«Αν δεν ξέρεις ποιος είμαι, μάλλον πρέπει να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου»

«Αν δεν ξέρεις ποιος είμαι, μάλλον πρέπει να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου» Facebook Twitter
1
«Αν δεν ξέρεις ποιος είμαι, μάλλον πρέπει να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου» Facebook Twitter

Η νίκη του Σαμ Σμιθ στην κατηγορία του καλύτερου τραγουδιού των φετινών Όσκαρ ήταν μία από τις αναπάντεχες στιγμές της βραδιάς. Το «Writing's on the Wall», το τελευταίο Bond theme από το Spectre είχε διχάσει το κοινό και τους κριτικούς ενώ ο 23χρονος Βρετανός είχε για συνυποψήφια το μεγάλο φαβορί Lady Gaga, με ένα τραγούδι που είχε ισχυρότατο κοινωνικό μήνυμα για τις κακοποιημένες γυναίκες, από αυτά που συνήθως προτιμά η Ακαδημία.

Συγκινημένος και έκπληκτος, ο τραγουδιστής που έχει επίσης βραβευτεί με Γκράμι, ανέβηκε για να παραλάβει το βραβείο του και αφιέρωσε τη νίκη του στην LGBT κοινότητα, ισχυριζόμενος ότι είναι ο πρώτος ανοιχτά γκέι καλλιτέχνης που κερδίζει Όσκαρ. Αφορμή γι' αυτό του το σχόλιο στάθηκε μία πρόσφατη δήλωση του ηθοποιού Σερ Ίαν Μακέλεν, ο οποίος διαμαρτυρόταν για τη μόνιμη απουσία γκέι ηθοποιών από τις βραβεύσεις.

«Διάβασα ένα άρθρο πριν από λίγους μήνες από τον Σερ Ίαν Μακέλεν, που έλεγε ότι κανείς ανοιχτά γκέι δεν έχει κερδίσει ποτέ Όσκαρ. Αν ισχύει αυτό, ή ακόμα κι αν δεν ισχύει, θέλω να αφιερώσω αυτό το βραβείο στην LGBT κοινότητα σε όλο τον κόσμο. Βρίσκομαι εδώ απόψε ως ένας περήφανος γκέι άντρας».

Οι δηλώσεις του Σμιθ έγιναν αφορμή για αρκετά σχόλια που έσπευσαν να τον διορθώσουν. Προφανώς ο 23χρονος δεν είναι ο πρώτος γκέι που κερδίζει Όσκαρ, καθώς παλιότερες βραβεύσεις περιλαμβάνουν από τον Έλτον Τζον και τη Μελίσα Έθεριτζ μέχρι τον σεναριογράφο Άλαν Μπολ και την Τζόντι Φόστερ (η οποία βέβαια έκανε επίσημο coming out μόλις πριν 2 χρόνια, στις Χρυσές Σφαίρες του 2013).

Αυτός όμως που αντέδρασε ανοιχτά ήταν ο Ντάστιν Λανς Μπλακ. Ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος για τη βιογραφία του Χάρβεϊ Μιλκ το 2009 έγραψε στο twitter: «Αν δεν έχεις ιδέα ποιος είμαι, ίσως είναι καιρός να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου». Το δηκτικό σχόλιο του 41χρονου σεναριογράφου αναφέρεται στον Βρετανό πρωταθλητή της κολύμβησης Τομ Ντέιλι με τον οποίο είναι αρραβωνιασμένος.

Η απάντηση του Σαμ Σμιθ στο twitter ήταν αρκετά απολογητική: «Δεύτερος γκέι που κερδίζει Όσκαρ, ή τρίτος, ή τέταρτος, ή εκατοστός. Δεν ήταν αυτό το θέμα μου. Το θέμα μου ήταν να ρίξω λίγο φως στην γκέι κοινότητα που αγαπώ τόσο πολύ».

Λίγο αργότερα, ο Ντάστιν Λανς Μπλακ έσπευσε να τα μαζέψει κάπως, ποστάροντας συμπληρωματικό τουίτ που έλεγε: «Αγαπητό διαδίκτυο: Ο Τομ Ντέιλι και ο Σαμ Σμιθ είναι φίλοι. Στέλνουν μηνύματα. Εξού και η έκπληξή μου ότι ο Σαμ νόμισε πως είμαι στην "ντουλάπα". Γελάστε ελεύθερα».

Oscars News
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ