O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Γιάννης Χαραλαμπίδης την δεκαετία του ογδόντα
0

Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα ρίγη στο άκουσμα ενός κομματιού

 

 "Σε είδα να κλαίς" των Ex Humans. Δεν περίμενα τέτοιο συναίσθημα από punk συγκρότημα και δεν με εκπλήσει που και η υπόλοιπη δουλειά τους ήταν άψογη.

H πρώτη αφίσα τραγουδιστή/συγκροτήματος που κρέμασα στο δωμάτιο μου

 

Πάνω από το κρεβάτι μου υπήρχε μια τεράστια αφίσα των Stranglers.

Οι Stranglers μου ήταν ιδιαίτερα αγαπητοί γιατί είχαν πλήκτρα. Ενα όργανο που παίζω και τα περισσότερα groups τότε δεν είχαν. Και φυσικά τα έπαιζε ο Dave Greenfield που οι ήχοι και τα σχήματα που έβγαζε και έπαιζε μου ακούγονταν εξωπραγματικά!

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
The Stranglers

 

Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό από την δεκαετία του ογδόντα

 

 Πατήσια, Γκράβα, Πλατεία Κολιάτσου, Αμερικής, Καραμανλάκη, το studio στην Τελέστου. Πρόβες στον Υμητό με τους Ανυπόφορους και αργότερα σε ένα υπόγειο parking στη Δροσοπούλου με τους Split Image. Σοφίτα και Πλάτανος/Πλάκα, Τσαφ και Green Door/Εξάρχεια, Dragonfly και Happening/Ακαδημίας, Muswells/Ιμβρου, Χύμα/Μεσογείων, Σκιάχτρο/Φάληρο. Οι συναυλίες στο Sporting και αργότερα στο Ρόδον. Ποπ και ροκ, Απόηχοι/Αργύρης Ζήλος (respect).

Απόριψη, αντίδραση, αβεβαιότητα, no future.

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Γιάννης Χαραλαμπίδης στα 80s

Η πρώτη φορά που αισθάνθηκα περήφανος που κάνω μουσική

 

 Οταν σε μια ιδέα μου, προσθέθηκαν και άλλα όργανα και έγινε κομμάτι. Δεν θα έλεγα πως αισθάνθηκα ‘περήφανος’ αλλά σίγουρα μια ευχαρίστηση και ικανοποίηση.

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Γιάννης Χαραλαμπίδης στα 80s

Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα τρακ πριν βγω στην σκηνή

 

 Το 2008 στο ‘8 Δυτικά’ όταν ξαναβγήκα στη σκηνή με τους Split Image μετά από πάρα πολλά χρόνια. Ετρεμαν τα χέρια μου με αποτέλεσμα να κάνω αρκετά λάθη που ελπίζω να κατάλαβα μονάχα εγώ.

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Το πρώτο μουσικό κομμάτι που μου άρεσε και δεν είχε καμία σχέση με την μουσική που δημιουργώ σήμερα

 

 Παραδέχομαι πως στο παρελθόν είχα βάλει παρωπίδες και οτιδήποτε δεν είχε σχέση με τη μουσική που άκουγα και με αντιπροσώπευε το απέριπτα με τη μία, πραγμα που δεν είναι απαραίτητα και κακό. Αλλά για να απαντήσω στην ερώτηση, τα τελευταία χρόνια μου αρέσει αρκετά η δουλειά της Κρίστη Στασινοπούλου και του Στάθη Καλυβιώτη, a.k.a. Greekadelia.

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Το πρώτο live μου

 

 16 Απριλίου 1983 στη Μαράσλειο με το πρώτο μου group, τους ‘Ηλεκτρόλυση’ support στους Ανυπόφορους ! Θυμάμαι είχαμε παίξει και το Psycho killer των Talking heads. Εχω ακόμα την κασσέτα (στον σκληρό μου τώρα πια) και την ακούω που και που και γελάω.

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

 

H τελευταία φορά που ένας θαυμαστής/θαυμάστρια μου ξέφυγε εντελώς

 

 Σε ένα live με τους Split Image το 1988, ανέβηκε ένας στη σκηνή την ώρα που παίζαμε και μου τράβηξε ένα μπουκέτο, έτσι στα καλά καθούμενα. Υποθέτω όμως πως δεν θα μπορούσα να τον αποκαλέσω θαυμαστή...

Η τελευταία φορά που εκνευρίστηκα με ένα σχόλιο που άκουσα για το είδος της μουσικής που κάνω

 

Οπως κάθε μορφή τέχνης, έτσι και η μουσική έπεται θετικών και αρνητικών σχολίων. Τα αρνητικά έχω μάθει να τα προσέχω και να τα σημειώνω χωρίς να τους επιτρέπω να με εκνευρίζουν, αλλά και εαν κάποιο με είχε εκνευρίσει στο παρελθόν δεν θα έδινα την ικανοποίηση σε αυτόν που το έγραψε να το αναφέρω εδω πέρα.

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Η πρώτη ιδέα που μου ήρθε στο μυαλό για την τελευταία μου δουλειά

 

 Το 7ιντσο που κυκλοφόρησα με τους Split Image (Time is not my friend ~ A Muse). Πως είναι οτι πιο σοβαρό έχω κάνει ως σήμερα, αλλά σίγουρα και για το επόμενο, το ίδιο θα πιστέψω.

 Η τελευταία φορά που αισθάνθηκα ικανοποίηση σε ένα live ως θεατής

 

 Τον Μάρτιο του ’14 όταν είδα τους Metro Decay στο Gagarin στο live που έγινε για την ενίσχυση της ταινίας/ντοκιμαντέρ ‘Εδω δεν υπάρχει άσυλο’ του Θανάση Γιαννόπουλου και του Μιχάλη Καφαντάρη. Μπορεί να ήταν οι μισοί αλλά μόνο που ακούστηκαν κομμάτια τους με ικανοποίησε. Τους Metro Decay των 80s τους θεωρώ το καλύτερο group που έχει περάσει από την Ελλάδα.

Ο τελευταίος δίσκος άλλου συγκροτήματος/τραγουδιστή που δεν μπορώ να σταματήσω να ακούω

 

 The Man from Managra – The Man from Managra. Ελπίζω σύντομα ο αγαπητός Coti K να μας προσφέρει και άλλα αριστουργήματα.

 Ένα συλλεκτικό αντικείμενο που έχει να κάνει με την μουσική για το οποίο αισθάνομαι περήφανος 

 

Τα αποκόματα εισητηρίων από live συγκροτημάτων που κατάφερα να δω και δεν υπάρχουν πια.

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Ένα μουσικό κομμάτι που μου φέρνει στο μυαλό αμέσως τους γονείς μου

 

 Οταν ήμουν 15 χρονών είχα πάει διακοπές με τους γονείς μου και η μόνη κασσέτα που είχα στο walkman και άκουγα όλη την ώρα ήταν το Desire των Tuxedomoon. Το είχα μάθει απ’έξω και όποτε το ακούω τώρα συχνά θυμάμαι εκείνο το καλοκαίρι με τους γονείς μου.

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter
Ο Γιάννης Χαραλαμπίδης έφηβος

 Ένας δίσκος που καθόρισε την εφηβεία μου

 

 Το Pornography των Cure. Ο κος Robert Smith έχει πολλά να απαντήσει...

 

 Ένα κομμάτι που μου φέρνει στο μυαλό μια ερωτική μου ιστορία

 

‘Your funeral my trial’ του Nick Cave and the bad seeds και τίποτα άλλο για αυτό.

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

 Η τελευταία φορά που βούρκωσα στο άκουσμα ενός κομματιού

 

"Pas de Deux" από τον καρυοθραύστη του P. Tchaikovsky.

Ενα μουσικό κομμάτι μπορεί να σου φτιάξει τη διάθεση ή να στη χαλάσει και αντίστροφα μπορείς να φτιάξεις ή να χαλάσεις τη διάθεσή σου με ένα μουσικό κομμάτι.

Ο τρόπος που χτίζεται πάνω στη μονοτονία, γεμίζει και ξεδιπλώνεται αυτό το κομμάτι, πάντα με συγκινεί.

 

 

Αυτό το κομμάτι θέλω να παίζουν την ημέρα της κηδείας μου στο repeat

 

‘Darkness’ από Split Image. Ολα όσα θα θέλαμε να ξέρουμε για τα σκοτεινά μονοπάτια που μας περιμένουν.

 

 Όλες οι φωτογραφίες προέρχονται απο το προσωπικό αρχείο του Γιάννη Χαραλαμπίδη και δόθηκαν για αποκλειστική χρήση στο LIFO.gr

 

 

O Γιάννης Χαραλαμπίδης κάνει μια βουτιά στο παρελθόν του Facebook Twitter

Ο Γιάννης Χαραλαμπίδης έπαιζε πλήκτρα με τους Ανυπόφορους έως τα τέλη του 1984 που σταμάτησαν. Μετά συνέχισε με τους Split Image όπου παίζει έως και σήμερα.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT