«Οι queer χώροι πρέπει να είναι ασφαλείς για τις μαύρες ή Ασιάτισσες τρανς, όπως είναι για τους cis λευκούς γκέι»

Athens Pride - HE.SHE.THEY. Facebook Twitter
Οι Steven Braines και Sophia Kearney είναι ιδρυτικά της μέλη HE.SHE.THEY. Φωτο: Fiona Garden
0

Μια μεγάλη συζήτηση γύρω από τη διαφορετικότητα και την ισότητα στη μουσική διοργανώνει το Athens Pride την Παρασκευή 1 Οκτωβρίου σε συνεργασία με το #HER και τη διεθνή κολεκτίβα HE.SHE.THEY.

Εκλεκτοί καλεσμένοι σε αυτή την κουβέντα θα είναι άνθρωποι που δουλεύουν στη μουσική βιομηχανία εδώ και δεκαετίες. To πάνελ θα πλαισιώσουν τα ιδρυτικά της μέλη HE.SHE.THEY, Steven Braines και Sophia Kearney, ο καλλιτέχνης και resident της ομάδας Wax Wings και η Senior Manager of PR and Industry Relations του Beatport & Αmbassador του shesaid.so, Farah Syed, ενώ τον συντονισμό θα αναλάβουν η Φώφη Τσεσμελή και η Βιργινία Βασιλάκου του HER Project.

Ζητήσαμε από τους Steven Braines και Sophia Kearney να μας πουν περισσότερα πράγματα γι’ αυτά που κάνουν όπως και για όσα θα συζητήσουν στην Αθήνα. Με μακρά και αξιόλογη πορεία στον χώρο της ηλεκτρονικής μουσικής ως managers, consultants και event organizers, οι δυο τους ξεκίνησαν το HE.SHE.THEY το 2018 ως mobile event, δισκογραφική εταιρεία, management agency και fashion brand. Στα πάρτι τους δημιουργούν ένα ασφαλές μέρος για όλ@, χωρίς προκαταλήψεις, όπου οι άνθρωποι είναι απλώς άνθρωποι, όπως δηλώνουν.

— Τι σας έκανε να δημιουργήσετε το HE.SHE.THEY. και ποια ήταν η βασική ιδέα;

Στην αρχή το HE.SHE.THEY θα πρότεινε ρούχα για όλους, χωρίς διακρίσεις, και είχαμε σκοπό να κάνουμε πάρτι για την προώθησή του ανοιχτά και σε τρανς και σε non-binary άτομα. Στη συνέχεια η ιδέα εξελίχθηκε για να υπάρχει περισσότερη διαφορετικότητα και συμπερίληψη σε επίπεδο μουσικής, μόδας και πολιτισμού γενικότερα και για να λειτουργήσει ως καταλύτης σε μια κοινωνική αλλαγή.

Στην ουσία προσφέρει μια πλατφόρμα σε ευρύτερες ομάδες ανθρώπων όσον αφορά τα events, ώστε να διαφοροποιηθούν οι χώροι του clubbing και όσοι νεότεροι συμμετέχουν στη σκηνή, ως κοινό, να τη σέβονται και να θυμούνται τις ρίζες της ηλεκτρονικής μουσικής που αγαπάμε σήμερα, ότι προήλθε από περιθωριοποιημένες ομάδες ανθρώπων από τη Βόρεια Αμερική, σε μεγάλο βαθμό από LGBTQIA+ μη λευκά άτομα που αισθάνονταν εξορισμένα από τη mainstream κοινωνία.

Δεν είμαστε η μόνη κολεκτίβα που διαδίδει μηνύματα αγάπης και συμπερίληψης, ούτε και θα θέλαμε κάτι τέτοιο. Όσο περισσότερος κόσμος μπαίνει στη διαδικασία να καλλιεργήσει την έννοια της συμπερίληψης ώστε να ενισχύσει την ενσυναίσθηση και την καλοσύνη σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο το καλύτερο. Κι αυτό δεν αφορά μόνο τη μουσική.

— Πόσο σημαντικές είναι πρωτοβουλίες σαν τη δική σας στη μουσική βιομηχανία σήμερα και γιατί;

Δεν είμαστε η μόνη κολεκτίβα που διαδίδει μηνύματα αγάπης και συμπερίληψης, ούτε και θα θέλαμε κάτι τέτοιο. Όσο περισσότερος κόσμος μπαίνει στη διαδικασία να καλλιεργήσει την έννοια της συμπερίληψης ώστε να ενισχύσει την ενσυναίσθηση και την καλοσύνη σε παγκόσμιο επίπεδο, τόσο το καλύτερο. Κι αυτό δεν αφορά μόνο τη μουσική.

— Υπάρχει ακόμη ανάγκη για τη δημιουργία ασφαλών χώρων για τα queer άτομα στην παγκόσμια χορευτική σκηνή;

Ναι, δυστυχώς. Μέχρι η ομοφοβία και η τρανσφοβία να σταματήσουν να υπάρχουν, πάντοτε θα υπάρχει ανάγκη για χώρους όπου τα queer άτομα θα νιώθουν ασφαλή. Βέβαια, το HE.SHE.THEY θέλει να είναι περισσότερο γενναίος παρά ασφαλής χώρος, λόγω της φύσης της κοινωνικής αλλαγής που προωθούμε και αφορά άτομα απ’ όλες τις φυλές και τις σεξουαλικότητες που έρχονται στα πάρτι μας, ώστε να υπερπηδήσουν κάθε εμπόδιο που χωρίζει αυτές τις ομάδες.

— Αλλάζουν τα πράγματα με την πάροδο του χρόνου; Είναι η μουσική σκηνή πιο ανοιχτή ή πάντοτε υπάρχει ανάγκη για εξέλιξη;

Αν η ανάγκη για εξέλιξη δεν ήταν συνεχής, θα ζούσαμε όλοι σε μια ουτοπική κοινωνία. Υπάρχουν πλέον περισσότερες γυναίκες σε θέσεις εξουσίας, τόσο πίσω από τη σκηνή όσο και πίσω από τα ντεκ. Αυτό συμβαίνει τελευταία και είναι καταπληκτικό, αλλά πρέπει να σπρώξουμε πιο δυνατά αυτές τις πόρτες ώστε να ανοίξουν περισσότερο για την LGBTQIA+ κοινότητα και τους έγχρωμους ανθρώπους και να τους δοθεί η δυνατότητα να γίνουν αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις και ανεβαίνουν στην κορυφή της μουσικής παγκοσμίως. Είμαστε στη σωστή κατεύθυνση και δεν μπορούμε να κόψουμε ταχύτητα.

Athens Pride - HE.SHE.THEY. Facebook Twitter
Μέχρι η ομοφοβία και η τρανσφοβία να σταματήσουν να υπάρχουν, πάντοτε θα υπάρχει ανάγκη για χώρους όπου τα queer άτομα θα νιώθουν ασφαλή. Φωτο: Fiona Garden

— Έχετε κάποια επαφή με την Ελλάδα, γνωρίζετε πώς είναι η κατάσταση εδώ σχετικά με τα ΛΟΑΤΚΙ δικαιώματα και την τωρινή κατάσταση στη χορευτική σκηνή;

Ναι, έχουμε μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με τη χώρα. Είναι σίγουρα πιο εύκολο να είσαι queer στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα και, φυσικά, στη Μύκονο απ’ ό,τι σε μικρότερες πόλεις, ειδικά αν σκεφτεί κανείς πόσο θρησκευόμενη είναι η χώρα. Μπορείς να παντρευτείς, αλλά δεν μπορείς να υιοθετήσεις παιδιά, έτσι; Και τα τρανς άτομα αναγνωρίζονται επίσημα.

Η δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου ήταν κάτι πολύ λυπηρό που θύμισε στον κόσμο ότι χρειάζεται να συνεχίσουμε τον αγώνα ενάντια στην ομοφοβία. Το Reworks είναι ένα από τα καλύτερα φεστιβάλ στον κόσμο. Το βίντεο με τη Nina Kravitz στο βουνό του Ολύμπου είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που έχουμε δει. Έχετε καταπληκτικούς queer DJs, όπως η DJ Fo (Φώφη Τσεσμελή). O Argy είναι ένας από τους πιο αγαπημένους μας φίλους. Επίσης, ασχέτως των όσων συμβαίνουν στην Ελλάδα, έχουμε εμμονή με την ελληνική μυθολογία και το Brothers In Law στη Θεσσαλονίκη είναι το αγαπημένο μου fast food στον κόσμο.

— Τα HST, Athens Pride και HER project θα συνυπάρξουν στην πρώτη συζήτηση που έχει γίνει ποτέ σε αυτήν τη χώρα για τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη. Πώς αισθάνεστε και πώς σκοπεύετε να προσεγγίσετε το θέμα;

Είναι τόσο μεγάλη η τιμή που μας κάνατε καλώντας μας εδώ! Ευχαριστούμε πολύ όσους συνέβαλαν σε αυτό. Ελπίζουμε ότι θα μπορέσουμε να διοργανώσουμε ένα μεγάλο HE.SHE.THEY. πάρτι εδώ όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.

Είναι πολύ σημαντικό το ότι υπάρχει χώρος όπου τα ΛΟΑΤΚΙΑ+ άτομα μπορούν να συζητήσουν τα καλά και τα άσχημα της σκηνής, το πώς μπορούν να ξεπεραστούν η ομοφοβία και η τρανσφοβία εκτός της ΛΟΑΤΚΙΑ+ κοινότητας αλλά και να μιλήσουμε για την τρανσφοβία, τον μισογυνισμό και τον ρατσισμό ακόμα και στο εσωτερικό της κοινότητας. Πρέπει να σταματήσουμε να μαλώνουμε μεταξύ μας και να ενισχύουμε τη βία γύρω μας.

Οι queer χώροι πρέπει να γίνουν το ίδιο ασφαλείς για τις μαύρες λεσβίες και τις Ασιάτισσες τρανς γυναίκες π.χ., όπως συμβαίνει με τους cis λευκούς γκέι άνδρες. Έχει να κάνει κυρίως με το πώς βλέπουμε τα πράγματα, διασταυρώνοντας τις απόψεις μας. Είναι πολύ εύκολο, απλώς χρειάζεται λίγη σκέψη.

Ανυπομονούμε κυρίως να γνωρίσουμε και να μάθουμε από την ελληνική κοινότητα. Κάθε χώρα που επισκεπτόμαστε έχει τα δικά της θετικά και αρνητικά στοιχεία. Βασικά, πρέπει να ξεκινήσει μια συζήτηση που να συνεχιστεί και αφότου φύγουμε από τη χώρα.

— Πώς βλέπετε το μέλλον της χορευτικής μουσικής και του clubbing; Πώς θα θέλατε να είναι ιδανικά;

Πιο ανοιχτό και γεμάτο περιέργεια και χαρά. Με απεριόριστη ευγένεια απέναντι σ’ εκείνους που είναι διαφορετικοί, με πίστες όπου ο καθένας θα είναι όχι μόνο ευπρόσδεκτος αλλά και θα εκπροσωπείται και θα γίνεται αποδεκτός. Με υπέροχες συζητήσεις και νέους φίλους, τόσους που δεν θα μπορούσες να γνωρίσεις πουθενά αλλού, και με ενσυναίσθηση απέναντι σε εκείνους που ζουν διαφορετικά από εσένα.

Ελπίζω ότι όταν θα αποσυρθούμε από τη μουσική θα αρχίσουμε να βλέπουμε αληθινή αλλαγή. Αν όλοι κάνουμε ό,τι μπορούμε με τα μέσα που διαθέτουμε για να αλλάξουμε αυτά που μπορούμε, ο κόσμος, ενωμένος, θα μπορέσει να καταφέρει πολλά, με γνώμονα την αγάπη για τη μουσική και την απόδραση που προσφέρει το dancefloor.

Athens Pride - HE.SHE.THEY. Facebook Twitter
Οι queer χώροι πρέπει να γίνουν το ίδιο ασφαλείς για τις μαύρες λεσβίες και τις Ασιάτισσες τρανς γυναίκες π.χ., όπως συμβαίνει με τους cis λευκούς γκέι άνδρες. Φωτο: Fiona Garden

— Πώς επηρέασε ο Covid-19 τα σχέδιά σας και την εταιρεία;

Δεν ήταν το καλύτερο διάστημα για εμάς, για να είμαστε ειλικρινείς. Έγιναν αρκετές θυσίες απ’ όλη την ομάδα για να μπορέσουμε να κρατήσουμε την εταιρεία και να συνεχίσουμε να δουλεύουμε με καλλιτέχνες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Παρ’ όλα αυτά, η δισκογραφική, τα podcasts κ.λπ. και η ηχηρή υποστήριξη των πολιτικών και ηθικών μας απόψεων στα social media μας έκαναν να αισθανθούμε ότι η παγκόσμια κοινότητά μας μεγαλώνει και ότι υπάρχει κάτι ιδιαίτερα θετικό σε αυτό, όταν όλοι μάς υποστηρίζουν αγοράζοντας ένα κομμάτι από την εταιρεία μας ή μοιράζοντας το περιεχόμενό μας, αυτό μας κάνει να προχωράμε.

Είχαμε ετοιμάσει περιοδείες στην Αμερική και στην Αυστραλία αλλά και πολλά σόου στην Ευρώπη πριν από τον Covid-19. Τώρα είμαστε στη διαδικασία του re-booking και σύντομα θα υπάρξουν ανακοινώσεις

— Ποιο ήταν το μεγαλύτερο event που έχετε οργανώσει μέχρι σήμερα και αυτό για το οποίο είστε περήφανοι;

Σίγουρα, η χορευτική σκηνή του Brighton Pride, που, όταν την αναλάβαμε, είχε 5.000 κόσμο. Την ανοίξαμε, επειδή το line-up ήταν συνήθως λευκοί άνδρες. Διαδικτυακά είχε περίπου 1,5 εκατομμύριο κόσμο που έβλεπε το Beatport-Twitch HE.SHE.THEY. event για το pride, το οποίο έτρεχε για σχεδόν 24 ώρες κατά τη διάρκεια του lockdown, κάτι απίστευτο!

Περισσότερο περήφανοι είμαστε, όμως, για την περιοδεία μας στην Ινδία, επειδή ήταν κάτι εντελώς καινούργιο και έσπασε αρκετά κοινωνικά ταμπού το να βρισκόμαστε εκεί με drag queens, μια γυναίκα για headliner και queer και τρανς καλλιτέχνες για support, όπως ο Wax Wings, που είναι queer και μιγάς. Εκεί αισθανθήκαμε ότι όντως κάνουμε τη διαφορά.

— Είναι η πρώτη φορά που έρχεστε στην Αθήνα; Τι θα θέλατε να δείτε και να κάνετε όταν φτάσετε εδώ;

Steven: Όχι, έχω ξανάρθει. Ήμασταν μαζί με τον σύντροφό μου, την καλύτερή μου φίλη Maya Jane Coles και την υπέροχη Kim Ann Foxman στο Bolivar Beach Bar. Μείναμε περισσότερο και επισκεφτήκαμε όλα τα ιστορικά σημεία της πόλης. Το να δω την Ακρόπολη από κοντά ήταν ένα όνειρό μου που πραγματοποιήθηκε. Είμαι τόσο μεγάλος φαν της Ελλάδας, που ξόδεψα ένα σωρό λεφτά στα καταστήματα δώρων, αγοράζοντας κάτι τεράστια αρχαία κράνη. Έχω και ένα ματάκι για μπρελόκ.

Sophia: Ναι, είναι η πρώτη φορά που έρχομαι στην Ελλάδα. Ανυπομονώ να γνωρίσω την Ιστορία, το υπέροχο φαγητό και να απολαύσω τον ήλιο μακριά από την Αγγλία για μία εβδομάδα.

1/10, 19:00, Πειραιώς 260, αίθουσα Ε

Παρακολουθήστε τη συζήτηση online μέσω του link στο event ή δηλώστε συμμετοχή για να το παρακολουθήσετε live εδώ.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Όσα δεν ξέρατε για τη ΛΟΑΤΚΙ+ ορολογία (και θέλατε να ρωτήσετε)

Radio Lifo / Όσα δεν ξέρατε για τη ΛΟΑΤΚΙ+ ορολογία (και θέλατε να ρωτήσετε)

Τι σημαίνει queer; Ποια η διαφορά ανάμεσα στον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ταυτότητα φύλου; Πότε λέμε ότι ένα άτομο είναι trans; Ποιες λέξεις είναι κακοποιητικές για τη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα; Μια συζήτηση του Αλέξανδρου Διακοσάββα με τις ειδικούς ψυχικής υγείας και διδάσκουσες των μαθημάτων για τις ΛΟΑΤΚΙ+ ταυτότητες σε Πάντειο και ΠΑΔΑ, Νάνσυ Παπαθανασίου και Έλενα-Όλγα Χρηστίδη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Εμείς κι εσείς. Του Στέφανου Ξενάκη

Στήλες / Εμείς κι εσείς. Του Στέφανου Ξενάκη

Μάλλον δεν έχουμε χωνέψει ακόμη ότι το διαφορετικό είναι που μας ενώνει. Το αντίθετο είναι που μας συμπληρώνει. Το ξεχωριστό είναι που μας συνδέει. Το αλλιώτικο είναι που μας κάνει ανθρώπους. Καθένας διαφορετικός. Όλοι όμως ισότιμοι.
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΞΕΝΑΚΗΣ
Παρακολουθώντας το πρώτο μάθημα για ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα σε τμήμα Ψυχολογίας στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Παρακολουθώντας το πρώτο μάθημα για ΛΟΑΤΚΙ+ ζητήματα σε τμήμα Ψυχολογίας στην Ελλάδα

Γιατί ένα μάθημα σχετικό με τις έμφυλες ταυτότητες και όλα τα ΛΟΑΤΚΙ+ θέματα είναι απαραίτητο σε ένα πανεπιστημιακό τμήμα Ψυχολογίας; Οι διδάσκουσες του Παντείου Νάνσυ Παπαθανασίου και Έλενα Όλγα Χρηστίδη εξηγούν.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Μουσική / Απλώνοντας ρούχα με τη Δανάη στο κέντρο του κόσμου

Η Δανάη Δέδε γιορτάζει τα 20 της στην Αθήνα με μια κιθάρα στο χέρι και πολλά λουλούδια γύρω της. Της αρέσει η θάλασσα της πόλης, αλλά προτιμά αυτήν της Ρόδου, όπου και μεγάλωσε. Το κομμάτι της «Αύριο» την έκανε γνωστή, αλλά σίγουρα δεν την τρομάζει ‒ μάλλον την ενθουσιάζει. Η μαμά της πιστεύει πως θα ήταν πολύ καλή ως ψυχολόγος.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Όταν ο Τσαϊκόφσκι περιέγραφε τη μοίρα του με μια Συμφωνία

Την Παρασκευή 30 Μαΐου, ο αρχιμουσικός Διονύσης Γραμμένος και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών φέρνουν στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το δράμα της Πέμπτης Συμφωνίας του Τσαϊκόφσκι, ενός έργου που περιγράφει την ένταση ανάμεσα στις προσταγές της μοίρας και την προσωπική ελευθερία τού συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Μουσική / AEON: Η «ντίβα από την Κρήτη» που παντρεύει τη ραπ με τη λύρα

Ξεκίνησε από την παραδοσιακή μουσική, όμως, η ανάγκη της για κοινωνικοποίηση την οδήγησε στη ραπ. Με αφορμή το τελευταίο της άλμπουμ, «Χαϊμαλίνα», η 25χρονη AEON μιλά για τον σεξισμό που αντιμετώπισε στα πρώτα της βήματα και για το πώς συνδύασε την κρητική μπουκόλυρα με ραπ ρυθμούς.
M. HULOT
56’ με τον Degear0001

Μουσική / Το νέο διαστημικό άλμπουμ του Degear0001 έχει ήχους από παιδικά παιχνίδια

Ο νεαρός μουσικός, που πειραματίζεται με παιδικά πλήκτρα και «χακαρισμένα» αντικείμενα, μόλις κυκλοφόρησε ένα spacey άλμπουμ με weird pop, που σίγουρα θα ήθελες να χορέψεις σε ένα παραληρηματικό πάρτι με χαμόγελα και φλούο χρώματα.
M. HULOT
Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Μουσική / Νέγρος του Μοριά: «Mιλάω για τη σκοτεινή πλευρά της Ελλάδας»

Ο ταλαντούχος μουσικός κυκλοφόρησε ένα από τα καλύτερα ραπ άλμπουμ της χρονιάς, στο οποίο εξερευνά την εμπειρία του να είσαι μαύρος στην Ελλάδα του 2025 και το οποίο αποθέωσε η Guardian. Μιλά αποκλειστικά στη LiFO, λίγο πριν τη συναυλία του στις 31 Μαΐου στο Universe Multivenue Open Air.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Μουσική / Οι γονείς της Αγγελίνας κάποια στιγμή κουράστηκαν να παρακολουθούν τις παραστάσεις που οργάνωνε ως παιδί

Η Aγγελίνα είναι μια τραγουδοποιός 22 ετών που μεγάλωσε στην Αθήνα. Όταν ήταν μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός και συγγραφέας, αλλά ο δρόμος την πήγε στη μουσική κι έτσι έβγαλε το πρώτο της τραγούδι το 2023, που λέγεται «Sta Riha». Αγοράζει ακόμη μπουρμπουλήθρες από τα περίπτερα και της αρέσει να οδηγάει το σαράβαλό της. Κοιμάται καλά τα βράδια, αν δεν σκέφτεται πολύ. Όταν ανεβαίνει στην σκηνή, λέει μέσα της πως το άγχος της είναι ενθουσιασμός.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
«Ο Χελμός δεν είναι απλά ένα μουσικό φεστιβάλ και αυτό θα το βλέπετε κάθε χρόνο»

Μουσική / «Θα τρέχει ο κόσμος στο βουνό και στο κρύο για φεστιβάλ;» Κι όμως, έτρεξε

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Helmos Mountain Festival, Αλέξης Άγριος, εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα για το φεστιβάλ, τι συνέβαλε στην επιτυχία του, ποια φιλόδοξα projects ετοιμάζονται για φέτος και πώς, πέρα από μουσικό γεγονός, έδωσε ώθηση στον τουρισμό της περιοχής.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Καλά, πάλι για τη ραπ θα λέμε;

Guest Editors / «Γιατί απαιτούμε από τη ραπ να είναι κάτι άλλο από αυτό που όντως είναι;»

Το μεγαλύτερο κομμάτι του κοινού που ήρθε σε επαφή με τη ραπ τα τελευταία χρόνια ξαφνικά ανακάλυψε, ομολογουμένως με άσχημο τρόπο, τι ήταν αυτό που προηγουμένως εκθείαζε ως ποίηση του περιθωρίου.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ZOLA JESUS INTERVIEW

Μουσική / Η Zola Jesus δεν φοβάται το σκοτάδι, το κατοικεί

Λίγο πριν την εμφάνισή της στην Αθήνα, η Ρωσοαμερικανίδα καλλιτέχνιδα μιλά στη LIFO για το πώς δημιουργεί τη σκοτεινή και ατμοσφαιρική μουσική της, που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα είδη, καθώς και για το πώς η ίδια αντιστέκεται στην επίθεση που δέχονται σήμερα οι θηλυκότητες.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Μουσική / Κ. Βήτα: «Στο ρεμπέτικο τραγουδούσαν κι έσπαγαν τα μάρμαρα στους τάφους»

Στον νέο του δίσκο «Εννιά νούφαρα απ’ τη νεκρή όχθη», ο Κ. Βήτα διασκευάζει εννιά τραγούδια της Μαρίκας Παπαγκίκα και της Σωτηρίας Μπέλλου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική δυναμική του ρεμπέτικου, που συνεχίζει να συγκινεί βαθιά μέχρι και σήμερα.
M. HULOT
«Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / «Εικόνες από μια έκθεση»: Ένα μουσικό έργο-περιπλάνηση σε έκθεση ζωγραφικής

Η Ματούλα Κουστένη μιλά για το σαγηνευτικό αυτό έργο που απεικονίζει τους πίνακες μιας έκθεσης σε μια τεράστια παλέτα ηχοχρωμάτων, τα οποία πολλαπλασιάζονται στην ιδιοφυή ενορχήστρωση του Μορίς Ραβέλ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ