Γιατί η μπαλάντα του Sam Smith όπου κλαίει τον χαμένο του έρωτα σαρώνει;

Γιατί η μπαλάντα του Sam Smith όπου κλαίει τον χαμένο του έρωτα σαρώνει; Facebook Twitter
Ο Smith εξαφανίστηκε από τα φώτα της δημοσιότητας για αρκετό καιρό. Φέτος έδωσε μια εξομολογητική συνέντευξη στον Elton John. Σε αυτήν ισχυρίστηκε ότι σκεφτόταν σοβαρά να εγκαταλείψει τη μουσική βιομηχανία.
1

Ήταν μια περίεργη βδομάδα για τη μουσική: οι Horrors έβγαλαν ένα άλμπουμ που είναι σαν να ακούς Duran Duran, ο Marilyn Manson επέστρεψε και κάνει πλάκες στους δημοσιογράφους –έπιασε από τα αχαμνά τον αποσβολωμένο Alexis Petridis κατά τη διάρκεια της συνέντευξής τους− και το πιο απίθανο απ' όλα, έπεσε από την πρώτη θέση των βρετανικών τσαρτ η Taylor Swift με το «φρικτό» «Look what you made me do»! Τη θέση της πήρε μια μπαλάντα του Sam Smith. Ένα κλασικό καψουροτράγουδο για την ακρίβεια, όπου το χρυσό αγόρι του Όσκαρ κλαίει για τον γκόμενο που τον παράτησε.


Αν αφήσουμε λίγο την ειρωνεία στην άκρη, το «Too good at goodbyes» είναι ένα αρκετά τίμιο σόουλ κομμάτι. Από την άλλη, τα πάντα ακούγονται καλύτερα από την Taylor, ακόμα κι αν δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Γιατί να σου αρέσει εξάλλου ένα τραγούδι που υμνεί δίχως ίχνος χιούμορ και αυτοκριτικής το ξεμάλλιασμα κακομαθημένων και πλούσιων σταρ; Δεν έχει καν μια κολλητική μελωδία, όπως το «I'm too sexy» των Right Said Fred (το οποίο έχει δανειστεί). Χίλιες φορές κάποιος να πλαντάζει στο κλάμα, που λέει ο λόγος...

Με παράτησε ο φίλος μου και όχι με ωραίο τρόπο. Το να γράφω μουσική για κάτι τέτοιο ήταν ένα είδος θεραπείας, αλλά αυτήν τη φορά δεν μπορούσα να γράψω τίποτα. Η ομάδα μου με ανάγκαζε να πηγαίνω με το ζόρι στο στούντιο. 


Τελικά, όμως, δεν είναι και τόσο δράμα το τραγούδι του Smith, ακόμα κι αν γράφτηκε για μια αποτυχημένη σχέση. O Jon Bilstein του «Rolling Stone» χαρακτήρισε τους στίχους του σπαρακτικούς, συγκεκριμένα εκεί που λέει «But every time you hurt me, the less that I cry/ And every time you leave me, the quicker these tears dry». Αν έχεις πονέσει από αγάπη, δεν χρειάζεται να πας παραπέρα για να ταυτιστείς μαζί του.

 

Sam Smith - Too good at goodbyes

 

Το συγκεκριμένο τραγούδι είναι το πρώτο σινγκλ από το καινούργιο του άλμπουμ μετά το «In the lonely hour» του 2014 (και είναι άτιτλο μέχρι στιγμής). Στο βίντεο για το κομμάτι, ο 25χρονος συμπαθής μουσικός, εκτός από αδυνατισμένος, φαίνεται και αρκετά ταλαιπωρημένος − είναι σαν να έχει αλλάξει πρόσωπο σχεδόν. Δεν θυμίζει καθόλου τον παλιό του εαυτό με τα μωρουδίστικα μαγουλάκια, όταν πρωτοξεκινούσε κι έκανε επιτυχία με τα κομμάτια των Disclosure το 2012 στα 20 του.


O Sam Smith γεννήθηκε στο Λονδίνο και ξεκίνησε από τον τζαζ χώρο. Είναι τρίτος ξάδερφος της Lily Allen και του Alfie Allen, του αδερφού της, που παίζει τον Theon Greyjoy στο «Game of Thrones». Για χρόνια μελετούσε τραγούδι και μουσική με την τζαζ πιανίστρια Joanna Eden πριν συνεργαστεί με τους Disclosure. Κανείς όμως δεν περίμενε ότι με τον πρώτο του δίσκο θα χτυπούσε χρυσό. Το «In the lonely hour» ήταν το πιο πετυχημένο άλμπουμ στην Αμερική μετά το «1989» της Taylor Swift και στην Αγγλία μετά το «x» του Ed Sheeran. Εκείνη την εποχή δήλωνε ότι το έγραψε για τους μονόπλευρους έρωτες της ζωής του, επειδή αισθανόταν ότι δεν τον είχε αγαπήσει ποτέ κανένα από τα κατά καιρούς αντικείμενα του πόθου του. Το 2015 του πρότειναν να τραγουδήσει το θέμα του «James Bond» για την ταινία «Spectre» και έσπασε κάθε ρεκόρ που είχε κάνει ανάλογο κομμάτι. Το «Writing's on the wall» όχι μόνο κέρδισε το Όσκαρ αλλά για πρώτη φορά κομμάτι για του «Bond» ανέβηκε στο Νο 1 των βρετανικών τσαρτ. Έκανε ρεκόρ Γκίνες γι' αυτόν το λόγο και έσπασε κι άλλο ένα ως το άλμπουμ που παρέμεινε τις περισσότερες συνεχόμενες εβδομάδες στο τοπ 10 των τσαρτ.

Γιατί η μπαλάντα του Sam Smith όπου κλαίει τον χαμένο του έρωτα σαρώνει; Facebook Twitter
Το «Writing's on the wall» όχι μόνο κέρδισε το Όσκαρ αλλά για πρώτη φορά κομμάτι για του «Bond» ανέβηκε στο Νο 1 των βρετανικών τσαρτ.


Παρά τα βραβεία όμως, έναν χρόνο μετά έκανε τη μεγαλύτερη γκάφα της ζωής του. Ο Sam Smith είναι ανοιχτά ομοφυλόφιλος από το 2014. Στον ευχαριστήριο λόγο του στα Όσκαρ είπε ότι αισθανόταν περήφανος που ήταν ο πρώτος ανοιχτά γκέι άντρας που κέρδισε το βραβείο, παρερμηνεύοντας μια συνέντευξη του Ian McKellen ότι δεν το έχει κάνει ποτέ κανείς ηθοποιός για το Όσκαρ α' ρόλου. Τον διέψευσαν αμέσως και ξεκίνησε μια μεγάλη διαμάχη στο Διαδίκτυο. Για αρκετές εβδομάδες ο Smith δεν ήξερε πού να κρυφτεί, μια και πίστευε ότι ο διάσημος ηθοποιός τον είχε στην μπούκα. Τελικά, όταν συναντήθηκαν, ήταν σαν να μη συνέβη τίποτα, με τον McKellen να δηλώνει ότι το λάθος του τραγουδιστή δεν αμαυρώνει το επίτευγμά του.


Ο Smith εξαφανίστηκε από τα φώτα της δημοσιότητας για αρκετό καιρό μετά από όλα αυτά. Φέτος έδωσε μια εξομολογητική συνέντευξη στον Elton John (ναι, τον γνωστό) για το περιοδικό «Attitude». Σε αυτήν ισχυρίστηκε ότι σκεφτόταν σοβαρά να εγκαταλείψει τη μουσική βιομηχανία. Μίλησε για την αποτυχημένη σχέση του και την ανταγωνιστική, αλλά φιλική σχέση που έχει με τον Ed Sheeran. «Υπήρχε μια περίοδος όταν έγραφα τον δίσκο που ήμουν άσχημα. Με παράτησε ο φίλος μου και όχι με ωραίο τρόπο. Το να γράφω μουσική για κάτι τέτοιο ήταν ένα είδος θεραπείας, αλλά αυτήν τη φορά δεν μπορούσα να γράψω τίποτα. Η ομάδα μου με ανάγκαζε να πηγαίνω με το ζόρι στο στούντιο. Ένιωθα ότι δεν μπορούσα να το κάνω άλλο πια». Ακούγεται απογοητευμένος και πληγωμένος, αλλά τουλάχιστον η υποδοχή του «Too good at goodbyes» ήταν παραπάνω από θερμή και τώρα όλοι περιμένουν τη συνέχεια. Έτσι κι αλλιώς, τι μπορεί να πάει στραβά με μια ειλικρινή και safe μπαλάντα για χαμένες αγάπες;

Γιατί η μπαλάντα του Sam Smith όπου κλαίει τον χαμένο του έρωτα σαρώνει; Facebook Twitter
Δεν θυμίζει καθόλου τον παλιό του εαυτό με τα μωρουδίστικα μαγουλάκια, όταν πρωτοξεκινούσε κι έκανε επιτυχία με τα κομμάτια των Disclosure το 2012 στα 20 του.
Μουσική
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Mara Gibb»: Μια space όπερα για ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας

Μουσική / Μια ελληνική space όπερα για τη μυστική ζωή ενός non-binary εξωγήινου

Το «Secret life of Mara Gibb» του Prins Obi έχει για κεντρικό ήρωα ένα non-binary εξωγήινο που ξεκινά ένα αυτογνωσίας. Ο ήχος έχει ρίζες στην ψυχεδέλεια αλλά δεν μένει εκεί. Παίζει να είναι και η καλύτερη δουλειά του μετά τους Baby Guru.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
ΕΠΕΞ INDIRA PAGANOTTO INTERVIEW

Μουσική / H Ιndira Paganotto φέρνει στην Αθήνα την απίθανη psy-techno της και μια στρατιά νίντζα

Είναι περήφανη για τις ιταλικές και τις ισπανικές της ρίζες, και για τη μουσική της. Το στυλ της, χωρίς κανόνες ή κουτάκια, ανεβάζει τον πήχη, μαζί και τις προσδοκίες μας για την εμφάνισή της στο Techniques.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η μοιραία σχέση που ενέπνευσε ένα αριστούργημα του ρομαντισμού

Το πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής για τη νέα σεζόν περιλαμβάνει το Πρώτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπραμς με τον διεθνώς αναγνωρισμένο πιανίστα Αλεξέι Βολόντιν, και η Ματούλα Κουστένη μάς ξεναγεί στην ιστορία αυτού του αριστουργήματος που γεννήθηκε μέσα από τη μοιραία γνωριμία του συνθέτη με την Κλάρα Σούμαν.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Είναι true, έχει vibe: Γι’ αυτό ο νεαρόκοσμος αγαπάει τη Θώδη

Μουσική / «Είναι true, έχει vibe»: Αν δεν το έχετε καταλάβει, οι 20άρηδες αγαπούν τη Θώδη

Βρεθήκαμε σε ένα γλέντι στον Ταύρο όπου ακόμη και οι teenagers διασκέδαζαν, φύγαμε με καλτσάκια που έγραφαν «Με κλαρίνο στο Πεκίνο» και με την ευχή να βρούμε πάρκινγκ στο κέντρο.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
ΖΟΡΝΤΙ ΣΑΒΑΛ: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Μουσική / Jordi Savall: «Με αποκαλούν αρχαιολόγο της μουσικής, αλλά η μουσική δεν πεθαίνει ποτέ»         

Ο διακεκριμένος μουσικός κάνει μουσική σαν να ανακαλύπτει νέα, όμορφα μέρη. Επιστρέφει στην Αθήνα και συμπράττει με τη Διαπολιτισμική Ορχήστρα της ΕΛΣ σε μια συναυλία που υμνεί την ενωτική φύση της Μεσογείου. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
REWORKS 2025 - Τα νέα / ανερχόμενα ονόματα του φετινού φεστιβάλ

Μουσική / Κρατήστε σημειώσεις: Αυτά είναι τα ανερχόμενα ονόματα του φετινού Reworks

Μέσα σε πέντε μέρες το κορυφαίο φεστιβάλ ηλεκτρονικής μουσικής φέρνει στη Θεσσαλονίκη πολυσυλλεκτικά, απρόβλεπτα και ατμοσφαιρικά sets που συνδυάζουν την εγκεφαλική με τη χορευτική διάσταση.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Μουσική / Δεν θα γεράσουμε ποτέ, κουφάλα νεκροθάφτη

Ο Taki Tsan και ο DJ Alx έχουν γράψει μεγάλο μέρος της ιστορίας του ελληνικού χιπ χοπ. Τριάντα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους είναι ακόμα εδώ, alive and kicking, με κοινό live στο Αγοραφοβικό Φεστιβάλ στο ΠΛΥΦΑ, καινούργια σεζόν για το Taki Tsan Show αλλά και νέο άλμπουμ.
M. HULOT