής μουσικής»

Μουσική / APON: «Όταν πήγα να δειγματίσω τα πρώτα μου τραγούδια, γελάγανε»

Η πρωτοφανής επιτυχία ενός νεαρού τραγουδοποιού που με το πρώτο άλμπουμ του προκαλεί πανδαιμόνιο στο ραδιόφωνο και στις μουσικές πλατφόρμες, ενώνοντας μουσικά ένα ετερόκλητο κοινό κάθε ηλικίας.
M. HULOT
H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Μουσική / H βαθιά υπνωτική ενέργεια του DJ Nobu

Κάθε σετ του είναι μια κατάδυση, μια αργή πτώση σε υποσυνείδητα μοτίβα, σε αχαρτογράφητους ήχους, σε σκοτεινούς διαδρόμους που παραπέμπουν περισσότερο σε τελετουργία παρά σε πάρτι. Ένας από τους σημαντικότερους DJ's της εποχής μας έρχεται στην Αθήνα για ένα βράδι.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Χελμός

Μουσική / Χελμός: 30 στιγμές από το πιο «ψηλό» φεστιβάλ του καλοκαιριού

Στημένο στα 1.700 μέτρα, το 3ο Helmos Mountain Festival υποδέχτηκε μερικά από τα πιο αγαπημένα ονόματα της εγχώριας σκηνής, σε ένα τριήμερο που συνδύασε μουσική, φύση και κορυφές - κυριολεκτικά και μεταφορικά.
LIFO NEWSROOM
Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Μουσική / Μυρτώ Βασιλείου: «Μου έχουν πει υποτιμητικά "πες κανένα λαϊκό, αυτό τραβάει"»

Η νέα φωνή της ελληνικής μουσικής είναι, όπως λέει, «λίγο καθαρίστρια, λίγο ιδιωτική υπάλληλος, λίγο τραγουδίστρια». Μόλις έκλεισε τα τριάντα, ετοιμάζεται να ανέβει ξανά στη σκηνή με τη Νατάσσα Μποφίλιου και δείχνει πως έχει πολλά να προσφέρει.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Σαίξπηρ, η Αθήνα και ένα Καλοκαιρινό Όνειρο

Η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στο «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» του Φέλιξ Μέντελσον που εμπνέεται από τον Σαίξπηρ και θα ζωντανέψει, όπως και στο κείμενο, «στην Αθήνα, μια καλοκαιρινή νύχτα».
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Στέφανος Αθανασίου

Μουσική / Στέφανος Αθανασίου: «Γράφω για τον έρωτα, ο οποίος δεν έχει φύλο, δεν έχει καταγωγή»

Ο νεαρός τραγουδοποιός από τα Γιάννενα δεν είχε σκοπό να πει δημοτικά, αλλά συνόδεψε τη θεία του, Παγώνα Αθανασίου, σε δύο νεο-παραδοσιακά τραγούδια της Ηπείρου που του προκάλεσαν ανατριχίλα.
M. HULOT
Voltnoi & Quetempo (STEGI.RADIO), Άκης Χοντάσης Επιμέλεια Μουσικού Προγράμματος «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Plāsmata 3 / Voltnoi & Quetempo, Άκης Χοντάσης: «Μια ανοιχτή πρόσκληση σε μια μουσική και ιστορική περιπλάνηση»

Το STEGI.RADIO γίνεται για τρεις εβδομάδες το σημείο συνάντησης στα Plāsmata 3 στο Πεδίον του Άρεως, με αμέτρητες ώρες μουσικής απ' όλο τον πλανήτη και συζητήσεις που αφηγούνται ιστορίες του κόσμου.
M. HULOT