Οι Noise Figures μόλις κυκλοφόρησαν ένα από τα πιο δυνατά άλμπουμ της χρονιάς

Οι Noise Figures μόλις κυκλοφόρησαν ένα από τα πιο δυνατά άλμπουμ της χρονιάς Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO, Artwork: Design 9/ LIFO
0

Το τραγούδι που ανοίγει το νέο άλμπουμ των Noise Figures (του Γιώργου Νίκα και του Στάμου Μπάμπαρη) έχει τίτλο «Shoot the moon» και μου θυμίζει τις πρώτες ηχογραφήσεις των Stone Roses, τις fuzzy κιθάρες με τα '60s φωνητικά και τον ρυθμό που αγριεύει όσο εξελίσσεται το τραγούδι. Τους το λέω για καλό. «Δεν έχουμε ακούσει ποτέ Stone Roses» απαντούν και οι δύο, μάλλον ενοχλημένοι. Το δεύτερο, το «In τhe boneyard», είναι σαν να ξεπήδησε από το «Definitely Maybe» των Oasis, ένα εξαιρετικό, κολλητικό κομμάτι, με πολύ δυνατό ρεφρέν. Δεν τολμάω να τους το πω.


Το νέο άλμπουμ τους, «Apheliοn», που κυκλοφόρησε τη Δευτέρα, είναι μια πολύ φιλόδοξη δουλειά που αξίζει την ενθουσιώδη ανταπόκριση που έχει από παντού. Και δείχνει μια τεράστια πρόοδο – όχι τόσο στον ήχο, όσο στον τρόπο που παίζουν και τραγουδούν, ένα μεγάλο βήμα μπροστά σε κάθε επίπεδο. Τα αμέτρητα live στις δύο περιοδείες τους σε διάστημα μερικών μηνών φαίνεται ότι τους έκαναν μεγάλο καλό. «Τον Νοέμβριο του 2014 κάναμε το πρώτο τουρ» λένε. «Διασχίσαμε Σκόπια, Σερβία, Κροατία, Σλοβενία, περάσαμε στην Ισπανία και φτάσαμε μέχρι Ολλανδία, Ελβετία, Ιταλία. Ουσιαστικά, τα τραγούδια του δεύτερου δίσκου γεννήθηκαν στα live. Στο δεύτερο τουρ πήγαμε στα Βαλκάνια και στη Γαλλία».

Κάποιοι άνθρωποι που χάνουν τις δουλειές τους και τα βρίσκουν σκούρα γενικότερα αρχίζουν και ασχολούνται με πιο δημιουργικά πράγματα. Και με τη μουσική. Έτσι κάπως συνέβη και μ' εμάς.


Τους ρωτάω αν αυτή η εμμονή με το αίμα στους στίχους των κομματιών είναι τυχαία ή εσκεμμένη. «Δεν έχει και τόσο πολύ αίμα» λένε γελώντας. «Το δεύτερο άλμπουμ είναι πιο εσωστρεφές και σκοτεινό ως προς τους στίχους, είναι πιο κοντά στο φεγγάρι, παρά στον ήλιο. Το πρώτο ήταν πιο ηλιόλουστο». Ο τίτλος του άλμπουμ «Αφήλιο», δηλαδή «το σημείο της τροχιάς ενός σώματος γύρω από τον Ήλιο που βρίσκεται μακρύτερα από αυτόν», δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για αμφιβολίες. «Στο δεύτερο χρησιμοποιήσαμε πιο πολύ όγκο στις κιθάρες, πιο πολύ fuzz, και τα κομμάτια γράφτηκαν όπως γράφονταν στα '70s. Και αυτό ισχύει και για τα τύμπανα. Η ηχητική προσέγγιση ήταν '70s».


Φτάνοντας στο «Blood», που είναι μάλλον η πιο άγρια στιγμή του δίσκου, είναι αδύνατον να μη σχολιάσω ότι είναι εντυπωσιακό πώς όλη αυτή η φασαρία γίνεται από δύο άτομα. «Περάσαμε από χίλια κύματα για να ακούγεται όλο αυτό τεράστιο στο live» λένε. «Μας βοήθησε και ο Alex Bolpasis, που έκανε παραγωγή στον δίσκο, και δουλέψαμε πολύ για να ακούγεται πιο πλούσιος ο ήχος. Η ηχογράφηση έγινε μέσα σε 5-6 μέρες. Με το που βγήκε ο πρώτος δίσκος αρχίσαμε να δουλεύουμε τα καινούργια κομμάτια. Κι είχαμε να επιλέξουμε από υλικό μιας τριετίας από τουρ, sound checks, live και τζαμαρίσματα μέσα στο studio».


Οι νέοι μουσικοί στην Ελλάδα δημιουργικά βρίσκονται σε καλύτερη φάση από ποτέ. «Η ελληνική σκηνή πλέον μετράει» λένε. «Οι μπάντες είναι πολύ ενημερωμένες και ακούνε πολλή μουσική, υπάρχουν άνθρωποι που ξέρουν να κάνουν καλές παραγωγές, ηχογραφήσεις και μείξεις, ξέρουν τον ήχο, τον κατέχουν. Κάποιοι άνθρωποι που χάνουν τις δουλειές τους και τα βρίσκουν σκούρα γενικότερα αρχίζουν και ασχολούνται με πιο δημιουργικά πράγματα. Και με τη μουσική. Έτσι κάπως συνέβη και μ' εμάς. Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε μόνο με τη μουσική και να το δούμε πιο επαγγελματικά. Δεν είναι καθόλου εύκολο να ζήσεις από τη μουσική, αλλά εμείς κάνουμε ό,τι μπορούμε. Ήμασταν τυχεροί που βρήκαμε αμέσως δισκογραφική εταιρεία και δεν επωμιστήκαμε ένα τεράστιο οικονομικό βάρος. Όλη την παραγωγή, την κοπή δίσκου, τα βίντεο, τα φροντίζει αυτή. Και το ότι είμαστε μόνο δύο άτομα μας βόλεψε στις μετακινήσεις και στα τουρ. Δουλέψαμε πολύ και τώρα κάτι γίνεται. Προσπαθούμε να είμαστε αισιόδοξοι και το βλέπουμε πολύ θετικά το θέμα με τη μουσική. Δεν θέλουμε να ωραιοποιούμε τίποτα, αλλά γενικά είμαστε θετικοί. Η μουσική, όπως και όλες οι τέχνες, θέλει θυσίες και αφοσίωση, να είσαι εκεί.


Οι πιτσιρικάδες έχουν πλέον πρόσβαση σε όλα και η νέα γενιά βγάζει πολύ καλούς μουσικούς και σε πολύ μικρή ηλικία. Παλιά παίρναμε βιντεοκασέτες για να μελετήσουμε τους καλλιτέχνες live, βλέπαμε τους Nirvana, αλλά δεν ξέραμε τι ακριβώς κάνουν. Πηγαίναμε στο μαγαζί να πάρουμε κιθάρα και δεν ξέραμε τι να διαλέξουμε, παίρναμε μία όσο κι αν έκανε, γιατί δεν είχαμε επιλογές. Τώρα, με ένα Google search, βρίσκεις τα πάντα πλέον, παίρνεις τα καλύτερα που κυκλοφορούν και δεν χρειάζεται να δώσεις μια περιουσία.


Παλιά οι ελληνικές μπάντες δεν είχαν καμία ελπίδα να ακουστούν στο εξωτερικό. Τώρα ανεβάζεις ένα κομμάτι στο YouTube και ξέρεις ότι μπορεί να το ακούσει κάποιος οπουδήποτε στον κόσμο. Είμαστε στο iTunes, που σημαίνει ότι έχουμε παγκόσμια διανομή, μας παίζουν ιντερνετικοί σταθμοί παντού. Με το Ίντερνετ έχεις και πολλά θετικά. Είναι φοβερό να πας στο Σαν Σεμπαστιάν ή στη Βιτόρια, τη Χώρα των Βάσκων, όπου δεν έχεις ξαναπάει ποτέ, και να υπάρχουν από κάτω άνθρωποι που ξέρουν τους στίχους από τα κομμάτια σου. Είναι από τα πιο ωραία πράγματα που μπορούν να σου συμβούν ως μπάντα».


Το «Aphelion» κυκλοφορεί από την Inner Ear. Την Πέμπτη 1/10 οι Noise Figures παρουσιάζουν ζωντανά το νέο τους άλμπουμ στο Ρομάντσο, μαζί με τους Drunken Haze.

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Φεύγει σαν σήμερα από τη ζωή η Edith Piaf. «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ
«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ