Η Μάρτα Άργκεριχ, μία από τις σημαντικότερες πιανίστριες του κόσμου για μία βραδιά στο Ηρώδειο

Η Μάρτα Άργκεριχ, μία από τις σημαντικότερες πιανίστριες του κόσμου για μία βραδιά στο Ηρώδειο Facebook Twitter
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Μάρτα Άργκεριχ, η σημαντικότερη πιανίστρια του κόσμου, έρχεται στην Ελλάδα.
0

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Μάρτα Άργκεριχ, η σημαντικότερη πιανίστρια του κόσμου, έρχεται στην Ελλάδα. Ορισμένοι θα θυμούνται τη συνεργασία της με τον Ροστροπόβιτς κάποτε στην Επίδαυρο, όπως και τις συμπράξεις της με την κορυφαία Ελληνίδα συνάδελφό της Ντόρα Μπακοπούλου.

Τη βραδιά της 13ης Ιουλίου,, η Άργκεριχ θα είναι μαζί με την κόρη της, τη Γαλλίδα ηθοποιό Ανί Ντιτουά, η οποία θα αναλάβει το αφηγηματικό μέρος (με ελληνικούς υπέρτιτλους) του έργου «Το καρναβάλι των ζώων» του Καμίγ Σαιν-Σανς. Το πιο γνωστό έργο του Σαιν-Σανς θα ερμηνευτεί από την Άργκεριχ και τη Θεοδοσία Ντόκου, την ανερχόμενη Ελληνίδα πιανίστρια και μαθήτριά της.

Πρόκειται για μια ορχηστρική σουίτα που αποτελείται από δεκατρείς εικόνες με εισαγωγή και φινάλε. Οι δυο τους θα ερμηνεύσουν επίσης το Κονσέρτο για δύο πιάνα του Φρανσίς Πουλένκ , ένα έργο που έμελλε να αποδοθεί στην πρώτη παρουσίασή του από τον Πουλένκ αυτοπροσώπως μαζί με τον πιανίστα Πιερ Μπερνάκ.

«Ένα έργο όλο ζωντάνια και σκέρτσο» είχε χαρακτηρίσει το «Καταραμένο Φίδι» η Άργκεριχ σε συνέντευξή της στη LifO το 2015, εξηγώντας πως μπορεί να μη συνάντησε ποτέ τον Χατζιδάκι, νιώθει όμως σαν να τον γνωρίζει μέσα από τη μουσική του και τις αφηγήσεις της Μπακοπούλου.

Όσο για το υπόλοιπο της βραδιάς, η Άργκεριχ θα ερμηνεύσει ακόμα ένα έργο, τη Συμφωνία σε ρε ελάσσονα του Βέλγου ρομαντικού συνθέτη Σεζάρ Φρανκ, ενώ η Ντόρα Μπακοπούλου, η επιστήθια φίλη και επίτιμη καλεσμένη της, θα μοιραστεί μαζί της αποσπάσματα από το έργο του Μάνου Χατζιδάκι «Το καταραμένο φίδι», γραμμένο για το Ελληνικό Χορόδραμα της Ραλλούς Μάνου.

«Ένα έργο όλο ζωντάνια και σκέρτσο» είχε χαρακτηρίσει το «Καταραμένο Φίδι» η Άργκεριχ σε συνέντευξή της στη LifO το 2015, εξηγώντας πως μπορεί να μη συνάντησε ποτέ τον Χατζιδάκι, νιώθει όμως σαν να τον γνωρίζει μέσα από τη μουσική του και τις αφηγήσεις της Μπακοπούλου. Η γενναιοδωρία, ίδιον των πραγματικά τεράστιων καλλιτεχνών, είναι το βασικό χαρακτηριστικό της, πέραν του ταλέντου της.

Αν σε εκείνη τη συνέντευξή της στη LifO η Άργκεριχ είχε μιλήσει με κολακευτικά λόγια για έναν νέο πιανίστα από τη Ρωσία, αυτήν τη φορά συστήνει, ουσιαστικά στην ίδια της τη χώρα, μιαν άλλη νέα πιανίστρια, τη Ροδίτισσα Θεοδοσία Ντόκου. Η πρώτη τους γνωριμία έγινε το 2009, κατά τη διάρκεια μιας οντισιόν. Έκτοτε η Άργκεριχ έγινε για την Ντόκου μέντορας, εμπνέοντάς την και καθορίζοντας εν πολλοίς το ρεπερτόριο και τις συναυλιακές της επιλογές.

Info:

13 Ιουλίου

Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Martha Argerich - Θεοδοσία Ντόκου / τιμητική προσκεκλημένη: Ντόρα Μπακοπούλου

Έργα Πουλένκ, Σαιν-Σανς, Σεζάρ Φρανκ, Χατζιδάκι

Ωδείο Ηρώδου Αττικού, 21:00

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Μουσική / Lou: Πόσες ανοιχτά λεσβίες ξέρεις αυτήν τη στιγμή στην ελληνική μουσική σκηνή;

Αυτό που κάνει η Lou στην ελληνική μουσική σκηνή είναι μοναδικό και θαρραλέο: queer μουσική για κάγκουρες με εφόδιο τις μουσικές της γνώσεις και επίγνωση αυτού που εκπροσωπεί, κάνοντας το τραπ όχημα για να περάσει τα μηνύματά της.
M. HULOT
Σοπέν

Πέθανε Σαν Σήμερα / «Κύριοι, ιδού μια μεγαλοφυΐα!»: Πώς ο Σοπέν άνοιξε νέα εποχή στη μουσική για πιάνο

Σαν σήμερα, στις 17 Οκτωβρίου 1849, πεθαίνει από φυματίωση στο Παρίσι ο Πολωνός Φρεντερίκ Φρανσουά Σοπέν, ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και κορυφαίος πιανίστας.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Αν γράψεις κακή κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ, θα λάβεις απειλές για τη ζωή σου: Mέσα στον ψηφιακό πόλεμο που αντιμετωπίζουν οι μουσικοκριτικοί

Μουσική / Έγραψες αρνητική κριτική για την Τέιλορ Σουίφτ; Την έβαψες

Πέντε μουσικοί συντάκτες εξηγούν πώς ασκούν την κριτική τους σε μια εποχή όπου η γνώμη για μια σούπερ σταρ μπορεί να προκαλέσει διαδικτυακό εκφοβισμό, παρενόχληση ή ακόμα και αποκάλυψη προσωπικών στοιχείων.
THE LIFO TEAM