ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Η εντυπωσιακή αυτοκρατορική λέμβος του Ναπολέοντα εκτίθεται ξανά μετά την αποκατάστασή της

Η εντυπωσιακή αυτοκρατορική λέμβος του Ναπολέοντα εκτίθεται ξανά μετά την αποκατάστασή της Facebook Twitter
Φωτογραφία: Musée national de la Marine, Brest
0

Μία εντυπωσιακή αυτοκρατορική λέμβος που ναυπηγήθηκε για τον Ναπολέοντα Βοναπάρτη, εκτίθεται και πάλι στο Ναυτικό Μουσείο της Βρέστης, στη Γαλλία, μετά την αποκατάστασή της. 

Δέκα εξιδεικευμένοι συντηρητές εργάστηκαν για την αποκατάσταση της λέμβου, η οποίο ναυπηγήθηκε το 1810, για δύο μήνες, πριν εκτεθεί και πάλι στο κοινό την Παρασκευή, σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε το μουσείο. Πλέον οι επισκέπτες θα μπορούν να θαυμάσουν το έκθεμα από διαφορετικές οπτικές γωνίες, καθώς, η λέμβος έχει τοποθετηθεί πάνω σε μία γυάλινη επιφάνεια, ενώ, στην οροφή, βρίσκεται ένας μεγάλος καθρέπτης. Το μήκος της λέμβου αγγίζει περίπου τα 19 μέτρα.  

Ο Ναπολέων Βοναπάρτης, που ανακήρυξε τον εαυτό του πρώτο αυτοκράτορα της Γαλλίας το 1804, διέταξε τη ναυπήγηση της λέμβου την άνοιξη του 1810. Χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά για να τον μεταφέρει κατά την επιθεώρηση του γαλλικού στόλου στην Αμβέρσα την ίδια χρονιά.

Η λέμβος βρισκόταν στη Βρέστη από το 1814, μέχρι που μετακινήθηκε κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Στην αρχική της μορφή ο διάκοσμός της ήταν περιορισμένος, περιελάβανε ένα γεράκι στην πλώρη. Ωστόσο τα διακοσμητικά στοιχεία που βλέπει ο επισκέπτης - το ακρόπρωρο, μορφές με αυτοκρατορικά όπλα και ένα μεγάλο χρυσό στέμμα που κρατούν τρεις άγγελοι - προστέθηκαν το 1858, πριν από μία επίσκεψη του Ναπολέοντα Γ' και της αυτοκράτειρας Ευγενείας.  

Η εντυπωσιακή αυτοκρατορική λέμβος του Ναπολέοντα εκτίθεται ξανά μετά την αποκατάστασή της Facebook Twitter
Φωτογραφία: Musée national de la Marine, Brest


Το 1943 η λέμβος μεταφέρθηκε στο Παρίσι υπό την προστασία των δυνάμεων κατοχής με στόχο να συμπεριληφθεί ανάμεσα στα εκθέματα του νέου Ναυτικού Μουσείου. Ωστόσο, μετά από ένα ταξίδι οκτώ ημερών με τρένο, έγινε αντιληπτό πως δεν χωρούσε να περάσει από την πύλη του Palais de Chaillot - το νέο της «σπίτι» είχε αποδειχθεί μικρό.

Χρειάστηκαν δύο χρόνια μέχρι να ανοιχτεί μία νέα είσοδος στο κτίριο και τελικά η αυτοκρατορική λέμβος εγκαταστάθηκε εκεί τον Αύγουστο του 1945. Το 2018, όταν το μουσείο του Παρισιού έκλεισε για ανακαίνιση, το έκθεμα επιστράφηκε στη Βρέστη. 

 

Ο Jean-Yves Besselièvre, διευθυντής του Ναυτικού Μουσείου της Βρέστης ανέφερε ότι η λέμβος είναι ένας από τους «θησαυρούς» του μουσείου και ένα από τα λίγα σκάφη αυτού του τύπου που διατηρείται στη Γαλλίας. Η αποκατάσταση ήταν ιδιαίτερη καθώς η λέμβος δεν ναυπηγήθηκε για να «αντέξει για μεγάλο χρονικό διάστημα».

Ο ίδιος έκανε λόγο για ένα «εύθραυστο έκθεμα» και εξήρε τη δουλειά τόσο των συντηρητών όσο και των μεταφορέων. 

Με πληροφορίες από CNN

Culture
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.