Nadine Sierra: Το μέλλον της όπερας

Made for Opera: Το μέλλον της όπερας Facebook Twitter
Το σίγουρο είναι πως η Nadine Sierra δεν δείχνει καθόλου να επαναπαύεται όσον αφορά τη μουσική της εξέλιξη.
0

Η διακεκριμένη σταρ της όπερας Nadine Sierra μας παρουσιάζει το καινούργιο της άλμπουμ που αποτελείται από το πιο απαιτητικό ρεπερτόριο του μπελ κάντο, επιφυλάσσοντας στους «τηλεακροατές» της μουσικές εκπλήξεις που την καθιστούν την εκπρόσωπο της σύγχρονης οπερατικής τεχνικής.

Η τριαντατριάχρονη σοπράνο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το μέλλον της όπερας. Με τη σταδιακή απομάκρυνση από τη σκηνή μεγάλων σοπράνο της προηγούμενης δεκαετίας (Άνγκελα Γεωργίου, Ναταλί Ντεσέ, Άννα Νετρέμπκο), η θέση έχει αδειάσει για τη μονάκριβη αυτή σοπράνο που ήδη, τόσο νέα, έχει κερδίσει τη φήμη που αναλογεί στις φανταστικές φωνητικές της δυνατότητες. Έχοντας συνάψει ήδη συμβόλαιο με την Deutsche Grammophon, από πολύ νωρίς εισήχθη στον επαγγελματικό κόσμο της όπερας, έχοντας μαθητεύσει κοντά στη διάσημη μέτζοσοπρανο Marilyn Horne. 

Το άλμπουμ της με τίτλο «Made for opera» απαρτίζεται από άριες από την «Τraviata», τη «Lucia di Lammermoor», το «Romeo et Juliette». Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως οι ηρωίδες των παραπάνω έργων αποτελούν τους signature ρόλους της, στους οποίους άλλωστε ειδικεύεται, ερμηνεύοντάς τους συνεχώς. Μάλιστα τον Μάιο θα πάρει μέρος σε μια ξεχωριστή παραγωγή της «Lucia di Lammermoor» στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, που θα ηχογραφηθεί και θα προβληθεί σε κινηματογράφους σε όλον τον κόσμο.

Η Deutsche Grammophon για άλλη μια φορά στάθηκε γενναιόδωρη στη σύγχρονη αυτή επιλογή, πιθανώς και ως ανταπόδοση για την τεράστια αναμονή.

Made for Opera: Το μέλλον της όπερας Facebook Twitter
Με αυτό το άλμπουμ της, εκτός των αμέτρητων παραστάσεων, αφήνει και επισήμως το στίγμα της στον κόσμο της όπερας, που ολοένα και συρρικνώνεται, συνιστώντας ένα είδος προς εξαφάνιση.

Όσον αφορά το εξώφυλλο, εκπέμπει τη φρεσκάδα και τη ζωντάνια μιας νέας τραγουδίστριας, της οποίας η εξέλιξη στα χρόνια που έρχονται είναι η αναμφίβολη. Η Deutsche Grammophon για άλλη μια φορά στάθηκε γενναιόδωρη στη σύγχρονη αυτή επιλογή, πιθανώς και ως ανταπόδοση για την τεράστια αναμονή. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηχογράφηση του άλμπουμ έγινε σχεδόν δύο χρόνια πριν, ωστόσο για διάφορους λόγους εκδόθηκε μόλις στις αρχές του Μαρτίου.

Ειδικότερα, από την «Τraviata» η Sierra επέλεξε την πρώτη σκηνή και άρια «È strano... Ah fors'è lui... Sempre Libera» καθώς και το «Addio del passato» από τη Γ Πράξη. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην πρώτη επιλογή παρουσιάζει η επανάληψη της αρχικής μελωδίας με διαφορετικά λόγια, μια καινοτομία εξαιρετικά σπάνια όχι μόνο στις μέρες μας αλλά και στο παρελθόν.

Πιο εντυπωσιακή, βέβαια, είναι η ερμηνεία του «Addio del passato». Η Sierra, με εκπληκτική πειστικότητα, την ανάλογη θλίψη και τον ανάλογο συναισθηματικό χρωματισμό του κομματιού, αποτυπώνει την απόγνωση και την τραγικότητα της πρωταγωνίστριας Βιολέτας Βαλερί, που έπειτα από μια ζωή καλοπέρασης, τη στιγμή πριν από τον θάνατο συνειδητοποιεί ότι όλο αυτό ήταν παροδικό. Το μόνο πράγμα στη ζωή που διατηρείται, κατ’ αυτήν, είναι ο έρωτας, τον οποίο τόσα χρόνια παραμελούσε και πλέον έχασε εξαιτίας της σκληρότητας των παραδόσεων του παρελθόντος.

Verdi: «La traviata» / Act 1 - Ah, fors’è lui

Προχωρώντας στο άλμπουμ, φτάνει η σειρά της τρελής (κυριολεκτικά και μεταφορικά) από έρωτα Lucia. Προηγείται η πρώτη της άρια, που παρουσιάζει τη δυσκολία της αλλαγής της χροιάς. Το πρώτο της κομμάτι απαιτεί τη δραματικότητα μιας «βαγκνερικής σοπράνο», καθώς περιγράφει την εμπειρία της, αφού έχει εμφανιστεί ένα φάντασμα μπροστά της, προϊδεάζοντας τον θεατή για τη γνωστή «scena della pazzia», ενώ το δεύτερο την αύρα και φωνητική ευελιξία μιας ερωτευμένης κολορατούρας σοπράνο που εκφράζει τα συναισθήματά της με φωνητικά πυροτεχνήματα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν όμως η πρωτότυπη cadenza που η Sierra έχει επιλέξει σε συνεργασία με τον δάσκαλο φωνητικής της Kamal Khan. Στο τέλος της δεκάλεπτης σκηνής της τρέλας, την απολαμβάνει κανείς έτσι ώστε ελάχιστα θυμίζει την καθιερωμένη, σε ελάσσονα τρόπο και πιο δύσκολη.

Donizetti: «Lucia di Lammermoor» / Act 3 - Ardon gl’incensi

Τα δύο τελευταία κομμάτια του άλμπουμ είναι οι άριες της Ιουλιέτας από την αντίστοιχη όπερα «Romeo et Juliette» του Charles Gounod. Η πρώτη (το γνωστό βαλς «Je veux vivre») είναι ένα από τα αγαπημένα της κομμάτια, καθότι στα περισσότερα ρεσιτάλ της την ερμηνεύει με μεγάλη ευχαρίστηση, ενδεχομένως επειδή μπορεί να ταυτιστεί με την ευχαρίστηση και επιθυμία της Ιουλιέτας για ζωή. Η δεύτερη, που είναι η σκηνή στην οποία η Ιουλιέτα, τυφλωμένη από τον έρωτα, παίρνει δηλητήριο για να ξεφύγει από τον συντηρητισμό της οικογένειας, ερμηνεύεται με ιδιαίτερο πάθος, ωστόσο θα μπορούσε κανείς να πει πως η Sierra χρειάζεται λίγο ακόμα χρόνο για να ωριμάσει σε πιο δραματικό γαλλικό ρεπερτόριο.

Gounod: «Roméo et Juliette, CG 9 / Act 1 - Ah, je veux vivre

Το σίγουρο είναι πως η Nadine Sierra δεν δείχνει καθόλου να επαναπαύεται όσον αφορά τη μουσική της εξέλιξη. Αν ακούσει κανείς ερμηνείες των ίδιων κομματιών από τα ρεσιτάλ της τους τελευταίους μήνες, θα διαπιστώσει ότι η πρόοδος είναι εμφανής. Η φωνή της αλλάζει, η προφορά της βελτιώνεται τόσο στα ιταλικά όσο και στα γαλλικά, που ως γνωστόν είναι από τις πιο δύσκολες γλώσσες για οπερατικό τραγούδι. Με αυτό το άλμπουμ της, εκτός των αμέτρητων παραστάσεων, αφήνει και επισήμως το στίγμα της στον κόσμο της όπερας, που ολοένα και συρρικνώνεται, συνιστώντας ένα είδος προς εξαφάνιση.

@operafanatic_

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ