«Αν δεν ξέρεις ποιος είμαι, μάλλον πρέπει να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου»

«Αν δεν ξέρεις ποιος είμαι, μάλλον πρέπει να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου» Facebook Twitter
1
«Αν δεν ξέρεις ποιος είμαι, μάλλον πρέπει να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου» Facebook Twitter

Η νίκη του Σαμ Σμιθ στην κατηγορία του καλύτερου τραγουδιού των φετινών Όσκαρ ήταν μία από τις αναπάντεχες στιγμές της βραδιάς. Το «Writing's on the Wall», το τελευταίο Bond theme από το Spectre είχε διχάσει το κοινό και τους κριτικούς ενώ ο 23χρονος Βρετανός είχε για συνυποψήφια το μεγάλο φαβορί Lady Gaga, με ένα τραγούδι που είχε ισχυρότατο κοινωνικό μήνυμα για τις κακοποιημένες γυναίκες, από αυτά που συνήθως προτιμά η Ακαδημία.

Συγκινημένος και έκπληκτος, ο τραγουδιστής που έχει επίσης βραβευτεί με Γκράμι, ανέβηκε για να παραλάβει το βραβείο του και αφιέρωσε τη νίκη του στην LGBT κοινότητα, ισχυριζόμενος ότι είναι ο πρώτος ανοιχτά γκέι καλλιτέχνης που κερδίζει Όσκαρ. Αφορμή γι' αυτό του το σχόλιο στάθηκε μία πρόσφατη δήλωση του ηθοποιού Σερ Ίαν Μακέλεν, ο οποίος διαμαρτυρόταν για τη μόνιμη απουσία γκέι ηθοποιών από τις βραβεύσεις.

«Διάβασα ένα άρθρο πριν από λίγους μήνες από τον Σερ Ίαν Μακέλεν, που έλεγε ότι κανείς ανοιχτά γκέι δεν έχει κερδίσει ποτέ Όσκαρ. Αν ισχύει αυτό, ή ακόμα κι αν δεν ισχύει, θέλω να αφιερώσω αυτό το βραβείο στην LGBT κοινότητα σε όλο τον κόσμο. Βρίσκομαι εδώ απόψε ως ένας περήφανος γκέι άντρας».

Οι δηλώσεις του Σμιθ έγιναν αφορμή για αρκετά σχόλια που έσπευσαν να τον διορθώσουν. Προφανώς ο 23χρονος δεν είναι ο πρώτος γκέι που κερδίζει Όσκαρ, καθώς παλιότερες βραβεύσεις περιλαμβάνουν από τον Έλτον Τζον και τη Μελίσα Έθεριτζ μέχρι τον σεναριογράφο Άλαν Μπολ και την Τζόντι Φόστερ (η οποία βέβαια έκανε επίσημο coming out μόλις πριν 2 χρόνια, στις Χρυσές Σφαίρες του 2013).

Αυτός όμως που αντέδρασε ανοιχτά ήταν ο Ντάστιν Λανς Μπλακ. Ο βραβευμένος με Όσκαρ σεναριογράφος για τη βιογραφία του Χάρβεϊ Μιλκ το 2009 έγραψε στο twitter: «Αν δεν έχεις ιδέα ποιος είμαι, ίσως είναι καιρός να σταματήσεις να στέλνεις μηνύματα στον σύντροφό μου». Το δηκτικό σχόλιο του 41χρονου σεναριογράφου αναφέρεται στον Βρετανό πρωταθλητή της κολύμβησης Τομ Ντέιλι με τον οποίο είναι αρραβωνιασμένος.

Η απάντηση του Σαμ Σμιθ στο twitter ήταν αρκετά απολογητική: «Δεύτερος γκέι που κερδίζει Όσκαρ, ή τρίτος, ή τέταρτος, ή εκατοστός. Δεν ήταν αυτό το θέμα μου. Το θέμα μου ήταν να ρίξω λίγο φως στην γκέι κοινότητα που αγαπώ τόσο πολύ».

Λίγο αργότερα, ο Ντάστιν Λανς Μπλακ έσπευσε να τα μαζέψει κάπως, ποστάροντας συμπληρωματικό τουίτ που έλεγε: «Αγαπητό διαδίκτυο: Ο Τομ Ντέιλι και ο Σαμ Σμιθ είναι φίλοι. Στέλνουν μηνύματα. Εξού και η έκπληξή μου ότι ο Σαμ νόμισε πως είμαι στην "ντουλάπα". Γελάστε ελεύθερα».

Oscars News
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μάς έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο, για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ