Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα!

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
0

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
«Αΐντα» του Τζουζέππε Βέρντι


Η Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει την αυλαία του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών με μία από τις πιο γνωστές όπερες του Τζουζέππε Βέρντι, την «Αΐντα». Η δημοφιλής όπερα που θα δούμε στο Ηρώδειο παρουσιάζεται σε νέα παραγωγή της ΕΛΣ, από το φημισμένο Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας, σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη και Ηλία Βουδούρη και σκηνοθεσία Ενρίκο Καστιλιόνε. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 10, 11, 12 & 15 Ιουνίου)


Η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων Μουσικής, υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου, θα ερμηνεύσει ένα από τα πιο γνωστά συμφωνικά/χορωδιακά έργα του 20ού αιώνα, τα πολυαγαπημένα «Carmina Burana» του Γερμανού συνθέτη και μουσικοπαιδαγωγού Καρλ Ορφ (1895-1982), που γράφτηκαν το 1935 για μεγάλα ορχηστρικά και χορωδιακά σύνολα και τρεις σολίστ. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 18 Ιουνίου)

Μια σύγχρονη εκδοχή της όπερας του Βέρντι «Μακμπέθ» θα επιχειρήσουν η νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight και ο σκηνοθέτης Brett Bailey, τοποθετώντας την πλοκή του έργου στις ανατολικές επαρχίες της Δημοκρατίας του Κονγκό, εν μέσω εμφυλίου.


Τη σκυτάλη παίρνουν τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ, που με αφορμή τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής θα παρουσιάσουν το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, αρ. 9, σε μι ύφεση μείζονα, KV 271 (Jeune Homme) του Β.Α. Μότσαρτ και την 9η Συμφωνία του Λ.Β. Μπετόβεν. Σολίστ, οι Ντόρα Μπακοπούλου (πιάνο), Μυρτώ Παπαθανασίου (σοπράνο), Μαργαρίτα Συγγενιώτου (άλτο), Αντώνης Κορωναίος (τενόρος) και Τάσος Αποστόλου (μπάσος). (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 21 Ιουνίου)

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
Αλαίν Λεφέβρ


Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα πλημμυρίσει από τους ήχους των Βιβάλντι, Σνίτκε, Σοστακόβιτς και Μπάρτοκ στην παράσταση «Έργα για τσέλο και πιάνο» με τους καταξιωμένους σολίστ Νέλλη Σεμιτέκολο και Κωνσταντίνο Σφέτσα. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 24 Ιουνίου).


Ο Γαλλοκαναδός πιανίστας Αλαίν Λεφέβρ συναντά τον νεότατο (μόλις 23 ετών) συνθέτη και φοιτητή του τμήματος Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Ορέστη Παπαϊωάννου, ο οποίος πέρσι τιμήθηκε με το α' βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό για Νέους Συνθέτες «Ντβόρζακ» στην Πράγα. Είναι τα δύο πρόσωπα-έκπληξη στην πρώτη συναυλία που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών το φετινό καλοκαίρι στο Ηρώδειο υπό την μπαγκέτα του διευθυντή της Στέφανου Τσιαλή. Ο Λεφέβρ είναι σολίστ στο Δεύτερο κοντσέρτο για πιάνο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ, ενώ ο Παπαϊωάννου θα παρουσιάσει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση το νέο του έργο με τον τίτλο «Αποφώνησις». Το πρόγραμμα της συναυλίας που θα πραγματοποιηθεί στο Ηρώδειο ολοκληρώνεται με την Έκτη συμφωνία του Αντονίν Ντβόρζακ. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 27 Ιουνίου)


Οι Φεντερίκο Φελλίνι και Νίνο Ρότα είναι το δεύτερο δίδυμο το οποίο τιμά η ΚΟΑ στο Φεστιβάλ Αθηνών. Υπό τη διεύθυνση του σπουδαίου Γερμανού Φρανκ Στρόμπελ, θα ακούσουμε τα κορυφαία σάουντρακ του Νίνο Ρότα για τις ταινίες του Φεντερίκο Φελλίνι (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 5 Ιουλίου), ενώ την ίδια περίπου θεματική θα ακολουθήσει και η Καμεράτα, με την υπέροχη αυθεντική ενορχήστρωση του μιούζικαλ του 1957 West Side Story, με τις τελευταίες βελτιώσεις που έκανε ο συνθέτης του, Λέοναρντ Μπέρνσταϊν. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 16, 17, 18 Ιουλίου)

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
«Mακμπέθ» από τους Third World Bunfight. 22 & 23 Ιουλίου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Φωτό: Nicky Newman


Μια σύγχρονη εκδοχή της όπερας του Βέρντι «Μακμπέθ» θα επιχειρήσουν η νοτιοαφρικανική ομάδα Third World Bunfight και ο σκηνοθέτης Brett Bailey, τοποθετώντας την πλοκή του έργου στις ανατολικές επαρχίες της Δημοκρατίας του Κονγκό, εν μέσω εμφυλίου. Ένα έντονα πολιτικό έργο, για το οποίο ο Βέλγος συνθέτης Fabrizio Cassol ξαναέγραψε το μουσικό θέμα του Βέρντι, προσαρμοσμένο για δώδεκα μουσικούς και δέκα τραγουδιστές όπερας. Μαζί τους, επί σκηνής, θα βρεθεί η διαβαλκανική ορχήστρα No Borders Orchestra, υπό τη διεύθυνση του Σέρβου μαέστρου Premil Petrovic. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 22 & 23 Ιουλίου)


Η Εθνική Λυρική Σκηνή επιστρέφει με την Κάρμεν του Ζωρζ Μπιζέ. Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Στήβεν Λάνγκριτζ και ο Λουκάς Καρυτινός τη μουσική διεύθυνση. Στον ρόλο της Κάρμεν η Ρινάτ Σαχάμ και η Ζεραλντίν Σωβέ. (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 24, 26, 27 & 29 Ιουλίου)


Ο Κορνήλιος Σελαμσής παίρνει το Λεόντιος και Λένα του Μπύχνερ, που αποτελεί μία από τις σημαντικότερες κωμωδίες του γερμανικού ρομαντισμού, και το μετατρέπει σε μια ολοκληρωμένη όπερα με ένα εξ ολοκλήρου νέο και πιο ομοιογενές ποιητικό κείμενο-λιμπρέτο του Γιάννη Αστερή. (Εθνικό Θέατρο: 28 & 31 Ιουλίου)

Φεστιβάλ Αθηνών: Καλοκαίρι γεμάτο κλασική μουσική και όπερα! Facebook Twitter
Kyklos Ensemble


Δύο βραδιές, δύο διαφορετικά, εκλεκτά προγράμματα από το Kyklos Ensemble. Την πρώτη βραδιά μαζί του η υψίφωνος Λένια Ζαφειροπούλου με τον κύκλο τραγουδιών «Leider eines fahrenden Gesellen» και τη δεύτερη ο βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός με τον κύκλο τραγουδιών «Κindertotenlieder» του Gustav Mahler, οδηγώντας στην κορύφωση κάθε φορά το ταξίδι των μεταμορφώσεων από τον ρομαντισμό στον μοντερνισμό. (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: 25 & 26 Ιουλίου)


Το κλασικό πρόγραμμα ρίχνει αυλαία με την τρίτη και τελευταία για τη σεζόν εμφάνιση της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, με καλεσμένους της τον διεθνώς αναγνωρισμένο μαέστρο Βλαντίμιρ Ασκενάζυ και τον γιο του Ντμίτρι Ασκενάζυ (κλαρινέτο).  (Ωδείο Ηρώδου Αττικού: 1 Αυγούστου)

Το άρθρο δημοσιεύτηκε την έντυπη LIFO.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ENRICO SANGIULIANO INTERVIEW

Μουσική / Enrico Sangiuliano: «Μπορώ να διαμορφώσω ήχους που δεν υπάρχουν»

O μουσικός παραγωγός που έχει βραβευτεί τρεις συνεχόμενες χρονιές ως best-selling techno artist, με αφορμή την πρόσφατη κυκλοφορία του, μιλάει για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τη μουσική, σαν να βάζει «τάξη στο χάος».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT