New weird America

New weird America Facebook Twitter
0

ΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ τι ιστορίες κρύβει στο μυαλό της η Julia Holter; Απ’ την περίοδο κυκλοφορίας του «Ys» της Joanna Newsom είχε ν’ απασχολήσει την alternative κοινότητα ένα ανάλογου ύφους άλμπουμ, όπως το «Tragedy» της Julia Holter. Βασισμένο στην τραγωδία Ιππόλυτος του Ευριπίδη, το «Tragedy» είναι ένα αβανγκάρντ παράδοξο στη σημερινή ποπ. Έξι μακροσκελείς συνθέσεις, έτοιμες από στιγμή σε στιγμή να σπάσουν σε χίλια κομμάτια, ισορροπούν επίφοβα μεταξύ της ambient και του lo-fi της Maria Minerva.

Το «Tragedy» θυμίζει μυστικιστική εμπειρία, κι αν απαιτεί υπομονή απ’ τον ακροατή, όσα θα του προσφέρει θα είναι έμμεσα κι υπαινικτικά, χαμένα κάπου ανάμεσα στα samples του «So Lillies» και στο αρμόνιο του «Finale». Η σουρεάλ, abstract φύση της Holter ταίριαξε απόλυτα με τη ρετρό αναβίωση, όταν αποφάσισε να διασκευάσει το «Delicious» απ’ το φολκ κομψοτέχνημα «Parallelograms» της Linda Perhacs από το 1970, από κοινού με την ίδια την Perhacs (ως «Delicious Descant»). Το νέο της άλμπουμ «Ekstasis» αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2012, σαφέστατα με καμία υποχώρηση ως προς την εκκεντρικότητα.

Στην ίδια μαρμίτα με τη Holter έχει πέσει κι η γεννημένη στη Λουιζιάνα Julianna Barwick. Το άλμπουμ της «The Magic Place» που κυκλοφόρησε το 2011 φιγουράρισε σε πολλές λίστες «καλύτερων της χρονιάς». Χτισμένο πάνω σε λούπες κι αιθέρια φωνητικά, το «Magic Place» σου μεταφέρει μια θρησκευτικού τύπου αίσθηση, σαν ν’ ακούς το άλμπουμ μέσα σε μια ερημω-

μένη εκκλησία, στη μέση του πουθενά.

Όταν φτάσει το (σχεδόν καθαρτήριο) τέλος του «Flown», το «Magic Place» θα θυμίζει όνειρο. Η Julia Holter κι η Julianna Barwick είναι περιπτώσεις Αμερικανών μουσικών που δεν αρκέστηκαν στο στερεότυπο της «θηλυκής τραγουδοποιού» με την κιθάρα υπό μάλης. Αγάπησαν την τεχνολογία κι άγγιξαν τη φoλκ τόσο εύκολα όσο εύκολα θα πατούσαν ένα κουμπί, περνώντας την Joan Baez απ’ το ping pong delay effect του Ableton.


Το «Tragedy» της Julia Holter κυκλοφορεί από τη Leaving Records, ενώ το «Magic Place» της Julianna Barwick από την Asthmatic Kitty.


BLACK BOX RECORDER

Η εμφάνιση της Mαντόνα στον τελικό του αμερικανικού φούτμπολ μεταξύ Giants και Patriots είχε όλο το glam που άξιζε στην περίσταση. Απ’ την άλλη πλευρά όμως, οι συμμετοχές από M.I.A., Nicki Minaj (που παίζουν και στο βίντεο του νέου της κομματιού «Give me all your luvin»), Cee-Lo και των (κακόγουστων) LMFAO έδειξαν με τον πιο τρανό τρόπο τη σύγχυση της σημερινής mainstream ποπ ●●● Κάτι παραπλήσιο θα μπορούσαμε να πούμε και για την ακατανόητη επιλογή των Grammy να δώσουν στον Skrillex τρία βραβεία - ή πώς η σύγχυση για την αποδοχή ενός είδους, όπως το dubstep, απ’ τη μουσική βιομηχανία, καταλήγει σε τραγωδία ●●● Η νέα αγάπη μου στον χώρο της house είναι ο μυστηριώδης Terekke. Το EP του «Damn» στην εταιρεία L.I.E.S. και τα ονειρικά δείγματα που ανεβάζει στο soundcloud.com/terekke τον κάνουν αυτομάτως τον Neworldaquarium του 2012 ●●● Αν αφαιρέσεις απ’ την παραγωγή του «Visions» της Καναδής Grimes (ή αλλιώς Claire Boucher) τις τεχνικές που προσπαθούν να του δώσουν το στίγμα του ηλεκτρονικά υπερ-προχωρημένου, μένεις με τις αφελείς synthpop προθέσεις μιας έφηβης Julee Cruise (Grimes-Visions** , 4AD Records) ●●● Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στο «U&I» της Leila Arab, με αντίστροφη όμως φορά: εδώ η IDM ατμόσφαιρα που δημιουργεί η Leila είναι το ισχυρό κομμάτι του άλμπουμ, που βυθίζεται αργά στη μετριότητα όταν εισβάλλουν (χωρίς oυσιαστικό λόγο ύπαρξης) τα φωνητικά του Mount Sims (Leila-U&I **½ , Warp Records) ●●● Πολύ καλά λόγια ακούγονται για το επερχόμενο νέο άλμπουμ του D’ Angelo, 17 χρόνια μετά το ντεμπούτο του «Brown Sugar» που τον έχρισε μεγάλη ελπίδα της σόουλ, στο μακρινό πια 1995. Οι ζωντανές εμφανίσεις στη φετινή τουρνέ του στην Ευρώπη παίρνουν εξαιρετικές κριτικές κι όλοι περιμένουμε την επιστροφή της χρονιάς (το hype της χρονιάς το έχει κατοχυρώσει η Lana). Ο Maxwell, αλήθεια, πού έχει χαθεί; ●●● Πλήρως αναβαθμισμένο επιστρέφει το Plissken Festival τη φετινή χρονιά. Το πολύ ενδιαφέρον line-up περιλαμβάνει ονόματα, όπως Notwist, Forest Swords, Joker, Junior Boys, Male Bonding, Drums of Death, Peaches και Kid 606, μεταξύ άλλων. Αναμονή μέχρι το Σάββατο 12 Μαΐου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM
Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Σαν Σήμερα / Ήταν η διασημότερη τραγουδίστρια της Γαλλίας. Όταν πέθανε, ο Αρχιεπίσκοπος αρνήθηκε να την κηδέψει

Edith Piaf: «Το σπουργιτάκι» που ξεκίνησε από τους δρόμους του Παρισιού και δοξάστηκε όσο λίγοι. Αυτή είναι η ζωή της, το τέλος που της επιφύλασσε η Καθολική εκκλησία και ένα απόσπασμα από μία συνέντευξή της.
ΑΝΔΡΟΝΙΚΗ ΚΟΛΟΒΟΥ