Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα!

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
0

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
«Αΐντα» του Τζουζέππε Βέρντι


Η Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει την αυλαία του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών με μία από τις πιο γνωστές όπερες του Τζουζέππε Βέρντι, την «Αΐντα». Η δημοφιλής όπερα που θα δούμε στο Ηρώδειο παρουσιάζεται σε νέα παραγωγή της ΕΛΣ, από το φημισμένο Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας, σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη και Ηλία Βουδούρη και σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 10, 11, 12 & 15 Ιουνίου)


Η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων Μουσικής, υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, θα ερμηνεύσει ένα από τα πιο γνωστά συμφωνικά/χορωδιακά έργα του 20ού αιώνα, τα πολυαγαπημένα «Carmina Burana» του Γερμανού συνθέτη και μουσικοπαιδαγωγού Καρλ Ορφ (1895-1982), που γράφτηκαν το 1935 για μεγάλα ορχηστρικά και χορωδιακά σύνολα και τρεις σολίστ. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 18 Ιουνίου)

Μια σύγχρονη εκδοχή της όπερας του Βέρντι «Μακμπέθ» θα επιχειρήσουν η νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight και ο σκηνοθέτης Brett Bailey, τοποθετώντας την πλοκή του έργου στις ανατολικές επαρχίες της Δημοκρατίας του Κονγκό, εν μέσω εμφυλίου.


Τη σκυτάλη παίρνουν τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ, που με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής θα παρουσιάσουν το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, αρ. 9, σε μι ύφεση μείζονα, KV 271 (Jeune Homme) του Β.Α. Μότσαρτ και την 9η Συμφωνία του Λ.Β. Μπετόβεν. Σολίστ, οι Ντόρα Μπακοπούλου (πιάνο), Μυρτώ Παπαθανασίου (σοπράνο), Μαργαρίτα Συγγενιώτου (άλτο), Αντώνης Κορωναίος (τενόρος) και Τάσος Αποστόλου (μπάσος). (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 21 Ιουνίου)

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
Αλαίν Λεφέβρ


Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα πλημμυρίσει από τους ήχους των Βιβάλντι, Σνίτκε, Σοστακόβιτς και Μπάρτοκ στην παράσταση «Έργα για τσέλο και πιάνο» με τους καταξιωμένους σολίστ Νέλλη Σεμιτέκολο και Κωνσταντίνο Σφέτσα. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 24 Ιουνίου).


Ο Γαλλοκαναδός πιανίστας Αλαίν Λεφέβρ συναντά τον νεότατο (μόλις 23 ετών) συνθέτη και φοιτητή του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Ορέστη Παπαϊωάννου, ο οποίος πέρσι τιμήθηκε με το α' βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό για Νέους Συνθέτες «Ντβόρζακ» στην Πράγα. Είναι τα δύο πρόσωπα-έκπληξη στην πρώτη συναυλία που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών το φετινό καλοκαίρι στο Ηρώδειο υπό την μπαγκέτα του διευθυντή της Στέφανου Τσιαλή. Ο Λεφέβρ είναι σολίστ στο Δεύτερο κοντσέρτο για πιάνο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ, ενώ ο Παπαϊωάννου θα παρουσιάσει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση το νέο του έργο με τον τίτλο «Αποφώνησις». Το πρόγραμμα της συναυλίας που θα πραγματοποιηθεί στο Ηρώδειο ολοκληρώνεται με την Έκτη συμφωνία του Αντονίν Ντβόρζακ. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 27 Ιουνίου)


Οι Φεντερίκο Φελλίνι και Νίνο Ρότα είναι το δεύτερο δίδυμο το οποίο τιμά η ΚΟΑ στο Φεστιβάλ Αθηνών. Υπό τη διεύθυνση του σπουδαίου Γερμανού Φρανκ Στρόμπελ, θα ακούσουμε τα κορυφαία σάουντρακ του Νίνο Ρότα για τις ταινίες του Φεντερίκο Φελλίνι (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 5 Ιουλίου), ενώ την ίδια περίπου θεματική θα ακολουθήσει και η Καμεράτα, με την υπέροχη αυθεντική ενορχήστρωση του μιούζικαλ του 1957 West Side Story, με τις τελευταίες βελτιώσεις που έκανε ο συνθέτης του, Λέοναρντ Μπέρνσταϊν. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 16, 17, 18 Ιουλίου)

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
«Mακμπέθ» από τους Third World Bunfight. 22 & 23 Ιουλίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Φωτό: Nicky Newman


Μια σύγχρονη εκδοχή της όπερας του Βέρντι «Μακμπέθ» θα επιχειρήσουν η νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight και ο σκηνοθέτης Brett Bailey, τοποθετώντας την πλοκή του έργου στις ανατολικές επαρχίες της Δημοκρατίας του Κονγκό, εν μέσω εμφυλίου. Ένα έντονα πολιτικό έργο, για το οποίο ο Βέλγος συνθέτης Fabrizio Cassol ξαναέγραψε το μουσικό θέμα του Βέρντι, προσαρμοσμένο για δώδεκα μουσικούς και δέκα τραγουδιστές όπερας. Μαζί τους, επί σκηνής, θα βρεθεί η διαβαλκανική ορχήστρα No Borders Orchestra, υπό τη διεύθυνση του Σέρβου μαέστρου Premil Petrovic. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 22 & 23 Ιουλίου)


Η Εθνική Λυρική Σκηνή επιστρέφει με την Κάρμεν του Ζωρζ Μπιζέ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Στήβεν Λάνγκριτζ και ο Λουκάς Καρυτινός τη μουσική διεύθυνση. Στον ρόλο της Κάρμεν η Ρινάτ Σαχάμ και η Ζεραλντίν Σωβέ. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 24, 26, 27 & 29 Ιουλίου)


Ο Κορνήλιος Σελαμσής παίρνει το Λεόντιος και Λένα του Μπύχνερ, που αποτελεί μία από τις σημαντικότερες κωμωδίες του γερμανικού ρομαντισμού, και το μετατρέπει σε μια ολοκληρωμένη όπερα με ένα εξ ολοκλήρου νέο και πιο ομοιογενές ποιητικό κείμενο-λιμπρέτο του Γιάννη Αστερή. (Εθνικό Θέατρο: 28 & 31 Ιουλίου)

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
Kyklos Ensemble


Δύο βραδιές, δύο διαφορετικά, εκλεκτά προγράμματα από το Kyklos Ensemble. Την πρώτη βραδιά μαζί του η υψίφωνος Λένια Ζαφειροπούλου με τον κύκλο τραγουδιών «Leider eines fahrenden Gesellen» και τη δεύτερη ο βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός με τον κύκλο τραγουδιών «Κindertotenlieder» του Gustav Mahler, οδηγώντας στην κορύφωση κάθε φορά το ταξίδι των μεταμορφώσεων από τον ρομαντισμό στον μοντερνισμό. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 25 & 26 Ιουλίου)


Το κλασικό πρόγραμμα ρίχνει αυλαία με την τρίτη και τελευταία για τη σεζόν εμφάνιση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, με καλεσμένους της τον διεθνώς αναγνωρισμένο μαέστρο Βλαντίμιρ Ασκενάζυ και τον γιο του Ντμίτρι Ασκενάζυ (κλαρινέτο).  (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 1 Αυγούστου)

Το άρθρο δημοσιεύτηκε την έντυπη LIFO.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SANDWELL DISTRICT INTERVIEW

Μουσική / Οι Sandwell District φτιάχνουν τέκνο σαν να προσεύχονται

O Regis και ο Function, δύο από τους πρωτεργάτες του πρότζεκτ που εξελίχθηκε σε διεθνές underground δίκτυο, με αφορμή την εμφάνισή τους στην Αθήνα μιλούν στη LiFO για την επανένωσή τους, την τέκνο σήμερα και τον καινούργιο τους δίσκο.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
KET: «Το γεγονός ότι έχουμε καταφέρει να υπάρχουμε τόσα χρόνια είναι ένα μικρό θαύμα»

Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων / KET: «Καταφέραμε να υπάρχουμε τόσα χρόνια, κι αυτό είναι ένα μικρό θαύμα»

Μια μεγάλη συζήτηση για την ιστορία του Κέντρου Ελέγχου Τηλεοράσεων, ενός από τους βασικούς πυρήνες της πειραματικής και ανεξάρτητης μουσικής σκηνής της πόλης και όχι μόνο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ