Κανείς δεν έχασε αρμέγοντας την κληρονομιά αποθανόντων ροκ σταρ

Κανείς δεν έχασε αρμέγοντας την κληρονομιά αποθανόντων ροκ σταρ Facebook Twitter
Lil Peep
0

Μεγάλος μήνας δισκογραφικά αυτός που διανύουμε για κάποιους δημοφιλείς αποθανόντες καλλιτέχνες. Καταρχάς, κυκλοφορεί το «νέο» άλμπουμ του Λέοναρντ Κοέν με τίτλο Thanks for the Dance, μια συλλογή από στίχους και τραγούδια του κορυφαίου τραγουδοποιού και ποιητή που μεταποιήθηκαν υπό την επιμέλεια του γιου του, Άνταμ και τη συμμετοχή επιφανών καλλιτεχνών όπως ο Beck και η Feist.

Κυκλοφορεί επίσης ένα άλμπουμ με τίτλο Everybody's Everything με ακυκλοφόρητα κομμάτια του "emo rapper" Lil Peep που έχασε τη ζωή του το 2017 ύστερα από μοιραία δόση ναρκωτικών. Συγχρόνως, εμφανίζεται ένα νέο single του αείμνηστου Prince – μια ακουστική εκδοχή του "I Feel For You" – ενώ παράλληλα επανακυκλοφορεί σε σπέσιαλ έκδοση το άλμπουμ του "1999" περιλαμβάνοντας 35 κομμάτια που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού. Ως γνωστόν, ο Prince είχε για χρόνια τις χειρότερες δυνατές σχέσεις με την δισκογραφική, την Warner Bros., αλλά οι διαχειριστές της κληρονομιάς και των δικαιωμάτων του έργου του ήρθαν πρόσφατα σε αμοιβαίως επικερδή συμφωνία, οπότε όλα καλά.

Κανείς δεν έχασε αρμέγοντας την κληρονομιά αποθανόντων ροκ σταρ Facebook Twitter
Prince

Φυσικά, οι μετά θάνατον δισκογραφικές κυκλοφορίες δεν αποτελούν καινούριο φαινόμενο, απλά εδώ και χρόνια το «άρμεγμα» της κληρονομιάς ενός δημοφιλούς καλλιτέχνη, μοιάζει να έχει φτάσει στα όριά του. Κανείς σήμερα δεν θα θεωρούσε «εκμετάλλευση» την κυκλοφορία του ιστορικού "(Sittin' On) The Dock of the Bay", ένα χρόνο μετά τον θάνατο του ερμηνευτή του Otis Redding σε αεροπορικό δυστύχημα το 1967. Ούτε διαμαρτυρήθηκε κανείς φυσικά όταν κυκλοφόρησε το Closer, το αριστουργηματικό δεύτερο άλμπουμ των Joy Division, δύο μήνες μετά την αυτοκτονία του τραγουδιστή τους Ian Curtis (παρότι πολλά φρύδια είχαν ανασηκωθεί τότε με το εξώφυλλο που απεικόνιζε έναν τύμβο).

Η διαφορά είναι ότι στις παραπάνω περιπτώσεις το υλικό είχε ολοκληρωθεί επίσημα και ήταν έτοιμο να μοιραστεί στο κοινό. Από την δεκαετία του '90 όμως και μετά τα πράγματα άλλαξαν, όταν οι εταιρείες συνειδητοποίησαν πόσο ψηλά ανεβάζει έναν καλλιτέχνη ο (πρόωρος και αιφνίδιος κατά προτίμηση) θάνατός του στο χρηματιστήριο αξιών. Τυπικά παραδείγματα ο Jeff Buckley και ο Tupac Shakur που μετά τον θάνατό τους, έχει κυκλοφορήσει ό,τι να' ναι σχεδόν από το ηχογραφημένο υλικό που ανακαλύφθηκε εκ των υστέρων.

Όσο βρισκόταν εν ζωή, ο Tupac είχε κυκλοφορήσει τέσσερα επίσημα άλμπουμ. Μετά την δολοφονία του τον Σεπτέμβριο του 1996 στο πλαίσιο της περιβόητης αιματηρής κόντρας ανάμεσα στους ραπ εκπροσώπους της Ανατολικής και της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, έχουν κυκλοφορήσει άλλα έξι, κάποια εκ των οποίων έχουν βάλει στο στόμα του λόγια που είναι απολύτως βέβαιο ότι δεν θα έλεγε ποτέ.

Κανείς δεν έχασε αρμέγοντας την κληρονομιά αποθανόντων ροκ σταρ Facebook Twitter
Tupac Shakur

Υπάρχουν και χειρότερα όμως. Ο Notorious BIG, ο οποίος επίσης είχε δολοφονηθεί εκείνη την εποχή στο πλαίσιο της ίδιας διαμάχης, «αναστήθηκε» το 2017 για να «τραγουδήσει» ντουέτο με την γυναίκα του, Faith Evans, ένα ρομαντικό ντουέτο για ένα "remix project" που είχε τίτλο The King And I.

Η πλούσια μεταθανάτια «καριέρα» του Jeff Buckley δεν υπήρξε τόσο μακάβρια, αλλά είναι εξίσου ενδεικτική. Όταν ηχογραφούσε το επίσημο ντεμπούτο του, το Grace (το μοναδικό στούντιο άλμπουμ που κυκλοφόρησε όσο ζούσε), ήταν ξεκάθαρος στην απόφασή του να μην συμπεριληφθεί το τραγούδι "Forget Her" στο δίσκο. Αμέσως μετά τον τραγικό θάνατό του όμως το 1997 σε ηλικία τριάντα ετών όμως, επανακυκλοφόρησε το άλμπουμ περιλαμβάνοντας και το συγκεκριμένο τραγούδι. Ένα χρόνο αργότερα, ακολούθησε η κυκλοφορία του άλμπουμ Sketches for My Sweetheart the Drunk, μιας συλλογής από demos κυρίως που δεν θα επιθυμούσε κατά πάσα πιθανότητα ο ίδιος να μοιραστεί με το κοινό, σ' αυτή την μη ολοκληρωμένη εκδοχή.

Κανείς δεν έχασε αρμέγοντας την κληρονομιά αποθανόντων ροκ σταρ Facebook Twitter
Jeff Buckley

Αυτό όμως μοιάζει πταίσμα μπροστά σε περιπτώσεις όπως λόγου χάρη το άλμπουμ που κυκλοφόρησε με τίτλο Johnny Cash Remixed το 2009 - έξι χρόνια μετά τον θάνατο του μεγάλου ερμηνευτή – στο οποίο μπορεί να ακούσει κανείς το "Get Rhythm" να έχει εμπλουτιστεί με ένα έντονο house beat ενώ στην εκδοχή του κλασικού "I Walk the Line" (του 1956) έχει προστεθεί και μια στροφή όπου «ραπάρει» ο Snoop Dogg.

Με στοιχεία από τον Independent

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μαντόνα: «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω ακριβώς τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Χρόνια Πολλά Μαντόνα! / «Είμαι σκληρή, φιλόδοξη και ξέρω τι θέλω. Αν αυτό με κάνει σκύλα, δεν πειράζει»

Pop icon, μίλησε για το woman empowerment πριν υπάρξει καν ο όρος, gay icon, fashion icon, η απόλυτη σταρ, η πιο πετυχημένη γυναίκα μουσικός όλων των εποχών, όπως και να τη χαρακτηρίσει κανείς, είναι μία και μοναδική και ήρθε για να αλλάξει τα πάντα.
M. HULOT
«Love to love you baby»: Αυτό είναι το τραγούδι που γέννησε τη Disco

Μουσική / «Love to love you baby»: Το τραγούδι των 23 οργασμών που γέννησε τη Disco

Με 23 οργασμούς και τη βοήθεια του μάγου Τζόρτζιο Μορόντερ, η Ντόνα Σάμερ, μισό αιώνα πριν, εγκαινίασε επίσημα, με το επικό και ατελείωτα ερωτικό «Love to love you baby», την ντίσκο μουσική, ένα είδος που πολεμήθηκε λυσσαλέα λίγα χρόνια μετά την επέλασή του και κρατάει γερά μέχρι σήμερα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
 Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Μουσική / Φεστιβάλ Ελάτειας: Κι αν έβρεξε μια μέρα, ποιος σταματάει τη μουσική;

Παρά την ακύρωση της πρώτης βραδιάς λόγω έντονης κακοκαιρίας, το 12ο Μουσικό Φεστιβάλ Ελάτειας επέστρεψε δυναμικά, με τριήμερο ζωντανών εμφανίσεων, γεμάτο ενέργεια, συγκίνηση και αυθεντικές στιγμές κάτω από τα δέντρα του Αλωνιού.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Deadly Festivals

Μουσική / 9 φορές που το πάρτι μετατράπηκε σε εφιάλτη

Πάμε σε συναυλίες και φεστιβάλ για να περάσουμε καλά - δυστυχώς, αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Πράξεις βίας που έχουν σημειωθεί σε διοργανώσεις σε όλο τον κόσμο αποδεικνύουν πως η ασφάλεια των συμμετεχόντων δεν μπορεί να είναι μια τεχνική υποσημείωση αλλά το θεμέλιο κάθε πολιτιστικής συγκέντρωσης.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μουσική / Η ηλεκτρονική μουσική δεν είναι απολιτίκ - ή τουλάχιστον δεν ήταν

Μέσα σε ένα παγκόσμιο σκηνικό βίας, πολέμων και γενοκτονιών, η ηλεκτρονική μουσική καλείται να ξαναβρεί τη χαμένη της τιμή, ανακτώντας τον άμεσο, ενωτικό και απελευθερωτικό της χαρακτήρα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ