Απεργία την Πρωτομαγιά

Nadine Sierra: Το μέλλον της όπερας

Made for Opera: Το μέλλον της όπερας Facebook Twitter
Το σίγουρο είναι πως η Nadine Sierra δεν δείχνει καθόλου να επαναπαύεται όσον αφορά τη μουσική της εξέλιξη.
0

Η διακεκριμένη σταρ της όπερας Nadine Sierra μας παρουσιάζει το καινούργιο της άλμπουμ που αποτελείται από το πιο απαιτητικό ρεπερτόριο του μπελ κάντο, επιφυλάσσοντας στους «τηλεακροατές» της μουσικές εκπλήξεις που την καθιστούν την εκπρόσωπο της σύγχρονης οπερατικής τεχνικής.

Η τριαντατριάχρονη σοπράνο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως το μέλλον της όπερας. Με τη σταδιακή απομάκρυνση από τη σκηνή μεγάλων σοπράνο της προηγούμενης δεκαετίας (Άνγκελα Γεωργίου, Ναταλί Ντεσέ, Άννα Νετρέμπκο), η θέση έχει αδειάσει για τη μονάκριβη αυτή σοπράνο που ήδη, τόσο νέα, έχει κερδίσει τη φήμη που αναλογεί στις φανταστικές φωνητικές της δυνατότητες. Έχοντας συνάψει ήδη συμβόλαιο με την Deutsche Grammophon, από πολύ νωρίς εισήχθη στον επαγγελματικό κόσμο της όπερας, έχοντας μαθητεύσει κοντά στη διάσημη μέτζοσοπρανο Marilyn Horne. 

Το άλμπουμ της με τίτλο «Made for opera» απαρτίζεται από άριες από την «Τraviata», τη «Lucia di Lammermoor», το «Romeo et Juliette». Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως οι ηρωίδες των παραπάνω έργων αποτελούν τους signature ρόλους της, στους οποίους άλλωστε ειδικεύεται, ερμηνεύοντάς τους συνεχώς. Μάλιστα τον Μάιο θα πάρει μέρος σε μια ξεχωριστή παραγωγή της «Lucia di Lammermoor» στη Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης, που θα ηχογραφηθεί και θα προβληθεί σε κινηματογράφους σε όλον τον κόσμο.

Η Deutsche Grammophon για άλλη μια φορά στάθηκε γενναιόδωρη στη σύγχρονη αυτή επιλογή, πιθανώς και ως ανταπόδοση για την τεράστια αναμονή.

Made for Opera: Το μέλλον της όπερας Facebook Twitter
Με αυτό το άλμπουμ της, εκτός των αμέτρητων παραστάσεων, αφήνει και επισήμως το στίγμα της στον κόσμο της όπερας, που ολοένα και συρρικνώνεται, συνιστώντας ένα είδος προς εξαφάνιση.

Όσον αφορά το εξώφυλλο, εκπέμπει τη φρεσκάδα και τη ζωντάνια μιας νέας τραγουδίστριας, της οποίας η εξέλιξη στα χρόνια που έρχονται είναι η αναμφίβολη. Η Deutsche Grammophon για άλλη μια φορά στάθηκε γενναιόδωρη στη σύγχρονη αυτή επιλογή, πιθανώς και ως ανταπόδοση για την τεράστια αναμονή. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ηχογράφηση του άλμπουμ έγινε σχεδόν δύο χρόνια πριν, ωστόσο για διάφορους λόγους εκδόθηκε μόλις στις αρχές του Μαρτίου.

Ειδικότερα, από την «Τraviata» η Sierra επέλεξε την πρώτη σκηνή και άρια «È strano... Ah fors'è lui... Sempre Libera» καθώς και το «Addio del passato» από τη Γ Πράξη. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην πρώτη επιλογή παρουσιάζει η επανάληψη της αρχικής μελωδίας με διαφορετικά λόγια, μια καινοτομία εξαιρετικά σπάνια όχι μόνο στις μέρες μας αλλά και στο παρελθόν.

Πιο εντυπωσιακή, βέβαια, είναι η ερμηνεία του «Addio del passato». Η Sierra, με εκπληκτική πειστικότητα, την ανάλογη θλίψη και τον ανάλογο συναισθηματικό χρωματισμό του κομματιού, αποτυπώνει την απόγνωση και την τραγικότητα της πρωταγωνίστριας Βιολέτας Βαλερί, που έπειτα από μια ζωή καλοπέρασης, τη στιγμή πριν από τον θάνατο συνειδητοποιεί ότι όλο αυτό ήταν παροδικό. Το μόνο πράγμα στη ζωή που διατηρείται, κατ’ αυτήν, είναι ο έρωτας, τον οποίο τόσα χρόνια παραμελούσε και πλέον έχασε εξαιτίας της σκληρότητας των παραδόσεων του παρελθόντος.

Verdi: «La traviata» / Act 1 - Ah, fors’è lui

Προχωρώντας στο άλμπουμ, φτάνει η σειρά της τρελής (κυριολεκτικά και μεταφορικά) από έρωτα Lucia. Προηγείται η πρώτη της άρια, που παρουσιάζει τη δυσκολία της αλλαγής της χροιάς. Το πρώτο της κομμάτι απαιτεί τη δραματικότητα μιας «βαγκνερικής σοπράνο», καθώς περιγράφει την εμπειρία της, αφού έχει εμφανιστεί ένα φάντασμα μπροστά της, προϊδεάζοντας τον θεατή για τη γνωστή «scena della pazzia», ενώ το δεύτερο την αύρα και φωνητική ευελιξία μιας ερωτευμένης κολορατούρας σοπράνο που εκφράζει τα συναισθήματά της με φωνητικά πυροτεχνήματα. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν όμως η πρωτότυπη cadenza που η Sierra έχει επιλέξει σε συνεργασία με τον δάσκαλο φωνητικής της Kamal Khan. Στο τέλος της δεκάλεπτης σκηνής της τρέλας, την απολαμβάνει κανείς έτσι ώστε ελάχιστα θυμίζει την καθιερωμένη, σε ελάσσονα τρόπο και πιο δύσκολη.

Donizetti: «Lucia di Lammermoor» / Act 3 - Ardon gl’incensi

Τα δύο τελευταία κομμάτια του άλμπουμ είναι οι άριες της Ιουλιέτας από την αντίστοιχη όπερα «Romeo et Juliette» του Charles Gounod. Η πρώτη (το γνωστό βαλς «Je veux vivre») είναι ένα από τα αγαπημένα της κομμάτια, καθότι στα περισσότερα ρεσιτάλ της την ερμηνεύει με μεγάλη ευχαρίστηση, ενδεχομένως επειδή μπορεί να ταυτιστεί με την ευχαρίστηση και επιθυμία της Ιουλιέτας για ζωή. Η δεύτερη, που είναι η σκηνή στην οποία η Ιουλιέτα, τυφλωμένη από τον έρωτα, παίρνει δηλητήριο για να ξεφύγει από τον συντηρητισμό της οικογένειας, ερμηνεύεται με ιδιαίτερο πάθος, ωστόσο θα μπορούσε κανείς να πει πως η Sierra χρειάζεται λίγο ακόμα χρόνο για να ωριμάσει σε πιο δραματικό γαλλικό ρεπερτόριο.

Gounod: «Roméo et Juliette, CG 9 / Act 1 - Ah, je veux vivre

Το σίγουρο είναι πως η Nadine Sierra δεν δείχνει καθόλου να επαναπαύεται όσον αφορά τη μουσική της εξέλιξη. Αν ακούσει κανείς ερμηνείες των ίδιων κομματιών από τα ρεσιτάλ της τους τελευταίους μήνες, θα διαπιστώσει ότι η πρόοδος είναι εμφανής. Η φωνή της αλλάζει, η προφορά της βελτιώνεται τόσο στα ιταλικά όσο και στα γαλλικά, που ως γνωστόν είναι από τις πιο δύσκολες γλώσσες για οπερατικό τραγούδι. Με αυτό το άλμπουμ της, εκτός των αμέτρητων παραστάσεων, αφήνει και επισήμως το στίγμα της στον κόσμο της όπερας, που ολοένα και συρρικνώνεται, συνιστώντας ένα είδος προς εξαφάνιση.

@operafanatic_

Μουσική
0

Απεργία την Πρωτομαγιά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα Κατά Ματθαίον Πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Τα κατά Ματθαίον πάθη: Το κορυφαίο θρησκευτικό έργο του Μπαχ

Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά τον συναρπαστικό κόσμο του μπαρόκ και ξεδιπλώνει τα μυστικά των Παθών του «σημαντικότερου μουσικού επιστήμονα», του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Μουσική / Γιατί σκοτώνονται μεταξύ τους ο Kendrick Lamar και ο Drake;

Ανταγωνισμός πάντοτε υπήρχε, αλλά ποτέ δεν σοβάρεψαν τόσο τα πράγματα όσο τώρα. Στον χορό μπήκε και ο Kanye West, το κερασάκι στην τούρτα όμως το έβαλε η Taylor Swift. Τα beefs έχουν επανέλθει επειδή μάλλον είναι κάτι που πουλάει.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Μουσική / Αναζητώντας την προφορική και μουσική παράδοση της Κέας

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «Cycladic Identity», ιστορίες και παραμύθια του νησιού, οι μελωδιές Τζιωτών μουσικών, η προφορική παράδοση και η μυθολογία συγκεντρώθηκαν σε μια σειρά podcast που θα μπορεί κάθε επισκέπτης της Κέας να ακούσει ενώ περιηγείται σε πλατείες, μονοπάτια, παραλίες, στα δρομάκια της Ιουλίδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μουσική / Ο Αμαλία μάς ξανασυστήνεται χωρίς τους Architects

Μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεων και αρκετά σκαμπανεβάσματα, ο νεαρός δημιουργός που γνωρίσαμε με το πρότζεκτ Amalia and the Architects κυκλοφορεί το ντεμπούτο του άλμπουμ με τίτλο «Amalia???», ξανασυστήνεται στο κοινό μέσα από 10 τραγούδια με υπαρξιακές αναζητήσεις, που λειτουργούν πέρα από τα όρια του φύλου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η underground δημιουργικότητα μέσα από τα μάτια του Deltah

Μουσική / Deltah: «Κανείς δεν πυροβόλησε επειδή του το είπε ένα ραπ τραγούδι»

Με αφορμή τη νέα κυκλοφορία του «Thorax», ο πολυσχιδής καλλιτέχνης της σύγχρονης underground σκηνής μιλά για τα στερεότυπα που ακολουθούν μέχρι σήμερα τη ραπ, η οποία «προφανώς και είναι μουσική για διασκέδαση, όπως κάποιος θα πάει στα μπουζούκια και θα διασκεδάσει χωρίς απαραίτητα να είναι καψούρης».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 πράγματα για τον KAS:ST

Μουσική / Ο Manuel Sene και άλλα 9 πράγματα που διαμόρφωσαν τη μελωδική technο των KAS:ST

Πρόσφατα παρουσίασε την πιλοτική έκδοση του νέου και εντυπωσιακού οπτικοακουστικού του live πρότζεκτ στην Κωνσταντινούπολη, μπροστά σε ένα ενθουσιώδες κοινό χιλιάδων ατόμων. Η πρώτη παρουσίαση του KAS:ST AV SHOW στην Ευρώπη θα γίνει σε λίγες μέρες στην Αθήνα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι; 

Μουσική / Τι κρύβεται πίσω από τη στροφή της Beyoncé στην κάντρι;

Τα μοντέλα στην πασαρέλα του Louis Vuitton φορούν καουμπόικες μπότες από δέρμα φιδιού, η Prada πουλάει λαιμοδέτες τύπου γουέστερν, σειρές όπως το «Yellowstone» προσελκύουν εκατομμύρια θεατές: Το στυλ Americana ανθίζει στην ποπ κουλτούρα.
THE LIFO TEAM